länkbyte #15

 
Har nydligen börjat följt en blogg som verkar väldigt bra. Än så länge är det första kapitlet ute bara så det är ju bara att klicka in och börja läsa. Personligen gillar jag handlingen och der verkar som en intressant novell. 
Klicka på bilden eller HÄR för att komma till denna novellblogg :)
 
Teaser; 
Jag kände ett hårt slag på kinden och kollade upp på Josh som stod böjd över mig.

”You’re going to throw up or not?”

Skärpan i hans röst fick mig att rysa. Ett rent ut sagt fiasko att tillbringa årets fest vid ett dasslock.

”Harry! Are you listening to me?” ett svagt ”yeah” kom ur min mun och Josh fortsatte sitt babbel.

”We’ll miss the whole party, can we please be done here sometime? Your mom is for good's sake here. Behave yourself!” Att han ens orkade försöka. Genom den smala springan Josh lämnat kvar sig av dörren såg man hoppande livliga ungdomar dansa livet ur sig. Alla sprang runt och firade av det nuvarande året. Medan jag satt här inne och försökte få upp någon sorts spya.

 

Jag ville också kunna kontrollera alkoholen, kunna känna glädjen pumpa i lungorna, känna det där lilla pirret i magen när klockan slår tolv.

”Okey! It doesn’t work”

”I’m feeling okey Josh” svarade jag enkelt.

”Can we get out of here now?”

”Yeah yeah, only if you promise me you’ll behave” jag gav Josh en svag nick och han ledde mig ut från toaletten.

 

”Hey Harry! Come over here for a second”

”What is it mum?” mamma smekte mig över kinden och klappade mig sedan på samma ställe och gav mig en orolig mamma blick.

”How much have you been drinking?”

”Not much”

”I can see that you’re lying Harold” hennes rynkor letade sig fram och besvikelsen strålade över hennes ansikte, då den ända gången hon använde mitt fullständliga namn.

”Mom it’s New Years eve, it’s allowed to party and have fun. I’m 19 and have control over myself.” Hon kollade ner på marken, allt för att dölja tårarna. Jag la min vilande hand på hennes axel och strök sakta fram och tillbaka.

--- Gå in på bloggen för att fortsätta läsa ;) 


Kapitel 3 finns här under om ni skulle ha missat det. Kap 4 kommer troligen imorgon, får se om jag hinner bli klar med delen :) Kram!

Jag andades ut.




Kom ihåg mig?