everything about you, del 4

Louis Perspektiv;
"So, how's El's cousin? are she nice?", Liam tog en tugga av sin pizza och tittade mot soffan där vi satt. 
"I don't know. I've never meet her but on the picture in her room, yeah. She looks good." 
"Is she a fan of us?", frågade Niall roat och han vände på hela huvudet för att kunna möta min blick. 
"No, I don't think so. Eleanor has not mentioned it anyway.", konstaterade jag och sneglade mot de andra. "But we meet her on El's birthday party on a week. And I'm sure that we can meet her before that too." 
Killarna log lite mot varandra. Kanske hade jag sagt för mycket nu, tänk om hon var denhär tjejen som hatade oss och aldrig ville ha med oss att göra? det skulle vara tråkigt, speciellt när Eleanor och jag träffas näst intill varje dag på min lediga tid. 

Photo by miezekratz • InstagramTake me home | via TumblrBack For You
Linns Perspektiv; 
"Are you sure that you want to sleep in this messy room?", jag nickade bekräftat på Eleanor för hundrade gången. "But otherwise, you can sleep in my room if you want to? but Louis maybe coming over and..-"
Skrattet kom ut från min mun omedvetet vilket stoppade El ifrån att fortsätta. Jag tittade menande på henne och log. "El, it's okay. I love this room and I've slept in even worse places than this.", hon tittade lättat på mig och reste sig up. 
"Come into my room. We have papered on.", jag gick efter henne och hon förde mig in på hennes rum. Att komma in till det var chockerande. Hon hade verkligen gjort om det lilla flickrummet hon hade, det var inte alls sig likt sen sist jag var in hit. De bruna golvet var ändrat till vitt, hennes rosa tapeter fullt med Mcfly, Ed Sheeran, Rihanna och Back street boys affischerna var borta och väggarna var nu istället vita med en lila fondvägg. Sängen, skrivbordet och allt var utbytt till något fräschare och jag gillade verkligen hennes nya rum. Även om hennes gamla rosa tjejrum var gulligt så var detta verkligen snyggt, det syntes att det var El som bodde där iallafall. 
"Wow, that's amazing!", utbrast jag och rusade fram till hennes stora dubbelsäng mitt i rummet. Jag tittade glädjande på Eleanor som log från dörröppningen.
"I'm glad you like it.", hon gick gående emot mig när hon såg ut att komma att tänka på något på hyllan. Hon gick dit och tog fram en CD skiva. "Have you heard this one?" 
Hon gav mig fodralet och jag läste snabbt på det. "One Direction - Take me home." självklart så förstod jag att det var One Directions album och jag hade faktiskt sett det ett antal gånger förr. 
"No.. Or yes, but just some songs.", klargjorde jag och fortsatte att titta på omslaget. Jag försökte lista ut vilken av det fem killarna som var Louis. Jag hade hört namnet på några av dem, jag visste dock inte vilket namn som hörde till vilken kille. "So, who's the lucky Louis?" 
Hon fnissade och pekade på killen som satt ovanpå den svarthåriga killen med hatten. "He's my boy." 
"Yeah, he looks good."
"Did you know what? I think you should meet them, they're really cute and three of them are single.", jag fnös till och tittade med höjda ögonbryn på El som fortfarande log sitt glada leende. 
"No, I don't think so. I can't be around boys, I becomes just nervous and awkvard.", jag skrattade till nervöst och vände blicken ner mot golvet. 
"Hah, you're soo cute. Of course you should meet them.", hon slog till mig löst på armen. "You are with me on my party on saturday, right?", jag nickade och tittade bekymrat på henne. "Yeah, then you'll meet them even if you want to or not." 
Jag vred på huvudet så våra ögon möttes och hon gav med sig ett litet skratt och jag föll roat in i skrattet. 
 
"Have you any favourite song with One Direction?", efter ett tag av annat prat så föll hon tillbaka till One Direction-snacket. Jag som helst hade undvikit att pratat om dem, speciellt när jag var på semester, men icke sa nicke. Jag ryckte på axlarna och knep ihop med munnen. 
"I don't know them so well that I can their song titles by myself.", kontstaterade jag. "But your then?" 
Hon suckade lyckligt och tittade på albumet. Jag kunde se hur hennes finger strök över Louis ansikte och sedan vändes hennes blick på mig igen. "I love all them songs. But one is very special. Louis and Liam write a song to me and Dani. It means very much to me. Have you heard Back for you?", jag skakade på huvudet och bara tanken av att veta att de har skrivit en sång om sin flickvän gjorde mig rörd. 
Hon satte i skivan och zappade tills rätt låt kom upp. Låten sattes igång och hon berättade varendaste litet ord i detalj. Sedan kom Louis solo och jag kunde se hennes tårar som bildades i ögonen. 
 
♫ I’ve never been so into somebody before
And every time we both touch I only want more
So tell me nothing’s going to change yeah
And you won’t walk away yeah
Cause even though every night you’ll know what I’ll say
Goodbye. ♫
 
Trots att låten inte ens handlade om mig så blev jag tagen. Låttexten var riktigt fin och inte tala om refrängen. Jag gillade denna låt starkt och det kunde förstå Eleanors situation, jag skulle blivit lika glad och rörd jag med. 
 
"The food is ready!", jag kunde höra hur min moster ropade från trappan och bara att höra ordet 'mat' fick min mage att kurra och det hördes på långa vägar att jag knappt ätit något idag. Vi skyndade oss ner och på bordet stod maten redan serverad på tallrikten. Det var grillat, vilket uppskattades mycket. 
"What should you girls do tomorrow then?", pappa pratade som vanligt med maten i munnen, vilket mamma alltid irriterade sig på, och även idag. Dock kunde hon för en gångs skull hejda sitt temprament och be artigt om att tugga klart först. Vilket han faktiskt gjorde, utan att behöva säga emot. 
"Me and Louis should go and shopping.", Eleanor log. "Maybe you want to follow us, Linn?"
Inombords ville jag inte alls, men något sade mig att jag skulle passa på. Detta kanske skulle bli en chans att lära känna nya människor? Ja, varför inte. Jag skulle precis besvara frågan då mamma avbröt mig. 
"Yeah, It sounds good. She'll really follow you and Louis.", hon spärrade upp ögonen på mig och gav mig blicken som sade 'säg inte emot nu', vilket jag inte heller gjorde, inte denna gång. "I deposited money on your card yesterday, so it's just to shop." 
"Okay, great. Louis really want to see you, he's a good guy. He's used to talk to people too." 
"Oh, great. It'll be fun.", jag gav med mig ett tillgjort leende och åt en tugga av mitt grillspätt. En del av mig ville verkligen inte gå ut med El och hennes världskända pojkvän, men den andra delen såg det som en möjlighet, vilket gjorde att den andra delen vann, och förmodligen var det det bästa. Vad skulle jag annars göra? vara hemma och höra på mamma och pappas småtjaffs ifrån gästrummet mitt emot? nej tack. 

Sådärja! Så var även del 4 ute! vad tycker ni? hur kommer shoppingturen tillsammans med El och Louis bli? kommer det bara vara dom? ;) Ska försöka klämma in en till del ikväll, det beror lite på! men håll utkik och kommentera! ;) 

riktigt bra del tjejen! du är så himla duktig my :)

Svar: tack melissa! :D
My Wesström

~ S

skiiitbraa! mer,mer,meeeeeeerrr!

Svar: taaaack!
My Wesström

DET ÄR SÅ HIMLA BRA!!! :D åååh, mer mer mer!

Hejsan, jag undrar om du hade velat göra ett länkbyte?♥♥

Skitbra!!!

More ! Mermer du äger så himla mkt!

Svar: tack så hemskt mkt! glad jag blir :')
My Wesström

Jätte bra, verkligen jätte jätte bra novell!:)

Svar: Oherre, tack sååå mkt! <3
My Wesström

Jättebra :) xx

Svar: taack! :D xx
My Wesström

Läste snabbt igenom det sista och hoppades åå att det var den du skulle skriva om att set ksk kom ett till kaåitel ikv ;)
hoppas hoppas hoppas

Svar: Ja absolut! den finns ute nu! :) kramis <3
My Wesström

Grymt bra! Nej hoppas Louis har med sig Harry!!:D

Svar: Hihi jaaa, men tur du har då ;) nästa delen var redan uppe när du kommenterade men om du missade så finns den uppe nuu! :*
My Wesström




Kom ihåg mig?