lose myself, del 5

Lizzys Perspektiv;
"You must job with your mood in the morning, seriously. People can be afraid of you.", skrattade pappa och tog en klunk av sitt kaffe. Jag himlade med ögonen och tänkte precis lägga en elak kommentar då jag kände hur mobilen burrade till i fickan. Det var ifrån okänt nummer men försiktigt klickade jag upp det. 
 ~ Hi, it was nice to see you yesterday. Do you remember that you give me your number? ;) I hope we could meet each other before I leave Bradford. I stay in a week. xx Zayn ~
 Jag försökte att låta bli att inte le, men det gick inte alls så bra som jag tänkte mig, jag brast ut i ett stort leende och tittade mot Alex och pappa som bara stirrade häpet på mig. 

VasHappenin'Boys?Living romantically ♥ | via TumblrInstagram photo by @fitin30days (Jasmin) | Statigram
 

Jag försökte att inte bry mig i deras snopna blickar och tog istället en klunk av min apelsinjuice samtidigt som jag la undan mobilen. "Jag väntar med att svara tills senare" var min första tanke som kom upp och så fick det bli.
"Who was it?", pappa tittade med undrande ögon på mig men jag kunde även känna en hel del nyfikenhet. Jag suckade och skakade på huvudet. Blicken gick vidare till Alex som nu tog över ordet. 
"I think I know who it was.", sa han med munnen full med macka. Jag gav honom en illsken blick och knep igen munnen, vilket räckte för att få Alex att fatta så efter det sa varken pappa eller Alex något om det.  Istället bytte pappa ämne helt. 
"How it feels with summer now then? it's boring?"
"No.", svarade jag och Alex i munnen på varandra. Han tittade irriterat åt mitt håll och jag fortsatte genast. 
"It feels really good. I don't miss the school anything at all.", konstaterade jag malligt. "And now I can just focus on the dance."
"And Zayn.", lade Alex retsammt till och jag gav han en rasande blick. "Sorry sis, but I think it's good for you to be in love.", skrattade han och försökte få med pappa på samma spår, men han bara harklade sig. 
"Zayn? oh, fun for you my big girl.", svarade han istället och jag ställde mig fort upp ur stolen och tittade argt på både pappa och Alex.
"I'm not in love, okay? I don't know him so much and we're just friends.", jag agerade med en irriterad ton och innan jag lämnade bordet så tittade jag argt på Alex. 
"Just because you don't have any girl friends, isn't mean that I don't can have some guy friends." 
Med illskna steg gick jag upp till rummet, la mig i sängen igen och drog täcket över huvudet. Om bara jag hade en mamma här just nu, hon skulle förstå. 
Jag hörde röster nerifrån och jag förstod att det var pappa och Alex som pratade och plockade undan frukosten jag knappt åt något av. Jag suckade och reste mig upp ur sängen, tog fram mina träningstights och magtröja som jag snabbt drog på mig och sedan gick jag med snabba steg ut ur rummet där jag krockade in med Alex. 
"Where are you going? dance today again?", suckade han och tittade ner mot mina kläder. Jag himlade med ögonen och la armarna i kors. 
"Yeah, we have our dance show about three weeks and I'll that my dance-solo should be perfect.", jag tittade med frågande blick upp på honom som nu flinade lite. 
"Sorry for today, I was stupid.", sa han med en lite lägre ton och han tittade med sina gröna ögon på mig. Jag fnös till och tittade på honom och nickade.
"Yeah you were.", yttrade jag och gick mot trappan då Alex ropade efter mig och med en förvånad blick tittade jag tillbaka på honom och han log lite. 
"Should we play some football later?"
"Yeah, sure.", svarade jag och kunde inte låta bli att le jag också.
 
Jag gick den långa trappan ner, knöt på mig mina utslitna converse och small direkt igen dörren när jag gick ut. Vädret var på topp och jag åkte mellan de olika gatorna på longboarden då jag äntligen var framme vid replokalen. Jag hoppade av brädan och trippade upp för trappan då jag plötsligt fick syn på någon som nyfiket tittade in genom fönstrerna till lokalen. Med stora ögon tittade jag på killen som hade luvan uppdragen så ansiktet knappt syntes. Jag gjorde ett konstigt ljud ifrån mig och väckte direkt hans uppmärksamhet. 
"Sorry if I scared you, but what are you doing here?", frågade jag killen som kom sakta kom emot mig. Han drog hastigt ner huvan och jag kände direkt igen honom. "Zayn? What are you doing here?"
Med hans tindrande bruna ögon och svarta hår med den ljusa slingan på så såg han lite bättre ut än de tidigare gångerna jag sett honom. 
"Oh, hey Lizzy. How are you?", han log sitt fina leende och gav mig en snabb kram. 
"I'm fine. But why are you here and why you hiding you?", jag kunde inte låta bli att fråga och hans leende på hans läppar blev bara större. 
"I where often here before, before I was in the band. Me and one of my sister playing here always.", skrattade han och jag mitt leende bara ökade i storlek. "Got you my message today by the way?" 
Jag tittade fort upp på Zayn och tog min ena hand på pannan. Åh, jag hade helt glömt bort att svara. 
"Oh, Yes. And I should answer, but I forget it. I'm really sorry. But yes, of course I'll learn to know you better.", svarade jag ärligt och stabilt. Jag såg hur han betraktade mig noga och tanken slog mig att jag såg helt hemsk ut. Jag tittade snabbt ner på min fula outfit och kände osäkert i mitt ruffsiga hår. 
"I'm sorry that you see me like this. But I just should go here and dance.", han skrattade och vägrade släppa blicken ifrån mig då jag fortsatte. "And I have almost just woken up."
"But you're always cute.", han tittade försiktigt in i mina ögon men jag valde att sänka blicken ner mot marken. "Wait, do you dance?"
Jag nickade försiktigt och mötte hans blick igen. "But I'm not so good."
"I doubt it. Prove it.", svarade han kort och simpelt. Jag tvekade ett tag men sedan nickade jag löst. Tog upp nyckeln och låste upp. Jag gick in som vanligt och Zayn kom snabbt efter. 
För att inte bli så nervös så försökte jag tänka tanken att jag var helt ensam i rummet. Jag gjorde mina vanliga uppvärmningar för att komma igång lite lättare men blev plötsligt avbryten av Zayn som hostade till lite.
"Wow, you're really agile.", han stirrade farsinerat på mig och syftade förmodligen på när jag lade upp benet på huvudet. "Can you learn me?", log han och ställde sig upp bredvid mig. Jag tittade in i den stora spegeln mitt emot oss och det är först nu som jag insåg att detta faktiskt var på riktigt. Här stod jag, bredvid en världskänd sångare som jag från en början aldrig skulle vetat av just nu om det inte vore för min telefon. 

Haha, åh.. Vad tycker ni då? ;) hur tror ni det kommer gå? ;) Kommentera!
 

Har ett viktigt prov på fredag som jag ärligt talat inte kan någonting av & det är sista provet innan sommarlovet vad jag vet just nu, så nu vill jag bara klara det så jag iallafall får upp till ett E, vilket betyder att jag måste plugga . Men jag lovar er en ny del ikväll! Kram på er :)

Jättebra!!

SV: Tack.

Svar: Tack :)
My Wesström

Åh, vad bra som vanligt!:( Jag har så mycket plugg att jag inte hinner en till idag!:(

Svar: Åh, ja.. Hatar plugg, de förstör ens liv typ, haha :(
My Wesström

En våg av ren och skär lycka flyger genom kroppen när du har uppdaterat <3

Svar: Men sötis! blir alltid lika glad av dina kommentarer <3
My Wesström

Riktigt bra! :D

Svar: Gud vad glad jag blir! :D
My Wesström

SV; Tackar tackar :)

Kan inte vänta tills nästa kapitel !!

Jättebra kapitel :D
Kram <3

Men ÅÅH fina zayn!! Älskar delen så fin!

Svar: Men vad glad jag blir sötis, tack!
My Wesström

Du äger som vanligt. Kan inte vänta tills nästa del ju! Gaaah

Svar: Åh, taack!:D
My Wesström

Riktigt bra! :)

Jag måste tyvärr också plugga järnet idag till en redovisning imorgon, men kommer bli skönt att göra bort! Lycka till med plugget ;)

Svar: Åh, taack :')
Ja men ellerhur! Lycka till på redovisningen imorgon, lovar att det kommer gå braa! :)
My Wesström

SV; Varsågod :)

SOM VANLIGT AWESOME!!!!!!!! Lycka till Zayn ;)

Svar: Haha sötis. Tack!
My Wesström

Jag fattar inte att du ens har tid att skriva så mycket som du gör :) Jag har typ 6 uppgifter och läxförhör denna vecka och allt ska vara gjort till på fredag men det är också för att jag ligger efter i 2 arbeten :(

Sjukt bra som vanligt! Meeeeeer :D




Kom ihåg mig?