one way or another, del 24

Ellys Perspektiv;
"Vad är det? Den är halv tre" sa hon och gäspade stort. 
"Ja, men det har väl aldrig gjort dig något?" sa jag och gick fram till henne och gav henne ett leende. Hon log tillbaka och skakade på huvudet samtidigt som hon gjorde plats åt mig i sängen. 
"Jag har en sak jag aldrig berättat för dig, som jag tycker du är mogen nu att veta nu." sa jag samtidigt som jag gav henne en allvarlig min. Hon fortsatte bara att titta upp på mig som om hon ville att jag skulle fortsätta. Jag suckade och svalde innan jag fortsätte att berätta. Bara det att hur ska man berätta? Vart skulle jag börja? Tänk om hon blev arg? 

 
DevoteMilky-wayLouis Tomlinson
fuck youlately i've been waking up alone.(2) you lied | Tumblr

Elviras Perspektiv;
Klockan var halv tre och Elly kom in och såg väldigt nervös ut. Hon kom in med mitt favorit-te och hennes goda mackor som bara hon kan göra. Jag förstod direkt att hon ville säga något eftersom hon kom in så här sent så jag la på med Louis och gav plats bredvid mig i sängen. Hon mumlade något om att jag var mogen att veta något nu, vad menade hon med det? jag kände hur rädd jag blev inom mig och känslan jag fick var inte direkt bra, den var rättare sagt dålig. Hon suckade, pustade och mumlade olika saker men kom aldrig fram till det hon ville ha sagt.
"Kom igen, Elly. Du vet att du kan berätta allt för mig" sa jag och himlade mer ögonen. Jag hörde hur hon ännu en gång suckade men tillslut öppnade hon munnen och jag kollade intresserat på henne.
"Killen som kom in och slog mig.. Han var mitt ex" jag trodde jag skulle trilla baklänges när jag hörde det, hörde jag ens rätt? Hennes ex? jag kände hur mina ögon ökade i storlek och jag blev genast räddare. Hon kände alltså killen, väldigt väl också. Jag bara kollade på henne med mina vidöppna ögon och fortsatte lyssna. 
"Du har också en kusin" sa hon och jag såg på henne hur ögonen vattnades på henne. Nu förstod jag verkligen ingenting, hade hon ett barn? är hon seriös? 
"Va? vadå? alltså va?" fick jag ur mig medan jag tog händerna för pannan. Jag var helt stirrig i mitt huvud och jag fatta ingenting. Hon hade ju inga barn? Jag hade inga kusiner. Jag var de enda barnet i denna familj och har alltid varit det. 
"Det är sant. Men jag lämnade honom när han var väldigt liten på grund av att pappan, som nu är mitt ex. Sa att jag skulle lämna han och vår son ifred. Han hotade med att slå ihjäl mig om jag inte lämnade dem. Jag visste hur mycket han älskade vår son så han skulle aldrig göra honom illa, så för mitt eget liv så lämnade jag den familjen och jag tänker än idag på hur de har det. Så jag försökte söka upp min son och se hur han mådde vilket Taylor som pappan heter märkte, det var därför han kom hit och misshandlade mig, han ville alltså att jag skulle lämna dem ifred" jag såg nu hur hennes tårar inte längre kunde hålla sig inne. De rann ner från hennes kinder. Jag ställde ifrån mig min tekopp och la armarna om henne och vaggade henne fram och tillbaka, precis som hon alltid gjorde med mig. Chockad med ändå glad över att fått reda på sanningen var jag men jag är fortfarande besviken på henne att hon inte berättat det tidigare. Hon hade ljugit i alla dessa år. Hon hade ett barn, jag hade en kusin. 
Det tog ett långt tag innan någon sa något men tillslut så satte hon sig ordentligt och andades som vanligt igen.
"Det är inget lätt val att överge sin son ska du veta och det var en dålig idé att ens söka reda på honom igen. Men jag saknar honom, jag älskar honom än." sa hon och pussade mig på pannan. För ett ögonblick kände jag mig dum. Jag kände mig som om jag inte räckte till. Var jag bara älskad av henne för att hon inte hade någon annan att älska? Ville hon ens ha mig på riktigt? Nej, klart det inte är så Elvira, skärp dig, du tänker för mycket.
"Men du ska veta att jag älskar dig så mycket, jag har älskat dig sedan första gången jag såg dig. Jag är så glad att du fick äran att komma och bo hos mig. Du och jag föralltid, så är det" sa hon och jag kände mig genast lättad. Mina avunsjuka tankar försvann direkt och och lutade mig mot hennes axel. Hon är verkligen som mamman jag aldrig fick, hon skulle bli en perfekt mamma. 
 
Jag vaknade nästa morgon av att något vibrerade, min telefon. Innan jag tittade på vem det var ifrån så satte jag på mig pyjamasen och låg och drog mig lite i sängen ett tag, men inget var som vanligt. Jag saknade Louis och hans närhet på morgonen, trotts hans usla morgonhumör så saknade jag ändå att ha honom bredvid mig i sängen och vakna upp till hans vackra ansikte. Det är nu när jag är ensam som jag faktiskt inser att det är i Louis armar som jag mår som bäst. Jag tog upp ipaden och tittade lite på Instagram, jag fick se en bild på Lucy och Liam och jag förstod att hon åkte direkt till honom inatt. De var verkligen söta tillsammans. 
 
Elly kom in med frukost som vanligt och vi pratade lite om gårdagen, jag sa att allt var lugnt och att jag inte la så mycket energi på det. Hon såg lättad ut och vi åt lite på vår frukost. Plötsligt hörde jag mobilen vibrera ännu en gång och då kom jag ju på att jag fått ett sms tidigare. Dem båda smsen var ifrån Louis och jag tittade först på det första han hade skickat. "Godmorgon älskling, jag kommer hem till dig nu.. Är utelåst och mamma och syskonen är ute och gör något annat" jag log lite när jag läste det och klickade fort in på det andra. "Är utanför dig nu, kom och öppna din slöhög ;)" stod det och jag skrattade till lite samtidigt som jag reste mig upp ur sängen och sprang ner till ytterdörren och när jag öppnade dörren så stod det precis det jag ville se, Louis. Med sitt snedfixade hår och randiga tröja stod han där och log. Jag hade trotts allt bara pyjamas på mig men vad gjorde det? Jag sprang fram till Louis och slängde mig i hans armar, som jag har längtat efter honom, även om det bara gått ett dygn sen vi sågs senast. 

Haha, åh.. fick sluta delen lite bra iallafall! 

Vad tror ni? Kommer Elly leta reta på sin son och vem är han? ;) nästa del kommer imon!
 

Mera mera! Du är så himla begåvad ♥.♥

JÄTTEBRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Som alltid!!!!!!)

Åh, jag vet inte om hon kommer det!;/

super!

Jätte bra som alltid! Meer!! (:

Sv: Tack så jättemycket! Vi får se vad som händer.

Sv: yeeey, haha ja. Nej men jag menar att du avslutar denna novell och så handlar det om harry. Alltså att han är huvudperson i nästa med Agnes :D haha? <333 mer inlägg, kan du skriva 4-5 imorgon haha?..:p loveu. Kraaaaam xxxxxx




Kom ihåg mig?