everything about you, del 26

Linns Perspektiv;
"Jag älskar dig, kompis. Du är och kommer alltid vara nummer ett för mig. Och vi ses snart.", jag tog ett hårdare grepp om hans midja och kramade om han ännu hårdare. Det skulle bli riktigt jobbigt att veta att pappa mådde som han gjorde och sedan bli ensam hemma i hemmet där jag växt upp med både en mamma och en pappa. Vi släppte taget om varandra och gick vidare in till rummet där mamma och resten satt. Men att titta på min egen mamma just nu skämdes jag för mycket över. Istället rusade El fram till pappa och gav honom en sista hej då kram. Det kändes bra att veta att min familj, trots alla insidenter, står kvar på pappas sida. Han kommer alltid vara en i familjen, oavsett vad. 

one direction | Tumblr
 
Harrys Perspektiv; 
Att veta att Linn inte alls gillade att vi umgicks med Cara kom som en chock. Jag trodde verkligen att Linn inte skulle ha något emot med att få äta med sin idol, det skulle iallafall inte jag haft. Sen att jag kanske pratade lite för mycket med henne kanske var att ta i. Men jag var bara glad över att se henne igen, det var som sagt ett år sedan vi sist sågs och avslutet mellan oss var kanske inte det bästa. 
Jag satte mig mitt emot Cara igen och hon log lite misstänksamt. Hon fick den där minen hon alltid gav mig när hon undrade något, minen jag aldrig kunnat förstått mig på. 
"You and that girl, are you dating or something?", hon frågade på ett sånt känslokallt sätt att jag nästan började fundera på vad hon menade egentligen. Jag flinade lite stort och ryckte på axlarna. 
"I don't know. I think so. I really like her.", hon tittade häpet på mig och höjde ögonbrynen. 
"Really? you had sex with a another girl in this week. Do you really like her then?"
"Yes, I do. Actually, I usually don't regret any girl I spending the night with, but then I did. I thought on Linn every minutes and..", jag stoppade mig själv. Varför satt jag och berättade detta för tjejen som en gång krossat mitt hjärta? varför brydde hon sig över huvudtaget och hur kunde hon veta allting? "How do you know about me and the girl, by the way?"
Hon flinade hänsynslöst och vek sig lite. "I have Twitter, Harry. And the paps write about you everytime, of course I see what happend with you.", ett flin spekulerade kring hennes läppar. Jag suckade och reste mig upp från stolen. Jag gav henne en irriterad blick innan hon tog ordet igen.
"Were should you? We maybe could do something? you know, hang out like before? as friends?", hennes röst lät mildare än tidigare och hon såg inte fullt lika allvarlig ut längre. 
"I don't know. Maybe I should go home to Linn to see that she's alright.", hon nickade förstående och tog sin väska bredvid sig och gjorde som jag gjorde för bara några minuter sedan, ställde sig upp. 
"How much it the clock?", utan att tänka på att jag faktiskt hade en armklocka så tog jag av ren reflex upp min mobil. Men frågan Cara ställde mig nytt var som bortblåst och istället engagerade jag mig åt det sms jag tydligen hade fått ifrån Linn för bara några minuter sedan. 
 
~ Hi pal. I hanging out with El and the boys tonight, but don't worry about me, hope you have it fun with Cara. Just don't do anything you'll regret then. See you soon and oh, I forgot to say it before but.. I like you too ;) xx Linn ~
 
Meddelandet fick mitt leende att utvecklas. Jag visste ju att Liam inte drack och han skulle aldrig låta det hända henne något så att festa tillsammans med killarna gjorde mig faktiskt säkrare än någonsin. Dock kunde jag oroa mig för Louis, när han väl höll igång kunde det faktiskt bli lite för mycket, precis som med mig. Jag tittade upp från mobilen och struntade i att svara, det kunde vänta. 
"Cara.", hon tittade undrande på mig. "It was actually one years ago. What do you like to do?", hon log. 
"I don't know. What about just go out and talk about everything?", hennes idé lät utmärkt och jag kunde inte sagt det bättre själv. 
Vi kom ut och jag kände hur en svag vindpust svepte förbi oss båda. Jag såg att Cara inte alls blev förvånad över de tre männen runt om oss utan hon fortsatte att prata iallafall. Det syntes tydligt att hon var van med vakter runt omkring sig. 
"Harry, do you really like that girl? I mean, she seemed.. So.. Boring.", jag tittade på henne med en suck. "And quiet. What do you really see in her?", jag suckade. Jag trodde på att människor kunde förändras, men det var tydligt att Cara inte alls hade det. Hon var samma gamla svartsjuka tjej som helst bara ville förstöra för andra och sa direkt vad hon tyckte. Sen att hon klankade ner på tjejen som jag faktiskt gillade gjorde inte saken bättre. Men trots det försökte jag hålla mig lugn och inte locka åt oss mer uppmärksamhet än vad vi faktiskt redan hade. 
"I like her, okay? and I think you should accept the fact that I've move on. It was you as breaking up with me, right? forgive me. I tought we could be friends after all, but I had wrong. I don't need any friend as are stupid to my friends and the girl I like. Sorry Cara, I thought you has change, but I had wrong."
Jag tittade på henne en sista gång innan jag med långa steg försvann ur hennes åsyn. Kanske hade jag tagit i lite väl hårt eftersom jag såg hur hårt hon tog det hela, men samtidigt visste jag att hon var en stark tjej. Hon tålde att veta sanningen och eftersom hon alltid sa vad hon tyckte, så skadade det väl inte att jag gjorde det samma nu. 
 
Linns Perspektiv; 
"Can I wear this?", jag tittade på Eleanor som stod vid spegeln och drog några drag med mascaran. Hon tittade upp mot mig och log. 
"You're perfect in everything you were. You're so beautiful.", jag tittade ner på min klädsen. Ett vitt linne och en svart kjol, det var varken för mycket eller för lite och jag var själv nöjd med både ansiktet, håret och klädseln nu faktiskt. 
"It noticeable that we're in the same family, then.", jag skrattade. "Since you're so much prettier than me!", konstaterade jag och tittade på var hon själv hade valt för kläder. Det var ett lätt svart linne med ett par långbyxor till. Alltid lika fin. 
 
"Come on, the boys is already here.", påminnde hon mig för andra gången när jag som vanligt stod och grubblade över mig själv framför spegeln innan jag slutligen bestämde mig över att vara stolt över mig själv. Jag var fin precis som jag var, låt inte några haters klanka ner dig. Jag gick med snabba steg ner för trappan, drog fort på mig mina svarta klackskor och sedan gick vi med långa steg ut mot bilen där Niall, Liam, Louis och Zayn satt och väntade på oss. 
"Hey, Lads.", skrattade Niall. "You two looks really good tonight, as always.", jag fnissade och tackade för komplimangen. 
 
Vi alla hoppade ur bilen och gick tillsammans mot den stora, dunkande nattklubben. 
"Okay, let's go to get drunk tonight!", ropade Louis och tog tag om Eleanors hand. Hon följde villigt efter honom när de båda två rusade in på puben. Själv stod jag ensam kvar med Niall, Zayn och Liam. 
"Okey guys, I haven't think that drink too much, but if I does, can anyone please stop me before I do something stupid?", jag tittade trevande på killarna som flinade lite mystiskt. Jag bara suckade och fortsatte att vänta på svar. Jag visste ju själv hur lätt det var att gå till fel person på fyllan eller hur fel allting kunde bli överhuvud taget, speciellt med mig och alkohol, vi var inte så speciellt sammarbetsvilliga. 
"Yes, I don't drinking at all and Zayn should be my partner tonight.", jag tittade på dem båda med en frågande min. "He should pick up Perrie at the airport tomorrow and don't want any hangover.", fortsatte han ärligt och jag förstod då att Perrie verkligen betydde mycket för Zayn. Jag log åt den båda och förstod direkt. 
"Alright guys, let's go to party!", Niall rusade in, ungefär lika som Louis hade gjort med Eleanor släpande efter sig. Jag fnissade och gick istälelt försiktigt in med Zayn och Liam som sällskap. 
 
Musiken dunkade och discolampan var i full gång. Baren var uppen och kön var lång. Jag suckade och försökte istället leta reda på Eleanor. Jag fick syn på Niall som dansade galet med någon tjej han hittat på dansgolvet och jag kunde se att Louis stod i kön för att köpa en drink. Tillslut fick jag syn på Eleanor med en drink i handen. Hon kom fram till mig och gav mig en snabb kram. 
"Let's go, Linn. It's party!", hon drog med mig ut på dansgolvet och räckte mig över sin halvdrunka drink. "here, Louis buy more drinks right now, don't worry about that. Just drink and have some fun, tonight!" 

Tidsinlägg #3.  Kommentera snälla ni!
j

jätte bra!

Svar: tack sötis :)
My Wesström

Super bra!! Hoppas verkligen inte att Linn gör något dumt nu!
Kram Isabella

Jätte bra! Verkligen! Du är bäst!:)

Svar: Men duu, supertack, verkligen hörru! <3
My Wesström

Hej! Du är väldigt bra på att skriva, har läst hela novellen idag! Den är helt underbar :)

Svar: Oj! men vad kul med nya läsare. Blir så glad, tack så mycket, kul att du giller det ha ggör! <3
My Wesström

såååå bra! meeeeeer!

Åh, vad bra! Jag vill inte veta vad som händer sen..tänk om hon blir as full och gör något dumt..åh, kommer nästa imorgon?:)

Mer, mer, mer! Underbart! Ååhh haha, längtar seriöst tills då Linn och Harry får vara ensamma <3 De verkar så sjukt söta tillsammans, haha. Fortsätt! Jättebra! :D Älska ♥♥

Svar: sötis!! tack <3
My Wesström

Så braaa!!

Svar: taaack :D
My Wesström

Starkt av Harry att säga åt Cara! Det visade verkligen hur mycket han bryr sig om Linn :)
Nu hoppas jag bara att Linn inte gör något dumt, tycker att hon och Harry har haft nog med drama!

Svar: hehe, håller med dig jag! ;)
My Wesström

Så bra! Skriv vidare snabbt, jag vill läsa hehe ;)

Du är så duktig!!

Svar: tack sötis!! gla jag blir!
My Wesström

Länkar du andras bloggar? I så fall, skulle du kunna länka min nyuppstartade fan fiction-blogg? Självklart länkar jag även din blogg i så fall! Det skulle vara väldigt snällt, tack på förhand! :)

bästaaaaa<3<3<3<3<3<3<3<3

Svar: taack <3
My Wesström

hej jag gillar dn blogg men hinner inte komentera jag orkar typ inte men bara så du vet JAG LÄSER DIN BLOGG så sluta aldrig

Svar: det är lugnt! kul att du gillar det jag gör <3
My Wesström




Kom ihåg mig?