change my mind, del 41

Janinas Perspektiv;
"Var med Liam du, det behöver du efter allt detta. Han är bra för dig, sabba inte något nu.", sa hon allvarligt och åt av sin kulglass. 
"Men vad ska du göra då?", frågade jag lite nedstämt. 
"Lisa och Jack är kanske hemma. Jag kan alltid hitta på något med dom, och Nova är säkert också hemma.", sa hon lättsamt och ställde sig upp. "Svara Liam nu, säg att han kan komma." 
Jag gjorde som hon sa och svarade honom. 
~ Yes, I miss you. We are in the town now, but we are on our way home. Seen soon, babe. xx ~

Ellinors Perspektiv; 
Vi skippade taxin och tog istället en liten promenad hem till huset. Självklart var jag oerhört besviken på Harry, jag trodde att jag betydde mer än så för honom. Men samtidigt kunde jag inte heller vara arg, han har sitt liv och gör vad han vill. 
"Är det okej att jag är med Liam då? att svika dig när du mår dålig är absolut inget jag vill.", yttrade Janina för säkert femte gången. Jag suckade och nickade utan tvivel på huvudet, precis som de fyra andra gångerna.
"Klart du ska vara med han, tänk inte på mig ikväll.", sa jag och log ett säkert leende mot henne, vilket hon tydligt såg och log tillbaka. 
Vi gick de långa gatorna hem och precis när vi skulle svänga in till Janinas hus så kände jag hur det burrade till i fickan. Movilligt strävade jag efter mobilen i fickan och blev förvånad när jag såg vems namn det stod på displayen. 
~ Can we talk? I miss you. / Harry. ~ 
Jag hade blicken kvar mot telefonen ett tag och jag kände hur Janina tittade mot mig. Jag bara skakade på huvudet, tog ner mobilen igen och gick in på tomten, gick upp för den långa stentrappan och in genom ytterdörren. Jag orkade bara inte svara. 
 
Janinas Perspektiv; 
Jag kände på mig att smset hon fick hade något med Harry att göra, eftersom hon fort la ner mobilen igen och med snabb fart gick in genom dörren. Sekunderna efter kom jag också in och Ellinor gick direkt och satte sig i soffan där Andy och pappa satt. Jag ställde mig vid vardagsrumsdörren och tittade beundrat in på dem. Pappa tittade då upp och flinade stort. 
"You have visit, go upstairs.", sa han och utan några väsen ifrån mig så gick jag fort upp, skyndade mig igenom allrummet och gick direkt mot mitt rum, där jag möttes av det finaste jag visste. 
"Liam!", gastade jag ur mig och hoppade in i hans öppna famn. Jag andades in hans underbara parfym och hans stora leende på sina läppar bara spred av sig. 
"I've missed you so much, babe.", viskade han i mitt öra och tog ett hårdare grepp om min midja. Jag lutade huvudet bakåt så våra blickar kunde mötas och sedan möttes våra läppar i en helt perfekt kyss.
"I've missed you too. What shall we do?", fnissade jag och la huvudet mot hans bröst. 
"I don't know, what do you want?", han släppte taget om mig och tog istället sina mjuka händer runt mitt huvud. "You look so beautiful, honey."
"No, I don't.", mumlade jag och tittade ner mot golvet, men hans två fingrar under min haka vikade försiktigt upp mitt huvud och våra ögon möttes. 
"Yes, you do. You're the most beautiful girl in the world, And I'm so happy that you're mine.", han fortsatte att stirra rakt in i mina ögon och jag kände hur mina kinde hettade till. 
"And I'm the luckiest girl on the planet, to call you for mine.", suckade jag lyckligt och pressade mina läppar mot Liams i en passionerad kyss. 
 
Det började mörkna på himlen men temperaturen ute var fortfarande detsamma. Jag låg i sängen, hand i hand med Liam bredvid mig. Vi bara njöt av varandras sällskap och att bara ligga bredvid honom gjorde mig hel. 
"How feels Ellinor now then?", frågade Liam plötsligt och såg lite bekymdad ut. Jag suckade långsamt och ryckte på axlarna.
"I don't know, she don't want to show her feelings about that. But I know she's very disappointed and sad inside."
"Yeah, Me and the boys is really disappointed too, but we solved it before I going here.", mumlade han och fortsatte att pilla med mitt hår. "Do you want do go out?"
"Yes, absolutely.", svarade jag snabbt och hoppade fort upp ur sängen. Jag rättade till hästsvansen i mitt hår och tog på mig solglasögonen, även om det inte var någon sol ute så orkade jag verkligen inte sminka mig igen, så solglasögon var det enda sättet att dölja mina fruktansvärda ögon. 
Vi stod i hallen och hörde hur Ellinor skrattade med pappa och Andy. Vart Lisa och Nova var visste jag dock inte. 
Vi sa hejdå och gick fort ut ur huset. Vi började gå gatorna bortåt och kom sedan fram till en liten park lite på sidan av. Vi gick, hand i hand dit och satte oss i gräset samtidigt som vi tittade ut över sjön som glänste i månskenet. 
Plötsligt la sig Liam ner, jag tittade lite underligt på honom men jag kunde samtidigt inte låta bli att le. Han var så fin.
"Come on, Lie down.", skrattade han och jag gjorde tillslut som han sa. Det började nu bli så mörkt att stjärnorna kommit fram och tillsammans låg vi och betraktade den fina stjärnhimlen, det var lagomt varmt ute, solen var borta och man kunde höra att vågorna från vattnet hasade fram och tillbaka. Hela situationen blev så perfekt, precis som Liam. 
"Janina..", började han och hade fortfarande kvar blicken upp mot himlen. 
"Yes..?", svarade jag tveksamt och tittade på honom. Vad skulle hända nu? Skulle han säga något som kunde förstöra denna perfekta stund? 
"You know all the billion stairs up in the sky? I love you more than every stars on the sky. You are my biggest star and I can't explain how much you means to me."
Jag kände hur glädjetårarna rann ner och det var faktiskt nu som jag insåg hur mycket jag älskade Liam, på riktigt. Han var så underbar, helt fantastisk. 
"I love you too, Liam. For me, you're the best. The best boyfriend in the whole world and I love you for who you are. How big and famous you than is. But for me, you're biggest.", sa jag ärligt och han tittade äntligen ner på mig. Han log sitt perfekta leende och våra läppar möttes i en lång, mjuk kyss. 

Del 41! Det blev en liten kärleksdel nu kände jag, haha. Men vad tyckte ni om den då? Var den okej? Kommentera fina ni! 
 
Anledningen till att det blev tidsinlägg igår är för att på dagen var jag och handlade lite kläder, sedan på eftermiddagen var jag och träffade släkten ute på landet, så där har ni förklaringen! Kram på er fina ni! :)

Åh underbar del!! Älskar Liam mest å undra hur de går för Ellinor och Harry !!

Svar: Men åh, söta du! tusen tack :D
My Wesström

Jättebra!!! Åååååå vad Liam och Janina är så fina tillsammans!

Sv: Okej jag kommer vara väldigt nordisk. Jag gillade nämligen alla nordiska bidrag. Men mest Danmark som vann. Jag tittade på hela mannar det blev lite tråkigt använde jag mobilen.

Svar: Åh, jaa visst är dom!!
Jaha, ja. Så kan det ju också vara! Hatade svenska låten, Robins You, å det gick ju inte så bra för han heller;) haha! :)
My Wesström

varför får jag inte spela huvudperson i dina noveller? :( kram! xx

Svar: För att du tjatade om det i den första och andra novellen, också fick du vara med som Liams flickvän i en novell, varför bara inte nöja sig med det? :) Blir svårt om alla skulle få som de ville, att alla skulle vilja ha en egen huvudroll osv. Just nu är det Janina som är huvudperson. Skapa egen novellblogg och skriv om dig och Liam/Louis. Då får du göra exakt som du vill, sedan kan du ju annars bara föreställa dig att Janina är du, så enkelt är det :)
My Wesström

Riktigt bra! :)

Svar: Kul att du tycker så!:)
My Wesström

Du är så underbart bra!! Älskar denna novell å hu Liam är!!!

Svar: Men gud va glad jag blir sötis!
My Wesström

Åhh!! Så himla bra kapitel :) Jamina och Liam är så himla söta tillsammmans :) Undrar hur det går för Ellinor och Harry :) Meeeer :)

Svar: Kul att du känner så! tack snälla du! <3
My Wesström

Jag ska säga dig, jag har läst så sjukt många noveller men det här är nog den bästa... Slut för mig haha ♥ xx

Svar: Men gud! Du anar inte hur glad jag blev över denna kommentar, det gjorde helt klart min dag! Ärligt, tack så mycket det betyder så jättemycket! Kram!
My Wesström

Kär i din uppdatering!!!! Älskar denna novell!!!

Svar: Men gud vad glad jag blir sötis, tack så jättemkt! <3
My Wesström

Jättebra kapitel :D Jag älskar din novell :D
Kram <3

My

Ååå vilken gosig del, tänk att mysa med Liam åååå

Gulliga Liam, men tycket synd om harry"!:(
Sv: Det är tur att Liam finns!:)

Vad kul med lite kärlek nu hehe :) Liam och Janina är ett perfekt par! <3




Kom ihåg mig?