everything about you, del 33

Linns Perspektiv;
"Linn, innan du säger något så måste du lova mig något.", innan jag hann tänka klart så hade hon sagt den meningen och jag förstod då att hon hade gjort något som hon inte borde. Jag visste det bara inte över smset hon skrev, utan även nu, jag hörde det på hennes osäkra tonläge.
"Vadå?", frågade jag med en vilsen röst. Jag förstod fortfarande ingenting, saken hon hade gjort kunde väl inte vara så hemskt. 
"Att inte ta ut något på Erika eller Elin, de visste verkligen ingenting och de blev riktigt sura på mig. Men du kan även inte skylla allt på Calle, för det var även till en viss del, mitt fel också.", hennes ord fick mitt blod att stelna till is. Hörde jag rätt? namnet Calle fick mig att bli orolig. 

 "Va?", för tionde gången upprepade jag frågan, jag ville inte tro att det var sant. Jag var chockad, tom och besviken inuti. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Helst skulle jag bara vilja skrika rakt ut, men med tanke på att Harry låg i rummet intill så kunde jag inte det. 
"Snälla säg något. Jag vill inte ha det så här. Jag har världens ångest över vad jag gjort och jag ångrar allting.", hennes ord fick mig inte speciellt lugnare och att höra henne överhuvudtaget äcklade mig just nu. 
"Vad vill du att jag ska säga? vad tycker du själv? du visste hur jävla dåligt jag mått över honom, jag har skyllt allt på honom och du har till och med tittat mig i ögonen och snackat så jävla mycket skit om honom. Hur fan kunde du?", jag svalde och andades högljudt. "Jag trodde vi var bästa vänner, istället har du hållt en djup hemlighet för mig i flera månaders tid. Jag vet inte riktigt hur jag ska kommentera situationen, eller hur hade du reagerat om jag knullade din pojkvän som jag visste betydde mer än livet för dig?", jag hörde snyft på andra sidan luren och jag ville helst bara vara med henne och krama om henne just nu, reda upp allt. Men samtidigt var jag så himla besviken och arg just nu, orden som föll ur min mun bara kom och jag ångrade egentligen ingenting av det jag sade. Hon var fortfarande tyst och jag antog att hon blev mållös hon också. "Nej för vet du, Nadja? Den enda skillnaden mellan oss är att jag skulle aldrig legat med din kille. Jag skulle aldrig göra något sånt, och jag trodde ärligt inte att du skulle göra det heller." klargjorde jag för henne i telefonen innan jag av ren ilska lyfte upp telefonen och klickade på Avsluta. Jag orkade verkligen inte med fler lögner, bortförklaringar eller tårar, speciellt inte från henne. Tjejen som jag vanligtvis brukade kalla för bästa vän, men som jag nu i detta fall skulle kalla för en ovän, någon falskare än henne fanns det inte. Tankarna i mitt huvud rullade, jag var arg och ledsen, jag hade aldrig kunnat ana detta om min egna vän. 
Jag satt länge och bara stirrade mot väggen. Harry hade konstigt nog slutat snarka och min blick var fäst vid den vita väggen mitt framför mig. Det kändes tryggt att jag var hemma hos Harry nu i alla fall, om jag hade varit ensam just nu så hade jag säkert gjort något som jag sedan skulle ångra. Samtidigt kändes det som en lättnad, jag hade länge undrat vem den hemliga tjejen han smsade med var, eller vems sms han alltid raderade när vi träffades. Jag insåg nu hur jag började se mönster. Varför han alltid undvek att prata om Nadja, att han följde just Nadja på Instagram och inte någon av varken Elin eller Erika,  han ville knappt träffa mig när jag umgicks med just Nadja. Hela grejen var sjuk och jag insåg hur dum jag var att jag inte insett det tidigare. Jag drog en djup suck och lät tårar falla ner, vem skulle kunna se mig nu? rummet var mörkt och Harry sov, nu fanns det bara jag och tystnaden. 
 
Harrys Perspektiv; 
En välkänd röst gjorde att jag vaknade till. Jag låg ensam i sängen och Linn låg inte längre i mina armar. Jag kunde höra att hon pratade med någon i telefonen och till en början trodde jag bara att det var ett vanligt tjejsnack med sina vänner , men när ja gsedan började höra en darrig, sprucken röst och ett ilsket tonläge förstod jag att något var fel. Jag förstod inte ett ord vad de sa, men jag förstod att när Linn tystnade för tredje gången att hon hade lagt på med personen som gjort henne upprörd. Jag gnuggade ögonen och reste mig upp, snyft och djupa andetag hördes från vardagsrummet där jag tyst och sakta tassade mig in i.
 
"Linn?", jag tittade på den tårögda tjejen i mitt vardagsrum som tagit plats i soffan. Jag tände den lilla lampan som satt på det lilla bordet alldeles bredvid soffan, vilket gjorde att jag kunde granska henne ännu nogare. Hon var så vacker, även när hon själv tyckte hon var som fulast, och jag antog att detta var ett sådant tillfälle. Hon torkade sina tårar och kurade ihop sig till en boll. "What's wrong, babe?"
"It's nothing. I just miss dad, that's all.", jag tittade in i hennes ögon och genomskådade direkt hennes försök till att undvika sanningen. Jag satte mig bredvid henne och drog filten över oss. Försiktigt lutade hon sitt huvud över mitt bröst och efter en stunds tystnad så började hon igen. 
"To be honest, my best friend cheated with my ex.", hon suckade. "I've always just blamed him for everything, then it's her he was with everytime. I'm just.. so stupid and scammed. How could I believe her? she used to always sitting there with me and my other two best friends and talked shit about him, and then it's her all the time. What's my probl..-"
Hon hade nu pratat ut och jag hade bildat min uppfattning om vad som hade hänt, ändå var jag inte personen som stod på någons sida förrän jag visste sanningen helt, det var ju trots allt bara Linns histora som jag hittills hört, men det brukar ju alltid finnas två som är med på det. Jag kunde hur somhelst inte bara låta Linn sitta här och må dåligt och tro att det var hon som gjorde fel, och speciellt inte att hon skulle sitta och klanka ner på sig själv, det tillät jag bara inte. 
"Stop.", avbröt jag henne och till min lättnad så lyckades jag iallafall få tyst på henne. "You're not stupid at all and nothing it's your fault, okay?", jag bet mig hårt i läppen och var inte alls van vid att lösa andras problem, jag var i själva verket väldigt dålig på det men trots det så gjorde jag mitt bästa. "The world is mad, stupid and unfair, and some people too, but just fick them! your real friends will always be with you anyway.", bakom hennes ledsna ansikte så kunde jag se hur hennes vackra leende gömde sig. "And remember, if she really want you in her life, she'd do something about that. She'll find a way to be your friend again, I promise.", 
Hon bara nickade som svar och hennes omfamning om mig blev hårdare, vilket funkade för mig. Jag var bara glad över att få vara där för henne när saker väl hände. Jag ville alltid vara med henne, och så kommer det alltid vara, det är med Linn som jag mår hundra procent bra. 
Det blir mindre delar som ni kanske märker, jag har inte tiden och lusten att göra flera inlägg per dag längre, speciellt inte nu när det är sommar och mitt sommarlov bara rullar iväg, Jag vill passa på att njuta också, det dröjer bara några ynka veckor kvar innan jag sitter där vid skolbänken igen, bara tanken får mig att nästan gråta, haha. Vill ha sommar och ledigt föralltid! 
 
åkte till mormog igår,detta är alltså ett tidsinlägg och har ett till planerat, ni får hålla utkik när den kommer! :). Men så ni vet, om jag inte svarar på era kommentarer så vet ni vad jag gör! 
Fick även frågor om jag sett 1Ds nya video och SJÄLVKLART har jag det, det är ju en självklarhet ;) Bästa av deras videor hittils för att vara ärlig! kramisar på er och kommentera gärna :)!

Att uppdateringen minskar är helt klart förståeligt. Ingen har tid att sitta och skriva flera timmar varje dag när det är sommarlov! :)
Återigen en bra och gullig del. Jag vill också sitta och kramas med Harry i en soffa! :'((

Jättebra! Harry är så fin! Förstår att hon blev arg och besviken på Nadja!

So freaking bra! Du äger å Harry är så fin.. Så perfekt!!!

Ledsen för jag inte kommenterat på ett tag men har inte orkat! Sorry :( men iallafall, allt har vart skitbra å du är verkligen så begåvad!! Kram!!

Svar: Tack!! Söt du är<3
My Wesström

Superbra!! Tack för en bra novell! Du gör mina dagar!!

Åh stackars Linn.. Tur att hon har Harry i alla fall! De är det perfekta paret :) <3

Svar: Ja me precis! Så goa:')<3
My Wesström




Kom ihåg mig?