take chances, chapter 37

Tidigare;
"You're happy with the surprise?",  innan jag ens klivit på båten så visste jag inte alls att vi skulle tillbringa natten på denna lyxiga båten, det var ganska sjukt att han hyrt in den så vi till och med kunnat övernatta. Det skulle bli kul att göra något annorlunda och även ihop igen. 
"Of course, Lou. I'm so happy right now.", fnittrade jag lyckligt och lade mig närmare hans bröst. Vi hade krypt ner under täcket båda två och var redo för natten, Louis var trött efter att flygit hit med flyget redan imorse och han hade förmodligen fortfarande inte ens ställt om sig med tidsskillnaden ännu skulle jag tro. Innan jag släckte mina ögon så lade jag mig halvt på Louis medans jag pussade honom rakt på munnen. Hastigt öppnade han sitt ena öga och flinade charmigt mot mig, skulle denna natt sluta som senast? 
"I love you, Katelyn.", viskade han medans hans ena hand förde bort lite hår ifrån mitt ansikte för att då lägga det bakom örat. 
"I love you too, my beautiful, beautiful boyfriend", log jag och pressade hungrigt mina läppar mot Louis. I det ögonblicket visste nog vi båda vad som skulle hända, natten var ännu inte över och den skulle antagligen bli lång. 

Dagarna rullade på bra och bara två dagar ihop med familjen Ross så kände jag mig redan som en i gänget. Nog hade jag alltid kommit överens med Stefan och Elisabeth redan ifrån första stund, men det här kändes annorlunda, som att det var mer äkta på något sätt. Nu var det inte bara jobb som gällde, det var verkligen intressant att se hur mina numera svärföräldrar var som privatpersoner, egentligen ingen skillnad - vad jag märkt hittills i varje fall, men välkomnad på ett bra sätt hade jag åtminstone blivit. 
Solen lyste ut över New York och skulle jag vara uppriktig så gillade jag verkligen denna stad. Inte bara staden utan även hela boendet, umgänget och allting. Att vädret bjöd på underbar värme var ju faktiskt bara en bonus. 
"So.. What's the plans for today?", frågade Katie nyfiket medans hon noga tittade på sin familj vars mest var inne i deras egna världar. Själv tog jag en tugga av mackan och tittade ut över det väldigt gigantiska kökbordet och alla olika kombinationer av frukt och grönt framför oss. 
"Me, Stefan and Veronica are going to the shop for some shoppingtime for the baby, you can come with us if you want to?", frågade Fru Ross med ett som vanligt glatt leende på läpparna, min flickvän såg skeptisk ut till förslaget och skakade drastiskt på huvudet. 
"Nah, I don't mind. Me and Lou can take a ride to the beach nearby instead.", konstaterade hon medans hennes ögon kastade en blick på mig som om jag var okej med det och visst var jag det. I själva verket så hade jag inte så mycket lust att gå i affärer och titta på bebiskläder en varm dag som denna, men det sade jag ingenting om såklart. 
"Sure, it will be fun.", sa jag enkelt och tittade ut över familjen. Känslan av att inte passa in fanns där, i början. Dessa människor var vackra, framgångsrika och väldigt duktiga på deras jobb, därför kunde jag egentligen ha svårt att inse att jag trivdes så bra med dom, jag var ju ändå bara lilla jag. Men direkt när jag ätit min första måltid tillsammans med Katie och respektive så kändes allt som en lättnad, jag hade helt enkelt överdrivit i mitt tänkande. Dessutom kunde jag verkligen se gnistan i Katelyns ögon när hon tittade på sin systers gigantiska mage, hon såg verkligen fram emot att bli moster. Även om det var långt dit, så kunde jag ändå inte sluta fantisera om egna barn tillsammans med min flickvän i framtiden, åh vilken perfekt mamma hon hade blivit. 
 
Inte nog med att staden var underbar, vattnet och stranden såg precis lika vackert ut. Inte alls så långt ifrån deras husområde fanns ett hav där vågorna inte var höga då vattnet var vindstilla, färgen var blå och människorna ägnade sig bara åt sig själva, jag hade egentligen inte fått en enda blick på mig där folk reagerat att det var jag som kom gående. Det var även inte proppfullt med folk och det fanns även platser på solstolar till oss. Det hela kändes lite som att komma utomlands till ett väldigt varmt land, när vi i själva verket befann oss en bit utanför NY. 
En bar fanns det till och med på denna strand, för tillfället spelades Nicki Minaj och Justin Biebers låt - Beauty and a beat, som gav mig en väldig sommarfeeling. Jag sneglade mot Katelyn som vilade på solstolen med glasögonen som täckte hennes gröna, djupa ögon. Min blick fördes sedan tillbaka upp mot himlen. Plötsligt kom jag in i min egna värld där endast jag själv & mina egna tankar existerade. Tänk att det var jag som tvekade från första stund av att byta management, det var jag som verkligen ville jobba kvar med de olika människorna vi jobbade med. Vad hade hänt om vi aldrig hade bytt ändå? jag hade aldrig träffat Katelyn och förmodligen så hade jag nog ännu inte kommit över Eleanor. Egentligen, attans vad mycket som kunde hända bara under några månader? fast och andra sidan, de senaste fyra åren hade allting bara gått uppåt för hela One Direction så jag var utan tvekan väldigt lyckligt lottad. 
"I'm going to buy a drink, do you want some?", frågade hon medans hon slappt ställde sig upp från stolen. Jag slängde en snabb blick på baren och märkte att det var en hel del som stod och väntade på att få beställa, därför så ville jag inte riskera att gå med Katie dit, något hon antagligen redan förstått då hon inte ens erbjöd mig att följa med.
"Yeah. Surprise me with whatever you like.", svarade jag bara och lutade mig framåt, mötte henne i en liten för snabb puss innan hon trippade vidare till baren ett par hundra meter ifrån oss. Själv bara satte jag mig tillrätta i den avlånga solstolen och njöt av värmen. Det började närma sig slutet av augusti och det var fortfarande varmt som om det vore Juni-Juli ute. Jag klagade absolut inte, det var endast skönt att komma bort ifrån regniga England ett tag. 
 
Jag visste inte hur, men när jag plötsligt kände någon svagt putta på mig så insåg jag snabbt att jag måste ha somnat till. Dock kunde det inte vara mer än några minuter då tjejen min var tillbaka med två drinkar i handen och hon hade antagligen inte fått väntat så länge. Vad som gjorde mig förvirrad var att hon hade någon med sig, en tjej jag aldrig sett tidigare samt att hon även såg en aning yngre ut än oss. 
"Lou, this is a fan of yours. She has promised to keep this as a secret but she really wanna take a picture with you, is it okay?", frågade Katelyn som suttit sig bredvid mig. Jag bredde mitt leende och tittade noga på tjejen som när jag tänkte efter inte kunnat vara mer än femton år. 
"Of course!", utbrast jag snabbt och ställde mig upp bredvid tjejen jag ännu inte visste namnet på. "What's your name?" 
"I'm Nellie.", log hon artigt medans hon såg väldigt nervös ut. Jag lade en trygg arm om henne som jag hade hoppats på skulle hjälpa, fast i själva verket började hon då skaka. Jag flinade åt hela situationen och var endast glad över att hon gjorde sitt bästa av att inte skrika, hyperventilera eller helt enkelt svimma. "I really loves you Lou, you're my hero and lifesaver", förklarade hon och mitt tag om hennes axel blev hårdare. Var det något jag verkligen blev glad över så var det just när jag fick sådanna meningar sagda mitt framför ansiktet. Denna tjej verkade vara någon man kunde föra en konversation med utan att hon började skrika och det uppskattades. 
"I'm glad I could be impact with you like that, babe.", svarade jag malligt och sneglade mot Katelyn som endast verkade ha ett ståtligt leende på sina läppar och det älskade jag så mycket med henne, hon kunde sätta sig in i min situation och klandrade varken mig eller fansen för att stanna och prata eller ta ett och ett annat kort här och var. 
Efter att ha knäppt en bra massa bilder med Nellie's telefon så lämnade hon oss båda med ett väldigt belåtet och lyckligt leende på läpparna, det riktigt lyste om hela henne när hon lämnade oss ensamma. Jag gav Louis sin hallon och blåbärdrink medans jag drack lite ur min egen, han stirrade på mig länge innan han tog emot glaset, det märktes att han tänkte på något. Tillslut gick han närmare mig och lade beskyddat sina armar omkring mig. Jag fnittrade fånigt och skakade på huvudet. 
"I love you so much, Katie.", viskade han medans jag hade min fulla koncentration på att se igenom dom svarta solglasögonen som var placerad över hans ögon. "I hope you'll be mine to the end.", log han medans han kurade sitt gosiga huvud ner vid min hals. Min ena hand lekte i det bruna håret medans den andra var på Louis nacke, jag var så oändligt kär i denna kille. 
"I'm all yours, if you're all mine.", konstaterade jag ärligt och log nöjt. Min pojkvän flyttade upp huvudet så våra ansikten var mot varandra igen samtidigt som ett roat flin befann sig på hans busiga läppar. 
"Forever.", sade han stolt och tog sakta en klunk av drinken han höll bakom min rygg, efter det så förde han sina läppar mot mina i en blöt, väldigt ofräsch men ändå så otroligt perfekt kyss. 
 
Att bada var något jag aldrig hade hatat, jag förstod faktiskt inte hur man i själva verket inte kunde tycka om det. Jag trivdes som fisken i vattnet när jag fick plaska ett tag och att Louis verkade vara en lika vattenälskare som mig var verkligen kul, det gjorde det roligt att befinna sig med Louis i det havsblåa vattnet. Hans kropp nära min, hans vattendränkta läppar pressade mot mina och hans händer som för det mestadels snuddade vid min rumpa var verkligen underbart, det fanns nog inte någon människa som kunde få mig att må så bra som Louis kunde, den grabben hade det där speciella med glimten i ögat. 
Utan någon som helst aning om vad klockslaget var så började vi ta på oss våra normala kläder igen och förbredde oss för hemgång. Solen började sakta men säkert försvinna men än så länge lyste den ganska så stark, jag skulle gissa att tiden var kring fem på eftermiddagen. Just när vi rest oss upp så hörde jag en röst jag tycktes känna igen, det var en röst jag inte hört på år och dagar men samtidigt så verkade den perosnen ändå inte ropa efter mig. 
"Katherine?", rösten kom närmare och när jag märkte att Louis stannat upp för att titta bak så gjorde jag detsamma. Killen i fråga stannade upp och såg ut att andas andfått när jag förvirrat tittade på honom. Vad ville han mig och vem var han ens? "Katherine, is it really you?", frågade samma kille medans han generat tittade på mig. Jag stelnade till när jag klockan i huvudet plingade till, kunde det verkligen vara Philip? den kaxiga grannen som alltid valde min tvillingsyster framför mig och aldrig lät mig vara med och leka? 
"It isn't Katherine, I'm Katelyn, sorry.", mumlade jag och granskade honom noga. Hans långa smala kropp var fortfarande den samma, den enda skillnaden var väl att han nu var en aning muskulösare än tidigare kanske och även hans hår var mörkare. Den kille jag kännt som liten hade verkligen knallvitt hår, men som nu istället gått över till att blivit en nyans mörkare. Han såg väldigt bra ut om jag fick tilllägga det. 
"Katelyn? Oh it is really nice to see you.", skrattade han och gick steget närmare mig och Louis. "Damn, it must has been at least five years ago.", han sträckte fram sina armar och lade dom över mig, förvirrat besvarade jag kramen och gav honom en chockad blick. Denna kille hade aldrig varit typen som kramats, tvärtom, han hade varit mer typen som slogs och sökte till sig uppmärksamhet vart han än gått. 
"And you.. I know you, you're the boy who stole my little sister!", han släppte taget om mig för att istället sträcka ut handen till Louis som mer än artigt skakade den med den blondhåriga, faktiskt snälla killen. "I'm Philip, I guess you're Katelyn's boyfriend here?", flinade han lite och tog snabbt av sig dom svarta solglasögonen han hade kring ögonen och det var ju då det blev så självklart, naturligtvis var det han. 
"Hah, I didn't know, sorry about your sister.", skrattade Louis och fortsatte snabbt. "Katie is my girlfriend, yeah, very nice to meet you, Philip. I haven't hear a thing about you so I'm actually a bit amazed right now to be honest.", skrattade Louis lite generat och sneglade lite på mig som inte sade så mycket som ett ord. Jag visste inte vad det var, men jag hade egentligen inte gillat denna pojke så mycket i mina unga dagar, dels för att han var spydig och jobbig men också för att han tog min syster ifrån mig varenda sommar. 
"Oh.. I was more like a friend to Katherine actually.", erkände han och tittade snabbt på mig innan hans blick mötte Louis igen, min brunhåriga kille bara nickade förstående på huvudet och ryckte på axlarna. "We were neighbours"
"You were?", Louis tittade frågande på mig och flinade lite för att inte dölja sitt alldeles för överraskade ansiktsuttryck. "Gosh, honey, it's so much you haven't told me.", sade han och pussade mig snabbt i pannan samtidigt som han flätade samman våra händer igen. 
"Like he said, he was a friend of Katherine's", mumlade jag försiktigt innan jag mötte Philips blick igen, han log och visste förmodligen inte vad som hänt under dessa fem åren, han visste ingenting. 
"Since I don't live with my parents anymore, we aren't neighbours like that any longer, but before I waited for you to came back to me summer after summer, like you always did, but you never showed up and the house was empty, a few years later I moved and now we meet like this, I'm really glad to see you again.", han tog en paus i sitt berättande medans mina egna känslor bara ökade, jag ville verkligen inte prata om Katherine nu och här, det var fortfarande ett väldigt känsligt ämne men samtidigt så visste han ju ingenting, så jag dömde honom inte. "Now I'm back from Sidney and take some break in my hometown so I live with my parents. You're always welcome to my house right opposite of yours, you know."
"Yes, we're staying some days more so I'd love to hang out sometime.", svarade Louis ärligt och klämmde åt min hand. Philip såg ut att skina upp och nickade vänligt. 
"And yeah, I really miss Katherine, I'd be very happy if you could bring her with you.. Anyway, tell her that I miss her, I gotta make a rush to a few friends now, see you later? say hi to Katherine!", sade han och gick snabbt iväg bakom oss. Jag suckade och såg hur Louis glädje i hans ansikte också försvann, gud jag var verkligen en sån himla dålig glädjespridare, snarare en glädjeförstörare. 
"I wish I could.", muttrade jag tyst för mig själv, släppte Louis hand och började sakta gå hemåt igen..

Så, nu kan jag lova er att dramat är igång :) Eller inte, haha. Men planerna är igång och jag vet precis vad som ska hända, det gäller ju dock bara att sätta in sakerna vid rätt tillfälle, hehe. Hoppas ni gillade kapitlet och kommentera gärna vad ni tyckte :) 
 
En fråga.. Vill ni läsa mer om killarna? isf, någon speciell? Fick kommentarer om att de ville läsa mer om Sarah och Niall men då måste jag säga att eftersom sist jag skrev två inlägg om dom så fick jag kommentarer att det inte alls uppskattades, men jaja :) Svara gärna på detta! 

Nästa

Nästa

Jättebra. Jobbigt för henne att Louis och Philip verkade komma så bra överrens!!

Svar: Haha jo.. Vi får la se ;)
My Wesström

Jätte bra som vanligt! :)

Svar: tack :')
My Wesström

Du MÅSTE berätta mer om Sarah och Niall, det uppskattas visst ;)
Jättebra var denna del :) Lou är för bäst ♡

Svar: Jaaa han är underbar!
My Wesström

Förlåt om jag inte har kommenterat men har så mycket plugg just nu och sen har jag två hästar som måste ridas varje dag också. Men du ska veta att jag verkligen uppskattar att du skriver även fast du inte heller har så mycket tid eller mycket att göra, jag går in här varje dag! Fortsätt som du gör, du är B Ä S T! Ps, Du får gärna skriva mer om hur dom andra killarna ser på saker och ting. Det är roligt det med :) Kram

Svar: Jaaa tänkte att det kommer en sådan del snart ! tack för denna fina kommentar sötis, kram!
My Wesström




Kom ihåg mig?