change my mind, del 31

Janinas Perspektiv;
Påvägen till restaurangen blev vi omringade av säkerhetsvakter och papparazzi, men jag höll mig tätt intill Liam så gick allt bra, väl på restaurangen var allt lugnt. Jag satt tryggt bredvid Liam och bredvid sig hade han Harry som i sin tur hade Ellinor bredvid sig. Just nu kändes allt så bra. Om man skulle räkna bort allt tänkande på hur mycket det skulle stå om oss i tidningarna imorgon. Jag ruskade fort av mig de tankarna och fokuserade nu istället på Liam och mina helt fantastiska vänner. 

Girlharry's getting headBest of the Memories

"How was the London trip?", frågade pappa men hade fortfarande blicken ut mot vägen. Det kändes tråkigt att lämna killarna kvar i London men att veta att Liam, Niall och Harry kommer hem till Wolverhampton redan imorgon kväll gjorde allt så mycket lättare. 
"It was good, really good. I'm so lucky right now.", log jag och lutade huvudet mot fönsterrutan. Jag såg i sidoblicken hur han frågande tittade på mig men bara ruskade på huvudet. 
"Ellinor, was it funny for you too?"
"Yes, absolutely. London was so big and one of my dreams became true.", skrattade hon och pappa såg bara mer och mer frågande ut. 
"It must have been a eventful trip, hah.", skrockade han och drog till med ett stort leende. "Should you follow me to Nandos tomorrow and see how Janis work?" 
Jag gav han en tröttsam blick och suckade högt, jag tittade även bak på Ellinor som bara log. 
"Sure, it'll be fun."
 
Vi svängde in på den stora garageuppfarten och hoppade fort ur bilen. Vi gick in och möttes av Nova i dörröpnningen. 
"So good that you all guys come now. The food is already clear and me and Jack has something to tell you all.", ropade Lisa ifrån köket. Jag gav Ellinor en osäker blick samtidigt som vi tillsammans gick in till köket där Andy redan satt. 
Vi åt under tystnad och då och då kunde pappa harkla sig lite nervöst. 
"Uhm.. We have one thing to tell you guys.", sa han tillslut och vi alla tittade upp mot honom. "Lisa is..", han tog ett långt andetag och tittade försiktigt mot Lisa som nickade glatt åt honom. "Lisa is pregnant."
"What? are you serious?", skrek jag ut i illska och reste mig upp. Jag såg hur Ellinor försökte hejda mig men just nu kunde jag bara inte hjälpa det. "I.. I can't. Sorry."
Utan att ta bort min tallrik från bordet så sprang jag upp till mig, jag hörde röster och suckar nerifrån men jag orkade inte bry mig om det, inte just nu.
 
Med ryggen riktad mot dörren satt jag tyst i min säng och försökte ta bort de jobbiga tankarna då jag plötsligt hör fotsteg upp för trappan och jag hörde plötsligt en knackning på dörren. Det var ingen Ellinor knackning, och inte heller en pappa, Lisa eller Nova knackning. 
"The door is open.", sa jag lågt och in kom Andy och med sig hade han en kopp te. Jag tittade frågande på honom som satt sig i soffan några meter bort. Vi satt tyst ett bra tag innan han tillslut sa något. 
"I don't like the fact that we should get a siblings me either, but I think we learn accept it. Right?"
"Yeah, I think so. But I don't like it, to get a siblings right now it's just not number one on my list.", suckade jag och la mig ner. 
"So you have a to do list?", skrattade han lite sarkastiskt. Jag ignorerade frågan och bara skakade på huvudet. 
"Really funny, no, you know what I mean."
"Yeah, I know.. Sorry.", sa han lite tyst och slutade direkt att skratta. "You and Liam, are you together again then?"
Jag satte mig upp och stirrade mot honom som flinade lite retsamt. Jag ryckte på axlarna och hoppades på att frågorna skulle vara slut, men vilket visade tydligt att dem inte var. 
"Okay, good. Do you really like him? I mean, really really?", sa han och fick en tillgjord röst under "verkligen". 
"Yes, Andy. Don't worry about that, of course I do.", sa jag lite tröttsamt och fortsatte att titta på honom.
"I'll only was safe, Liam is my best mate and he like you a lot.", sa han allvarligt och jag kände hur leendet gömde sig bakom mitt stela ansikte. "Be carefull about each other." 
"Sure Andy, I promise. But what do Ellinor?", frågade jag och kom att tänka på hur elak jag var och bara lämnade henne ensam där nere med de andra. 
"She's down and play familygame with Nova, Jack and mom. Should we be with?", skrattade han och reste sig upp. 
"Nah, no thanks. Say to Ellinor that she can come upstairs when she is ready."
"Oh, yes I'll. Here, I took with a cup of tea to you by the way.", sa han och ställde koppen på skrivbordet. "It's still hot, but it was hottier."
"Hah, thank you, Andy.", skrattade jag och han gick fort ut ur rummet. Jag tog upp min iPad, drack lite utav det utsökta téet och med leende på läpparna gick jag in på olika skvallerbloggar. Jag suckade högt när jag fick se alla rubriker och bilder om mig och Liam, men det kändes inte lika konstigt att se sig själv så där igen. Visst är det lite läskigt och konstigt att se sig själv på en offentlig sida där tusentals människor läser varje dag, men samtidigt så tar man det inte på lika sätt som man gjorde första gången. 
 
Sist av allt loggade jag in på Twitter och fick se att Liam twittrat för bara några minuter sedan. 
"@Real_Liam_Payne: Really good day in London with my four best mates, a beautiful girlfriend and @EllinorSparks, Nice to see a few fans too. Love u all :)" , jag retweetade och kunde inte sluta le. Jag tittade snabbt igenom kommentarerna och som vanligt fanns det alltid haters, efter att ha läst de fem första kommentarerna orkade jag inte se mer, kommentarerna var både läskiga, perversa och hotfulla, så jag klickade fort ner det och stängde av iPaden helt. 

I nästa del ska Janina till jobbet, vem tror ni att hon kommer stöta på där? Vad tyckte ni om denna del? :) Kommentera!  
Nästa kommer ikväll!

Nej, hon kommer träffa Cody:(( Längtar till ikväll!

jättebra :D

Grymt!! Meeer :)

Okey... Jag börjar seriöst bli beroende... ;)<3

Svar: Haha, låter bra det! ;) hahaha, bästa du <3
My Wesström

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Jättebra!!! Jag kan nästan slå vad om att det är Cody!! Men jag vill inte. Fast jag är 99% säker på att hon kommer möta honom. Men det får hon inte.

Svar: Hihi sötis. Ja, vi får la se vad som händer! ;) <3
My Wesström

jag börjar bli beronde av din novell. man vill ju inte missa när nästa del kommer ut ;)

Good *.* Tror hon kommer träffa Cody & Liam samtidigt.. Osså blire fight eller nått ;) Man vet aldrig :D Kram ♥

Svar: HAHAH, åh, söta du! :) kram
My Wesström

Jättebra! Tror att hon kommer träffa på Cody, haha ;)

Svar: Hihi jaa ;)
My Wesström

Sv: Ja, vi får se om han mår bättre i nästa del!<3

Vad gullig Liam är!




Kom ihåg mig?