forbidden love, del 18

Agnes Perspektiv;
"Yes, of course" sa jag och kände hur Harry tog min hand. 
"Yes, I'll leave you alone. See you later" sa Zayn och gick sin väg. Harry fnös till och skrattade lite för sig själv. 
"What?" frågade jag honom som bara log.
"He's so crazy, that's all" sa han och kollade efter Zayn och sedan på mig. Han pussade mig i pannan och sedan gick vi in i gallerian. Men jag kunde fortfarande inte släppa tanken på vad tjejen kom och sa till mig vid gymmet tidigare idag. Lekte Harry bara med mig och var detta på låtsas? ska jag våga fråga?

(1) TumblrCuriano Quotes LifeBeauty /

Harrys Perspektiv;
Efter en heldagt på stan så var vi tillbaka till Agnes lägenhet igen. Jag hade märkt hela dagen att något var fel men jag ville inte ta det bland alla människor. Hon hade även fått känna på hur det är i kändislivet idag då hundratals tjejer kommit fram och viljat ta en bild men som tur var så verkade hon väldigt förstående och såg lika glad ut för det vilket kändes skönt att se. Vi tog av oss skorna och la oss ner i hennes soffa. Jag såg att hon låg och tänkte på något och jag kunde inte längre vara tyst. 
"Agnes, tell me whats wrong. I've seen all day that there is something" sa jag och strök händerna över hennes brunblonda fina hår. 
"Promise tell me the truth now" sa hon och satte sig ordentligt upp. Lite förvånat men oroligt nickade jag på huvudet och fortsatte att lyssna på vad hon skulle säga. Hon tog ett djupt andetag och hon stirrade in med sina gröna ögon i mina. 
"Today when I went to the gym .. A girl.." började hon och jag såg hur hon försökte att få fram ord. 
"It's okay babe, just talk" sa jag och tog hennes hand. 
"One girl came up to me and said you were stupid, they would not trust you and that you were a player. Is it true?" det högg till i hjärtat när hon sa det och jag kände hur illskan började komma inom mig. Vem hade sagt det? 
"Don't trust stupid people. They don't know about me or about us. Please, Promise me that never trust rumors, thats only bullshit. I really like you and I hope you know that" sa jag bara och fortsatte fort innan hon hann säga något. " I would never hurt you, it's the last thing I want to" jag drog en djup suck och kollade på henne som log. 
"You're so good Harry, I really like you to" sa hon och kramade om mig. Det kändes otroligt skönt att ha henne i mina armar och jag kunde verkligen vara mig själv med henne, hon var inte som de andra tjejerna jag träffat. 
Vi låg länge och höll om varandra men efter ett tag ringde det i hennes mobil, jag såg hur hon osäkert tittade på displayen men lyste upp när hon såg vem det var. 
"It's Mom, be right back" sa hon och gick in till hennes sovrum, kvar blev jag och fortsatte att titta på TVn. Men jag kunde inte undvika att lyssna lite på vad hon och hennes mamma sa, hon lät så lycklig när hon pratade med sin mamma, efter ett långt samtal med prat och skratt så kom hon tillbaka in till vardagsrummet. Fast denna gång inte lika glad som hon var när hon gick in till sovrummet.
"Mom did not talk anything about Eric, and when I asked about him so she changed the subject." sa hon och la sig i mina armar igen. "I really miss him. He is my brother and I love him" sa hon med ansiktet mot TVskärmen. 
"Yeah, I understand that. But why you don't text him?" jag kunde inte låta bli att ställa den frågan och hon tittade hastigt upp på mig. 
"Because he don't answer. I have try" sa hon med gråten i halsen och gjorde allt för att hålla tårarna inne. Det var nu jag verkligen förstod hur nära de var varandra egentligen, hon verkligen älskar honom och jag förstår henne för om det skulle vara Gemma det handlade om så skulle inte jag heller vara så glad. Jag tänkte ett långt tag innan jag ens sa något men sedan kom jag ju på en lösning som kanske kunde hjälpa. 
"Agnes, follow me home to Holmes Chapel again, but this time you can stay with me and my family." sa jag bara och såg hur hon kollade på mig. 
"I hate that place. But it sounds good, but what should I do at home, were you going? everyone hates me"
"No, they don't and you are with me, I will never leave you. But I thought maybe you could talk to your brother then? I think he'll be happy if he sees you" sa jag lugnt och tog bort lite hår från hennes ansikte. 
"Okay, when we go?" sa hon och tittade osäkert på mig. Jag log ett säkert leende och kollade in i hennes glänsande ögon.
"I'd still home tomorrow, so follow me" sa jag bara och hon log nu ett leende. 
"Yes, sounds good. But then I have to pack!" sa hon och vi båda skrattade. Hennes huvud kom närmare mitt och vi möttes i en kyss. 

I nästa del kommer de alltså åka hem till Holmes Chapel igen. Hur tror ni det kommer gå? ;) Nästa kommer imorgon! kram

Nej! DOm kan inte åka hem dit! Då kommer dom träffa nic och det kommer blir kaos!:(( typ..?

Sv: Tack tusen gånger för alla dina fina ord!
Och grece ser ut såhär: http://berattelsermedonedirection.blogg.se/2013/april/take-me-home-del-2.html enligt mig!:)

Jag tror faktiskt inte att det kommer gå bra, att hon kommer stöta på Stephanie och att hon inte kommer träffa Eric :) Men jag kan ju hoppas på att det kommer gå bra ;)

Svar: hihi jaa vi får la se ;)
My Wesström

Jättebra som vanligt! :)

Sv: hah, jag förstod inte riktigt sditt senaste svar!;)

Åhh, mera *-* Men hon kommer nog träffa Stephanie. :/ Spännande! xD Kram ♥

Sv: Jag börja typ gråta av dina kommentarer, så himla fina!<3
Ja, vi får se i nästa vad det var..

Åh vad kul att de ska tillbaka! Men jag hoppas verkligen att hon löser allt med Eric :)

Svar: hihi jaa, ny del nu så nu får vi reta på hur de gick ;) <3
My Wesström

sv; tack så mycket! om du gillar vad du ser hos min blogg så får du gärna följa mig på bloglovin!




Kom ihåg mig?