change my mind, del 18

Janinas Perspektiv;
Vi kom dit, det var redan massor med folk och musiken var i full gång. Jag höll mig tätt intill Cody som redan hittat sina kompisar och pratade med dem. 
"I buy a drink for us in the bar. Coming soon.", överröstade han musiken och nickade mot den rosa baren som var full med sprit. Nu jävlar ska jag bli full. 

Daily 4uquotesru!
TumblrTumblr | via Tumblr
 

Utan någon somhelst aning om klockslag, vart jag var eller vilka som var här så svepade jag fort i mig det två drinkarna Cody kom med och jag gick fort upp på dansgolvet. Varför gjorde jag detta? jag vet ju att jag ska upp tidigt imorgon men ändå svepte jag i mig så mycket skit, varför? det brukar hjälpa mig att glömma bort allt för stunden, det har det alltid gjort, men VARFÖR ville mina tankar om Liam inte försvinna? Alkoholen brukar hjälpa mig att glömma ALLT. Varför då inte Liam? 
 
Liams Perspektiv; 
Jag satt och tittade på när Louis och Zayn spelade FIFA och som vanligt förlorade Zayn och blev lika arg som alltid. Niall var ute i köket och gjorde en macka och Harry spelade något nytt spel på sin mobil. 
"What are you thinking about, Liam? why are you so quiet? you've been there all night now.", jag tittade mot Zayn som nu släppt taget om Louis och satt sig till rätta i soffan. 
"He thinks of Janina understand you well guys.", flinade Louis och Niall rusade fort in till oss när han hörde vad vi pratade om och fortsatte konversationen.
"But if you like her, tell her. She maybe likes you too, and you know, girl and talk about feelings, they like it."
"But Janina is different. She hate to talk about feelings and.. She's so cool. Not like the other girls.", svarade jag ärligt och såg hur killarna iakttog mig. "But.. Something it's wrong, she don't answer my messages.", suckade jag och återgick med blicken mot TVn där menyn till FIFAspelet rullade på, men ingen orkade förmodligen stänga av det. 
"but come on now, boys! we're going to party here in Wolverhampton, now let's not moping!", vi alla log mot Harry och han hade rätt. Denna kväll skulle ingen få förstöra. Även om Janina var i mina tankar hela tiden. 
 
Vi tog taxin till stan där festen skulle hålla till och i bilen var det lika stökigt som vanligt. Killarna var uppspelta och festsugna, jag själv var inte speciellt så sugen på alkohol just nu. Just nu skulle det bara sitta fint med en Pizza framför en film tillsammans med någon man tycker om, typ som Janina. 
"Have you been there before at some point?", frågade Niall och jag nickade mot honom.
"Yes, I was here quite a lot before with Andy and an old friend, you learn to have a membership card and I have so you go in with me."
"Oh, nice Liam! It will be so fun.", skrattade Liam och de andra höll med. 
 
Efter tio minuter var vi framme och utanför stod det två stora vakter, jag kunde förut tycka att de var lite läskiga för sin storlek men nu ser det mest naturliga ut eftersom jag har vakter kring mig dygnet runt nu för tiden. 
Vi alla fem lyckades ta oss bakom de två bodyguarden tack vare mitt gamla medlemskort och när vi kom in så var allt sig likt. Den rosa baren, diskokulan som hängde i taket och hög musik som spelades. Killarna spred ut sig som vanligt och jag gick osäkert fram till baren där jag fick syn på en tjej som svepte i sig alldeles för mycket alkohol. Jag pickade på henne och när hon vände sig om blev jag faktiskt förvånad när jag fick se vem det var. 
"Janina, what are you doing here? how did you get here? you're not a member?", frågade jag chockat och jag såg vilken bitchblick hon gav mig. "Is something okay?"
"Go away, Liam. We are a closed chapter, if there even was anything we.", sa hon och fortsatte att hälla i sig alkohol. Det gjorde så ont i mig när hon sa det och att hon sa det på ett sånt känslokallt sätt gjorde inte saken bättre. 
"What are you mean? I really liked you.", skrek jag för att överrösta musiken och försökte även möta hennes blick men den var fullt upptagen att stirra på all den sprit som hon hällde i sig. 
"No you don't. Cody told me all about you and I would never believe in you from the beginning.", svamlade hon ur sig och jag tittade förvånat på henne. Cody? vilken Cody? , i samma veva kom en lång fräsch kille fram till oss och han tittade förvånat på mig. 
"Liam, what are you doing here?", frågade han och såg inte alls glad ut. Jag kände igen han så väl, han hade inte förändrats något alls. 
"Are you still here every weekend and super you drunk? you have nothing better to you?", suckade jag och såg hur han hånflinade. 
"I dissed not my best friend for four other anyway.", hans flin blev lite mindre och jag tittade illsket på honom.
"If you know them, you would probably also enjoy them."
"No risk.", fnös han och tog tag i Janinas arm och hon log mot honom. "Come on babe, we dance.", sa han och hon hoppade fort ner från stolen och gick ut till det stora dansgolvet tillsammans med Cody. 

Tidsinlägg #2. Vad tror ni kommer hända nu? Vad tycker ni om Cody och Janina? shippar ni dem? ;) Kommentera! kram!

Hatar Cody och Janina, haha :3

Svar: Hahaha! jaa ;)
My Wesström

Gud va bra kapitel! Men stackars Liam!!!!! Längtar till nästa! :)

Jättebra!! Nej, hon får inte bara strunta i Liam!!

Hejsan! Skulle vara jätte kul om du ville kika in på min blogg och läsa den första delen av min Harry Styles novell som jag precis har börjat skriva. Hoppas du tycker om den och du får gärna sprida den vidare isåfall! :)

http://fearme.blogg.se/

Skitbra!!!!
Man kan aldrig bli besviken på det du skriver!!!!
Du kommer ALLTID ha mig som läsare!!!!♥♥♥♥♥

Svar: TACK, bästa du, blir så glad! <3
My Wesström

Grymt! Hon får inte välja Cody!! Meeer :)

Stackars Liam, tycker inte om Cody!!!




Kom ihåg mig?