everything has changed, chapter 12

- Jasmin -
Jag tog upp mobilen, klickade raka vägen in på Twitter och möttes genast utav både snälla och dåliga kommentarer, denna gång brydde jag mig dock inte i det utan klickade genast in på 'skriv en ny tweet'. 
"JasminMoore; I'm glad for all these followers.. And stuff.. But me and Niall are NOT daiting. We are NOT friends either, we're just two humans with memories so you crazyy ppl can calm down :) xx" , utan att tveka så klickade jag snabbt iväg tweeten och loggade fort ut igen innan jag hann läsa kommentarerna. 

 
- Niall -FLASHBACK.
Jag stod framför spegeln och tittade mig lite extra ordentligt denna gång. Det var femte gången jag skulle träffa henne ensam ikväll, som en dejt. Vi hade inte alls kommit så jättelångt då hon sällan var den som tog första steget och var väldigt blyg. Jag gillade henne starkt, vi hade under dessa fem gånger bildat ett starkt förtroende för varandra och berättat precis vad vi kände. Det var det jag nog gillade mest hos henne, hon såg inte bara bra ut, hon hade ett hjärta utav guld. Även om hon var tystlåten så kunde jag ändå få fram hennes galna sidor och det märktes att hon kunde vara sig själv i min närhet. Ikväll hade mamma ändå bestämmt träff med några tjejkompisar, så det var ett perfekt tillfälle att jag tog hem Jasminette till mig, hon hade ju trots allt bara varit här en gång tidigare, och det var med flera vänner. 
Innan jag ens hann blinka så plingade det på dörren. Mitt leende ökades och jag traskade fort ner till nedervåningen för att öppna dörren. Jag såg igenom glasfönsterna på dörren hur hon hade plattat sitt bruna långa hår, hennes bruna ögon var röda och hon såg faktiskt ut att ha gråtit. 
Snabbt ryckte jag upp dörren och drog in henne i en kram, hon var kall. Jag antog att hon hade gått hela vägen då hon endast hade ett linne med en kofta utanpå och ett par jeans i den här iskalla höstkylan. 
"Jasminette, what's happend?", frågade jag oroat och ryggade bak mig så att våra blickar möttes. 
"Me and dad just had a fight.", svarade hon kort och drog sig närmare mig. Hon vilade huvudet mot min hals och jag kunde känna hur hon sniffade in min doft. 
"Are you alright?", fortsatte jag och strök henne över ryggen. Det kändes otroligt bra att ha henne i min famn, det kändes aldrig så här bra då jag hade haft andra tjejer som givit mig kramar, det var något helt speciellt med just denna tjej. 
"Yes, Now I am.", log hon och tittade upp. Hennes kinder var rosenröda och hennes läppar var nära mina. Skulle jag våga ta steget att kyssa henne, eller skulle det bara förstöra? utan någon kontroll så pressade jag mjukt mina läppar emot Jasminettes och till min glädje så besvarade hon kyssen. Det var den första riktiga kyssen jag haft, om man bortser ifrån de lätta pussarna jag ständigt fick i lågstadiet. 
Mot min vilja så avslutades kyssen ganska snabbt men hennes leende fick mitt hjärta att dunka ett extra slag. 
"I like you, Niall.", viskade hon och tittade ner mot golvet. Jag satte två fingrar under hennes haka, höjde hennes huvud och fångade hennes blick. 
"I like you too, Jasminette. So damn much."
FLASHBACK END. 
 
Varför just nu? jag hade inte haft så stora tankar om Jasminette under det här senaste åren. Varför skulle jag bry mig så mycket just nu? Varför kändes allt så fel när jag de senaste dagarna druckit mig så full att jag följt med okända tjejer hem varenda kväll. Jag var en idiot som svek mig själv, killarna, min familj och framförallt våra fans. Fansen som gjort mig till den jag var idag svek jag något så otroligt. Telefonen hade ringt konstant de senaste dagarna, var det inte pressen så var det mamma, pappa eller någon annan familjemedlem, jag hade dock valt att inte svara någon av dem. Killarna hade jag däremot inte hört något alls utav men kände jag dom rätt så var det djupt besvikna på mig också. 
Jag lutade mig tillbaka i soffan och klickade in på Twitter. Det var helt tomt i min lägenhet men jag hade åtminstone haft hjärnan med mig att följt med tjejen hem till sig så jag själv kunde fort åka därifrån när vi vaknade på morgonen. Vilket jag var glad över.
Hela min feed var spammat med bilder, rykten och olämpliga saker att läsa. Fansen började antagligen tappa respekten för mig, vilket jag kunde förstå. Sättet att försöka glömma Jasminette och tanken i bakhuvudet att hon i alla fall skulle bli lite svartsjuk, var nog en utav de sämsta och dummaste idéerna jag någonsin kommit med. Jag var så otroligt dum. 
I tystnad satt jag i min lägenhet då jag plötsligt hörde höga ljud ifrån trappuppgången. Det kändes som att en hel elefantflock var påväg in hit och nog hade jag rätt allt, utan att knacka så kom fyra trötta och besvikna killar in genom dörren med varsin väska i handen. 
"We thought we would stay her in a few days since you've became really stupid in this time.", klargjorde Zayn utan att ens titta på mig. Jag lutade mig mot hallväggen och tittade på Harry som var den enda med i alla fall ett litet leende på läpparna. 
"I'm glad you're okay. Even if you're an asshole right now.", han slog till mig löst i huvudet och gick sedan vidare till vardagsrummet. Även om jag helst skulle vilja vara ensam just nu så var jag otroligt glad och tackam över att de åkte enda ifrån London hit till mig. Trots att jag inte hade förväntat mig det av dem eftersom jag inte alls hört av mig till dem under de senaste dagarna. 
 
"What the hell did you thought about? how could you? thought you about our fans? what will they think about you?", Liam var allvarlig när vi alla fem satt i mitt vardagsrum och pratade. Ärligt talat hade jag inte tänkt något alls, jag hade då jag varit onykter glömt vem jag var för ett ögonblick, vilket kändes skrämmande. 
"I don't know what I thought. I was just tired of everything, I wanted to forgot about Jasminette for a while.", svarade jag ärligt och Louis tog sig för pannan. 
"Everything happens for a reason. But sometimes the reason is that you're stupid and you make bad decisions.", aldrig hade jag hört Louis så bestämd och allvarlig. De var verkligen besvikna på mig. "You have to be careful, Niall. You know it and one little thing for us, make it bigger than it really are. We have our fans to think about, our new album and our career."
Jag visste att han hade rätt, nästan för rätt. Dessa killar kände mig så väl. Jag tittade på dem alla med en skamsen blick, det var meningen att jag skulle ut och dricka ikväll med, men något inom mig sade ifrån och jag visste att det var omöjligt att komma ut på sånt nu när jag hade fyra livvakter inne hos mig. 
"I know, boys. I'm stupid, I know.", kontrade jag och tittade ner i golvet. 
"Paul fixed an extra interview for us tomorrow, even if we're free, you have to explain stuff like that and tell the fans that you're sorry.", informerade Zayn och fortsatte att ha blicken nere i sin telefon. Det förvånade mig att Louis inte var med El, eller att Zayn inte var med Perrie, som det alltid var. Därför gjorde det mig ganska glad att det istället hade kommit och gjort mig sällskap. 
"Magi, Theo and Rikard wanna see you tomorrow before the interview, alone.", inflikade Liam och jag möttes av allas blickar, det var faktiskt nu jag började bli nervös på riktigt. De tre personerna var de som hade mest att säga om oss och var ofta hårda, jag hoppades på att de tog det lugnt, jag orkade faktiskt inte riktigt med någon rejäl utskällning just nu. 

Hur tror ni att intervjun och mötet med teamet kommer att gå? 
Kommentera gärna era åsikter! 
 

M-E-R!

Svar: kommer antagligen imorgon! :)
My Wesström

"Det kändes som att en hel elefantflock var påväg" haha, det var lite roligt!:D
Intervjun måste gå bra, han måste kunna rädda detta!!

Svar: haha ;) tack :D
My Wesström

Braaaaa :)

Svar: taaaaaaaaack :D
My Wesström

OMG, vill ha mer!!!!

Svar: kommer imorgon, kul att du gillar det :) <3
My Wesström

I love it ♥

Svar: tusen tack <3
My Wesström

Titta gärna in på min blogg! Där finns även en länkning till min VideofyMe och där har jag laddat upp en flöjt cover med låten Little Things. Titta gärna in Kram :)

Åh så bra!!!

Svar: Taack sötis!
My Wesström

Riktigt bra!

Svar: Tack :D
My Wesström

My

Åh du är så duktig på att skriva My!

Svar: Taack, Det var du med ju.. Saknar din novell med :(
My Wesström

My

Åh du är så duktig på att skriva My!

Wanna know what`s gonna happening?! ;D




Kom ihåg mig?