one way or another, del 11

Elvrias Perspektiv;
Var det rätt att berätta för Louis? Kunde jag verkligen lita på honom och var han den killen som jag uppfattade honom som?
Jag orkade inte tänka på det längre så jag loggade in en snabbis på Twitter och fick se en sak som gjorde mig både arg, ledsen och förvirrad. En bild på Louis och en annan tjej stå och kramas. Vad händer? Allt vi hade? Varför hade han inte sagt något?

heart melogan lerman | Tumblrgirls | Tumblr
Att tänka på bilden fick mig att vilja gråta. Jag tittade på den om och om igen, jag tittade på datumet och fotot var taget idag. Jag vet att det aldrig kanske var något mellan oss, men jag vill ändå ha en förklaring varför han inte svarat och varför han inte berättat om någon tjej tidigare. 
"Äru redo? Vi ska gå in snart!" hörde jag David säga utanför omklädningsrummet. Jag torkade bort de få tårar som runnit från min kind, tog lite puder och gick ut som om inget hade hänt. Var det något jag verkligen ville så var det att göra det här, Elly och Lucy med föräldrar var här och tittade, jag skulle aldrig vilja göra dem besvikna. Även så skulle jag övervinna min rädsla, jag hatade att sjunga framför en stor folkmängd, men med David med mig på min sida så kändes det inte lika nervöst. 
 
"Åh gud vad duktig du var min skatt, jag är så avundsjuk på din röst och du gjorde rollen som Sandy så otroligt bra, de kunde inte fått någon bättre skådespelare!" kom Lucy fram till mig och sa efter teatern. Även Elly och folk jag aldrig ens träffat kom och berömde mig och sist men inte minst kom David fram till mig.
"Du var fantastisk ikväll!" sa han och kramade om mig, han hade en fin kostym på sig och han hade fixat till håret riktigt snyggt. Jag besvarade kramen och vi stod och pratade ett tag.
Jag åkte med Elly hem någon timme efter och då kom mina tankar igen, på Louis. Men vem försökte jag lura? Jag var inte kär i han, aldrig. Jag bara litade på honom, jag trodde han inte var som de andra killarna. 
 
Louis Perspektiv;
Jag vet att jag jag borde ha hört av mig till Elvira, men jag har bara inte haft tid. Eleanor har behövt en vän att prata med under dessa dagar och klart man ställer upp. Men kanske ska jag försöka höra av mig till El nu? Hon kanske skulle förstå.
"Ey, Louis. Du vet att det är bilder på dig och Eleanor överallt på internet nu va?" Sa Liam och tittade på mig. Jag gav han blicken och tittade konstigt på honom.
"Va? Driver ni?" fick jag ur mig och satte mig suckande i soffan då Harry kom och satte sig bredvid.
"Äsch, vafan! det är inget att bry sig i ju, ni är ju bara vänner, ellerhur?" sa han och tittade på mig med en orolig blick.
"Ja, men jag är inte säker på om Elvira vet om det." sa jag och kom att tänka på att hennes teater hade vart idag. Undra hur det gick? Fan, jag skulle vart där. 
"Och? Du har ju endå sagt att du inte gillar henne?" sa Zayn och tittade oförstårligt på mig.
"Men Zayn. De är sånt man bara säger fattar du väl, klart han gillar bruden!" Niall tittade på mig lite retsamt och började sedan skratta. Jag kunde inte låta bli att skratta med dom och för stunden så glömde jag bort allt som hänt. 
 
Elviras Perspektiv;
"Så stolt över dig" fick jag höra ett antal gånger i bilen påväg hem, det kändes bra men samtidigt vet jag att jag kunde göra saker bättre. Men ibland så gick det bara inte, mina tankar på Louis var under hela teatern men jag gjorde allt för att inte tårarna skulle rinna.  
Vi kom hem och jag var helt utmattad, jag var verkligen jättetrött och jag ville bara sova och glömma allt. Jag tittade på mobilen en sista gång innan jag somnade och märkte till min förvåning att jag fått ett SMS.
"Hej El, vad gör du? Hur gick föreställningen idag? Slår vad om att du var fantastisk. Vi kanske kan ses nån dag? Kommer hem i veckan. xx Louis" stod det och jag kände hur illskan bubblade upp inom mig. Så nu dög jag? När den andra tjejen inte längre var med honom. Pfft, vilken pajas. Vad trodde han om mig? 
Jag klickade fort bort SMSet och försökte sova, men allt jag låg och tänkte på var SMSet. Plötsligt började tankarna komma på min mamma. Jag tänker ofta på henne, trotts alla slagen och övergreppen så var hon min mamma, jag älskade henne. Hur kan man fortfarande älska någon som gjort mig så illa? 

Jag hörde hur det plingade till igen i min mobil, fast denna gång var det inte Louis. David stod det på displayen.

hihihihi, ojoj! vad kommer hända nu? :O nästa del kommer senare! 

Bästa uppdateringen! Du är bäst! Älskar novellen så mycket!<3

älskar denna novellen

"Och? Du har ju endå sagt att du inte gillar henne?" sa Zayn och tittade oförstårligt på mig.
"Men Zayn. De är sånt man bara säger fattar du väl, klart han gillar bruden!" Niall tittade på mig lite retsamt och började sedan skratta.

HAHAHA; DOM ÄR SÅ ROLIGA!!:D


Åh, nej..hon får inte välja david före lou!! Han måste skärpa till dig nu! Visa vilken gentleman han är!! haha!!;]

Du är helt sjukt duktig! DU ÄR BÄST I VÄRLDEN PÅ ATT SKRIVA NOVELLER :))<3

My

Åh vad spännande!

superbra!




Kom ihåg mig?