change my mind, del 43

Harrys Perspektiv;
"Why did you screaming like that? Who talk you to?", sa Zayn lugnt och satte sig bredvid mig. Louis och Niall kom efter och tittade ängsligt på mig. Jag tog ett djupt andetag och började förklara om det märkliga samtalet från Ellinor och hur jag hörde rösten skrikandes bakom henne. 
"But you are still drunk, Hazz. It was surely a dream.", skrattade Niall och kollade mot Louis som låg lite nervöst. 
"I don't think so Niall. Ellinor can was in danger now, and we'll help her.", svarade Zayn och tittade allvarligt mot oss alla som nickade instämmande. 

Ellinors Perspektiv; 
Det läskiga skriket kom allt mer och mer närmare mig och hur mycket jag än sprang så kom han ändå ifatt. Men jag hade intalat mig själv att inte ge upp. Jag sprang upp för den gröna lilla backen och försökte komma så långt bort från killen som möjligt, men plötsligt kände jag ett hårt grepp om min arm som gjorde att jag stannade till. Han hade kommit ikapp mig. Hans hemska flin hade ökat ännu mer i storkek och jag kände hur pulsen ökade och hur håhårt hjärtat dunkade. 
"Did you want to know what we do with people like you?", sa han snabbt och innan jag hann tänka så hade han en kniv i handen. Jag stirrade allvarligt på kniven som han fort riktade mot min mage. "And shut up, otherwise, you will die." 
Jag andades djupa andetag och försökte se det som en räddning till Janina, men det var jobbigare än jag trodde. Han skar kniven långsamt mot min magen och blodet forsade ner. 
"You're little bitch, he was my best mate. You broken my life, exactly as I'll do with yours now.", sa han och förflyttade kniven till min hals, magen värkte och blodet forsade ner. "Now, my little bitch, now you'll die."
Allt blev suddigt och jag kunde höra hur någon ropade bakom oss, men mer kom jag inte ihåg, för sedan blev allt svart. 
 
Zayns Perspektiv; 
Vi hade suttit i säkert en halvtimme och tröstat Harry som bara gråtit. Jag antar att han verkligen var ledsen för Ellinor och vad han själv har ställt till med, och med lite alkohol som fortfarande sitter kvar i kroppen gör ju inte saken bättre. 
"Come on guys, what we try to do? Ellinor maybe is in danger.", klagade Louis och ställde sig fort upp. 
"Yeah, Louis are right. Why we sitting here?", Niall reste sig och ställde sig bredvid Louis och tittade ner på mig och Harry. "I call Liam, maybe he know something."
Vi nickade och tittade förväntansfulla på Niall när han lagt på med Liam. Han såg dock inte så glad ut utan mest orolig.
"Liam and Janina is in a park, they don't know nothing about Ellinor. Let's go, They are waiting for us, we pick them up with our car and been looking after Ellinor, there is something wrong.", han drog upp både mig och Harry ur sängen och vi allihopa skyndade oss ut till bilen påväg till parken där Janina och Liam tysligen skulle befinna sig. Niall som visste vägen fick köra och stämningen i bilen var hemsk.
 
Janinas Perspektiv; 
Jag tittade bekymrat på Liam som suckade högt och la ner sin mobil i fickan. Han tog ett hårt grepp om mig och stirrade allvarligt in i mina ögon.
"Calm down now when I tell you this.", sa han och tog ett djupt andetag innan han fortsatte att berätta. "It was Niall. Ellinor is gone, nobody knows where she is and she call Harry for a half-hour in panic, he heard even a high voice screaming after her.", jag kände hur paniken inom mig bubblade upp och fort knuffade jag undan Liam som lika snabbt drog in mig till han igen. "They coming to pick up us now. Take it easy, we'll found her, babe."
Jag kände mig förvirrad och orolig, vad hade hänt med henne? vem ville göra henne något illa? 
"I must call dad.", sa jag och tog upp min telefon ur fickan och jag förvånades över att han svarade bara efter tre signaler. 
"Dad, Ellinor is in danger. Where is she?", skrek jag och lät nu tårarna rinna medans Liam sakta strök sina händer över min rygg. 
"It's been an hour and a half ago she went and she said she would be home in an hour.", sa han och man hörde att han lät spräcklig i rösten. "But don't worry. They call me from the hospital, or.. Her parents call me and say it. I will going there now. Should you with?" 
Jag suckade av lättnad, hon var iallafall nu i trygga händer. Men samtidigt var jag orolig, skulle hon klara sig? vad hade hänt? 
"No, I'll go with Liam and the boys. They coming soon. See you there.", sa jag och lade på luren.  Liam tittade nyfiket på mig och puttade till mig lite på armen. 
"She's on the hospital now, but I don't know how she feel.", suckade jag och satte mig i gräset igen, men ställde mig direkt upp när jag såg den svarta bilen som kom farande emot oss. Äntligen kom de. 
 
Vi alla sex, plus pappa satt i väntrummet och väntade på resultatet, vi hade ännu inte fått veta något utan bara fått ordern att sitta här och vänta, vilket vi gjorde. Ingen sa något alls och känslan inom mig var inte bra, tårarna ville ut och att gråta nu, framför alla kändes helt fel. 
Jag reste mig upp och gick istället iväg, jag satte mig vid ett annat fönster och tittade ut mot den stora vägen då plötsligt en sköterska kom fram till mig. 
"Are you Janina Walker?", jag nickade försiktigt samtidigt som jag torkade bort tårarna från mina blöta kinder. "Come with me. I'll follow you to Ellinors room." 
Jag följde efter den lilla damen som förde mig till rummet där Ellinor låg. Jag stannade hastigt upp vid dörröppnigen när jag fick se den veka lilla tjejen som låg i sjukhussängen med alla slangar överallt på kroppen. Var det verkligen hon? var det min bästa vän jag såg nu? 
"She's very tired and sick. Let it go fast.", suckade hon och lämnade rummet. Jag gick sakta fram till henne och la mig bredvid henne, hennes ögon var öppna men hon sa ingenting. Jag pussade henne på kinden och tog hennes hand, vilket hon besvarade. Och bara det kändes bra. 

Åh nej, vad kommer att hända nu? kommer hon att klara sig? Nästa kommer ikväll!
 
 

Aww meer! Riktigt bra :)

Svar: Åh, taack! <3
My Wesström

NEEEJ! Gråter hon måste klara sig och de måste bli hon och Harry!!!!! :') SÅÅ BRAA!!!!! :D

Jättebra!! På längtar tills nästa! Inte för att vara elak eller så me ska inte detta kapitel vara del 43? Förra hette nämligen del 42

Svar: Tack!:) jo det är sant, haha de blev fel men nu har jag rättat till det!:) kram!
My Wesström

Skitabra! Du äger GUD! Meramera älskar denna novell'

Svar: Iiihh, åh taaack! <3
My Wesström

Läser många noveller men lär säga att detta är den bästa! Grymt duktig!<3

Svar: Blir alltid lika glad av sånnahär kommentarer, otroligt fina. Tacktacktack! <3
My Wesström

Bääääästaaaa!!! Du ääger!!!

Svar: Åh men bästa du! Taack <3
My Wesström

My

Stackars Ellinor :(

Hon måste klara dig och sen måste hon prata med Hazza!!<3

GRYMT kapitel!
ps. Klart du ska satsa på A ;)<3

Svar: Tusen tack! :D hihi, åh sötis :) <3
My Wesström

Stackars Ellinor:( Hoppas att allt blir bra igen och att hon och Harry blir tillsammans!
Riktigt bra, som vanligt :)<3

Svar: Taack fina du! :) Hihi, blir alltid så glad när du kommenterar! Kram :) <3
My Wesström

Aww! Shit vilken fantasi du har!! Super :D

Svar: Åh tusen tack tjejen! Blir så glad, verkligen! <3
My Wesström




Kom ihåg mig?