one way or another, del 34 - the end

Elviras Perspektiv;
"Jag tycker du är hård mot Louis, han älskar dig verkligen. Liam och killarna är hos han nu för hans mamma ringde typ upp alla killarna å bad dem komma eftersom Louis var helt förstörd.. Han hade gråtit sjukt mycket och han sa ingenting" hon tog min hand och det hon just sa fick mig bara att vilja gråta ännu mer. Jag tog ett djupt andetag och svalde hårt, allt för att hålla tårarna inne. Jag kände mig värdelös, ensam och elak. Varför gjorde jag så här mot mig själv när jag så väl visste att jag älskade honom?

Det är fredag och jag har inte hört något ifrån Louis på hela veckan. Skolan har gått segt och jag har absolut inte hängt med något på lektionerna. Skulle jag gå på konserten ikväll eller inte? Han kanske har ändrat sig och gått vidare helt. Det har varit jobbigt att se bilder på Louis överallt på internet och fortfarande går det falska rykten om oss. Jag förstår mig verkligen inte på vissa som bara ska lägga sig i andras förhållanden. 

Jag tittade på klockan och suckade lite lätt, klockan var sex och konserten började om två timmar. Fast varför skulle jag gå? han har förmodligen glömt mig , så många tjejer han träffar dagligen så är ju jag bara en på miljonen. 
David och Elly var och packade det sista inför Davids flytt hit till oss och jag var ensam hemma. Jag gick ner och satte på TVn och bara levde mig in i mina tankar. Om jag skulle gå, skulle han ens se mig då? mig bland de tusentals skrikande fansen, knappast. Men skulle jag verkligen ge upp honom, oss? Han var den som fick mig inse att äkta kärlek faktiskt existerade och han får mig att känna mig trygg. Jag vet inte hur jag ska göra, jag vet att jag överreagerar med allt, jag är en sån person och nu är väl allt försent. 
"Kom igen El, jag vet att du är där inne. Öppna dörren" Det bankade på utterdörren och jag hörde någon ropa utanför och jag visste direkt vem det var. 
"Lucy, vad vill du? jag är inte på humör" jag suckade och kröp ner under filten som låg brevid mig. Det dröjde inte länge förrän hon stod framför mig och försökte dra upp mig ur soffan.
"Seriöst, hur kom du in?" jag kollade lite smått irriterat på henne och förstod inte riktigt vad hon ville mig. Kunde hon inte bara fatta att jag ville vara ifred. 
"Jag har din extranyckel, har du redan glömt bort att du gav mig den utifall du skulle bli utelåst igen?" hon flinade och blinkade med ena ögat samtidigt som hon viftade med nyckeln framför mina ögon. Typiskt, såklart att jag skulle gett den till henne. 
"Jaja, men vad vill du då?" jag satte mig upp och tittade på Lucy som bara flinade. 
"Det är fredag idag slöhög!  du vet vad som gäller, Louis hoppas på att du är där och klart du ska överraska honom" hon satte sig bredvid mig och tog upp mobilen och började genast visa bilder på henne och Liam. De var verkligen söta, men det var inte just det som stod etta på min vilja-göralista precis. Jag log och nickade mot henne och låtsades var någorlunda intresserad iallafall.
"Men hur ser du ut kvinna? Gå ner och duscha med dig, konserten börjar om en och en halv timme!" jag tittade ner på mina alldeles för stora mjukisbyxor och min blåa hoodie och håret i en stor svans. Hon hade rätt, hur fan såg jag ut? 
"Men jag vet inte om jag ska.." hann jag säga men olyckligtvis så avbröt Lucy mig direkt.
"Du ska med och jag ska hjälpa dig att fixa dig" sa hon och drog i mina klena armar och motvilligt följde jag med henne ner. 
 
Vi stod utanför arenan där killarna skulle uppträda och allt var så stort. Fans skrek och grät redan i kön påväg in och det var helt kaos. Ärligt talat så var det inte alls så speciellt kul men vad skulle jag annars göra en fredagskväll? sitta hemma och kolla på kärleksfilmer och deppa med en godispåse i handen? nej, inte precis. 
"Det här kommer bli världens show El! också fick vi platser längst fram med backstage pass och allt så vi kommer träffa dem efter konserten också!" Lucy lät väldigt glad och taggad men varför förstod jag inte riktigt, hon kunde ju träffa dem när hon ville så vad var det så viktigt med backstagepass? jag sa inget utan bara log mot henne och nickade lite lätt. Platser längst fram, kunde det bli värre? trängas ännu mer med ännu mer skrikande fans. Skulle jag palla detta? 
Vi kom fort in i arenan och hittade våra sittplatser längst fram. Det var helt svart där inne och man såg ingenting. Plötsligt kom det högt ljud och lampor överallt och ner för en liten scen från taket kom killarna ner. Jag såg Louis, men såg han mig? jag kunde inte låta bli att le för mig själv när jag såg honom. Han såg väldigt bekymrad ut men det kunde inte hjälpas. Jag var bara så glad att se honom igen, det där fina ansiktet, hela han, helt perfekt. Hur kunde det sluta så här? allt var mitt fel. 

Louis Perspektiv; 
De var full röj i arenan som vanligt och fans skrek och tjöt som bara den. Känslan att komma ut till tusentals skrikande fans är helt omöjlig att beskriva, jag såg igen flera stycken, men det var bara en jag inte hade sett än, Elvira. 
"Liam, ser du dom?" jag viskade lite till Liam som såg sig omkring precis som jag, men ingen såg något. Det var över. Jag har förlorat den jag älskar mest. Trotts det så försökte jag hålla humöret uppe och fortsätta att hoppa runt och sjunga de låtarna vi övat till. Vi började med Live While Were Young och fortsatte med Kiss You. 
"Där, jag ser dem!" Liam kom springande till mig mitt på scenen och pekade mot dem, de satt närmare än jag trodde och väldigt nära scenen. Jag log mot henne och jag fick ett stort leende tillbaka. Jag tittade mot Liam som bara skrattade. Nu kände jag mig lycklig igen. 

Elviras Perspektiv;
Jag såg hur Louis äntligen sätt mig och han log mot mig på sitt dethära gulliga sättet. Jag log tillbaka allt vad jag kunde och såg hur hans scenspråk ändrades lite, han blev plötsligt en mycket gladare Louis. 
Det blev helt mörkt i arenan igen och jag såg hur Louis gick bort till de andra killarna och pratade om något. De bara nickade och alla i arenan blev helt tyst. Ovanligt tysta.Plötsligt lyste en liten strålkastare upp på Louis och jag såg hur han kollade på mig och våra blickar möttes. 
"Ni är helt fantastiska allihopa och vi älskar er så mycket. Sången som kommer nu är egentligen ingen sång vi brukar sjunga på våra konserter, den är väldigt speciell och jag sjunger den från hjärtat, till den finaste tjejen i hela världen, som sitter här i publiken just nu. Jag älskar dig Elvira. Det här är They don't know about us" Jag kände hur allt bara rasade. Jag hade inte alls förväntat mig detta av Louis. Jag kände hur glädjetårarna kom och kah kunde inte låta bli att skrika tillsammans med publiken och jag kunde verkligen inte låta bli att inte gråta och le när Louis solo kom och han kollade på mig som om jag var den enda tjejen i världen. 
"They don't know how special you are 
They don't know what you've done to my heart 
They can say anything they want 
'Cause they don't know about us"
Jag ångrar verkligen ingenting och jag är glad över att Lucy fick mig att komma hit ikväll. Det är Louis, bara Louis jag vill ha.
 
Vi gick igenom en lång, lång vit gång innan vi väl var framme till backstagelogen där killarna skulle befinna sig. När vi kom in så sprang Lucy direkt till Liam och där försvann hon. Jag tittade mig fundersamt efter Louis men jag såg han ingenstans i det stora rummet. 
"Elvira!" jag hörde en röst ropa på mig bakifrån och jag vänder mig snabbt om, Louis! Jag sprang emot han och han tog ett hårt tag om mig.
"Louis, förlåt för allt, förlåt så himla mycket. Du är de bästa som har hänt mig och jag älskar dig mest av allt. Du är världens bästa och jag fattar inte själv vad jag höll på med. Jag har gråtit varenda kväll och att inte ha kallat dig för min har vart fruktansvärt. Louis, lämna mig aldrig" jag grät i hans famn och brydde mig inte ett skit om att de andra killarna hörde det. Jag fick äntligen ut allt jag ville ha sagt hela kvällen så allt kändes bara så otroligt skönt. 
"Älskling, tillsammans klarar vi allt. Det är du och jag och inga andra. De som inte accepterar dig, accepterar inte mig heller för du är en del av mig, det är du som gör mig hel. Jag älskar dig mest och jag är så otroligt glad över att du kom" sa han och vi båda log mot varandra samtidigt som bådas tårar bara föll ner. Jag tittade in i hans fina gröna ögon och vi möttes i en kyss, den bästa kyssen jag någonsin fått. Jag var så kär. 
kiss | TumblrSomewhere over two seas • One Direction •'s Photos | Facebook
ETT ÅR SENARE.
"Hur känns det?" jag vände blicken från det stora flygplansfönstret och kollade på Louis som bara log mot mig. 
"Allt känns bra när du är med" svarade jag bara och pussade han lätt på munnen. Vi var äntligen påväg, ensamma, utomlands. Efter allt som hänt under detta år så vill jag inget annat än att komma bort från allt med den jag älskar mest. Jag hade försökt att söka upp min pappa men när jag såg honom med sin nya familj så insåg jag faktiskt att jag inte behövde honom. En gubbe jag aldrig träffat förr, vad skulle jag med han till när jag redan hade en familj? Elly, jag och David går bra ihop och vi trivs bra i varandras sällskap. Jag hade ofta tänkt på hur "pappa" har det sen jag såg han genom husfönstret, men det är inget jag går och tänker på just nu. Just nu är det bara jag och Louis. Rykterna och haten är en del av Louis liv och jag har precis som han, vant mig nu. Men det tog lång tid och det kan fortfarande vara jobbigt ibland, men jag vet att bara jag har Louis på min sida så klarar vi allt. 
"Nu landar vi, älskling" Louis tog ett hårt tag om min hand och jag om hans. 
"Jag älskar dig Louis" sa jag och kollade mot honom.
"Jag älskar dig också mitt hjärta" sa han och kysste mig passionerat. 

Sista delen! Shit, den blev lång men hoppas ni gillade delen! Vad tycker ni? :D Förlåt om den kom så sent men jag har haft fullt upp hela dagen, hehe. Men here is it! > lovade ju även att kort berätta handlingen om nästa novell som kommer imorgon och den kommer här ↓
 
Forbidden Love; Agnes är 19 år och lever sin dröm. Trotts den tidiga åldern så har hon fått jobb som stylist till ett mycket känt företag och jobbar med mycket kända människor dagligen. Men hon har inte alltid haft det lätt, som liten blev hon mobbad i skolan och var hemligt förälskad i den söta klasskompisen Harry Styles som idag är med i det superkända pojkbandet One Direction. Hon bor nu ensam i Hollywood men åker hem över en vecka till hennes hemstad Holmes Chapel då hon ska vara tärna på hennes brors bröllop. Men vem är det hon träffar på bröllopet och kommer veckan på hemmaplan förändra hennes liv? Kommer skriva dialogerna på engelska som sagt. Kommentera var ni tycker! :D 

Kram! 
 
 

Gud vad söta de är tillsammans <3 Det är tråkigt att novellen är slut med den har varit grymt bra! Jag kan inte vänta till nästa :)

Jättebra slut! Dom är så fina tillsammans och de nya novellen låter as bra!:) Kram!<3

Sv: Tack, du är för gullig!!:D<3

Jättebra och fint slut!! :) Nästa novell lät jättebra, är supertaggad tills den kommer ut! :D

Svar: ja den är ute nu finis! :D
My Wesström

Ååååååååå va bra att hon gick på konserten! Den nya värkar bra. Själv är jag ganska dålig på engelska så google översätt har blivit min nya kompis! Denna novell har varit jättebra!!!!!!!!!!!!! DU SKRIVER JÄTTEBRA!!!

Svar: tack så jättemycket, verkligen! tack för dina fina kommentarer om novellen och hoppas du tycker lika mycket om min nya! kram
My Wesström

Jävlar... Sista delen var AMAZING!!!! Jag tror att nästa novell kommer va lika bra som den här (: Verkar faktiskt jätte spännande! :)<3

Svar: tack så mkt söta lisa! nya är uppe nu och hoppas du gillar den! :) <3
My Wesström

Jättebra

Tyckte de va alldeles lagom långt kapitel! *-* Nästa novell verkar också skitbra! (förlåt, men den e de) ♥

ÅHHHHH, VÄRDENS BÄSTA SISTA DEL!! Älskar dig och dina noveller det vet du sötis, kommer verkligen se fram emot novellen mellan mig och harry. du gö så mycket för alla och du bryr dig om alla, inte bara skiter i oss och lyssnar på vad vi tycker, älskade du! Tack för att jag får vara med i novellen med harry. den kommer bli så sjuktbra! :D <3

Jättebra berättelse!




Kom ihåg mig?