summer love, del 26

Fridas Perspektiv;
"Vad tänker du på?" hörde jag en röst komma bakifrån mig och Harry kramade mig. 
"Harry, jag gillar dig väldigt mycket, och det vet du" sa jag och jag kände hur hans ögon tittade ner mot golvet.
"Men..?" fortsatte han och ville inte möta min blick. Jag satte mig i sängen och Harry stod kvar på samma plats och tittade neråt.
"Känner du lika för mig?" sa jag och reste mig upp från sängen igen och gick fram till Harry. Han hade släppt blicken ifrån golvet och tittat upp mot mig och våra blickar möttes. 

Hans stängda mun hade ändrats till ett stort leende och han tog försiktigt min hand. Han tittade in i mina ögon och kysste mig passionerat. Jag besvarade kyssen och sedan tittade han på mig igen.
"Jag har gillat dig sedan första gången jag såg dig. Du anar inte hur mycket du betyder för mig" sa han efter en stund. Jag kände hur hela jag blev varm och ett litet leende spred sig runt mina läppar. 
"Jag skulle kunna visa hela världen att du är min, för det vill jag. Jag vill att det ska vara du och jag" sa han efter att vi stått och kramats en stund. Sa han verkligen det? Hörde jag rätt?
"Men vill du verkligen det? Jag reser ju hem snart och vi kommer inte att kunna träffas så ofta" sa jag lite osäkert och tittade in i hans ögon och jag kände hur tårarna började komma.
"Du är allt jag vill ha. Jag kommer att kunna resa till dig varje ledig stund jag har och du kan komma hit. Men fansen är galna, du kommer antagligen bli hatad av många. Men förmodligen också omtyckt. Men tillsammans kommer vi klara oss igenom hatet och media, okej?" sa han och höll om mig lite hårdare. Jag nickade och med Harry så kändes allt så tryggt och rätt. Vi hade redan hamnat på omslagen på tidningarna med bilder på oss med rubrikerna "Harry and hes new girlfriend." och vi hade redan fått smeknamn utav fansen. Kanske var det dags att gå ut med det ändå? 
Jag satte mig i sängen och Harry kom efter. Jag loggade in på Twitter och tittade lite och plötsligt såg jag en ny Tweet av Harry. Han hade även taggat mig i den. Jag gick in och kollade och fick syn på en sak som fick mig att skina upp ännu mer. "@HarryStyles -  Everyone meet my beautiful girlfriend @FridaRoslund. I'm very happy with her and i hope you can respect her. Love you all! xx" stod det och jag fick se en bild på mig och honom som han hade tagit för några dagar sedan ute på stranden. Jag tittade på Harry som låg och svarade på lite frågor de hade ställt om mig på Twitter. "Du är den bästa pojkvännen i världen, jag är så lycklig med dig. Tillsammans klarar vi allt" sa jag och la mig i hans armar och hans mjuka röda läppar möttes med mina i en kyss. 
 
Elins Perspektiv;
Vi hade kommit fram till huset där Nialls kompis bodde och i dörröppingen möttes vi av två killar som jag aldrig sett förr. Den ena hade svart hår och den andra var blond. Niall var glad över att se dem iallafall och den blonda presenterade sig som Eric och den svarthåriga som Jason. Jag gick tätt intill Niall när vi kom in i det stora huset och inne i TVrummet så stod det läsk och godis på bordet och två spelkontroller låg bredvid. 
"Ska vi köra en match, Niall?" sa Eric och tittade mot oss. Han svarade med ett skratt och sprang till soffan där han slängde sig emellan de två killarna. Jag gick försiktigt och satte mig bredvid Jason som inte heller sagt så mycket under tiden vi vart här. 
"Så, hur träffades du och Niall då?" frågade han tillslut och tittade på mig för att mjuka upp den pinsamma tystnaden mellan oss. 
"Genom Zayn. Min mamma och Zayns pappa är typ tillsammans" svarade jag och log lite smått. 
"Du har tur, Niall är verkligen en bra kille" sa han och tittade mot Niall som var helt inne i spelet. 
"Men du är ju helt annorlunda än de andra tjejerna han haft iallafall, de andra har vart blonda, översminkade och överdrivet jobbiga. De har vart mycket snyggare och inte så tråkig" sa han och skrattade lite hånfullt. Vad menade han med det? Jag ville inte göra en sån stor grej av det så jag bara nickade åt honom. Egentligen gjorde det ont i hjärtat när han sa så men jag ville inte visa det. Tyckte han att jag var fel tjej för Niall? Var det det han försökte säga? 
"Vad snackar ni om?" Jag väcktes upp i mina tankar och såg att Niall hade kommit och satt sig bredvid mig på andra sidan och log sitt söta leende. 
"Om att Elin inte alls är lik dina förra tjejer. De andra har ju vart mycket snyggare!" sa han och jag såg hur Niall spännde blicken i ögonen och tittade på honom. Även Eric tittade mot honom nu och jag märkte hur Jason skämdes. 
"Bara för att du aldrig har haft någon tjej" fortsatte Eric och skrattade till lite retsamt. Jason sprang mot honom och brottade ner honom och jag kollade på Niall och sedan tillbaka på de två killarna som låg och och skojbråkade på golvet. 
"Bry dig inte om dom, de bara driver" sa han och pussade mig på pannan. Men mina tankar om att jag inte var lika vacker som Nialls förra tjejer ville inte förvinna och att bli gemförd med andra var bland de värsta jag visste. 
 
"Du ska inte bry dig om vad Jason säger, han är 19 och har aldrig haft en tjej, han vet ingenting om kärlek!" sa Niall och skrattade till lite och la sig bredvid mig i sängen. Jag nickade bara men sa inget. 
"Vad är det älskling?" sa han och tittade på mig igen, med en oroligare blick nu. Jag ville så gärna berätta, men det var ju Nialls vän det handla om. "Det är inget" fick jag ur mig och hoppades på att han skulle släppa ämnet och börja prata om något annat nu. Men tydligen inte. Han fortsatte att fråga vad det var och tillslut kunde jag inte vara tyst längre.
"Jason var så konstig, han satt och berättade om dina förra tjejer. Hur mycket bättre dom var och att jag var jättetråkig.." jag fortsatte att berätta för Niall allt vad han hade sagt under tiden han hade vart inne i spelet. Niall lyssnade och när jag berättat klart så såg jag hur arg han blev i blicken. 
"Jason vill att jag ska ha blonda tjejer för att han själv tycker det är snyggast. Han har alltid sagt vad han tycker och jag har testat mig med olika blonda tjejer men den enda seriösa är ju Sarah som jag hade tidigare, men som svek mig. Det är först nu som jag insett vad kärlek är, med dig. Du ska inte bry dig i vad Jason tycker, han är en omogen skit. Du är allt för mig och du är den finaste jag har och någonsin har haft. Finns ingen som dig och helt ärligt så tror jag bara att Jason är avundsjuk" sa han och tog min hand. Jag suckade lättat över vad Niall precis sa och jag log mot honom. 
"Niall, jag kommer aldrig bli som dina förra tjejer. Jag är jag och jag vill inte gemföras med andra. Jag kommer kanske aldrig bli lika perfekt som dom var och.." började jag men Niall avbröt mig snabbt.
"Elin, det är du som är min prinsessa. För mig är du helt perfekt, du är de bästa jag har och du är inte alls lika bra som de andra. Du är bättre, jag har aldrig någonsin kännt såhär för någon förut. Du är mitt allt" Jag kände hur min oroliga min gick över till ett leende och han höll hårt om mig samtidigt som han kysste mig. 

Hade fått lite kommentarer om att det skulle vara mer kärlek, haha. Hoppas ni gillar denhär delen nudå! ;) hehe.
Novellen börjar även gå mot sitt slut, fick bli en rätt så kort novell i och med att det är min första osv. Den nästa kommer nog bli längre tror jag nog! :D Kram!

omg slutet av kapitlet *___* Så sjukt bra!

OMG!! Så bra, niall så jävla söt!

jättebra :) xx

Så söt Niall är!! Grymt! Meeeeeeeer :D

Åh, vad bra! Niall är så fin!:)

Sv: Jag tycker också att det måste bli dom men aa..;)

För de första: din blogg ÄGER! För de andra: Du får inte sluta med denna novell! Förde tredje: om du ska sluta på denna novell måste du lova att börja med en ny och för de fjärde: MEeeeeeer! :)<3

Sv: Ja, det blir nog ett till ikväll!:)

Sv: Ja, det blir nog ett till ikväll!:)-
Oj, kommenterade med fel adress på den förra;)




Kom ihåg mig?