one way or another, del 33

Louis Perspektiv;
Jag gick in på toan och sköljde av ansiktet lite med vatten medans jag hörde hur mamma dukade i rummet till oss. Jag tog upp mobilen och skickade iväg ett SMS till Elvira. 
"Du vet att jag älskar dig tusen gånger om. Jag hoppas vi ses på fredag. Om du kommer, så vet jag att du är redo att ge oss en andra chans. Om du inte kommer så förstår jag dig. Men oavsett ditt val så kommer jag alltid älska dig. /Louis" 
Jag tvekade ett tag men jag tröck tillslut på skicka och efter några tunga andetag så gick jag tillbaka in till mamma där hon satt med pizzan i munnen och det såg otroligt fult ut så jag kunde inte låta bli att le åt henne. 

One Direction | via FacebookTumblrSTYLE MAVEN | via Tumblr
Facebook? | via FacebookTumblr

Vi åt och kollade på TVn i tystnad. Jag kände mig inte direkt hungrig men jag åt iallafall. Jag tittade på mobilen var och varannan minut men inget svar ifrån Elvira. Hur kunde allt bli så fel? Jag älskade våra fans så mycket, men ibland kan de verkligen vara för mycket. 
"Jag är så glad att du är hemma, men jag hatar att se dig såhär. Ring killarna och ta hit dom till en grabbkväll? det vet jag får dig att må bättre!" mamma hade som vanligt rätt men jag kände mig inte alls så taggad för grabbkväll. Jag suckade och lutade mig tillbaka i soffan och lutade mig lite till mammas axel. 
"Nej, det är nog upptagna ikväll och jag känner mig lite trött" sa jag och efter ett tag så orkade jag inte längre sitta uppe längre så jag gick ner och la mig i min säng. Kuddarna luktade Elvira och jag kände hur tårarna bara ville komma igen men jag höll dem inom mig då jag plötsligt hör trappsteg ifrån trappan och jag hörde hur en hel elefantarmé kom nerspringandes och dörren öppnades. 
"Ey Lou, varför ligger du här i mörkret för? Sätt på TVn för nu blir de FIFA och grabbkväll, Niall har köpt chips, godis och läsk!" jag kände direkt igen rösten, Zayn, och in kom fyra glada killar in och de var tillomed tjejfria. Att till och med Liam släppt tag om Lucy för en stund. 
"Ledsen om jag ligger såhär grabbar, men jag och Elvira, det är inte så bra mellan oss" började jag och tittade upp mot dem alla fyra om bara stirrade på mig. 
"De är lugnt, din mamma har berättat. Det var därför vi kom, vi vill ju inte att du ligger här själv och mår dåligt" Harry kom och satte sig bredvid mig samtidigt som han boxade till mig lite på armen. Egentligen orkade jag inte med något besök just nu men det kändes iallafall skönt att killarna kunde komma och göra mig sällskap även om jag var helt deppig och tråkig. 
"Gruppkraaaaaaam!" skrek Niall och flög på mig och Harry som satt i min säng och det dröjde inte länge förrän Zayn och Liam också kom. Vi släppte varandra snabbt och började skratta, allt kändes som vanligt igen och jag hade för ett ögonblick fått annat att tänka på än Elvira. Bästa vännerna hade jag, helt klart. 

Elviras Perspektiv;
Mobilen vibrerade och jag såg direkt på displayen vem det var ifrån. Jag tröck snabbt upp det för att se vad det stod. Jag läste om det om och om igen och det kändes som ett knivhugg rakt i hjärtat som bara gjorde ondare och ondare för varje gång jag läste det. "Du vet att jag älskar dig tusen gånger om. Jag hoppas vi ses på fredag. Om du kommer, så vet jag att du är redo att ge oss en andra chans. Om du inte kommer så förstår jag dig. Men oavsett ditt val så kommer jag alltid älska dig" orden bara ekade i mitt huvud och jag insåg nu att allt faktiskt hängde på mig nu. Skulle jag gå på konserten? skulle han ens se mig? jag vet inte vad jag ska göra längre. Jag hade vart så inne i mina tankar att jag inte ens märkte att Elly kommit in i rummet men när jag såg henne så sa jag inte heller så mycket. David släppte taget om mig, kramade om Elly och mumlade något som jag inte riktigt kunde höra och sedan gick han ut. Kvar blev det jag och Elly. 
"Hej min lilla älskling, varför sitter du här?" jag ställde mig upp och gick försiktigt in i hennes öppna famn och där stod vi, länge. Tillslut satte vi oss i sängen och jag berättade återigen berättelsen om mig och Louis, om bilden och om allt hat. Hon nickade förstårligt mot mig och började stryka mig över håret. Jag pulsen ökade och hur tårarna började rinna igen. Skule jag aldrig få vara lycklig? nej, för ända stället jag var riktigt lycklig på var hos Louis, i hans famn. Jag visade SMSet Louis skickat lite tidigare och jag såg hur hon log lite bakom den breda munnen. 
"Vet du vad? ni älskar varandra, jag vet det. Skit i alla hans fans, de är bara avundsjuka. Du är en stark tjej och tillsammans blir du och Louis oslagbara. Låt inte elaka människor hindra dig från att älska Louis. De han en chans. Det är inte lätt för honom heller , han är förmodligen lika ledsen som dig. Ge aldrig upp om honom, han är en underbar kille" hon log, drog mig intill sig och pussade mig på pannan. Elly förstod alltid bäst. Även om jag inte alltid berättar allt för henne. Det knackade på dörren och jag tittade på Elly som bara flinade. Det var ingen Davidknackning, för han skulle inte knacka så löst. Vem kan det då vara? Elly reste sig upp och öppnade dörren och in kom ett välbekant ansikte, Lucy!
"Hej knäppkorv, hur är det?" jag torkade de tårar som fanns på min kind och skrattade till lite. Jag hade verkligen saknat hennes fula namn och det förvånade mig att hon faktiskt var ensam nu, ingen Liam eller någon annan hade hon med sig, skönt. 
"Vad gör du här?" frågade jag henne samtidigt som hon la sig i sängen. 
"Jag kan ju inte låta dig vara ledsen ensam eller, du är ju min bästa vän. Klart jag alltid stöttar dig ju" sa hon och började genast asgarva. Typiskt Lucy, kunde aldrig vara seriös. Jag la mig bredvid henne och kunde inte låta bli att skratta med henne även fast jag inte alls hade någon ork eller lust till att skratta. 
"Jag tycker du är hård mot Louis, han älskar dig verkligen. Liam och killarna är hos han nu för hans mamma ringde typ upp alla killarna å bad dem komma eftersom Louis var helt förstörd.. Han hade gråtit sjukt mycket och han sa ingenting" hon tog min hand och det hon just sa fick mig bara att vilja gråta ännu mer. Jag tog ett djupt andetag och svalde hårt, allt för att hålla tårarna inne. Jag kände mig värdelös, ensam och elak. Varför gjorde jag så här mot mig själv när jag så väl visste att jag älskade honom?

33! Nästa novell kommer ikväll och blir den sista delen! Vad tror ni kommer att hända? ;) Kommer även skriva en kort handling om den kommande novellen och dialogerna kommer att vara på engelska. Men då lovar jag att nästa ändå kommer att bli på svenska eftersom att jag vill ju såklart att alla ska vara nöjd! man får bara gilla läget liksom ;) 
 

Håll utkik ikväll, sista deeeleeennn! 

AAAH! Gud jag älskar era noveller :O Du är asgrymm! :)

åååååhh, vilken bra del! I'm in love, typ!!:D

Sv: Ja, jag får hoppas att ni tycker att de är bra! Kram!:)

Grymt!! Hoppas hon går på konserten :) Meeeeeer :D

Håller med Clara!!! Undra om hon går på konserten eller inte?! Hoppas hon gör de! Meeer! (: <3

Längtar!!! Du skriver som alltid hur bra som hälst! Och i till din nästa del blir google översätt min nya kompis! Är nämligen väldig dålig på engelska

Svar: haha jag är också väldigt dålig men ska försöka att inte skriva allt för svåra ord eller något sånt! google blir även min nya bästis inför nästa novell! haha.. vad tror du om den då btw? handling finns i sista delen! :D kram
My Wesström

Åh vad bra! Taggar nästa! :)

Svar: sista delen ute nuuu! kommentera gärna vad du tror om nästa del!
My Wesström

NEEJ inte redan sista delen D: Hehehe, jag kan inte heller va seriös, även om de e på liv & död.. HAHA xD ♥




Kom ihåg mig?