one way or another, del 6

Elviras Perspektiv;
"Det var kul ses, igen. Du är speciell, inte alls som de andra. Har du något nummer förresten?" han tittade på mig under hela meningen och log sitt sockersöta leende som jag inte kunde motstå. Jag gav han mitt nummer och han gav mig en snabb kram innan han gick vidare hem mot sig. Jag tänkte på det han sa, att jag var speciell. Det kan man ju verkligen säga. Hur ska han reagera när han kommer att få reda på mitt förflutna och mina ärr över mina armar? Skulle han tycka lika om mig då? Nej, för han ska aldrig att få reda på det, eller?Tusen tankar spred sig i mitt huvud och när jag kom hem möttes jag utav en orolig och arg Elly så mina tankar släpptes för stunden. 

"Elvira, vart fan har du vart hela kvällen? Har försökt ringt och allting" skrek hon nästan och jag kunde förstå att hon vart orolig. Jag såg att hon hade gråtit och det kändes verkligen inte bra att se henne så här. 
"Jag var ute ett tag och rensa tankarna bara" sa jag och gick ner på mitt rum och förmodligen så tyckte hon det räckte som svar eftersom hon inte följde efter.  Jag satte mig på min sängkant och kände hur tårarna ville komma igen. Jag tog upp min gitarr som var gömd längst bak i garderoben. Det var egentligen inte min, det var egentligen mammas som jag fick ta över. Jag la in den för att jag verkligen inte ville se den längre, men jag kände hur jag behövde den nu. Jag började dra lite på stängarna och började spela lite lätt. De få gånger mamma var nykter hade vi setat, bara hon och jag och hon hade lärt mig de flesta akorderna på gitarren. Det var iallafall henne jag fått min sångröst ifrån och den talangen hon hade, den kunde iallafall ingen ta ifrån henne.
"All along it was a fever
A cold sweat hot-headed believer
I threw my hands in the air I said show me something
He said, if you dare come a little closer" 
Jag började sjunga lite lätt på Rihannas nya låt Stay samtidigt som jag drog några enkla akord mer gitarren. Jag la mig i sängen och kom och tänka på det få bra stunderna jag och mamma faktiskt kunde ha, då hon inte var påverkad. Det gjorde ont i hela mig av att tänka på henne och hennes bortgång. Samtidigt kändes det så otroligt skönt att komma bort ifrån allt. 
"Får jag komma in?" hörde jag Ellys röst utanför dörren. Jag hörde att hon lugnat ner sig lite nu.
"Det är öppet" sa jag bara och låg kvar med gitarren i famnen. 
"Din mammas gitarr" sa hon och log lite lättsamt när hon kom in samtidigt som hennes blick var på gitarren.
"Jag trodde du hade slängt den, som du sa" sa hon och tittade på mig med ett litet leende på läpparna.
"Jag kommer aldrig kunna göra mig av med den, det var det ända mamma älskade på riktigt" började jag bara och kände hur tårarna började falla igen. Jag såg på Elly att hennes lilla leende genast försvann och hon tog tag hårt i min hand.
"Hon älskade dig mer än något annat också. Tro inget annat, innerst inne hade din mamma ett stort hjärta, precis som du." sa hon och hennes tårar föll ner från hennes kinder. 
"Jag glömmer aldrig när hon berättade hur mycket jag var i vägen hela tiden och hur mycket hon hatade mig. De första gångerna gjorde ondast. Jag var bara sju år. Hon luktade sprit och tog ett hårt tag om mig och slängde in mig på rummet. Jag var så rädd" sa jag och kunde inte heller hålla tårarna inne. Jag berättade just en del av mitt liv som jag aldrig berättat för Elly förut. Det gjorde ont att säga det men det var samtidigt skönt att ha det sagt. 
"och det blev bara värre och värre, jag kunde aldrig gå trygg hemma och jag blev sexuellt utnyttjad av mammas fyllekompisar nästan varje kväll" fortsatte jag och nu kände jag den lilla paniken inom mig då jag bara ville skrika, försvinna och aldrig mer komma tillbaka. Jag såg på Elly som såg helt förskräckt ut och tog ett stadigt grepp om mig och höll om mig allt hon kunde och hon lyckades lugna ner mig, en aning.
"Jag älskar dig min fina tjej, du är i trygghet nu. Jag ska aldrig lämna dig" sa hon samtidigt och de orden hon sa gjorde bara att jag grät ännu mer. Jag hade nu berättat en stor del av det som hade hänt, och det var fortfarande bara början. Hon visste inte allt än och det fanns så mycket kvar att berätta, men bara inte nu.
 
Fredagen, dagen efter den jobbiga dagen. Det såg ut att vara varmt ute så jag satte på mig en blommig kjol och en randig t-shirt, och för att dölja mina ärr så satte jag på mig en kofta på det. Det var drama första lektionen igen och jag kände mig rätt så taggad eftersom vi snart skulle ha en Musikaluppvisning och idag skulle vi få reda på våra roller och även vilken musikal det skulle bli.
"Jahaa elever, är ni beredda på att få veta vilken musikal våran skola ska göra? det är nämnlingen så att varje skola här i Doncaster får en varsin musikal också tävlar de olika skolorna och jag kan med nöje berätta att vi ska göra Grease!" sa Lucas när klassen satt samlad. Jag kunde inget annat än att le eftersom jag älskade Grease filmen och hade alltid viljat spelat upp den i teater. 
"Huvudrollerna som ska få spela Danny och Sandy är David och Elvira!" sa Lucas och såg väldigt belåten ut. Hörde jag rätt? Skulle jag få spela Sandy? Få spela huvudrollen i en teater och få sjunga framför hundratals föräldrar? Jag kollade mot Lucas som bara nickade åt mig. 
Alla hade tillslut fått reda på sina roller och alla var nöjda. Jag tittade på David som nu skulle bli min motspelare och även var killen som var så chockad över att jag var ifrån Sverige. 
"Jaha, så du å jag fick huvudrollen, hur känns det?" frågade han och tittade lite nyfiket på mig med sina perfekt raka tänder och det bruna håre med den svarta mössan.
"Faktiskt helt okej, bara det att jag är inte van vid att stå framför publik och sjunga och sånt.." började jag och tvekade lite men hann bara säga det då han avbröt mig.
"Ta det lugnt, det kommer ju gå bra, jag är ju vid din sida hela tiden och du sjunger fantastiskt bra så du behöver inte oroa dig över det!" sa han och gav mig ett leende. Jag log tillbaka och tackade för komplimangen.
 
"Vill du ha te mitt hjärta?" hörde man Elly ropa från köket precis när man kommit hem från skolan. Jag svarade att jag görna tog en kopp och satte mig bredvid henne vid köksbordet och jag kunde ivrigt berätta om den lyckade dagen, om grease och att jag fick huvudrollen som Sandy. Hon såg väldigt glad ut för min skull. 
Jag tittade på telefonen en gång och fick se att jag fått ett SMS, från okänt nummer. 

Vem kan de va som SMSa Elvira? ;) 
 
Nästa del kommer nog redan ikväll! :D 

Så sjukt bra. Älskar novellen!

Hoppas det är louis som skriver till henne!!:D
Men hado hon inte lagt in hans nummer? Det kanske är någon av de andra i bandet!:D TRE INLÄGG PÅ EN DAG? DU ÄR BÄÄÄST!:D

Grymt! :D I love it!! Och den här gången har vi en snäll David...hoppas jag ;)
Och ja, vem kan det vara..? ;D Kan inte vänta tills nästa! :D ♥

så himla bra!. tänk att en så här bra novell kommer från ditt huvud! :)

Svar: hihi taack snälla du!
My Wesström

Meeeeeeeeeeeeeeeeeer ILOVEYOU!

My

Har vi? :o haha, det har jag glömt xd
Jag älskar hur du kan uppdatera så ofta!

Tack tack :)




Kom ihåg mig?