everything has changed, chapter 20

- Niall -
"I'm so sorry about this, I really am.", jag bet mig i läppen och hon tog ett löst tag i min hand samtidigt som hon andades kraftigt, som om hon behövde anstränga sig. 
"Don't be sorry, Niall. It wasn't your fault, it was the drunk man. I think I'll be fine. I've just the biggest headache ever and the legs in my body hurts, it actually feels like a hangover.", hennes röst var vek, men hon lyckades ändå få fram ett dämpat skratt. Jag nickade åt henne och tittade på den lediga platsen bredvid henne, skulle jag våga lägga mig bredvid henne? Viljan överlägsnade rädslan och utan ett ord så lade jag mig försiktigt bredvid henne i sängen, hon gjorde inga protester, istället makade hon åt sig så att hela jag fick plats. Där låg vi, utan ett ord och bara njöt utav tystnaden. 

- Jasmin - 
Jag hade tvingat mig själv att absolut inte visa mina känslor framför Niall. Ändå låg vi där, bredvid varandra och höll i varandras händer. Smärtan inom mig försvann plötsligt så fort Nialls kropp nuddade min, jag kunde inte motstå hans närhet, hur gärna jag än hade viljat det, hur många gånger jag än hade tvingat mig själv att låta bli så var känslan ändå inom mig, höll jag på att blir kär i Niall igen? eller ännu värre, hade känslorna aldrig riktigt försvunnit? 
Min blick höjdes och jag märkte då hur mitt huvud var lutat emot Nialls axel. Våra blickar möttes och han log. Vibbarna inom mig susade omkring i kroppen och det där leendet var så otroligt vackert, hans läppar var perfekta och hela han var perfekt. Skulle jag vara ärlig så kämpade jag emot riktigt rejält för att inte kyssa honom, det var väldigt ansträngande att låta bli, men det gick ur vägen i alla fall. 
Niall stirrade rakt in i mina ögon samtidigt som han drog bak den lilla hårslinga som placerats över mitt ansikte. 
"You are really beautiful, do you know that?", sa han plötsligt. Jag ryckte till, beautiful hade ingen annan mer än Mamma eller Josh och Kimbely sagt till mig på sista tiden. Ordet beautiful för mig var ett väldigt värdefullt ord, det var så himla mycket mer betydelsefullt än ord som 'Hot' eller 'Sexy' som man ofta fått höra på en och en annan fest. 
"No, I'm not.", svarade jag och tittade generat ner. Jag kunde höra hur Niall gav med sig ett tyst skratt innan han tog två av sina fingrar under min haka så att våra huvuden återigen möttes. 
"You really are.", log han och lade armen han haft under min haka nu på min mage och lutade därefter sitt huvud mot min axel. "You've always been.", viskade han sedan. Jag ryste till och tusentals tankar gick i mitt huvud. Han var verkligen som ingen annan kille var och för varje minut jag tillbringade med Niall så ökade känslorna bara mer och mer. Om det nu var något positivt med det eller inte hade jag ännu inte kommit underfund med. 
"You too, Niall.", viskade jag och bet mig svagt i läppen. Sa jag verkligen det där? kom det ifrån min mun? jag suckade lyckligt och såg hur Niall höjde huvudet bakåt. Han mötte dock inte mina ögon denna gång, han stirrade på något annat - mina läppar. Skulle han kyssa mig nu? eller skulle jag kyssa honom? han höjde huvudet lite mer och vi skulle just till att mötas med läpparna då en dörr öppnades och en harkling hördes. 
Den doktor som var inne hos mig när jag vaknade kom in och såg generat på oss. Mina kinder hettades till ännu mer och jag kunde tyda på att även Niall skämdes lite. 
Den kvinnliga doktorn tittade snabbt ner i sina papper. Hon kom näramre sjukhussängen som egentligen var gjord för en, men som det nu låg två i. Hon harklade sig ännu en gång och log lite brett.
"Mr Horan. Shouldn't you be in your room? You're still in a terrible state and you and your body really need some rest.", konstaterade hon samtidigt som hon fortfarande tittade ner i sina sjukhuspapper. Han tittade med en sorgsen blick på mig som sade ungefär 'jag är ledsen att jag måste gå'. Jag nickade förstårligt och släppte Nialls hand. 
"You'll be fine, Jasminette. I'm just in the room next to yours if you need something, yeah?", han reste sig försiktigt upp samtidigt som han växlade blicken mellan mig och doktorn någon meter ifrån oss - som fortfarande hade sitt läskiga leende på läpparna. 
Så snart som han var ute ur rummet så satte läkaren - som presenterat sig för Lora - på stolen och sänkte återigen blicken ner i hennes papper. 
"Yes, miss Moore. He's handsome, isn't he?", hon lade till ett skratt och vände en snabb blick mot rummet intill mig som antagligen Niall låg i. Jag rullade med ögonen och ryckte på axlarna. "Is he your boyfriend?", hon log nu lite mildare, inte lika tillgjort som tidigare och började genast att fylla i saker i hennes papper. 
"Uhm..", jag började tveka. Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara men på sätt och vis så var han ju faktiskt min pojkvän. Om han sedan skulle bli det på riktigt hade jag ingen aning om, jag visste ju inte riktigt vad han kände för mig än, men vad fansen och resten av världen redan vet så är vi ju det. "Yes, he's kinda my boyfriend actually.", log jag lite diskret och lutade huvudet bak på kudden. 
"Good for you. Now you also have to rest but your family will come inside and be here with you, okay?", frågade hon och reste sig upp. Jag nickade på huvudet och ville faktiskt inget annat än att träffa mamma och Maria nu. 
Tumblr
- Louis -
Nialls mamma var tyvärr tvungen att lämna oss för att åka och jobba. Hon visste trots det att vi skulle ta hand om Niall väl, vilket vi självklart också skulle - om det inte nu hade varit som så att han faktiskt legat i sängen halft döende. Jag menade då på att han på egen hand hade kunnat tagit sig till ett annat rum, vilket kändes som en lättnad. 
Vi skulle just förflytta oss tíll det rummet vi också då den lilla dörren öppnades och in kom en glad Niall, som om olyckan aldrig ens existerat. Med glimten i ögat satte han sig haltande ner på sängen och tittade med ett litet skratt på oss. 
"What's with you guys? you looks like something very dangerous has happend. I'm fine.", skrattade han och lade sig ner. Inte nog med att klockan var efter midnatt och vi alla var trötta, nu skulle han också driva med hur vi såg ut. På hans ord och tonläge lät det som att han inte alls faktiskt verkade bry sig om att vi ens var här, som om han inte brydde sig alls.
"I'm sorry that I care.", mumlade Zayn och tog upp mobilen. Jag himlade med ögonen och tyckte faktiskt Nialls stil var lite väl mycket, visst att vi näst intill alltid var oserösa och tog varandra för givet, men klockan halv tre på natten började tålamodet och humöret faktiskt tryta, speciellt när personen i fråga bara skrattade åt det som faktiskt kunde orsakat hans egna död tidigare idag.  
"Niall shut up. We're here because we're caring about you, don't be such a loser. We're tired and haven't slept anything, you have to understand that we're very tired and mad.", lade Liam till och det märkte att även han började tappa tålamodet. 
"I'm sorry guys, I'm really glad that you took your time to get in here to see me. It really meant a lot to me.", svarade han sedan och började då faktiskt se lite allvarlig ut. Han fortsatteH "Go home and get some sleep. I'll see you tomorrow, yeah?", jag nickade men killarna satt kvar, jag antog att de inte alls orkade röra sig, skulle jag vara ärlig så var det ett under att jag ens tagit mig upp för soffan jag också, jag var så otroligt trött. 
"What happend when you talked to Jas, by the way?", mumlade harry halvsovande i soffan. Niall log ännu en gång ifrån sängen. På hans ansiktsuttryck var det ganska tydligt att något positivt hände i varje fall. 
"I don't wanna talk about it, yet. But I think my feelings for her is back. I was really in love with her and I don't think real love ever ends, am I wrong?", han såg bekymrad ut. Jag tittade på de andra som faktiskt verkat vaknat till lite. 
"That's true man. I think she's right for you too.", log Liam och lutade trött och nonchalant sitt huvud mot Harrys axel. Jag skakade på huvudet och kände hur mobilen i fickan burrade till, vem skulle kunnat vilja något nu? till min förvånad så var det bara en notis ifrån Niall som nydligen hade twittrat. 
 
Niall Horan @NiallOfficial
I just wanna say huuuge thank you to everyone as support me and sending me tweet about the accident. I just wanna say that I'm fine and just now chillin' at the hospital with the lads ! I love you all, forever and always ! xx 
 
Jag tittade med rynkad panna på Niall som fortfarande hade blicken emot skärmen, han skulle väl göra som alltid - läsa igenom kommentarer. Och visste kunde det vara intressant och se vad fansen skrev till oss, speciellt efter en sådan Tweet som den där, men sedan var det ju all den där haten som man helst ville undvika, men även så hindrade det faktiskt inte någon av oss att titta våra underbara fans kommentarer. 
"Guys listen here, it's an article in a newspaper about Jasmin.", Niall tittade upp och satte sig ordentligt på sängen. Min uppmärksamhet riktades direkt på Niall och lika så Zayn, Liam och Harry tittade dit. 
"Read it loud.", sa Liam och tittade trött, men nyfiket på Niall som satt med rynkad panna mot sin display. Han nickade och började läsa utantill. 
"The mystery, unknown brunette as says are daiting one of the most famous boys in the world - Niall Horan. A safe source tell us that the two people has been daiting before Niall got famous and it says also like each other very much, which seems very clearly since the cute couple turned up at the little city togheter in Mullingar earlier today..", Niall bara pratade på och rabblade upp allting. Om hur de åkt av vägen och krockat med den röda bilen med en påverkad man var i. Det tog flera minuter innan han faktiskt kom till poängen, till meningarna som vi faktiskt inte visste något alls om. ".. But is Nialls girlfriend really as kind as she looks like? The same source tell us that she's a really badgirl as always hit people, she has been in the prinson a few times and get drunk more than often and can't care about the school properly. But is this really true? On the outside she seems very handsome and kind, so never stop being nice to her, I think she needs all the love she will get. Don't stop like her. She does Niall happy and that's the point, right? Nobody knows the truth more than themselves."
Vi alla satt tysta med ögonen riktad mot Niall. 
"Did she really hit and killed people?", frågan som bara befann sig i luften kom äntligen ut från min mun, vilket de tre andra också såg väldigt tacksam ut över. Niall tittade chockerat ner i mobilen och svalde hårt. Vad var hon för tjej egentligen? 

Ja, nu blir det problem! eller blir det? Vad tror och vill ni att Niall ska göra? ;) Kommentera! 
Märkte även att denna del blev lite lång, men hoppas det inte gjorde något! Nu är jag tvungen att plugga vidare på SO:n då vi har prov imorgon. Kram!
 

Sååå braaa, mer mer mer!!!!!! xx

Svar: Taaaack :D xx
My Wesström

OMG detta blir intressant ;) Superbra som vanligt!
Lycka till på so:n <3


Svar: Tuuuusen taack fina du! <3
My Wesström

Jag typ grät av lycka redan efter att ha läst de två första raderna så fint hela delen vad och gifen, du dödar migg..och sen slutet,vad vad spännande, jag vet inte vad hon gör..prata med henne och hoppas på att hon är ärlig tillbaka!!!!

Svar: men goos! Jaa vi får hoppas de :D
My Wesström

Joy

Vill bara ha meeeer! Du skriver mega bra! När kommer nästa del? :P

Svar: Antagligen imorgon! Kram!
My Wesström

Sv; tänkte posta en rollista till nästa kapitel, var såpass längesedan karaktärerna senast var inblandade hahah ;) men tack så mycket, så gullig du är :*

Du är sjukt jvla galet satans duktig! <3

Svar: Men du då Matilda! Tusen taack <3
My Wesström

men omg vad ska hända nu?? å har hon verkligen dödat människor eller är det ett rykte? :O herre min skapare, meer :D

Svar: Ja det får vi la se! hihi :D kram <3
My Wesström

otroolingt bra, tjejen!

Svar: tack:D
My Wesström

Jätte bra del!!! Älskar den här novellen den är nog min favorit!!!

Svar: Men vad glad jag blir! Du anar inte vad glad jag blir <3
My Wesström

Jätte bra del!!! Älskar den här novellen den är nog min favorit!!!

Åh My, du är grym!! Jag är verkligen världens sämsta läsare som inte har hunnit läsa din novell på så länge - men du ska veta att jag har tagit igen varenda del nu och du är sååå duktig! Älskar din novell, verkligen varenda del av den :) Kram

Svar: Men Ellinoooor, tusen miljoner tack! Du anar itne vad glad jag blir ,verkligen. Du är så himla mycket bättre ska du veta! kram <3
My Wesström

Heej, jag hittade din novell igår och vart helt besatt... Har läst alla delarna idag, och mamma undrade om jag aldrig skulle släppa iPaden....
Jag tycker att den blir bättre och bättre för varje del.
Kan inte vänta vill ha meeeeer <3

You're the best <3 //stort fan

Svar: Men va? duuuuu, du anar inte hur glad denna kommentar gjorde mig, verkligen. De här var seriöst bland de goaste jag fått någonsin! tusen tack. DU är den bästa av oss! haha. Kramis <3
My Wesström




Kom ihåg mig?