lose myself, del 28

Lizzys Perspektiv;
Att läsa detta bred ifrån Alex var det mest underbaraste jag någonsin läst. Trots att mina tårar aldrig ville sluta så kändes det som en lättnad att läsa det. Jag fick svar på det mesta frågorna jag undrat över. Men frågan jag ställde till mig själv nu var, Om det varken var jag eller han själv som gjorde det. Vem var det då? 

Our HandsRUMORS! | via FacebookI'm sad.

Jag smällde igen dörren och möttes av pappa och Zayn. De såg ut att vara glada och har haft mycket att prata om. Jag gav dem en stillsam blick innan jag fort sparkade av mig skorna och sprang upp. 
Jag var fortfarande tårögd men inte så att tårarna rann ner. Jag slängde mig i sängen och drog täcket över huvudet. Allt var för mycket, jag orkade ingenting längre. Ensamheten varade dock inte länge för minuten efter stod Zayn i dörröppningen. Hans leende spred sig över hela rummet och jag kunde inte låta bli att ge med mig ett drastiskt leende. 
"Hey babe. Do you miss me?", han flinade och kom trevande emot mig. Jag gav inte med mig något svar utan flyttade mig istället åt sidan så att Zayn kunde få plats bredvid mig. "Is something wrong? more than.." 
"No.", snabbt svarade jag på frågan och kom att tänka på brevet. Skulle jag berätta? jag suckade och lutade huvudet mot Zayns trygga axel. Klart jag skulle, men bara inte nu. 
Vi låg under täcket och bara höll om varandra då min mobil plötsligt plingade till och lyste upp hela rummet. Jag vände huvudet åt den lysande telefonen och sträckte mig efter den. Jag orkade inte bry mig om vad det stod på displayen utan jag klickade direkt upp det, jag hann dock se att det var ifrån Kate. 
 
~ Hey sweetheart. I miss you, can I come over to you and Zayn? or am I disturbing you? ;) xx ~
 
Jag log under stillhet och försökte att göra allt för att inte Zayn skulle se att jag faktiskt rodnade lite också. Jag tänkte länge på vad jag skulle svara och till hjälp så visade jag Zayn allting och jag såg på hans ansiktsuttryck hur även han flinade. 
"Yes, for me it's okay.", bekräftade han och fortsatte att pillra med mina fingrar. Jag log mot honom och våra läppar möttes i en snabb puss. 
 
~ Haha, very funny. ;) Just come over. I miss you too. :) ~ 
 
Jag skickade snabbt iväg det och jag vände blicken från skärmen tillbaka på Zayn som såg ut att tänka på någonting, han såg orolig ut på något sätt, kanske också lite rädd, men han såg även ut att vara skyldig till någonting. Blicken han hade vänd mot TVn skrämde mig lite och han höll inte längre om mig lika tryggt och hårt. 
"What's you thinking about?", frågade jag oberört och greppade taget om hans hand igen. Han log ett osäkert leende och pussade mig på pannan. 
"Nothing."
 
Utan någon förvarning eller knackning alls så rusade Kate förbryllat in på rummet men stannade upp när hon fick syn på oss. 
"Oh, here you have it good, I see.", skrattade hon och Zayns läppar rycktes snabbt bort från mina. Vi båda tittade elastiskt mot henne som rodnade lite bakom det stora flinet på hennes läppar. Zayn drog sig snabbt upp och gav henne en snabb kram innan hon satte sig i sängen bredvid oss. "Have you guys see that rumors on Twitter?" 
Mitt blod blev till is och hela jag stannade upp. Sedan skakade både jag och Zayn på våra huvuden som var var riktad åt Kate som tagit upp mobilen. 
"No, I doesn't have Twitter and I don't want it either.", klargjorde jag och tittade på Zayn. 
"I haven't been online in the last hours. Why?", fyllde Zayn i och Kate visade oss snabbt hennes newsfeed. Jag tog snabbt taget om hennes telefon och läste de olika tweeten och kommentarerna från de alla "fansen". 
"She's a bitch." "I hate her." "She looks like a pig." "Whore." , jag hade börjat hantera dessa hatkommentarerna på ett bra sätt med Zayns hjälp, därför lade jag inte någon extra stor energi på dessa kommentarer. Däremot la jag märke till en Tweet som fick mig att bli riktigt arg. 
"Shes brother is died. He died for a few days ago, and she killed himself. Damn bitch.", jag läste om den om, och om igen, och varje gång gjorde det lika ont. Illskan, tårarna och rädslan bubblade inom mig och just nu ville jag bara dö. Allt var redan så jävla jobbigt, varför göra det så mycket värre? Dom visste ingenting.
Jag försökte så gått det gick att hålla mig stark och inte låta dessa människor klanka ner mig, men jag misslyckades. Tårarna rann ner och ville aldrig sluta, hur mycket Kate och Zayn än försökte trösta mig. 
 
Trots den smärta jag bar med mig så fortsatte jag motvilligt ner lite till och denna gång fastnade jag på Louis tweet. 
"@Louis_Tomlinson; This is the most horrible I've ever seen! How could you guys kidding about a died boy? Don't think about all this rumors ! think about hims family." 
Jag kände hur ett leende bakom alla tårar trängde sig fram och jag bläddrade återigen ner och fick se ännu en till tweet. Fast denna gång var det Liam. 
"@Real_Liam_Payne; No guys, how could you said that Lizzy killed hers own brother? where's the respect? I know her and I know the truth, don't judge anyone before you know the person. xx" 
 
Med det fick det vara nog med Twitter för mig. Jag kunde aldrig tacka killarna nog för det dom skrev och jag kände att tårarna och sorgen inom mig inte var allt lika stor längre. Jag tittade upp mot Zayn, besvarade hans hållning och lutade mig mot hans axel. 
"You two are really cute together.", log Kate och då slog tanken i mig att hon faktiskt inte var med Mike. Otroligt? 
"Kate, why are you don't with Mike?", jag tittade med en frågande och förvirrad blick på henne och jag såg hur hela hon lyste upp. 
"We're not together anymore."
Jag blickade upp mot Zayn som bara log. Nästan som om han redan visste om det. Jag tittade fort tillbaka på Kate och kunde inte hålla tillbaka leendet. 
"But.. Why?", jag såg hur hennes leende försvann och hon tittade på Zayn med stora ögon. 
"Uhm.. I'm not love with him anymore.", hon brast upp i ett fakeleende som jag snabbt genomskådade. Vad var det hon döljde för mig? 

Oh, nu kanske det händer lite saker snart här ;) , ska hon berätta? 
Nästa kommer imorgon, så håll utkik!

BRA DEL!!!!!! Kate måste någon gång berätta för Lizzy. Vad bra av killarna att dom sa i från på twitter!

Svar: Ja , ellerhur! haha :)
My Wesström

Hej!
Jag vill bara säga att jag hoppas att du tar detta på rätt sätt, jag tycker att din novell är jätte bra.
Men en sak som du skulle kunna förbättra är grammatiken i engelskan :)
Menar inget illa, är inget proffs på engelska grammatik, men tror att det skulle bli lättare/roligare att läsa! :)
Menar inte det som elak kritik, utan bara ser det som ett sätt att förbättra novellen lite :)
Jätte bra novell annars :D

Svar: Hejsan! :) Japp, det ska jag tänka på och tur du säger till, ska försökta bättra mig men grammatik är så jäkla svårt och engelska är absolut inte mitt bästa ämne. Jag hatar rent ut sagt engelska. Men jag gör mitt bästa och gör det mest för min egen skull, att jag faktiskt ska bli bättre! :) kram :)
My Wesström

Hoppas att Kate berättar snart!! :/

Bra skrivet! Gillar att Lizzy inte tar åt sig allt för mycket åt alla kommentarer, men den där tweeten om hennes bror var ju verkligen inte okej! Bra att Liam och Louis beskyddade henne iaf :)

Svar: Nej ellerhur! Ja det var tur ;) hihi :)
My Wesström

Så bra del!!

Svar: Taack :')
My Wesström

Flera gånger under denna del typ dog jag. TYp när hon tyckte att Zayn såg skylldig ut till något och han är det, jag är fortfarande arg på Zayn för att hon inte sagt något. och Liam när han skrev att han visste sanningen och den kontakten de Zayn och kate har...ut med det bara, jag dööör!!!:((( säg det bara..jag hade blivit as arg.

Svar: haha, jaaa.. i nästa del kommer det absolut hända saker ;) hiihi
My Wesström

Åh, det här kapitlet var så himla fint, älskar det! Kram :) x

Svar: Åh vad snäll du är och vad glad jag blir, tack! kram,xx
My Wesström

SÅÅ BRAA DEL!!!!!!!!! :')

NYTT KAPITEL ÄNTLIGEN UTE! NÄSTA IMORRON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

My

Hon måste berätta!!!

suuuuuuuuuuuuuupeeeeeeeeeeeer

Svar: Tack!
My Wesström




Kom ihåg mig?