one way or another, del 25

Elviras Perspektiv;
"Är utanför dig nu, kom och öppna din slöhög ;)" stod det och jag skrattade till lite samtidigt som jag reste mig upp ur sängen och sprang ner till ytterdörren och när jag öppnade dörren så stod det precis det jag ville se, Louis. Med sitt snedfixade hår och randiga tröja stod han där och log. Jag hade trotts allt bara pyjamas på mig men vad gjorde det? Jag sprang fram till Louis och slängde mig i hans armar, som jag har längtat efter honom, även om det bara gått ett dygn sen vi sågs senast. 

"hej finaste du!" sa han samtidigt som han höll om mig hårt. Jag sa ingenting utan jag var bara så himla lycklig över att få vara i hans armar igen. 
 
"Vill du ha något att äta?" frågade jag honom och började gå mot kylskåpet. Louis nickade och log och ner för trappan kom Elly trippande försiktigt med min tidigare frukost. 
"Hej Louis, kul att se dig" sa hon och klappade honom på kinden en snabbis.
"Kul att vara här" sa han och skrattade till lite gulligt. Vi gick till övervåningen så Louis fick äta sin frukost ifred utan att Elly skulle komma och störa. Vi satte på TVn och lät den bara stå på medan vi pratade om allt, om deras konsert på Fredag och han sa flera gånger hur mycket jag betydde för honom och hur fin jag var, jag hade aldrig trott på det någon gång förut, men när Louis sa det så kände jag mig verkligen speciell. Plötsligt så kom mina tankar in på natten, om Elly, om hennes barn och hennes ex. Jag var så inne i min egna lilla värld så det tog ett tag innan jag insåg att Louis pratade med mig. Jag tittade upp mot honom och såg hur han kollade oroligt på mig.
"Har det hänt något?" sa han och flyttade sig lite närmare mig. Skulle jag berätta för Louis om inatt? Om allt?  Jag berättade om mina tankar och om hur Elly kommit in med gråten i halsen och berättat om sitt barn, som även är min kusin. Han såg helt chockad ut när jag berättade det, ungefär lika blick som jag hade gett Elly inatt gav han mig nu.
"Men.. Vad heter hennes barn då? Vad heter exet? Hon lär ju polisanmäla ju" sa han och höll om mig. När jag tänkte efter, så hade jag inte frågat henne någonting. Det enda jag visste var att det var en son som hon hade, för det hade ju hon sagt. Det var nu när Louis sa det som jag faktiskt började undra vem min kusin egentligen var. 
 
Jag stod kvar i Louis armar ett långt tag innan det var dags för han att gå, klockan var tio och han skulle till studion tidigt imorgon och jag skulle till skolan, det skulle verkligen bli kul att träffa David igen och börja plugga på riktigt nu. Jag pussade och kramade på Louis en sista gång innan han gick ut.
"Älskar dig El!" viskade han i mitt öra och jag kunde inte låta bli att le. 
"Älskar dig också Louis" sa jag och vi kysstes ännu en gång. Jag skulle sova utan honom ännu en natt och jag förstod att det skulle bli jobbigt. Men jag klarar mig alltid. 
 
Elly hade gått hem till Lucy och Rose ett tag och om jag kände henne rätt så kunde hon vara där till sent på kvällen så jag satte mig i TVrummet och drog filten över mig och bara mös. Men jag fick se något under bordet som jag aldrig sett förut, jag tog fram den mörka saken under bordet och fick se vad det var, ett album. Jag bläddrade försiktigt i den och fick se massor med bilder, bilder på en liten, liten pojke som jag aldrig sett förr, men ändå kändes han bekant. Jag förstod självklart att det var hennes son och även min kusin. Jag bläddrade vidare och fick se bilder jag helst ville undvika, bilder på mig och mamma. Alla minnen snurrade plötsligt upp i mitt huvud och jag kände verkligen hur mycket jag saknade henne, inte den hon var på de senaste åren, utan hur hon var innan hon började dricka och ta piller. Hon och jag hade så otroligt kul tillsammans och åkte ofta utomlands, det gjorde ont i hjärtat att få se bilderna från min barndom och det fick mig att tänkta på mamma, vilken bra person hon var egentligen, innerst inne.  Jag kände hur jag inte längre klarade av att bläddra mer så jag la försiktigt tillbaka albumet igen och gick upp till mig, dags att sova. 
 
Jag väcktes nästa dag utav alarmet på min mobil och satte mig hastigt upp i sängen, jag gnuggade ögonen lite och gick sedan upp och började göra mig iordning. Jag tog första bästa klädersplagg ur garderoben och det blev en jeansshorta och ett par jeans. Jag borstade försiktigt ut håret och lär lockarna vara kvar. Drog på lite mascara och gick sedan ner. Elly hade redan gått till jobbet så jag var ensam hemma. Jag satte på mig skorna och gick mot skolan. 
 
Jag gick igenom de långa korridorerna innan jag var framme vid mitt skåp, jag hade matte första timmen och jag kände mig väldigt taggad eftersom matte är ett av mina bästa ämnen. Jag försökte se vart David var men jag såg han ingen stans. Tillslut så fick jag syn på honom, han stod ensam vid sitt skåp, sakta men säkert gick jag emot honom.
"Heeej David!" sa jag samtidigt som jag gav honom en lätt kram. Han log och såg lika glad ut som vanligt.
"Hej Elvira, redo för matte?" sa han och skrattade till lite. Han hukade sig ner till golvet för att ta upp sina böcker som han nyss tappade ner och fick se att han hade två kort sitta på skåpdörren, jag tittade lite nogrannare på de två hängande korten och jag kände hur mitt hjärta dunkade snabbare och snabbare. Jag kände så väl igen bilderna. De var de två bilderna som var på första sidan i albumet hemma hos Elly. Hur kunde David ha dom i sitt skåp? Jag tittade på bilderna en gång till ännu nogrannare denna gång och ja, det var precis de bilderna jag hade sett igår kväll. 

Del 25! Varför hade David två foton i sitt skåp, lika foton som Elly hade i sitt album? ;) nästa del kommer ikväll!

Bra skrivet!!!!

Svar: taaack sötis!
My Wesström

Har gjort länkbytet nu! Hoppas du tyckte om vad jag skrev! Släng in en kommentar hos oss när du gjort länkbytet! :D
Kram!
Felicia! xx

Whuuut? O.♥ MEEEEEERA SÖTIS!

Nej, tänk om det är han? Meeeer!!!




Kom ihåg mig?