we belong together, chapter 28

Tidigare:
Louis var förmodligen lycklig över att träffat några som gillade deras musik och Eleanor för att hon helt enkelt blev glad för hans skull, det var det jag kallade kärlek. När man kunde glädjas åt varandra, det var också något Christian och jag hade svårt med i slutet, vilket också kanske var en av anledningarna till våra bråk som tillkom då och då. 
"Are we going to get some food now, I'm starving.", klagade Liam och kollade storögd på oss alla tre. Jag kunde inget annat än att hålla med honom och vi alla fyra var nog gemensamt besluten om att magen behövde lite påfyllning, därför så blev det inga protesteringar alls och vi alla började gå ut från det väldigt stora köpcentrumet.


→ Melindas Perspektiv ← 
Vi klev precis innanför Liams hall när vi plötsligt hörde hur det small utanför fönstren. Under hela hemvägen såg vi hur de mörka molnen bara kommit oss närmare, därför blev vi inte riktigt förvånade när regnet slog som spön i backen men jag var lycklig över att vi hunnit i tid in så vi slapp det hemska ovädret. Åska och blixtar var egentligen något jag avskydde med hela mitt hjärta, men att veta att Liam befann sig i samma byggnad gjorde mig trygg. Vad som däremot inte gjorde mig lika trygg för tillfället var att vi just nu inte var nära varandra då Liam i detta ögonblick stod i duschen, men med hörlurarna i mina öron samtidigt som jag gjorde oss varsina varma mackor och en kopp te till kvällen så försökte jag att koppla bort allt runt omkring mig och bara vara i min egna värld en stund. Det var inte bara skönt att slippa höra mullret utanför, det var även ganska avslappnande för mig att ha min egna lista spelandes i mina ögon. Eftersom jag också skulle tillbringa natten hos Liam och jag såg hur hans apelsiner låg i skålen bredvid mig vid köksbänken så kunde jag inte hindra att ta några stycken till att göra oss en juice till imorgon. När jag pressat ur den fösta halvan i mixern så kände jag plötsligt hur någon tog armarna om min midja bakifrån, jag blev så rädd att jag hoppade till av Liams överraskande. I och med mitt lilla hopp som jag råkade bidra med så hoppade hörlurarna med musiken ur och jag kunde då istället höra Mr Paynes klingande skratt. 
"Oh Jesus, Liam. You scared the hell out of me.", klagade jag när jag vänt mig om så våra ansikten möttes. Hans leende på läpparna ändrades ganska direkt till ett flin medans han kysste mig snabbt på munnen.
"I like that you're here with me, Mel.", konstaterade han och tröck mig närmare intill sig. Eftersom han nydligen kom ut ur duschen så hade han endast tragit på sig en brun t-shirt och ett par svarta Calvin Kleins kalsonger. Han var verkligen så mysig och inte tala om hans doft, fanns det något bättre när killar nydligen kommit ut ur duschen och man kände lukten av fräscht och nytvättat? skulle inte tro det.
"And I like to be here aswell.", instämde jag och lutade huvudet mot hans bröst medan mina händer strök sig fram och tillbaka på hans rygg. Eftersom att han bara om två dagar skulle åka iväg till Europa där deras första stopp var i Sverige så hade jag och Liam försökt att spenderat varenda lediga tid tillsammans och jag skulle ljuga om jag sagt att vi ens gjort så mycket. Faktiskt så hade vi bara tagit det lugnt och myst framför en film då jag mest varit trött efter en heldag på jobbet inne på Starbucks."It will be empty without you.", muttrade jag och grävde ner mitt huvud lite mer. Jag kände hur han nickade han med innan orden kom ut. 
"We can handle this, it may be hard sometimes but I promise we can face it together."
  → Liams Perspektiv ←
Vi åt upp våra varma mackor som Melinda gjort åt oss på minigrillen medan vi under tystnad satt i min vardagsrumssoffa, hon hade tänt ljus jag inte ens visste att jag hade som även gjorde stämningen väldigt mycket mysigare, allt var perfekt för tillfället. Jag såg på den lockhåriga tjejen som satt bredvid mig med sin tekopp i händerna, vi behövde bara se på varandra för att då genast brista upp i ett fånigt leende. Ett sådant som även gav med sig en sprudlande känsla i magen som bara kunde betyda en sak, kärlek. Jag var så himla lycklig med Mel och det skrämde mig lite att känslor mellan oss kunde ha bildats så tidigt som det faktiskt gjort.
"Now then? what are we supposed to do?", frågade hon mig medan ett större leende spred sig på hennes läppar. Jag kollade ut och förslaget om att gå ut på en promenad blev uteslutet i min hjärna. Istället såg jag ner på mitt Xbox som stått där i hörnet helt oberört alltför länge nu. 
"What about play some FIFA?", utan att vänta på hennes svar så ställde jag mig upp, gick fram till TVn och grabbade åt mig de två dosorna som fanns på sidan av den för att sedan kasta den ena till tjejen jag gillade mest.
"Oh no, Liam I'm really horrible at that game!", utbrast hon i skam och förtvivlan. Jag fnös till, skakade på huvudet och skyndade mig bort till soffan igen så fort jag startat igång spelet. 
"It doesn't matter, honey. I love you anyway.", jag blinkade flirtigt med ena ögat och fick en reaktion som jag var väntad. Hon slog till mig retsamt på armen innan hon sedan greppade taget om den vita kontrollen, vi bestämde lag och det var bara frågan om minuter innan spelet var igång. Som väntat så var inte Melinda den bästa på spelet men det glädje mig att hon verkligen försökte, att hon till och med verkade uppskatta det. Vi hade så roligt tillsammans oavsett vad vi gjorde och jag bara älskade sättet hon bjöd på sig själv. Jag skrattade så mycket åt hennes sätt att spela och hon var verkligen en typisk tjej när det gällde det spelet, tillslut kunde jag bara inte hålla orden inne. "Yeah babe, you were totally right about that you actually sucks on this.", hon brast genast ut i asgarv och kollade upp på mig. Jag lade en arm om hennes arm och pussade henne ömt på näsan innan jag sedan fortsatte ner till munnen. 
"I told you so.", mumlade hon medan våra läppar möttes och det dröjde inte länge förrän jag kände våra tungor brottas och små fyrverkerier smällas ovanför våra huvuden.
"Come on, sit here instead.", sade jag och klappade på mina lår. Precis som hon blivit tillsagt så satte hon sig på mina ben och lutade sig mot min axel samtidigt som vi fortsatte att spela. Det var nästan lite läskigt hur förtjust jag var i denna brud. 
 
"Yes Liam. Fine you won, but what did you expecting?", flinade Melinda efter att ha insett slutresultatet på 7-1 till mig. Jag skrattade lyckligt och lade mina armar om henne i en ganska impulsiv omfamning efter att ha retat henne i princip hela spelgången. 
"You were better than I thought actually.", sade jag ärligt och kollade in i hennes bruna ögon. Det var sant, jag hade faktiskt trott att hon varit sämre men och andra sidan så var ju inte jag heller något speciellt pro, inte om man jämförde med Louis eller Niall. 
"Thanks, babe. Now it feels better.", i ett försök till att bli sur så satte hon sina armar i kors och rynkade sin panna extra mycket, ansträgningen höll dock inte länge då hon sedan brast ut i ett vackert leende. "I'm pretty tired so let's go to bed, shall we?", frågade hon därefter och reste på sig. Jag nickade åt hennes förslag och följde hennes steg in mot toaletten för att där göra oss redo för läggdax, klockan var ju i alla fall närmare tolvslaget.
Precis som tidigare dagar i veckan så hade vi våran egna konsert med våra tandborstar som mikrofon, vi sjöng alla möjliga låtar och hade allmänt kul tillsammans, även en sån liten vardagsgrej som att borsta tänderna kunde göra så mycket, det var våran grej nu. Även om Melinda inte hade den stadigaste rösten precis så fanns det ingen tvekan om att hon fortfarande bjöd på sig själv och än en gång, jag älskade det. 
"..and I really don't care.", avslutade hon låten med Demi Lovato och spottade därefter ut skummet efter tandkrämen i handfaten. Vi inbillade oss att tusentals människor jublade åt oss för att vi därefter kunde buga och tacka för en underbar konsert. Absolut att om någon skulle se oss hur vi höll på så skulle vi klassas som töntiga, men so what? jag brydde mig inte för vi båda mådde bra och det var det som räknades. Jag gjorde lika och sedan tog vi fotstegen in mot rummet bredvid, sovrummet.
Vi låg länge och bara tittade in i varandras ögon innan någon ens sade något. Sedan kom jag direkt att tänka på hennes ansiktsuttryck när jag låtit henne släppt in dedär första målet på fotbollen att jag inte kunde hålla skrattet inne. Hela hon blev till ett frågetecken innan jag förklarade för henne varför jag skrattade. Hon hade hoppat upp i soffan och kramat om mig det hårdaste hon kunde, det syntes i hennes ögon hur mycket hon glattes åt målet. 
"Don't laugh at me like that, Liam.", varnade hon och visade fram pekfingret som mer eller mindre sade att om jag inte var tyst så skulle något annat hända. Jag lugnade ner mig en aning innan jag kunde andas normalt igen. 
"Otherwise what?", utmanande tittade jag på min tjej och höjde ögonbrynen fram och tillbaka. Hon såg ut att tänka till ett tag innan hon sedan ställde sig upp där hon även fick med sig två kuddar upp. Nu stod hon där, med en av sina vita skjortor och bara glodde på mig med ett busigt flin. 
"Otherwise I promise you to lose an other game.", med det så var kriget igång. Utan att ens lyssnat klart på de sista orden hon sagt så tog jag mina två egna kuddar och slog rakt emot henne. Hon träffade mig ett fåtal gånger men som vanligt var jag mycket starkare än henne och hade därför lättare att slippa slagen mot mitt ansikte genom att grabba tag i den vita kudden innan den kommit emot mig. Tjut och fnisser hördes från Melindas sida och efter minst tio minuter av kittling, kuddkastning och kyssar så lade vi oss med en duns tillbaka ner i sängen igen medan våra andetag säkert hördes ända ut till köket. 
När vi båda hämtat andan efter ett tag så förflyttade jag mig över Melinda, men med armarna på varsin sida om henne så jag inte lade någon vikt alls på henne. Vi kollade in i varandras ögon ett tag innan jag sedan hungrigt pressade mina läppar mot hennes. Genast kom vi in i rätta stämningen och hon drog snabbt av sin tröja så hon inte alls hade något på överkroppen längre. Jag kysste henne längs halsen för att sedan fortsätta ner mot magen. Försiktigt kollade jag upp och såg hur hon njöt, jag flinade stolt och fortsatte längre ner. Eftersom Melinda inte sade emot så tog jag för givet att hon gillade det. Vi hade faktiskt tagit det lugnt med själva 'sex'-grejen och hade stannat vid hångel och beröringar, men magkänslan för ikväll sade mig att jag nu skulle få komma Melinda lite närmare än tidigare..

Ojoj, det blev en riktig kärleksdel nu om endast Liam och Melinda! Hiss/diss? 
Jag hatar att skriva om när killarna är ute på deras turnéer men samtidigt så är ju det en stor del av deras liv så i varje novell kan dom ju faktiskt inte ha semester hela tiden, därför tänker jag trotsa mina egna tankar och skriva om livet på turnen nu också. Ååh, är så otaggad!
 
Vad tror ni kommer att hända när Liam är ute på turnén? Kan lova att Pappa Arin, John och hennes expojkvän kommer att infinna sig i novellen framöver, hur mycket de kommer att medverka är dock en fråga :)
 
 

SÅÅÅ BRAAAAA!!! Alltså din novell äger :)

Svar: Ååååh tusen tack snälla snälla du <3!
My Wesström

Åh my du är helt grym!!!

Svar: Du också bästa Matilda, du är så himla go <3
My Wesström

Hiss helt klart!!:D Du är grym ju!!

Svar: Taack du, du är oxå grym! <3
My Wesström

När kommer nästa del? längtar sååå mycket.

Svar: Ledsen för en förlängd tid, men troligen på lördag! Har haft massa plugg då vi faktiskt har prov/test i SO nästa vecka redan och eftersom jag har som mål att höja mig i just SO så måste jag ligga i. Bloggen får tyvärr komma lite åt sidan, hoppas du förstår <3
My Wesström




Kom ihåg mig?