forbidden love, del 46

Agnes Perspektiv;
"You miss Harry a lot, you don't?", sa han innan han lämnade sovrummet. 
"Every minute. I love him the most, I do not understand how I could let them push me down. But he probably hates me now so there's no point anymore."
"Nothing is your fault, Agnes. Nothing. But remember, You can't change yesterday, but you can change today.", han log och gick ut ur rummet och stängde dörren helt. Jag tänkte länge på det han sa, "Du kan inte ändra igår, men du kan ändra idag" jag log när jag tänkte på det och tillslut slöt jag ögonen och somnade. 

Tumblr_ml3w5dmejl1r2nktfo1_500_large

Harrys Perspektiv;
Aldrig har jag gråtit så här mycket över en tjej. Trots att jag har haft killarna som stöttat mig under dessa dagar så kändes det ändå som om något fattades, Agnes fattades, jag behövde henne för att vara hel igen. Ytterdörren slog upp och bakom den stod Louis. Jag tittade lite konstigt på honom som var på riktigt bra humör såg det ut som. 
"What are you doing here?"
"But, hey? are not you glad that we're going to Hollywood and have another concert?", jag suckade och ryckte på axlarna.
"Not really. I'm just afraid I'll meet her there, or see her."
"But Harry, cheer up. See it on the bright side, the fans that love us and try to do it for their sake.", han tog min arm och kramade om den lite löst medans han sa det och jag log lite åt honom, han hade ju rätt. "And if you were to meet her, talk to her. You must do sooner or later because I hate to see you like this."
"I'm not sure, Louis. You know what she wrote in the letter, everything is so complicated.", jag tog huvudet i händerna och tårarna kom. Egentligen ville jag hålla dem inne, men det är ju trots allt bara Louis här. "I know there is a serious reason for it was that it was and everything is Nicole's fault. I want to speak to Agnes and clear up everything, but I just don't know how.", fortsatte jag samtidigt som jag kände Louis armar runt om mig. 
"It's okay. We have five days off after the concert, you know that, go and talk to her then.", jag nickade åt honom och försökte lugna ner mig. 
"Will Agnes companies fix our clothes and stuff this time too?", frågade jag efter ett tag och Louis bara skakade på huvudet. 
"Nah, Lou's healthy now so she does the job, as usual", han log lite mot mig och ställde sig upp. "We leave tonight so be sure to pack and stuff. Come to me and the guys when you feel like it.", han boxade till min axel och försvann ut ur min lägenhet. 
 
Fem timmar senare satt vi på planet påväg till Hollywood, det var blandade känslor inom mig och jag kände att en viss orolig känsla bubblade upp. 
"Stop to think of her now and have fun instead. With us and the fans, right?", Zayn tittade lite allvarligt på mig och vände inte bort blicken förrän han fick de svar han ville ha.
"Yeah, okay. I will try", log jag lite svagt åt honom men blicken vändes bort mot fönstret igen och jag uteslöt de mesta som killarna sa. Jag vaknade upp ur mina tankar om Agnes när jag hör en mobil ringa, jag tittade lite irriterat mot Louis som tagit upp sin mobil och tittat vem det var. 
"Louis, what are you doing? you may not have cell phone on an airplane?", viskade jag lite irriterat och jag såg hur de andra tittade på honom också. 
"I know, but I really have to take this.", sa han och reste sig upp och gick mot toaletten. Jag tittade förvånat på de andra killarna som bara log lite konstigt. 
"Eleanor, I think.", sa Liam och fortsatte att bläddra i sin serietidning. "Should you talk to Agnes something now that we're in Hollywood then anyway?", fortsatte han och jag såg hur även Zayn och Niall tittade upp mot mig. 
"I would, but I don't know if I dare to and what to say. So I don't know."
"Of course you should, she is your true love, never give up on her.", Zayn log ett vänligt leende och satte sig på Louis plats bredvid mig. "It will go well together do you solve everything!", jag nickade tacksamt till honom men sa ingenting. 
"Niall, It's been two hours and you have not eaten anything yet, are you sick?", sa han sedan och flyttade tillbaka till sin plats bredvid Niall och Liam. Vi alla började skratta åt det Zayn just sa och innan Niall hann svara så var Louis tillbaka och han såg verkligen hemlighetsfull ut. 
"What is it? you look ridiculous.", flinade Niall och vi alla tittade mot Louis.
"No, it's nothing. Or .. It was just Eleanor.", log han och såg ännu mer hemlighetsfullare ut nu. Vi skakade bara på huvudet och förstod oss inte på Louis ibland alltså. 
 
Agnes Perspektiv; 
Jag vaknade med ett ryck och utan någon som helst aning om vad klockan var så reste jag mig upp och insåg att jag var själv i lägenheten. Eric var försvunnen men hans väska med kläder i hade han lämnat kvar. Jag tittade nu på klockan och fick se vad den var, det kom som en liten chock när jag såg att den var halv tre på eftermiddagen och jag förstod inte hur jag kunde sovit bort hela dagen. Jag tog på mig ett par mjukisbyxor och gick ut till vardagsrummet och ringde Eric. 
"Hello?", svarade en spräcklig röst och man hörde att han grät. 
"Hey, it's me. Where are you?" 
"I took an earlier flight home, but do not worry. I'll be back tonight." 
"Why are you sad? tell me, Eric."
"I would go home and talk to Stephanie about everything that happened and break up with her. But when I got home, I saw an unfamiliar car, I went in and saw another guy there." , jag hörde hur han grät och de gjorde ont i mig att höra det. Jag satt tyst och vänta på att han skulle fortsätta, vilket han gjorde efter ett tag. "Actually, I'm not sad, I would still broke up. I'm just angry and disappointed. But don't worry, I didn't tell about you, so she'll let you be" , jag pustade ut när jag hörde att han sa det och denna gång fick jag ur mig ord. 
"I'm so sorry, Eric. But I'll see you tonight? take the next flight or?"
"Yeah, I do. Meet me up at the airport at seven and wear some stylish clothes. I have a surprise for you. And by the way, don't be sad for me, she's a bitch, she does not deserve to be crying over her" , jag skrattade till och log.
"Thank you for everything. Love you."
"Thank you to, my best sister. See you soon, love you." 


Vad tror ni han har för överraskning åt henne? och varför var Louis så hemlighetsfull när han kom tillbaka efter telefonsamtalet? Nästa del kommer ikväll och ha en grym sista april nu hörrni! kram!

Jag älskar Louis mest av allt i hela världen! När hon möter upp Eric på flugplatsen så har Louis sett till att killarna och är där!! Det måste vara så!!! snälla, säg att det är så!!!:D

Haha, det var inte Eleanor som ringde han på planet, det var eric säkert!;) Hoppas!!!

Sv: Harry är alltid så fin! Tyvärr så blev det så nu:(

men bor hon i usa och resten i london? det tar ju lixom typ åtta timmar att flyga? men superbra novell annars!!

Svar: yes, hon bor i Hollywood och dom i London! :) tack!
My Wesström

Haha, jag kanske vet varför både Eric och Louis är så hemlighetsfulla! Vi får se sedan om jag ha rätt. Jättebra!

Bäst som vanligt!! Haha jag tror att killarna är överraskningen ;D Kram ♥

Du frästen. Vad hittar du alla bilder till kapitelerna? Dom är så fina!

Jag tror och hoppas att Louis och Eric kommer fixa så att Harry och Agnes träffas på konserten! :D

Svar: jadu, bra gissning! kolla runt halv nio så är svaret uppe då! ;) kram :D
My Wesström




Kom ihåg mig?