everything has changed, chapter 33

- Jasmin -
"Friends with benefits? you're kidding me, right?", min kära vän himlade med ögonen och självklart tyckte hon alltid att jag hade sån dålig filmsmak, det var ett faktum att vi aldrig kom överens om vilken film vi skulle se. "But okay, I wanna see that movie.", sa hon sen. Det var då två som var med på den, även Niall var lite tveksam i början men gick sedan med på det. 
"Okay, but only because Mila Kunis is so damn hot.", Harry gav med sig tillslut han också och jag & Kim gjorde en snabb high five. "Hey, what about me?", Harry log sitt fliritga leende mot Kim som nu rodnade, men gav Harry en snabb handklappning sen. 
Vi allihopa trängde ihop oss i min dubbelsäng och tittade på filmen. Jag låg mellan Kimbely och Niall, Harry låg bredvid Niall på andra sidan och höll också i chipsskålen. Det var egentligen jag som skulle ha den, men eftersom Harry envisats om att den skulle få ligga på hans mage så hade vi tillslut gett oss. 

Eftertexterna rullade och självklart så grät jag lika mycket till slutet som jag alltid gjorde. Niall höll visserligen i min hand under tiden, så lite bättre kändes det i varje fall. Jag hade ju åtminstonde inte anledningen till att gråta över att jag var ensam längre, jag hade ju världens finaste prins precis här bredvid mig. 
Kimbely däremot hade somnat redan efter de första tjugo minutrarna, hur hon nu kunde det då Niall och Harry var väldigt hödljudda med sina skrattanden förstod jag inte. 
Det som gjorde mig glad var att se hur nära Niall stod killarna egentligen. Under hela filmen hade de kommenterat saker som att de bland annat varit i städerna de visade på filmen, eller hur Harry drägglat över Mila Kunis. Ja, de pratade ungefär hela filmen. 
"What's happening now?", frågade Niall och lutade huvudet mot min axel. Plötsligt hörde jag hur hans mage knorrade till och då fick vi direkt svaret på vad som väntade. Både jag och Harry skrattade till lite medans Niall såg helt obesvärad ut. I samma ögonblick vaknade Kim upp, yrvaket kollade hon mot mig och killarna med ett litet leende på läpparna. 
"Oh, I really needed it.", sa hon sen och satte sig ordentligt upp i sängen då hon halvlegat på min axel även hon. "I feel like a new person."
"Good, Niall is hungry and actually, me too. We should go and buy something to eat, who's going with me?", undrade Harry och både jag & Niall blev knäpptysta. Ärligt talat hade jag ingen lust alls att gå ut i detta kalla väder men jag antog att Harry inte heller ville gå ensam. Jag skulle just till att erbjuda mig när - till min förvåning - Kimbely räckte upp handen. 
"I'm going with you if it's okay?", Harrys leende fick Kim att se ännu säkrare ut, samtidigt som han log sitt söta leende så nickade han på huvudet. 
"Yeah, yeah. Of course!", han reste sig upp ur sängen och kollade roat på oss andra som låg kvar. Kim följde snabbt hans exempel och de båda började gå emot dörren. 
"Wait!", protesterade jag, en aning förvirrad. "Shouldn't you ask what we want?"
Harry skrockade till och skakade på huvudet. Niall såg ut att förstå, medans min bästa vän som stod alldeles bredvid Harry såg lika kaotisk ut som mig. 
"No babe, the person as buy the food, choose the food too.", förklarade Niall, som om det vore en självklarhet. Det var tur för Niall att jag tyckte om det mesta, om inte så skulle Kimbely antagligen sagt ifrån om Harry kom med ett förslag som hon visste att jag absolut inte åt. Jag nöjde mig åt svaret och kurade in mig närmare mot Niall som kraftigt hade sina vältränade armar kring hela mig. 
"See you around then.", Harry flinade när han såg mot Niall samtidigt som han vickade upp och ner med ögonbrynen. Niall lipade skämtsamt mot Harry medans han skrattandes gick ut ur rummet med Kimbely efter sig. 
"Time for ourselves a little bit, what want my beautiful princess do?", Niall pussade mig på pannan medans han flätade in sina fingrar i mina. Allt kändes så otroligt rätt med Niall, jag kände mig så trygg och säker i hans omgivning, det var helt sjukt. 
"I don't know. What about just laying here and cuddle?", föreslog jag med ett busigt leende på läpparna. Niall skrattade högt, tog hans lediga hand och flyttade bak en hårslinga som hamnat för mina ögon. 
"Sounds like an exellent idea.", han kysste mig ömt på munnen, kyssen blev allt mer intensivare och ännu mer passionerad. Jag behövde inte ens tänka klart utan att veta. Niall, min kille, var den rätta. 
 
- Kimbely - 
Vi hade gått ett tag under tystnad. Harry såg mest ut att vara i sina egna tankar, det var inte förräns vi gick igenom en park som Harry skrattade till. Hans blick mötte marken och jag såg tydligt hur hans smilegropar utvecklades. Han var inte bara snygg, som jag tidigare tyckt. Under timmarnas gång hade jag lagt märke till att han även var otroligt ödmjuk, snäll och jordnära. Fin helt enkelt, både på ut och insidan. Han gick med luvan uppe som täckte öronen och bara några få lockar stack fram ur den. 
"What?", frågade jag och tittade mot honom. Han höjde huvudet, men verkades vägra möta min blick. 
"I just.. It was here I met my last girlfriend, actually. I walked here alone and saw her.", jag nickade förstårligt och riktade blicken framåt istället. Han fortsatte att berätta lite om hur de krockat in i varandra och sedan pratat i evigheter, något som egentligen var helt ointressant för mig, men det var åtminstonde inte tyst längre. 
"Everyone in this part of town know each other. Do I know her?", frågade jag. Även om jag inte visste hur, varför eller när de gjorde slut så gick jag rakt på sak. Det kanske var ett känsligt ämne, men han verkade vara en bra kille så om han inte ville prata om det, skulle han ju såklart inte göra det. 
"Actually, I think you do. Even if she doesn't living in this town.", jag häpnade lite. Hur kunde han vara så säker på att jag visste om henne? jag må ha många vänner, men på hans tonläge lät det som om att jag skulle känna hela London. "Have you heard about Taylor Swift?", jag bara gapade stort. Visst var jag inget fan av henne precis, men hon var ju bland de kändaste kvinnorna i nuläget och klart jag kände till henne. Det kändes bara helt konstigt. För ett ögonblick glömde jag till och med bort att Harry var känd, i och med att han betedde sig som vilken kille som helst. 
"No way!", flinade jag och gick lite närmare. "That's cool!", när jag tänkte efter så hade jag ju hört hennes hitsång I knew you were trouble som ryktats vara om hennes expojkvän, nu visste jag ju också vem den var skriven om. Det fick mig bara att le ännu mer. 
"Uhm.. Not really.", skrattade Harry och såg väldigt behaglig ut. "I don't think I really was in love with her.", sa han sen och lade händerna i fickorna. Jag nickade återigen och valde att inte gå in på detaljer, jag ville ju varken vara för på och dessutom så kände vi ju knappt varandra. 
 
"Do you like Chinese food?", Harry ställde sig utanför restaurangen som låg lite av sidan av alla andra affärer mitt i centrala London. Utan att tveka sköt jag in ett enkelt ja, jag älskade ju det. "Do Jasmin like it too?"
"Yeah, I'm sure she do.", bekräftade jag. Harry öppnade dörren och vi möttes av en varm luft med doft av alla sortes oljor och kryddor. 
Harry frågade vänligt vad jag ville ha och jag rabblade upp både vad jag och Jas gillade, Harry såg ut att ta in de mesta samtidigt som vi ställde oss i kön. Det var ovanligt några på restaurangen så jag antog att den kanske inte var så populär, men i alla fall, den var praktisk och väldigt nära ifrån Jasmins hus. 
"Oh no..", mumlade Harry när han plötsligt fick syn på något ifrån fönstret. Jag tittade hastigt dit och såg en klunga av fotografer, journalister och medier. Säkert en tiotals olika tidningar stod utanför fönstret. 
"How can they found you that easy?", frågade jag chockat och höll för mitt ansikte så att de inte skulle få med mitt ansikte på bild. Jag hade hört om medierna förut, de kunde komma med en och ett annat rykte var och varannan dag, som knappast stämmde. Jag ville inte vara den som skulle få en massa hat av fans, även om jag förstod att de kanske redan var försent. "This might was a bad idea.", konstaterade jag när Harry redan var mitt i ett telefonsamtal, antagligen med deras vakter eftersom det hördes på orden när han pratade. Så snart som han la på så log han både ursäktande och lite skamset mot mig. 
"I'm sorry. It always happend. But no, this wasn't any bad idea at all. Not from my side anyway.", hans leende fick mig att lugna ner mig en aning, men fortfarande hade jag en oro i kroppen. Vad skulle alla säga? 
"No, not from mine either.", försäkrade jag med ett halvdant leende. 
"Paul will be right here.", svarade han sedan. Jag tittade oförstående på honom och han rättade snabbt till sina ord. "I mean.. Our tour-mananger and bodyguard will be here soon.", jag fnissade glatt och lutade mig mot den lilla bänken framför mig. Om jag kände Jasmin rätt så var hon väldigt hungrig just nu. 
 
Tio minuter senare satt vi i bilen påväg mot Jasmins hus, dock hade vi blivit tvungen att ta en helt annan väg för att komma så långt bort ifrån paparazzis som möjligt. Harry harklade till och tittade bak på mig. 
"What do you feel about Niall and Jas now then?", jag tänkte till. Till en början hade jag älskat det, den hände incidenten med Josh och jag blev väldigt osäker, men sedan kom jag på att ingenting var Nialls fel, därför var jag villig att ge honom en chans. 
"Actually, I like them. He make her smile in a way I can't do. She might care about her future and school a bit more now. They're really good together."
"Same kind of humor, same laugh, same personality.. They're like Lou and El. Perfect for each other.", fortsatte Harry på min mening och vi båda nickade instämmande, jag kunde till och med se hur Paul småskrockade lite framför ratten och även hur hans leende ökades. 
 
"Finally!", klagade Niall och drog åt sig påsen ur Harrys hand. Han såg inte arg ut, mest irriterad. Jag antog att han var hungrig, jag visste ju hur det var att ha en tjurig person omkring mig på grund av hunger. 
"I'm starving. What's my food and why took it so long?", Jasmin kom snabbt bakom Niall och tittade nyfiket ner i påsen. Harry stödde mig åt sidan med sin arm och lutade sig mot mitt öra. 
"Same love to food.", viskade han och vi båda började skratta. 
 
Nu fick ni läsa lite ifrån Kims perspektiv också. Var det dåligt/bra? 
Kommentera gärna vad jag kan göra bättre. Lite konstruktiv kritik och åsikter är aldrig fel. Vad kan jag förbättra? Well, om jag får säga det själv så tycker jag att min engelska blivit liiiite bättre åtminstonde, jag jobbar på det! hehe :) kommentera gärna!

omg neej va söta hon å Harry är! Känner på mig att de blir något mellan dem, hoppas det iaf :)

Svar: haha jaa , det får vi hoppas.. ;)
My Wesström

Ändra inget, den är perfekt!<3

Svar: dom din då! <3
My Wesström

Den är perfekt och jag har längtat i år på att få läsa bägge delarna! Faktiskt har jag inge kritik och det var kul att få se från Kimberlys perspektiv också! Fortsätt som du gör, kram! xx

Svar: Vad bra att du gillar att läsa ifrån Kim's perspektiv :D <3
My Wesström

Alltså my det blir bara bättre och bättre, du är helt otroligt!

Svar: åh men gud, tack så mkt :D <3
My Wesström

Jätte bra :)

Svar: som din novell då :)
My Wesström

ida

HAHA åh herregud jag älskade verkligen denna delen!! :D
om jag får påpeka de själv så ja, din engelska har blivit bättre men den har aldrig vart dålig heller, keep on going! :)

Svar: gud vad snäll du är och tack för du stannat så länge! <3
My Wesström

Brabrabrabrabra :D rättare sagt bäst!

Svar: men dina dååå!! :D
My Wesström

Fy fan vad bra och Harry då, så jävla go! Förlåt för svordomarna haha :) <3

Svar: haha jaaaa visst äär han! hihi :D <3
My Wesström

hej tycker inte det är något du behöver förbättra:)

Svar: oj, haha.. Taack :D
My Wesström

Jo nu vet jag en sak, jag är desperat efter mer och skulle gärna vilja att du skrev mer! Jag vet att det kanske är mycket med skolan och så för det har jag med, men jag överlever knappt utan dina noveller! KRAM xx

Svar: haha men gosis! Kommer antagligen upp senare idag :D kram!!
My Wesström




Kom ihåg mig?