everything about you, del 24

Linns Perspektiv;
"No, calm down. I don't think Harry should go back to her. She treat him like shit and Harry like you, Linn. Don't worry about that.", klargjorde Louis och sneglade in genom det stora fönstret. Men jag kunde höra en viss osäkerhet i hans tonläge, som om han mest sa det för att inte jag skulle bli ännu mer förkrossad av vad jag redan var. Jag suckade. Vad skulle nu hända? 

TumblrTumblr
 
"Did you like to be with them?", Eleanor tittade frågande på mig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Jag tyckte ju egentligen inte om att vistas med Harry och Cara över huvud taget, men eftersom El tydligen var bra vän med henne så ville jag ju inte säga något elakt. Som svar så ryckte jag på axlarna och tittade upp mot de andra. "They don't talk to you and just talk to each other?"
Eleanor lästa nästan mina tankar, hur kunde hon veta det? De var ju sant. De pratade faktiskt bara med varandra. "Why do you think that?", var det enda jag kunde komma på att svara nu. Niall var snabb med att ta över ordet. 
"Because when Harry and Cara dating before, they only talk to each other. They almost forgot that we actually was there.", jag flinade lite smått. Det var ju exakt så det hände, fast samtidigt så var det ju inte riktigt sant. Cara hade ju faktiskt frågat mig massor med saker, ibland. 
"You guys not like her, or?"
"Nah, not really. She did Harry so weird and insecure with his job.", Niall var snabb med att fortsätta och Eleanor fortsatte. 
"She accused me to was in love with Hatty because we was friends before they knew about each other, but she forgot that little things that me and Louis already was together then.", jag chockades faktiskt lite över vad de sa om henne. Jag som trodde att hon var omtyckt av alla, speciellt Eleanor. Enligt Cara själv så skulle ju dom vara riktigt bra vänner.
"We never were with them because she don't like none of us. But when we tell Harry was as lasted, he became angry. Then she break up with him.", sa Zayn nu. Jag tittade återigen in genom glasfönstret och mtöte Harrys ögonkontakt. Han såg lite osäker ut när han såg vilka jag stod med och plötsligt hade han rest sig upp och gick rakt emot oss. 
"Hey guys, what are you doing here?", han lät gladare än vanligt och såg fortfarande förvånad ut över att jag stod här med dem alla. "Linn, do you come in with us again?", han tittade med en lite skeptisk blick som gjorde att valet att gå hem eller stanna kvar gjorde det svårare. Jag ville ju verkligen inte hem, jag visste att mamma skulle vara där. 
"Harry, why are you with Cara when you has Linn?", suckade Liam tröttsamt och gav Harry en blick med höja ögonbryn. Harry stängde dörren efter sig och fortsatte att titta på oss.
"I thought that Linn should like it because she's a Cara fan.", Harry såg besviket ner på mig. Nästan så han kände skuld. 
"No, I just wanted to say Hi to her, then you asked her if she wanted to eat with us.", mumlade jag och ställde mig lite närmare Eleanor som tog armen över min axel. 
"But you said..-"
"Yes, I tell you that it was okay because I don't wanted to be any bitch. I did it for you and then you only talked to her.", jag märkte hur svartsjuk jag lät. Men det var så jag var. Efter alla insidenter med Carl och allt annat så var jag inte den lättaste att ha att göra med, vilket han borde förstå också eftersom jag faktiskt öppnade mig mer än jag gjort till någon annan för honom. 
"But what should I do now then? just leave her?", jag hörde att Harrys röst var spräcklig, men samtidigt så lät han ganska hård. Jag andades ut och tittade lugnande på honom.
"No, I just go home now and you can stay here. It's okay.", svarade jag. Han nickade och tog några kliv ner för trappan. Han öppnade sin famn och drog in mig i den. För första gången under hela utetiden kunde jag känna mig omtyckt av honom. Denna kram var med än behövlig just nu och mitt hjärta dunkade hårdare och hårdare. 
"I like you, very much. Just you, and never forget that.", hans röst lät sträv när han viskade meningen i mitt öra. Fjärilarna i magen blev bara större och större och jag ville bara kyssa hans läppar, men just nu visste jag att det var omöjligt. Det fick bara inte hända. Därför släppte jag taget om hans midja och log ett äkta leende som han snabbt besvarade innan han sa hej då och gick in mot restaurangen igen, till henne. Min förebild som inte alls var som jag tidigare hade trott. 

Tidsinlägg #1 - skitkort och tråkig mellandel, men sånna lät finnas dem oxå! Nästa kommer imorgon eller på fredag, håll utkik! Glöm inte att kommentera sötisar :) 

såå bra!

Super!<3<3

även om det är en mellandel, så var den bra juuu! :D

Svar: men åååh.. taaaack :D
My Wesström

Gud jag blir galen! Du är skit duktig på att skriva! Skriv mer! <3

Svar: söta du! tack så hemskt mkt <3
My Wesström

Hoppas Harry inte sviker henne igen! Men jag tror ändå att han har lärt sig från sist :)

Tyckte verkligen inte att delen var trist!! Längtar till nästa :)

Svar: Vad glad jag blir Stina! tack så jättemcyket! <3
My Wesström

Jättebra, undra vad som kommer hända sen..

Svar: tack! :D
My Wesström

SJUKT MYCKET KÄRLEK <3

Svar: <3
My Wesström

Hej! :) Jag gillar din blogg jättemycket och undrar ifall jag skulle kunna få ett länkbyte? :) Jag är ny och har precis börjat skriva en novell, så det skulle vara jättesnällt! :)




Kom ihåg mig?