everything about you, del 61

Linns Perspektiv;
Plötsligt pickade Eleanor hastigt på mig, jag vände mig åt hennes håll och såg hur bekymrat hon såg ut att vara. 
"Look in the front row, the blonde one. It isn't her I think about?", jag gjorde det bästa för att lyckats se vem hon menade, och när jag sedan fick syn på den blonda tjejen med de perfekta lockarna som stod och skrek och hoppade i publiken längst vid scenen så försvann mitt leende nästan direkt, vad gjorde hon här? 

 Jag tittade länge på den välbekanta blondinen som dansade tillsammans med några andra i publiken. Efter några minuter så fick mina ögon en bekräftelse på vad dem sett, då hon vänt sig om och givit mig ett leende jag inte riktigt kunde läsa av. Självklart var det tjejen Harry hade legat med, som spred falska rykten i tidningarna och som oftast verkas ses som påverkad av någonting. Något sade mig också att hon visste att jag skulle vara här. Nykter var hon i varje fall inte heller, varken nu eller någon gång, och enligt Harry var hon en person man skulle hålla sig borta i från. Min blick möttes utav Eleanors och Perries, deras blickar var precis lika osäkra som min. Jag såg även hur Nadja, Elin och Erika riktat in sig på oss i stället. De skifftade ögonen mellan oss och på Hannah, då det naturligtvis inte förstod någonting, var något jag antog i alla fall. 
"Är inte det Hannah? Tjejen Harry var med för någon vecka sedan?", jag tittade med rynkor i pannan på Nadja som förvånandevis verkade veta vem hon var. Jag höjde sedan ögonbrynen och la huvudet lite på snedd medans jag fort kastade en snabb blick på Harry som satt lugnt i publiken tillsammans med resten av killarna, sedan tittade jag tillbaka på Nadja igen. "Ja, jag är en directioner. Jag vet sånt.", fnissade hon sedan. Jag suckade lite och nickade på huvudet.
"Ja, jag antar det.", började jag och bet mig lite på läppen. "Hon vill bara förstöra för mig och Harry, hon hatar mig och jag vet inte vad jag har gjort, mer än att visat min kärlek för Harry offentligt.", svarade jag bara, lite dystert. För skulle jag vara ärlig så var jag aldrig typen som orkade bråka, jag ville verkligen inte det med någon. Därför var hatet som jag fick dagligen via Twitter, i verkliga livet eller på alla andra medierna, väldigt jobbigt. Det förtärde på mina krafter, men samtidigt så visste jag att jag inte kunde visa mig svag, för jag antog att det var det de ville se mig, svag. 
"Skit i henne bara. Fokusera på galan istället och tänk på att du kommer få träffa Harry om bara..-", Erika log och tittade snabbt på sin armklocka. "Tio minuter, eller tolv för att vara exakt." 
 
De tio minutrarna gick snabbare än jag tidigare hade trott och bara inom tjugo minuter stod vi utanför backstage dörren in till killarna. Killarna hade till och med sett till att vi hade en varsin vakt bredvid oss, till våran egen säkerhet bland fansen och liknande händelser, Harry hade till och med varit så söt att han tänkt på tjejerna också, därför gick det också med varsina vakter bredvid sig. Nadja tyckte nog det mest var coolt, medans Erika och Elin såg det som en jobbig grej. Jag visste hur mycket de båda hatade att bli övervakade. Vi kunde höra skratt och röster inifrån rummet och med El som våran lilla ledarhund så gick allt som smort. Jag log stort när hon äntligen öppnade dörren och vi alla möttes av fem glada, exalterade killar som satt ihopträngda i en soffa. 
"Linn!", så snart som Harry fick syn på mig så ropade han mitt namn, samtidigt som han ställde sig upp för att gå mig till möte. När han bara var centimeterna ifrån mig så sträckte jag ut mina armar och hoppade in i hans varma, men svettiga famn. "Thank you for being here tonight and thank you for your support to us.", viskade han glatt i mitt öra och hans varma andeträkt kittlades emot det. Jag mimade ett lätt 'you're welcome' när jag sedan trasslade mig ur Harrys varma tag om mig. Jag vände sedan huvudet mot mina fina vänner som redan börjat pratat med resten utav killarna, även Perrie och Little Mix-gänget kom det väldigt bra överens med, vilket kändes skönt. Det var tur att de alla tre var så framåt, det var aldrig några tvekningar när det gällde dom, så någon pinsam tystnad behövde aldrig tillkomma under stunder med dessa tjejer. Jag tittade mot Harry och log ännu större när han fått syn på Elin, som redan satt sig i en utav fotäljerna i en intressant konversation med El och Louis, medans Nadja och Erika fortfarande stod upp fast var istället inne i någon konversation med Niall och Liam. 
"Hello girls. I think we've never meets before! I'm Harry.", han gick fram till Elin som vänligt skakade hans hand och presenterade sig, lika så Erika. Nadja bara stod där, med öppen mun och tårarna var inte långt ifrån att släppa ner tårarna. 
"Is this a dream or what?", sade hon sedan och tog handen för pannan. Alla i rummet brast ut i skratt, särskillt jag, Elin och Erika, I och med att vi faktiskt visste att hon var så här, hela tiden. Jag såg även på killarna hur glada det blev över att höra det, jag antog att det kände sig väldigt uppskattade, vilket det verkligen var enligt Nadja. "Oh my god. Harry, Hi. I hope you take care about Linn for me.", jag fnissade till och bara skakade huvudet åt henne, att hon alltid skulle uttrycka sig att 'någon skulle ta hand om mig' när jag så bra klarade mig själv, men samtidigt så blev jag glad av tanken att hon brydde sig om mig. 
"I will. Don't worry.", Harry sträckte ut sina armar och gav Nadja en snabb kram och jag kunde verkligen känna hur lycklig hon var i denna stund, i samma rum som sina största idoler. 
 
"Did you saw Hannah in the public?", frågade El efter ett tag och tittade ganska så seriöst mot Harrys och mitt håll, då jag satt hans knä. Jag vred huvudet så våra blickar kunde mötas, han tvekade en stund innan han ville svara. 
"Uhm.. Actually, yes. I saw her and it was really awkvard. I don't like her at all and she just jump in there as I knew her, but I've never loved her. She's just a psycho, that's all.", hon verkade nöja sig med det svaret då hon bara nickade. 
"I'll be right back, I'd just take som air, okay?", plötsligt ställde sig Elin upp och vi alla tittade förvånat på henne. Hon hade pratat med Liam de senaste tio minutrarna och såg väldigt glad ut, men jag förstod att hon förmodligen lärde gå ut att göra sina behov, med det menade jag självklart att röka. Vilket var något jag verkligen hatade med henne - det kändes konstigt att säga det, men jag kunde inget annat än att hata henne för var hon utsatt sig själv och sin kropp för, rökning kunde döda, och det sista jag ville var att se min bästa vän att dö i någon slagt cancer sjukdom på grund av Kol eller något liknande. Jag suckade men nickade sedan. 
"Should he follow you out?", jag nickade åt en utav vakterna som stod vid dörrarna. Hon tittade på mig med vidöppna ögon och skakade genast på huvudet. 
"Now thanks.", hon började gå mot dörren och såg lite tveksam ut när hon tittade ut genom fönstret, att hon även var mörkrädd gjorde kanske inte situationen bättre, men envisades hon att vara utan vakter så behövde hon väl inte ha det då. 
 
Elins Perspektiv; 
När jag gått ut genom den stora entrédörren och fick känna den svalkande luften komma emot mig så insåg jag genast hur mycket jag behövt denna luft. Att sitta inne i en kvav arena var ingenting för mig. Jag plockade fram en cigg ur min väska och tände direkt på den. Det fanns verkligen inget så avslappnande som att föra in ett bloss i lungorna några gånger om dagen, känslan var obeskrivlig, samtidigt som jag helst ville stå emot, men det var lättare sagt än gjort det. 
"Can I get some cigarette?", rösten kom ifrån en tjej, men rösten var verkligen inte igenkänd någon stans och tjejen kom bara närmare och närmare. Hennes klackar hördes från långa vägar och ju närmare hon kom, ju mer kunde jag känna hennes stank utav alkohol. Jag lyckades inte se vilken typ av hårfärg hon bar på,eller något tecken på utseende alls, däremot så kunde jag tyda på att hon var väldigt lång och smal. 
"Sure.", svarade jag och börja gräva efter paketet i min väska. Jag gav det till henne och hon tackade vänligt medans hon började leta reda på en tändare ifrån något som såg ut som hennes BH. Jag himlade med ögonen men kunde fortfarande inte låta bli att vara nyfiken, hur såg hon ut och var hon kanske snäll? 
När hon tillslut fått fram en tändare och skulle till att tänka cigaretten så lyste elden rakt framför hennes ansikte, jag kunde då se att hon var blondhårig och inte nog med det, det var tjejen som varit med i tidningarna, tjejen som hoppade några meter framför oss tidigare idag, tjejen som jag absolut kände igen men varför hon var så ogillad av El, Perrie, Linn och till och med Nadja var något jag inte kunnat förstå ännu. Även om jag satt nära dem så lyckades jag aldrig förstå vad hon hade gjort för fel. 
Hon drog in ett djupt bloss och andades ut röken rakt på mig. Jag suckade och skulle just till att förflytta mig till något annat ställe då hon öppnade munnen med ord som jag bara inte kunde motstå. 
"You're one of Linns friends, isn't you?"

wowowow, vad kommer hända nu? Kommentera vad ni tror!
 
Ledsen för en sen del. Men har varit borta hela dagen faktiskt, kom hem för bara någon timme sedan men nu är jag tillbaka, hoppas ni gillade delen :)

Åh sååå spännande! Jätte superduper bra kapitel, som vanligt hihi :)x

Svar: taaack :D x
My Wesström

Du plågar mig!!!! Ge oss meeeeer myyyy!!!!

Svar: ja nyyy del ute nuuu <3
My Wesström

jag gillade den och undra vad som kommer hända nu!

Svar: ja gud ja! ;)
My Wesström

Så jävla bra
Jag dör

Svar: tusen tack !
My Wesström

Oj.. Undra vad hon vill??!

Svar: ja det kan man ju alltid undra..
My Wesström

Braaaa! Mera :)

Svar: tack sötis :)
My Wesström

Meeeerr

Svar: ute nu!
My Wesström

Så jäkla bra :) du skriver som en gud

Svar: men gud, tack ska du ha underbara du!
My Wesström




Kom ihåg mig?