everything has changed, chapter 37

- Niall -
"I'm not gonna hurt her. I love her too.", flinade jag och nickade på huvudet. "And I hope we can agree with each other too, because I know it would be easier for Jas.". Han verkade tänka ett tag innan han ryckte på axlarna.
"Yeah, sure.", svarade han sedan med ett leende. "Soo, do you wanna play?", han nickade mot Jasmins TV och sedan det lilla xboxet som stod på det vita bordet bredvid. Jag skrattade och knuffade till han löst vid sidan.
"If you wanna lose, so ah.", vi båda skrattade. Josh gick mot boxern, kastade en spelkonsoll till mig och visade upp ett spel han vela köra. Till min lättnad så valde han FIFA, något som antagligen skulle bli en lätt match, täckte jag. 


 
"I actually didn't know she had the new one.", konstaterade jag ärligt då jag faktiskt aldrig kunde tro att Jasmin hade FIFA 14. Det roliga med det var att Louis vad med som en spelare, någon jag aldrig skulle vara om jag var i närheten av Louis personligen, men nu när det var jag och Josh som spelade kunde det vara kul att vara våran alldeles egna Boo-Bear för en gångs skull. 
"She hasn't.", skrattade han och fortsatte koppla in spelet. "It's mine. I went here for take it back.", flinade han och satte sig på sängekanten bredvid mig. Jag nickade och förstod då hur de låg till. 
"Aren't you worried for Jas? I mean, what if something has happend?", frågade jag lite oroligt medans vi satte igång en match. Josh spelade Ronaldo och jag var Louis, det kändes konstigt men ändå kul på något sätt. 
"No. If I'm gonna worry everytime she disappear I'd be a psycho now.", skrattade han och jag häpnade mycket. Var de så många gånger hon bara försvann eller överdrev han? "It hurts that she's gone for a while and don't call or text me, but it's okay. I'm sort of used to it and she's a bit crazy but strong, she will always be fine.", jag ville tro på hans ord, vilket jag gjorde också. Jag visste att Jas var en stark person, men om något verkligen skulle hända? 
"Are you close to each other? You and Jasminette?", frågade jag tillslut. De verkade tajtare än någonsin på vad min flickvän hade berättat, men det var ju alltid roligare att höra ifrån bådas perspektiv.
"Yes, I'd say it myself. I don't know what she has said but we're like siblings. We can living with each other for days and talking about everything. We're not just friends, we're more than that, but not either in a relationship.", skrattade han och jag föll direkt in i det. Jag visste ju precis vad han kände. Jag hade ju mina fyra killar som jag behövde handskas med dagligen, men ändå så var vi som en familj, tajare än någonsin. 
"I understand you to hundred percent. Me and the boys are the same close and it makes me happy that you and Kimbely has been there for Jas when I wasn't."
"It's okay, man. But yeah, you have to be carefull, she's a bit crazy and sometimes she's very tough to be with.", jag hörde sarkasten i tonläget men också en del allvarlighet, vilket jag tog in direkt. 
"I won't leave her again.", sa jag medans min blick var djupt koncentrerad på skärmen på väggen. De där orden menade jag mer än något annat. 
 
"YEEES!", ett skrik från Josh sida uppstod när han plötsligt gjorde det första målet i matchen och kriterade då till 1-0, Han ställde sig upp och gjorde någon slags glädjedans med händerna, men stannade upp när någon slog upp dörren. En brunhårig tjej med avlånga ben och för vackra ansiktsdrag tittade storögt mot oss båda när hon insåg att vi satt i hennes säng och spelade TVspel. Min Jasmin kom innanför dörren, dock väldigt trött och ett blåmärke på hennes kind syntes allt för väl. Jag kunde då inte hålla mig och jag såg även Josh brusa upp då han fick syn på kinden i samma ögonblick som mig. Det var även han som öppnade munnen först av oss, med en väldigt bestämd ton om jag skulle uttrycka mig rätt. 
"What the hell have you been and who did that bruise on your cheek?", jag blev nästan lite chockad över att höra den stränga och höga tonen i hans röst, men samtidigt så var det i varje fall bra att han sade det istället för mig. Jag rynkade pannan och såg på Jasmin som fortfarande bara stod tyst vid dörren, jag antog att hon inte hade förväntat sig att vi båda skulle vara här. 
"Can you at least explain were you've been?", bad jag, lite mildare med ett ganska så påmålat leende, något hon nog märkte. Jag och Josh möttes av en suck ifrån Jasmins sida samtidigt som hon gick några steg närmare oss. 
"I've been with Alfredo, but nothing happend I promised. He just beating me and then took me to his place. Then we talked about everything, nothing was happened.", den stora frågan för mig var bara, vem var Alfredo? Kunde det vara killen som nästan övergreppat henne på nyårsfesten? Josh verkade inte riktigt nöjd med vem det var i alla fall då det syntes på hans ögonbryn. 
"Why was you with him? I thought he was a finished chapter? had you sex with him again?", även om jag hade svårt att tro det så kunde jag fortfarande inte hjälpa att det kändes som ett knivhugg rakt i hjärtat. Jasmin verkade i och för sig väldigt lugn och flinade bara åt de Josh sade. 
"Why do you really care? It's Niall who's gonna care if he really does.", det som irriterade mig mest var att hon nästan inte ens brydde sig om att jag faktiskt stod här, lyssnade och tog in varenda ord de småtjaffsade om. Men något sa mig att den här Alfredo i alla fall var någon som brukade orsaka konflikter mellan Jas och Josh. 
"Of course I do, Jas.", sa jag, ganska frustrerat men samtidigt med en ledsen ton i rösten, denna gång var det tyvärr inte på skoj. "Have you really cheated on me?", frågade jag skamset och tittade ner i golvet. Josh ställde sig bredvid mig och tittade ilsket på den brunhåriga tjejen som skulle föreställa min flickvän. 
"No, I didn't.", sa hon underläget och tittade allvarligt in i mina ögon. Hennes bruna, fina ögon stirrade rakt in i mina och jag kunde nästan tyda på tårar i hennes. "You have met him before Niall. At the party on the new year.", förklarade hon och jag försod då vem det var, pojkvaskern som jag hela tiden anat. Irritationen ökade inom mig och hjärtat slog ett extra slag. 
"Did he hurt you? what have he done to you, Jas. Explain!", med en högre röst gick jag närmare henne. Varken hon eller Josh hade nog föreställt mig att jag skulle bli så här arg, men jag var det. Han har bildat ett blåmärke på hennes kind och vad han mer gjort ville jag inte veta. 
"He hited me because he wanted to talk to someone, we understand each other more than we first knew. Please don't hurt him.", var det inte för hennes tårar i ögonen och hennes spruckna röst hade jag redan varit halvägs till hans hus, men för Jasmins skull lät jag bli. Hur gärna jag än hade viljat prata och slå ut tänderna på honom just nu. 
"I can't handle this, Jas. He has hurt you before and did it now. How many times should you play in his game? he just wanted to have sex with you, what do you not understand? stop being nice to people who hurt you, just care about the people as care about you.", Josh lugnade ner sig och tittade tröttsamt på Jasmin. Hon slog bort en tår och knep ihop med munnen så hon plötsligt pratade mellan tänderna. 
"You two don't know nothing. You're an asshole both of you and if I'm with Alfredo, I am it. You can't force me to not being with him, or can you? why are you so overprotective? you're not my dad."
I både brustet hjärta och ilska nästan skrek hon ut orden. Jag kunde inget annat än att tycka synd om Josh, som utan ett ord gick förbi henne och ut ur rummet, hon talade i och för sig till båda oss, men jag tog det inte lika hårt. Visst gjorde hennes ord ont, men jag kunde förstå att det krossade Josh lite extra mycket då han verkligen försökt. Besviket tittade jag på Jasmin och skakade på huvudet innan jag också var påväg mot riktningen där dörren ledde oss ut i hallen på övervåningen. 
Något stoppade mig hastigt och jag tittade bak, först på den tårögda Jasmin och sedan på våra händer som nuddade varandras, så perfekta. 
"Please stay.", bad hon med en rispig röst. Jag ville så gärna stanna, jag ville hålla om henne och berätta hur mycket jag älskade henne, men var det värt det? Hon sårade inte bara mig, hon sårade även sin bror, sin bästavän. 
"You called me an asshole and treat me as I'd be any toy. Give me one good reason to stay?", jag tittade med sorgsna ögon på henne då hon äntligen tittade upp på golvet, rakt in i mina ögon. 
"Because I love you, Niall.", snyftade hon och tröck i min hand hårdare. "To talk about feelings have never been my thing, but I really, really love you Niall. It is and have always been you."
Jag visste inte vad jag skulle säga, jag blev mållös. Hennes ord gjorde mig glad och lite lugnare igen. Det här var tjejen jag älskade, tjejen jag alltid älskat och tjejen som alltid funnits i mina tankar, djupt där inne. Jag vände mig om så våra kroppar stod emot varandra riktigt, jag lade mina armar om hennes midja samtidigt som jag kände hur hon borrade in sitt huvud mellan min axel och min hals. 
"You're not an asshole, Niall. Not Josh either, I was just mad.", viskade hon. Hennes andedräkt slog mot min hals och jag kunde inte låta bli att rysa en aning. 
"Ssch.", bad jag och strök henne över håret. "It's okay for me, it's Josh I'm worried for.", konstaterade jag och pussade henne hårt i pannan och andades in hennes godluktande doft. 

Kommer det att lösa sig med Josh? (Vet att vissa av er ville att hon och Niall skulle bli osams, men jag tyckte inte de ska skiljas så tidigt, än iaf ;)) Och vad säger ni, vill ni läsa mer om Kimbely och Harry eller tycker ni att det räckte under kapitel 33? ;) Ni får bestämma! Kommentera så kommer nästa om ett tag! :D
 

Skitbra! Helt ok med drama, de får ej va för mkt sådant :) vill gärna läsa mer om Harry och Kim :)

Svar: okej, kul! :D
My Wesström

Mer Harry å Kim plz! Gärna dr andra killarna med :D

Svar: Haha uppe nuu :D
My Wesström

Mer Harry å Kim plz! Gärna dr andra killarna med :D

Gärna lite mer om grabbarna, skulle va kul! Vill läsa myycket om Kim och Harry med.. Skönt att du inte lyssnade på vissa att Niall och Jas ska bråka, det vill jag iaf inte, det är bara trååkigt:( Hoppas de löser sig mellan henne och Josh!

Svar: Söt du är! Tkr inte heller de ska bråka, än iaf! kRAM
My Wesström

Jag vill inte att Niall och Jasmin ska bli osams, kanske lite men inte för mycket.
Harry och Kimberly får det gärna handla om igen!

Det var ett jättebra kapitel, du är verkligen duktig!

Svar: Ja, håller med! Bråk är aldrig kul :/ Tack såå mkt sötis, blir så himla glad!
My Wesström

Lite kort kapitel men lika bra som alltid!Drama, Drama drama! Plz kan du skriva mer om Kimberly och Harry?!

Svar: Haha söt du är :D
My Wesström

Jag tycker att varje del blir perfekt!!!! Och jag vill ha meeeeeeeer Kimberly och Harry!!!!

Svar: Ååååååååh kul att du känner såå!
My Wesström

Det måste lösa sig med Josh och ja jag vill veta hur det gick för Harry och Kimbely!:D Lika grymt som alltid!:D<3

Svar: Som dig så! Hihi jaa :D
My Wesström

Hoppas Josh och Jas blir vänner igen! Du skriver på som bara den, fortsätt så. :) Kram! xx

Svar: Tack supersöta du! Kraaam xx
My Wesström

jag tycker det är lite weird att harry ska bli ihop med Jas bästa kompisar. :ss

Svar: Haha ja, det kan man ju tycka ;)
My Wesström

Asså jah ty ker nog inte att kim och hazz ska bli ett par.. eller nja, jag vet inte...
Hoppas Josh stannat i hallen och att jas hinner efter hihi

Asbra som vanligt!

Svar: Haha söt du är! tack :D
My Wesström

Du har lagom med drama och du kan gärna stoppa in lite harry och kim samt resten av killarna om du vill men denr riktig braa keep it up

Svar: Ja Absolut, tycker det jag med och tack! :D
My Wesström




Kom ihåg mig?