change my mind, del 36

Harrys Perspektiv;
"Hah, I'm the person who wants all well, but not you. Fuck you and get a life.", sa hon och reste sig upp och gick fort iväg. Chockad var jag över att hon sa det eftersom hon inte alls var en sån person som sa sånt, det visste jag och jag förstod exakt hur hon kände. Men jag vet att detta kommer få konsekvenser. Jag suckade högt och la händerna i huvudet. Niall som satt bredvid mig bara klappade mig på ryggen lite vänskapligt och bara det gjorde mig lite lugnare. Är glad att jag har så underbara vänner. Men vad ska hända mellan mig och Ellinor nu? hatar hon mig? 

Janinas Perspektiv; 
Jag slängde igen dörren efter mig och trampade av mig skorna i hallen men till min förvåning så var det inga hemma, det var ovanligt tyst och på köksbordet låg en lapp. "Hey teens. Me and Lisa is on the hospital, we check the baby, then we going out and eat some food. It can became late before we are at home. Entertain yourselves. Love, Jack and Lisa." jag suckade och la tillbaka lappen på bordet och släpade mig tröttsamt till soffan och la mig där, dagen med Liam var tröttsammare än jag trodde och Liam gick med på minst femtio bilder idag, det var kul att se honom så söt mot sina fans, men det blev i längden väldigt tråkigt. Jag kände hur mobilen burrade till och jag klickade segt upp smset från Liam. 
Hey babe, sorry for today. Can I come and pick you up, uhm.. On three hours? I'll take you to a special place. xx Liam ~
Jag log ett stort leende och jag läste om det säkert tio gånger innan jag svarade. 
It sounds good, miss you already. Thank you for today, it was fun. xx ~ 
Jag skrev in det, suddade bort det och skrev om det ännu en gång innan jag tillslut klickade på skicka och när det var skickat kändes det ändå helt okej. Jag var bara rädd att låta för på, det ville man ju inte precis. 
Jag hörde hur ytterdörren öppnades försiktigt och jag hoppade snabbt upp från soffan och till dörren för att se vem det var. I dörröppningen stod Ellinor, med solglasögon på ögonen som jag inte alls kände igen. Hon sparkade argt av sig skorna och utan ett ljud så sprang hon upp på rummet och stängde dörren efter sig. Hon lät stressad och anfådd, som om hon sprungit. 
Med tunga steg gick jag upp mot henne, gick igenom det stora allrummet, passerade Andys rum och sluterligen var jag framme vid mitt rum. Jag öppnade försiktigt dörren och såg hur Ellinor satt med händerna i kors och stirrade rakt upp mot taket. Jag satte mig bredvid henne i soffan och tittade på henne ett långt tag innan jag sa något, men efter en stund var jag tvungen att avbryta den. 
"Vad har hänt?", sa jag och jag såg hur hon nonchalant valde att titta bort. "Kom igen, Ellis. Du kan berätta för mig. Vad hände?" 
Hon suckade högt och jag har nog aldrig sett henne så här arg, möjligtvis när vi var små, men aldrig annars. Hon var inte personen som var arg av sig. 
"Jag är bara så trött på vissa av deras fans som ska försöra allting. Jag kan acceptera mycket, det kan jag. Men att bli kallad bitch och hora från någon jag aldrig sett förut accepterar jag bara inte.", yttrade hon argt och jag såg hur hennes illska gick vidare till tårar. "Jag sa ju det, att få för mycket uppmärksamhet är inget för mig. Jag skulle aldrig gått och träffat Harry från första början igår." 
Jag tog mina armar runt om henne och vaggade henne fram och tillbaka, vilket verkade lugna ner henne en aning iallafall.
"Men gillar du honom då? eller va?", sa jag lite lugnt och hon tittade frågande på mig och sedan ryckte hon på axlarna.
"Jag tror inte det, jag vet att det låter sjukt, han är killen jag alltid drömt om liksom, men det känns ändå så fel. Han har så många fans och jag pallar inte allt hat och all uppmärksamhet."
"Men då så, låt det vara. Du ska göra som du känner, men den där tjejen tycker jag absolut du ska sätta på plats.", sa jag och reste mig upp. Jag gick fram till garderoben och tog fram ett par slitna shorts, en beige/orange tröja, samt letade jag fram några smycken ur min sminkväska och jag märkde direkt hur Ellinor reagerade. 
"Vart ska du? ska du ut ikväll?", frågade hon lite besviket. "Kul.", log hon och försökte se glad ut för min skull, men jag såg hur fakeat allt var. Vilket gjorde ont i mig att se.  
"Jag skulle ut med Liam, men jag är hellre ensam här med dig istället.", bekräftade jag och satte mig ner bredvid henne igen. 
"Nej, sluta. Klart du ska gå.", försäkrade hon och log ännu ett oäkta leende. Jag slog till henne på armen och skrattade.
"Du är det viktigaste i mitt liv, är du ledsen så är jag, klart jag gärna sitter här hemma och lyssnar på dina problem istället.", sa jag ironiskt och jag såg hur glad hon blev samtidigt som hon skrattade med mig. 
 
Liams Perspektiv; 
Jag tog en promenad i min ensamhet när jag sagt hej då till Janina. Det var skönt att kunna få vara ensam ibland också, så jag passade på nu på vägen hem att ta en liten längre väg. Men tillslut var jag hemma och jag gick in till mig och till min förvåning satt både Harry och Niall i soffan och det var något som inte riktigt stod rätt till mellan dem. 
"Why are you guys so quiet?", frågade jag när jag kom in i vardagsrummet och satte mig i fotöljen bredvid. 
"Harry is nervous, he know we can have problems now.", suckade Niall och hans blick var fortfarande kvar mot TV;n. Jag tittade frågande på Harry som såg helt förkrossad ut. Det blev tyst en lång stund men plötsligt ringde Harrys mobil. Han tittade på skärmen och slängde mobilen på vardagsrumsbordet. Det var som om han redan förväntat sig att samtalet skulle komma. 
"Shall you not answer?", frågade jag och han skakade på huvudet. Jag hukade mig fram över bordet för att se vem det var. "It's Paul, answer. It's maybe important." 
Han suckade och la några kuddar över sitt huvud och jag förstod fortfarande inte riktigt vad det var som hade hänt men snabbt grabbade jag tag om Harrys telefon och svarade, jag satte även på högtalaren så de andra kunde höra. 
"It's Liam on Harrys phone, hello Paul.", sa jag och lät lika glad som alltid när han ringde. Men han själv lät inte så glad bakom luren. 
"What it is I see on whole my newsfeed on Twitter? seriously, give the phone to Harry.", sa han beodrat och jag gjorde som han sa. Harry tog tag i mobilen och mumlade något "mmhmm", ljud. 
"How could you let this happend? you guys will lose so many fans because of this."
"But Paul, calm down. It's not Harrys fault. It was a crazy fan again and I promise, Harry said nothing to her. He wasn't on someone's side.", det var nu Niall som tog över snacket och han lät väldigt allvarlig. Vi kunde höra hur Paul suckade på andra sidan luren och jag kände att jag började inse vad som stod på nu. Sedan kom chocken som absolut inte fick komma.
"Harry, I'm sad to said this, but I think it's best for us all if you stop see her. Sorry bro, but think about your fans."  var det sista vi hörde ifrån honom för efter det lade han på. Jag hade aldrig hört honom så arg och hård. 
Jag tittade på Harry som nu låg ner i soffan. Men blicken övergick snabbt till Niall då hans ögon riktades mot hans mobil och han såg inte alls glad ut. 
"Harry, look at Twitter. Ellinor has tweeted.", suckade han och Harry tog snabbt upp sim mobil från bordet och läste högt upp för oss båda. "@EllinorSparks; Yes, me and Harry are not dating and it will never be so, now can everybody just let me be, thanks." 

Jaaha, vad kommer hända nu tror ni? 
Äntligen är det freeedag å sool! Hur mycket har ni solat? Här är det runt 27 grader så jag har bara legat och stekt känns det som, haha ;) 
 
Hinner antagligen med ett inlägg till lite senare, vad tror ni om det? men då gäller de att ni kommenteerar oxååå!  Kram på er!

Grymt duktig! Älskar denna novell tusen gånger om! Längtar till ikväll, AAHH!!!

Svar: GAAAH taaack snälla duu!
My Wesström

Okej jag dör!! Inte bara av värmen (jag har 26 grader i skuggan!!!) jag måste veta hur det blir. Allvarligt du får inte sluta ett kapitel så. Jag MÅSTE veta!

Så himla bra som vanligt!♥ Hur lyckas du?!♥
ÄLSKAR dina noveller♥ Haha du behöver inte skriva mer idag med tanke på att du kanske vill sola ha filmkväll osv.♥ Älskar din novell bara det att tycker ni som skriver dessa förtjänar en liten paus♥
Pözz på dig♥
Ps. Stort fan av din novellblogg♥
//Johanna ♥

Jättebra kapitel :)
Kram <3

SV: Ja hoppas, men jag såg någon stans att där jag bor ska det rengna nästa vecka. Och jag har märkt att det är jobbigare att spela fotboll i 26 graders varme än när det blåser och är kalt. Spelade fotboll idag i 4 timmar ungefär

SÅ BRAA!!!!!! MEn gud vad ledsamt sitter och gråter! :( SKRIV NU, VILL HA MER!!!!!!! :)

Riktigt bra!

Svar: Åh, taack! :D
My Wesström

Hoppas att allt löser sig för Ellinor och Harry!!

Ja det har varit riktigt varmt idag! Men jag har tyvärr åkt på världens förkylning så jag har fått spendera hela dagen inomhus :( Känns riktigt trist, men jag är ändå glad över att sommaren kommer nu! :)

Svar: Hihi jaa, vi får see! ;) Men gud vad tråkigt för dig, krya på dig hörru! Får hoppas du blir bättre snart, riktigt tråkigt att vara sjuk nu! Ja, snart är riktiga sommaren här. Äntligen! :) <3
My Wesström

Du är så sjuukt grym Myyy!! ❤
Älskar dina noveller tusen gånger om! ❤❤

Svar: Åhhh, taack bästa Wilma. :* <3
My Wesström

Jättebra! Äntligen kan jag kommentera!!:)




Kom ihåg mig?