take chances, chapter 2

Tidigare;
"Well.. She's very hot actually. She can be a model if she want to.. But Harry, you have to stay away from her, aha? no love, just work. It regards all of you.", plötsligt så blev rösten i Elisabeth's tonläge skarpare och lite allvarligare, det var då jag förstod att vi absolut inte fick bilda några kärleksband till denna tjej, något jag inte heller hade planerat. Men man visste ju aldrig om Harry precis, hans charm kunde verkligen få många tjejer på fall. 
"Yeah, we get that.", log jag bekräftat och tittade mot de andra som också nickade instämmande. Nu ville jag bara åka hem, lägga mig och sova för att vakna upp fortare, jag var faktiskt nyfiken på vad hon var för tjej. 

Klockan närmade sig åtta och jag hade ännu inte ätit något. Jag hade trott att mamma och pappa skulle komma hem i tid så vi åtminstonde fick en sista måltid tillsammans på en månad, men det verkade som att det blev sent idag också, som vanligt. 
För att inte känna mig alldeles för ensam så hade jag stängt in mig på rummet, tänt några ljus, tagit på mig min one piece och bara kurat ihop mig i filten framför någon film på tvn samtidigt som jag läste bloggar på datorn. Efter dagens utflykt så var jag faktiskt ganska trött och kulen, hade det inte varit för att ytterdörren öppnades och stängdes lika snabbt igen så hade jag ringt Patricia för att frågat om en tjejkväll men eftersom jag förstod att jag inte längre var ensam i huset så behövdes inte det. 
"Hello?", ropade en igenkänd röst ifrån nedervåningen. Det var läskigt hur orden nästan ekade upp till mitt rum, så tyst hade det varit. Jag stängde av tvn, slog igen datorn innan jag traskade mig ner för trappan med det alla tjugiosex stegen. 
"Hi mom.", svarade jag med armarna korsade över bröstet. Hon log när hon fick syn på mig, sedan kom hon fram till mig och drog in mig i hennes kram, precis som vanligt. "Where is dad?", frågade jag efter att jag insett att hon kommit in ensam. Hon log och drog handen över min kind. 
"He's just and buy some food. What about china? it's our last day together so of course we will celebrate!", skrattade hon och hängde handväskan på en ledig krok. Jag nickade försiktigt innan jag gick vidare mot det överdrivet stora vardagsrummet. "Aren't you supposed to know who you will work with until you get your own job?", frågade mamma entusiastiskt och följde efter mig som ett släptåg intill rummet. Jag vände mig om med ett litet flin. Jag var faktiskt väldigt nyfiken på att veta vilka jag skulle tillbringa ungefär 70% av min vardag med, så jag nickade bara. "Well.. It's a specific boyband in your age, they are the biggest boyband in the world right now actually.", när hon sade det trodde jag nästan inte mina öron. Kunde det vara bandet med de fem supersnygga killarna Liam, Niall, Louis, Zayn och Harry? jag vågade inte gissa, men jag hade aldrig kunnat trott att det skulle vara just dom som jobbade åt mina föräldrars företag, vad såg dom killarna i mina konstiga föräldrar liksom?
"One Direction, Katie. Have you heard about them before?", skrattade mamma lite roat och drog in mig i en kram. Chockat besvarade jag den innan jag sedan trasslade mig ur mammas grepp om min midja. 
"But.. How?", frågade jag förvirrat. "I had no idea it was that band you were talking about.", skrattade jag och slog till mamma löst på armen. Hon la armen om mig och tillsammans gick vi och satte oss i soffan. Den lilla tiden vi väl fick tillsammans utnyttjade vi alltid väl och pratade om nästan allt tillsammans, det var skönt att jag då och då kunde få tillbaka min mamma. "So I'll be with them this month and maybe more?", frågade jag lite tystlåtet och som svar bara nickade hon på huvudet. 
"Can you just promise me one thing?", hon såg orolig ut. Som om hon trodde jag skulle börja skrika i deras ansikten eller hoppa upp som ett galet vildsvin, jag trodde hon kände mig någorlunda bra för att veta att jag inte var den tjejen. "Be nice and try to talk a lot. Remember it's a work you do and the boys must could be safe around you, alright?", jag pustade ut lite ljudlöst innan jag nickade. 
"Of course.", svarade jag bara innan en smäll hördes ifrån hallen. Pappa var på ingång - med mat.
 
Dagen var kommen. Mamma och Pappa hade åkt iväg tidigt imorse och jag tyckte jag vaknat en liten stund av att mamma smekt mig på kinden, jag hade dock direkt somnat om och väntade på att väckarklockan skulle ringa. Klockan nio plingade de till i min telefon, om och om igen så det var bara att kliva upp. Klockan tolv skulle jag vara i studion och träffa mina nya jobbakollegor, tills dess skulle jag hinna duscha, äta frukost och fixa mig. Men på tre timmar hann jag det på, absolut. Jag var personen som gärna sminkade sig och hade fina kläder, men samtidigt kände jag inte att det var nödvändigt. Men för ett gott intryck på killarna så kunde det inte sitta fel med lite smink idag. 
Först av allt gick jag ner för att hämta lite frukost. Jag märkte då att mamma lagt fram olika papper på kösbordet varav ett av dom var One directions schema för den kommande månaden, intresserat tittade jag på det lilla A4-papperet och fick nästan en chock när jag såg hur mycket det hade att göra. Massor med intervjuer, reklamer och andra evenemang de skulle gå på. Men, men.. Det kostade att ligga på topp, antog jag. 
 
Till dagen hade jag satt på mig blåa shorts som gick ner till halva låren, en ljusblå skjorta och till det hade jag tagit mina svarta skor med en normalstor klack. Håret hade jag låtit vara, det fick bli som det blivit efter duschen - det vill säga naturligt. Snabbt hade jag målat på ögonbrynen lite löst och dragit några drag med macaran. Färgen på läpparna idag hade jag målat röda. Dög jag nu då? jag snurrade runt i spegeln innan jag sedan kom fram till att det var helt okej. Det var trots allt ingen modetävling jag skulle på. 
Jag gick de 300 meterna ner för gatan och var på tio minuter framme vid den avlägsna studion bakom hyreshusen, allt för att minska kaos bland människor. Nervöst drog jag kortet jag alltid hade i handväskan i den lilla automaten utanför dörren, sedan slog jag diskret in koden. Dörren öppnades och jag möttes direkt av två vakter som stod innanför, sedan kunde man utan tveka höra skratt, prat och röster ifrån studion vilket bara kunde tillhöra killarnas röster. 
Jag berättade vem jag var och mitt namn för vakterna som då släppte förbi mig, nu gick jag den trånga lilla gången som skulle leda mig till studion, den kändes konstigt nog längre än vanligtvis men efter ett tag så var jag snart inne i rummet där de pratglada killarna befann sig, det var dock den svarthåriga som fick syn på mig först. En liten tystnad spred sig över rummet innan jag tillslut harklade mig, tog modet till att öppna munnen och log lite åt de chockade grabbarna framför mig. 
"Uhm.. Hi boys. Nice to meet you!", sa jag så högt jag kunde i denna situation, ändå visste jag inte om de riktigt kunde höra mig. Alltid hade jag svårt att prata med nya människor och detta var inget undantag, dock visste jag att jag behövde göra detta och för att inte killarna skulle tycka jag var helt konstig, så jag räckte fram min hand. 
"You most be our new band mate, huh?", skrattade Niall ironiskt och ignorerade handen för att istället dra in mig i en kram. Jag log åt kommentaren och hälsade sedan på resten av One Direction. Min blyghet försvann lite redan den första minuten då jag insåg hur sköna, snälla och roliga dessa killar faktiskt var. Varför skulle jag vara tyst i deras närhet? kunde man ens det? 
"Yeah right.", fnittrade jag och tog upp papperna ur min handväska. "I'm Katelyn by the way. But you can call me Katie.", sa jag och började titta på schemat. Den första timmen hade pappa skrivit i att vi skulle ha någon slags 'lära känna varandra'- timme, vilket jag inte alls var förvånad över då pappa helt klart var en sån person. Jag himlade med ögonen och tittade upp mot mina nya jobbarkompisar. 
"What's that?", frågade Louis nyfiket och gick genast vid min sida. Jag antog att dom inte riktigt fått reda på deras schema ännu då de inte jobbat på riktigt under denna månad, vad mamma sagt i varje fall. "Auch, is that our schedule?", utbast han sedan. Jag log roat åt hans reaktion innan jag nickade. 
"Yes it is and it's not only a few things you will do, I see.", svarade jag bara och delade ut de fem kopiorna jag hade gjort innan jag kommit hit, så att killarna också skulle ha någorlunda koll på vad som skedde. Medans de inspekterade sina kommande veckor så slog jag mig ner på stolen bredvid mig och kollade lite på telefonen. 
"Well.. It's not so much if we compare with our last schedule, it was awful. So we're actually used to this stress and stuff.", konstaterade Liam med blicken ner i schemat. Killarna nickade instämmande och alla utom en hade sina ögon riktat mot papperet, den femte medlemmen hade blicken fäst på mig, något som fick mig väldigt obekväm och osäker. En lätt rodnad spred sig över mina kinder när mina ögon mötte Louis och jag verkligen hatade att jag var så blyg. Varför hade jag inte fått Katherine's sociala beteende istället? gud vad lätt allt skulle vara då. 
 
"So, it's a 'get to know each other' hour.. So who will start tell something about themselves?", frågade jag efter ett tag när vi alla satt i sofforna. Jag hade fått äran att sitta mellan Niall och Harry i ena soffan medans Liam, Louis och Zayn tagit den andra. Nu satt vi mitt emot varandra och bara pratade, eller dom pratade mest, jag satt mest och lyssnade. 
"I think you know more about us than we know about you so you can start.", svarade Zayn enkelt och ryckte på axlarna. Jag höjde ögonbrynen ett slag innan jag också nickade. 
"Actually I don't know so much about you either, just as you're in a band called One Direction but yeah.. Ask what you want to know.", log jag och tittade mot grabbarna som hade sina blickar mot mig. Jag försökte att inte bry mig om det och fokusera på golvet istället, något som hjälpte min osäkerhet en aning i alla fall. 
"Oh.. I will start.", utbarst Louis, som jag redan fått uppfattningen om att vara den roliga och väldigt sociala. Något som jag uppskattade mycket, det blev i princip aldrig en pinsam tystnad omkring honom och det blev så mycket roligare att prata med sånna personer, speciellt om man var lite tillbaradragen själv. Jag nickade åt honom och mötte hans blick för andra gången denna dagen. Han log lite löst, något som - konstigt nog - fick mig tryggare. 
"How old are you and what do you doing on your sparetime?", jag funderade ett tag. Ja, vad gjorde jag på min fritid egentligen? ingenting, det var ju en av anledningarna till att jag började jobba här. Jag tänkte lite till innan jag bestämde mig för att svara på Louis fråga. 
"I'm nineteen and at my sparetime I just hang out with my friends. I used to studying a lot but now I'm out of school so I started work in here, with you guys on my parents company.", svarade jag enkelt och jag märkte i killarnas blick hur de blev intresserade lite till. 
"Oh cool.", log Harry och ett flirtigt leende spred sig på hans läppar, något Louis direkt kommenterade. Vad jag förstått så stod de väldigt nära varandra dom två, eller de alla var ett skönt gäng som ofta skämtade om saker, men något sa mig att Louis och Harry nästan kommit överens från första stund. 
"Harry, don't scare away her on the first day, please.", han la dramatiskt sin hand på sin panna och låtsades vara allvarlig, något som inte gick då vi alla sex då brast ut i skratt. 
 
"So.. How many of you have girlfriends?", frågade jag nyfiket. Zayn och Liam räckte upp handen medans jag direkt la märke till hur nedstämd Louis blev, för första gången på hela samtalet sa han ingenting utan istället tittade ner i golvet, något förstod till och med jag var fel, men jag valde att inte ifrågasätta det utan istället gick jag vidare med frågor, allt från hur det var att vara känd till vad de gjorde om de var med sina familjer. Det var faktiskt ganska så kul att prata med dessa killar, ungefär lika lätt som att prata med Luke och Jonathan, den enda skillnaden var att Luke och Jonte hade jag känt i hela mitt liv och dessa killar hade jag knappt känt i en timme, efter ett tag kom även Louis in i samtalet igen, inte lika glad som tidigare, men han pratade åtminstonde nu. 
 
'Lära känna varandra'- tiden var över och det var dax att jobba. Att få jobba med Katelyn såg jag verkligen fram emot, trots att hon var blyg och kanske lite tillbakadragen ibland så var hon verkligen rolig och snäll. Hon kunde det hon gjorde och visste vad hon höll på med, det märktes att hon fått varit med hennes föräldrar under hennes uppväxt.
Stämningen mellan oss hade sjunkit ganska rejält när Katie hade frågat frågan om vilka som hade ett förhållande, vi dömde henne inte, hon kunde ju inte veta, men vi andra visste ju att Eleanor och Louis hade gjort slut för bara två månader sedan, något som Louis fortfarande jobbade sig igenom, det verkade dock gå åt bättringsvägen och han grät sig inte till söms längre. Det hade varit tufft för oss andra också, men det blev bättre och bättre. Som tur var så hade de slutat som väldigt bra vänner, enligt han själv. Något som gladde mig då vi alla andra var väldigt bra vän med El. 
"Okay guys, about four hour ago you have an important interview in London. So let's go, a taxi waiting for you outside now, he will drive you to the airport.", sa hon och pekade med fingret mot dörren. Jag reste mig direkt upp och blev faktiskt lite glad, vi skulle tillbringa så mycket tid i Manchester dessa två åren eftersom studion och allting fanns där och visste skulle det bli kul att få vara i denna stad ett tag, men jag kunde ändå inte låta bli att glädjas av att få komma tillbaka till London igen. 
"Good luck now guys!", sa hon när hon sedan ställde sig lutande mot dörren. Vi alla vände oss förvånat bak och tittade på henne. Hon hade ett leende på läpparna och ja, hon var långt ifrån ful, väldigt snäll och otroligt gullig. Hon verkade dock inte som min typ av tjej, något sa mig att hon och Louis skulle kunna få mycket roligt ihop, men vad visste jag? jag var ingen kärleksexpert precis. 
"Aren't you going with us?", frågade Liam chockat och tittade på klockan medans vi såg igenom fönstret att en taxi stod utanför byggnaden. Hon skakade på huvudet och la en hårslinga bakom örat. 
"Maybe next time, see you later and have fun on your interview.", sa hon innan hon gick vidare till rummet igen. Vi tittade förvirrat på varandra innan vi öppnade ytterdörren och kom ut i den varma sommarvärmen. Det var dagar som dessa man helst inte ville tillbringa sin tid inomhus, men det var såhär mitt liv var nu även om jag hellre ville tillbringa dagen vid stranden. 
 
"Yeah boys, what do you think about our new workmate?", frågade jag nyfiket och tittade bak på killarna. Zayn satt i ensam i skuffen på stolen där men han kunde ändå vara med i samtalet såklart. Jag såg hur alla killarna sken upp och jag förstod att de höll med mig, hon var bra och vi verkade komma bra överens med henne. 
"Well.. She's really calm and seems not like a big fan actually, but she's really nice.", svarade Liam enkelt och Zayn nickade lite enkelt ifrån bakluckan. 
"Ah, she is very kind and shy.. Cute actually, it will be fun to work with her.", log Louis och nickade. Jag höll med och väntade på Harrys kommentar, han själv satt med ett roat flin och sneglade lite på Louis.
"It will be hard to keep away from her. She's literally hot, guys! did you see the bum, huh?", flinade han och satte fram händerna framför honom. Jag hade lätt slagit till den brunhåria krulltotten om jag satt bredvid honom men det gjorde Louis så bra själv. 
"Harold, shut up. She might be hot and stuff, but remember.. Just work!", varnade han och tittade allvarligt på Harry som log underhållande mot oss. 
"I'm kidding broes, calm. She's all yours, Louis!", skrattade han och jag kunde nu se på Louis ansiktsyttryck hur han blev förvirrad. Det var dock bara han som inte verkade fatta, men vi alla hade sätt hur de båda tittade på varandra. Kanske hade det blivit kärlek vid första ögonkastet för deras del? jag var i alla fall glad över att jag inte var den enda som märkt hur Katie och Louis tittat på varandra, det verkade inte vara en inbillning ifrån mig trots allt.
"I don't know what you're talking about, Harry. Just keep quiet, please.", mumlade han och försökte hålla skrattet inne. Jag vände mig om till så blicken var fäst vid vägen igen. Ja.. Det här skulle nog bli bra det här och jag var glad att vi bytte mangement. 

Yepp, killarna är med och har ni listat ut vem det kommer att handla om? ;) Kan även spoila lite att nu i början kommer inga bli tillsammans - direkt liksom. Utan de utvecklas med tiden.. ;) kanske.. 
Än en gång, jag älskar Louis och Eleanor, de är de finaste paret någonsin, så jag har inget emot henne.. Men jag lära göra så här för att få det att gå ihop med allting, hihi :) 
 
NÅGON SOM HÖRT MIDNIGHT MEMORIES?! HAR FANGIRLAT ÅT ALBUMET HELA DAGEN ÄR SÅ HIMLA GLAD! VILKEN LÅT ÄR ERAN BÄSTA? ;) personligen älskade jag alla men Midnight Memories, Diana och Strong har blivit några av favoriterna.. Dock är jag en typ av person som byter hela tiden så om någon vecka är de väl några andra favoriter ;) 

Kommentera gärna! :) 
 
 

OMG! Albumet är så BÄST! Strong, Happily, You & I, Midnight Memories och Little Black Dress är de bästa på skivan enligt mig, men jag gillar verkligen ALLA!
OMG, jag älskar din berättelse, hur ska jag stå ut till nästa del!

Svar: OMG älskar dina kommentarer underbara du, guu så glad jag bliiiir <3
My Wesström

Meer! Snälla gör meer!Kan du fatta att det är så braa? Kan du fatta? Kan du, kan du fatta? Imorgon helst såklart! ( mellodi Diana )

Svar: Men gooosen!! ute nu!
My Wesström

jag verkligen älskar din novell

Svar: och tack vad glad jag blir underbara du!
My Wesström

Jättebra del!! Jag älskar också alla, men mina favvos har nog blivit midnight memories, Little White Lies, happily, does he know och strong

Svar: Ja, låtarna är sååå braa! <3
My Wesström

Through the dark, Half a Heart, Right Now, You & I, Strong och Happily är nog mina favoriter. Älskar alla och jag kommer precis som du sa ha nya favoriter om några dagar haha.

Jätte bra kapitel som vanligt, hypar över Louis och Katie just nu hihi. x

Svar: Haha ja ellerhur.. Älskar dom låtarna såå mkt :DHaha söötis, älskar Louis med <3
My Wesström

Det ska bli jättekul att läsa denna novell!!!
Älskar hela albumet men mina favoriter är nog midnight memories, little black dress och right now.. Såå svårt att välja!!!
Vad använder du för program när du gör dina "bild collage" eller vad man nu ska säga?

Svar: Vad glad jag blir tjejen!!Ellerhur, äälskar alla lååtar <3333
Använder mig av Photoscape, ett gratisprogram som man bara laddar ner!! :)
My Wesström

skitbra som vanligt, kan inte vänta på att få läsa nästa del å se vad som händer.. Mer nuu :D

Svar: ute nu :D taack <3
My Wesström

Wow, so amazing! du är så jävla begåvad, vill va som du <3

Svar: men neeej, säg inte så! du är säkert minst lika bra <3
My Wesström

Tycker din nya novell verkar sjukt bra, iaf vad jag läst av de två du lagt upp!:))))))

Svar: åh, tack.. Det gör mig så glad :D
My Wesström

när kmr nästa kan nt vänta, du är superbra på att skriva älskar redan novellen.

Svar: ute nu! vad glad jag bliir <3
My Wesström

OMG OMG OMG DU E SÅ OMG

Svar: OMG DU MED, ÅÅH <333
My Wesström

Braa som vanligt :D Längtar efter nästa :D Duuu är bäääästt

Svar: du är bäst sötis!!
My Wesström

hallååå meer!

Svar: ute nuuu !
My Wesström

Sjukt bra. Är det Harry Eller Louis den kommer handla om? Louis väl?:)

Svar: Japp :)
My Wesström




Kom ihåg mig?