change my mind, del 14

Janinas Perspektiv;
"Yes, you know it, dad.", suckade jag och traskade ut i det varma sommarvädret, luften var kvav och inte ett moln på himlen. Sakta gick jag mot Liams håll och efter några meter så fick jag se en glad kille komma emot mig. Jag kände hur mina steg blev större och snabbare och plötsligt stod jag framför honom i hans armar. 
"You are as beautiful as usual.", viskade han i mitt öra och jag log som aldrig förr. Jag tog upp huvudet från hans bröst och tittade in i hans fina bruna ögon, våra huvuden gick sakta emot varandra och våra ögon tittade rakt in i varandra. Utan ett ord så möttes våra läppar i en förtätad kyss och plötsligt kände jag mig som den lyckligaste tjejen i världen. 

Efter en lång och intensiv kyss så drog jag sakta undan vilket Liam också gjorde. Liam med sitt söta uppåtkammade hår, sin svarta hoodie, hans lilla hårstubb på hakan efter att ha glömt att rakat sig och hans fina bruna ögon som glänste i solljuset, fortsatte bara att le mot mig och jag kände hur det spred sig till mina läppar med. 
"You were really good.", blinkade han och hans händer var fortfarande kvar på min midja. Jag flinade lite mot honom och hade fortfarande kvar blicken in i hans ögon.
"Yeah, you too.", sa jag ärligt samtidigt som leendet blev till något allvarligare. "You are the first person I kissed and then I don't want to vomit on."
Han skrattade samtidigt som han såg lite förvånad ut. 
"I take it as a compliment.", svarade han och jag kände hur greppet om mig blev lite hårdare. "Have you seen the pictures of us by the way?"
"Yeah, I see it today. It was a bit scary to see yourself on a gossip site and I can't believe you get to experience it every day.", sa jag ärligt och jag kände hur han suckade. 
"Yes, those paparazzi are seriously everywhere, you never get rid of them. So I've gotten used to it fairly well now anyway.", sa han och vi stod fortfarande kvar på samma ställe och jag bara nickade samtidigt som jag hörde ett högt burrande. Jag förstod först inte vad det var, men sen så insåg jag ju det själv, det var min mage.
"Oh, are you hungry?", frågade Liam och släppte taget om mig. 
"Yeah, I would just eat when you heard of you.", skrattade jag till lite osäkert och tittade ner mot backen.
"Let's go and eat, I know a great food place that's open now!"
"Yes, okay. But I didn't think we'd do something special and I don't look like this", klagade jag och tittade ner på mina slitna mjukiskläder och tänkte på min stora boll på huvudet. Jag såg hur han log mot mig och han tänkte precis säga något då jag hann före. "But let me go home and change and get money so we can go.", log jag mot honom och vände mig om för att börja gå hemåt då Liam tog tag i min arm.
"You do not change on, we shall not in any wedding and you are beautiful just as you are. And I'm buying!", sa han och tog min hand. 
"Okay, but I'll pay you back later.", sa jag nervöst och korsade mina fingrar med hans. Det var första gången jag kysst någon med känslor, första gången en kille bjudit ut mig och första gången jag hållt i handen med någon. Vad händer med mig? 
"No, you don't. Only I get to be with you so I'm happy.", jag tittade hastigt på honom när vi gick hand i hand på gatan och log ett stort leende mot honom. Som snabbt sedan försvann då jag kom och tänka på allt igen. Mamma och pappa, Ellinor, mig själv. Vilket Liam direkt såg. 
"What's wrong, babe?"
"I .. I just do not know if I'm ready for a relationship.", stammade jag fram och vi stannade upp. "Not after everything that happened between mom and dad, or me and Ellinor. Or myself. I always hated love most of all."
"What happend with you?", frågade han oroligt och släppte min hand. Jag suckade och min blick ville inte riktigt möta Liams.
"Can we take it to the food? I'm starving.", sa jag och han nickade samtidigt som hans hand tog tag i min igen och stelt gick vi mot restaurangen. 
Vi beställde, satte oss vid ett bord och Liam stirrade länge på mig och jag förstod vad han ville att jag skulle berätta. Jag suckade och smålog mot honom, men han själv såg mest orolig ut. 
"I had a boyfriend before, I thought so, until I realized that he had several girls.", suckade jag och fortsatte innan Liam hann före. "He used me through six, and he even allowed me to have any friends. When I found out the truth, I cried for weeks, maybe even months."
"Fucking idiot.", mumlade Liam och tittade ner i bordet men tittade sedan upp på mig. "But Ellinor then?"
"I and Ellinor were friends anyway, no one could separate us, specially not him.", sa jag ärligt och kallt. Han skulle precis börja då vår mat äntligen kom och på tallriken låg kött och pommes med sås, det såg riktigt gott ut. Jag började äta av min mat och jag såg hur även Liam gjorde det. 
"But you and Ellinor, You are not friends now?", han tittade lite förvirrat på mig och jag ryckte på axlarna. 
"No, she got a boyfriend who hates me and she loves him and is not strong enough to speak up, she gets almost not even be with me.", sa jag vilket också är sant. Men att nämna om våldtäcktsgrejen ville jag inte riktigt göra nu. "We've been friends since the cradle, but I get along fine without her.", fnös jag till och vände blicken från tallriken till Liam istället. 
"You simply chose to go the easy route and be happy.", log han och jag kände hur mitt eget leende ökades.
"Yeah, I think so.", sa jag och tänkte just på det han sa, sedan nickade jag och fortsatte meningen. "I choose to be happy.", log jag mot han och tog en tugga av min mat. "I'm happy with you.", tillade jag och såg på Liam som nu reagerade på riktigt, hans leende blev större än mitt och hans vita fina tänder syntes.

Oooh! Sista delen idag. Vad tycker ni? ;) Nästa imorgon! Kram :)

Mjaaam Liam O.O

Svar: Hihi jaaa, såå fiiiin! :')
My Wesström

Jättebra!!!!!!! NEJJJJJJ..... du dödar mig! Jag vill ha mer!!!!!!! Åååå jag vår väl vänta tills imorgon!

SV: Tack, jag designen känns bättre nu till novellen också.

Svar: ja absolut :)
My Wesström

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Åh bästa du! Mera!!

Log genom hela såå bra del, lika fina som alltid!:D
Sv: Ja, vi får se var som händer mellan dom;)

Jag är sååååå ledsen!!!! Vet att jag sa att jag skulle skärpa mig, men vi har haft så mycket läxor :( Men nu är två prov och fem inlämningar klara, så nu är jag back on track ;)
Lika awesome/bäst/alla positiva adjektiv som passar bra som vanligt <3

Svar: Åh, men bästa du! blir såååå glad! kram på dig <3
My Wesström

Grymt! Åh de är så söta <3 Meeer :D

Meeer! riktigt bra!

Svar: taaack! :D
My Wesström




Kom ihåg mig?