take chances, chapter 4

Tidigare;
"Are you going to tell your friends that you're with me right now? you know.. With the famous Louis Tomlinson from the biggest boyband in the world.", han blinkade med ena ögat och det gulliga leendet på hans läppar ändrades genast till ett stort flin. Jag hörde ironin i hans tonläge, därför gjorde jag ingen stor grej av det. Han var inte killen som skröt och var överdriven, därför så tyckte jag det var helt okej att orden kom ifrån just Louis. Jag gillade när han bjöd på sig själv och kunde även skämta om en sådan sak utan att låta spydig. 
"No shit.", skrattade jag och skakade på huvudet lite. Vi båda brast ut i ett skratt, utan att ens ha någon som helst aning om varför, men vi bara skrattade. Något som underlättade lite, det var skönt att kunna prata så enkelt med Louis, och resten av killarna också såklart. Men just Louis, ja.. Jag kände på mig att detta kunde bli en bra början på en underbar vänskap. 

Som den gentleman jag var följde jag Katelyn till dörren. Skulle jag vara ärlig så hade denna dagen faktiskt varit otroligt lyckad, Katie hade varit över mina förväntningar duktig, rolig och snäll, dessutom var hon jävligt snygg om jag fick uttrycka mig så. Det var faktiskt väldigt trevligt att just hon skulle guida oss denna månad och förhoppningsvis flera också. 
"Well, thank you for driving me home then.", log hon när vi stod utanför hennes dörr till hennes otroligt stora hus. Ungefär lika stort som Harrys. Jag nickade och granskade hennes leende. Det var så fint, de där fylliga rosa läpparna var verkligen något jag inte skulle sagt nej till att kyssa.. Eller vänta nu? vad fan tänkte du på, Louis? du hade ju fortfarande Eleanor i bakhuvudet. Jag ruskade snabbt av tanken och sträckte ut mina armar. 
"Always, Katie. You can just call me, especially when we all living here in Manchester now.", svarade jag och la mina armar över den blonda tjejen framför mig. Hon besvarade med värme kramen och tittade snabbt på mig innan hon backade några steg. 
"It was nice to be with you today. I had a good laugh.", skrattade jag generat och mötte hennes fina bruna ögon. Hennes kinder ändrade färg till en lätt rosa nyans och nickade instämmande. 
"Yeah, absolutely.", konstaterade hon medans hon tog en hårslinga bakom hennes öra. I tystnad stod vi där ett tag innan vi tillslut sa hej då för kvällen och gick vidare till sitt, hon till sitt hus och jag till bilen för att förbreda mig till alla frågor jag antagligen skulle bli välkomnad med så fort jag satte foten innanför Harrys dörr. 
 
"Looou!!", skrek Harry från köket så fort jag öppnade dörren. Som jag trodde, med andra ord. Jag kände dessa killar allt för bra helt enkelt. "How was your date?" kom han utrusande lika snabbt med de resten av grabbarna som släptåg. Jag himlade med ögonen över hans ord. 'Dejt' var det ju faktiskt inte och det visste han om. 
"First of all Harry. It wasn't a date, it's a thing as called friendship, have you heard about that before?", fräste jag och slängde skorna på skohyllan. Niall gav ifrån sig ett högre skratt medans Liam och Zayn bara drog på smilbanden. 
"Yes, I have Louis.", muttrade Harry och himlade med ögonen. Det där leendet kom dock snabbt tillbaka igen när han kom underfund med att det inte skulle löna sig att tjura över något sådant. 
"But it was fun actually. She isn't that quiet when we finally started talking.", förklarade jag och killarna verkade förstå det. 
"Yeah, she's an amazing couch and boss. In fact. she's hot.", kommenterade Niall sedan och klappade lite i sina händer. Jag ville bara få stopp på snacket om hennes utseende då hon inte alls verkade veta om själv att hon såg bra ut, jag tyckte av någon anledning inte alls om att mina bästa vänner snackade så om våran nu mera chef, även om hon inte 'tillhörde' mig så gillade jag ändå inte tanken att fyra andra, och flera andra runt om henne såklart, delade åsikt med mig.
"I'm just glad you're with her, man. Maybe she can help you to get over El.", Zayns ord hjälpte mig inte alls för tillfället då jag äntligen kunnat tagit bort Eleanor ur tankarna. Jag stirrade tröttsamt på honom medans jag såg hur Liam puttade till honom på sidan. 
"I won't use Katelyn to get over El, she deserve better than that.", sa jag och gick vidare in till köket där maten redan stod framme. Det såg även gott ut, något som förvånade mig lite. Killarna brukade gärna köpa hem snabbmat, men samtidigt blev jag glad över att dom gjort i ordning något utan mig. "Wow, well done boys. I'm getting impressed actually.", skrattade jag och slog mig själv på magen i en gest till att jag var hungrig. Killarna verkade hålla med mig och nästan sprang fram till bordet. Jag flinade glatt innan jag följde deras exempel. För ögonblicket mådde jag så otroligt bra, en känsla jag inte känt på länge. 
 
Det var rätt så trist hemma då jag faktiskt var ensam hemma i vårat trevåningshus. Som jag nämnt tidigare så brukade det vara städerskor hos oss ibland, dom höll mig ju på något sätt sällskap, trots att vi nästan aldrig sa ett ord till varandra. Men inte ens dom jobbade idag och jag var ensammare än någonsin, inte ens Victoria var hemma, men det hade jag ju inte förväntat mig heller. Skulle jag våga ringa hit Patricia? eller kanske Luke eller Jonathan? nja.. Då var nog det första förslaget nog bäst, i alla fall när jag visste att grabbarna aldrig skulle kommit över då det jobbade imorgon och klockan var ju faktiskt halv tio på kvällen. Hela kvällen hade jag tillbringat tillsammans med Louis på Starbucks, det hade faktiskt varit väldigt roligt.
Plötsligt plingade min telefon till och skärmen lös upp det mörka vardagsrummet. Jag log när jag insåg att det var Pat, kanske hade hon tänk samma tanke som mig? jag drog fingret tvärs över skärmen för att titta på meddelandet hon nyss sändit mig.
 
 
From: Patiiii <3 
Fight with mom, again. Why just me? I don't wanna be home. I really need to found my own flat soon. Hang out? I get my vacation today so I'm totally free tmorrow. You have to tell me everything about your day with 1D gang. Pleease let me come over?
 
Jag log åt smset och gladdes faktiskt för första gången åt att hon bråkat med sin mamma. Jag skulle därför inte behöva sova ensam och dessutom att hon ledig imorgon gjorde det så mycket roligare. Jag däremot, var ju inte ledig. Men jag visste att jag i alla fall skulle sluta lite tidigare än idag faktiskt. 
Jag skickade snabbt iväg ett svar där jag sa till henne att hon alltid var välkommen hit, inom några sekunder fick jag då svar att hon snart skulle komma över. Jag skakade lyckligt på huvudet innan jag gick in till badrummet och tappade upp vattnet i vårat badkar, jag kände på mig att både jag och Pat behövde ett bad efter en dag som denna. 
 
Tio minuter senare ringde det på ytterdörren. Naken som jag var slet jag fort åt mig min lila morgonrock innan jag trippade ut från badrummet, vidare in till hallen där jag möttes av en brunett som stod och knöt av sig sina blåa converse. 
"Hi beautiful.", skrattade jag och gick emot henne. Vi möttes i en kram innan jag backade och märkte hur hon tittade på min klädsel. Med leendet hon bildade på hennes läppar så förstod jag att hon visste vad jag hade planerat. 
"I see it's bathtime!", flinade hon och tittade menande mot min morgonrock. Jag nickade instämmande och krokade min högra arm i hennes vänstra och tillsammans gick vi in till badrummet. Det dröjde inte länge förrän vi satt mitt emot varandra i ett varmt vatten fullt med skum i och bara pratade om allt, Patricias bråk med hennes mamma och sedan kom vi in på One Direction. 
 
"I'm actually very jealous on you.", började Patricia och lekte lite med skummet som var ovanför våra kroppar. Att visa sig oklädd var aldrig något jag skämts för i min bästa väns närhet, vi såg det inte som något pinsamt alls då vi ansåg att vi känt varandra så länge att vi visste ju allt om varandra. Dessutom såg vi ju i princip lika dana ut båda två, så det gjorde ju ingenting. Jag himlade dock åt hennes synpunkt då vi haft denna diskution så många gånger tidigare. "I mean.. First you work with Ed Sheeran, later other famous people like Miley Cyrus and Rihanna. Do you understand how cool it is?"
"Yeah, yeah.. It's pretty cool.", mumade jag och höjde diskret på ögonbrynen medans min blick var fäst på ett ljus som var bredvid min brunhåriga vän. Jag älskade henne verkligen, det gjorde jag och jag skulle göra allt för att hon skulle få träffa sina idoler så gott det gick och så mycket jag kunde, vilket hon också fått gjort tack vare mig. Hon har ju träffat Justin Bieber ett antal gånger om jag skulle vara den som var den. Jag gillade dock ändå inte att prata om detta ämnet då jag inte alls ville bli påmind om att ha en rik familj med igenkända föräldrar över hela världen. 
"Do you know what?", började hon sedan och sparkade till hennes fot med min ena höft. "I have an idea.", flinade hon och nickade på huvudet. Jag lät henne fortsätta samtidigt som jag ganska så ointressant lyssnade på vad hon hade att säga. "You need a boy in your life as not is your dad. Maybe I can help you with that, I know a boy who's perfect for.."
"We have tried the whole 'daiting thing' before, Pat. It doesn't working. I'm not ready for a relationship as well.", klagade jag och la händerna för ögonen. Det här med att Patricia ville få ihop mig med någon av hennes polare var inte riktigt första gången och vi alla inom min vänkrets visste nog hur det slutade, inte bra med andra ord. "I'm not the relationship person either. No one wants a shy girl like me, Pat.", suckade jag sedan.
"Stop saying that, Katie. Oh, god.. Open your eyes and realize that everyone wants you. When we're out for shopping, every single boy is looking after you.. Didn't you see? please give this boy a chance. His name is Collin and are really kind.", log hon och kickade mig lite löst med hennes fot på sidan av min rumpa. Något i hennes ord fick min mun att säga något jag troligen sedan skulle ångra.
"Okay.. I'll give it a try."

Såå.. Katelyn och Collin alltså? ;) 
KOMMENTERA :D 
 

Spännande spännande. Hoppas dock på att det inte blir någonting mellan de, eftersom jag redan shippar henne med Louis lite.. Hehe. ;)

Man jag har tänkt på en sak när jag läser din novell. Jag hoppas verkligen att du inte tar det här på fel sätt nu, för jag vill bara hjälpa. Jag vet att det är svårt, för jag har själv varit i den situationen då min pappa och lärare fått tjata på mig, och jag tror att ditt skrivande kan bli mycket bättre om du ändrar på en liten sak.
Det jag har märkt är att du ofta, när du skriver t.ex 'does' så blir det lite fel efteråt, med verbet. I det här kapitlet skrev du t.ex "It doesn't working".
Alltid när does/doesn't eller did/didn't är före ett verb, ska man inte böja verbet utan skriva det i vanliga formen. Alltså skulle du istället för att skriva "It doesn't working", ha skrivit: "It doesn't WORK".
Hajar du? Du böjer ofta verbet fast du inte ska..
Okej... man kanske inte fattade det där. Svårt att förklara via text. :$

Som sagt. Hoppas verkligen att du inte tar illa upp eller så. Ville bara hjälpa att göra det hela bättre, eftersom jag i princip alltid gillar dina idéer. Du är riktigt duktig. Lycka till i fortsättningen också! :D

Spännande men hoppas inte Louis blir avundsjuk haha. Du är så duktig som vanligt, fortsätt så. Kram :)x

Svar: taack gos :D x
My Wesström

neeeeeej hon ska ju bli ihop med louis i alla fall enligt mig

Svar: haha ja, du är ju inte ensam om att tycka så ;)
My Wesström

Sjukt bra som vanligt!:)

Svar: tack :D
My Wesström

åååh så braaaaaa!!! mera :)

Svar: :)
My Wesström

Så bra. Men jag älskar ju Louis och Katie.. Det får inte bli dom :(

Svar: älskar dom med juu!! Om du menar Katie och Collin.. hmm ;)
My Wesström

nej, katelyn och louis!!!!! bra btw

Svar: tack!!!
My Wesström

Så grymt bra! Älskar den här novellen även om det bara är början :)x

Svar: älskar din med <3
My Wesström




Kom ihåg mig?