take chances, chapter 46

Tidigare;
"Nice to meet some of your friends, Katie.", konstaterade Philip väldigt glatt och ruffsade till mig lite i håret. Jag himlade med ögonen och ryckte på axlarna. 
"If you want to you can just come over and hang out sometime, We will stay the rest of the week", lovade jag och tittade mot min vän bredvid mig som endast nickade hoppfullt, förmodligen glad över att ha någon annan än Jonathan här. 
"That would be nice.", kommenterade Philip och log ett leende. 

~ En vecka senare ~
Hur jag skulle gå tillväga med att få tillbaka tjejen jag älskade mest var fortfarande ett frågetecken i huvudet. En vecka hade gått sedan jag klantat mig så otroligt och jag hade varken hört någonting ifrån Katelyn eller Fiona. Fiona, den blonda flickan ingen egentligen gillade, hur i satan hade jag kunnat vara så dum? mitt hjärta gjorde ont så fort jag tänkte på vad jag hade gjort och ännu ondare gjorde det att bli ignorerad av Katelyn. Som om det inte var nog med problem så var hennes föräldrar - vårat management - extremt besvikna på mig och självklart gav det hela bandet problem. Elisabeth sade dock ingenting som sårade mig mer, det var väl mer saker som jag redan visste som tillexempel att jag skulle ignorera telefonsamtal och liknande händelser. 
"So you'll go to the studio today, move her voice on a disc and after that send it to a big company?", frågade Niall förvirrat. Det var i varje fall det som var planen och inget skulle hindra mig ifrån att göra det. Inte för att det kanske skulle göra någon nytta för min del men hon behövde få sin röst visad för någon som skulle kunna göra henne till stor, hon förtjänade det verkligen. 
"Yep, that's right.", log jag svagt och knöt på mig andra skon av mina svarta Vans. Eftersom solen lyste någolunda idag så tänkte jag mig att jag skulle ta en liten promenad ner till studion, vi var lediga i tre veckor till och förmodligen så skulle jag ha all tid i världen till att fixa det som behövdes. 
"Yeah, good luck.", peppade den glada irländaren som hade varit ovanligt glad dom senaste dagarna, jag hade endast haft min planering och Katie i huvudes att jag nästan glömt bort resten av mina vänner, därför nu när jag hade honom så nära mig kunde jag lika gärna fråga honom. 
"Niall, why are you so happy? is it something special?", frågade jag förvånat och ställde mig ordentligt upp. Medans jag letade lägenhet i Manchester så hade jag faktiskt hoppat omkring bland olika boenden under dessa veckor, denna gång var det Niall som fick stå ut med mig. 
"Nah, not really. Stefan and Elisabeth said it was good for me to be together with Sarah, you know I was pretty scared to tell them but now I'm feeling good. They accepted the fact that I'm love.", sa han stolt medans ett stort leende klistrades på hans läppar. Faktiskt var jag glad för hans skull men ändå hade jag inte förväntat mig något annat heller, teamet vi i nuläget jobbade med var snälla och nytänkande, vi fick dejta näst intill vilka vi ville utan att dom brydde sig så speciellt mycket och det var skönt att veta att man hade det stödet ifrån cheferna. "You miss her, don't you?" 
"Everyday, Nialler. Everyday.", mumlade jag medans jag nickade svagt. Vi hade inte snackat om tjejer så mycket den senaste tiden då vi efter Liams fest gått olika vägar. Liam var i Wolverhampton med Sophia, Harry åkte tillbaka till LA, Zayn tillbringade tid med Perrie så det var bara jag och Niall kvarstående, dock tillsammans med Sarah men eftersom jag gillade den tjejen så hade jag verkligen ingenting emot att få umgås med henne och Niall. Dessutom så blev jag glad åt att se hur lycklig min vän var, det var huvudsaken. 
"You do the right things, Louis. Your plan is a good one and even if you wouldn't make it, you did her a chance to satisfy her dreams.", det var sant. Den blondhåriga killen stod lutad mot hallväggen medans han iakktog mig noga. Jag nickade intämmande och sade ett sista hej då innan jag begärde mig ut. 
 
Det kändes att hösten närmade sig då värmen i luften inte alls var tillämplig för shorts och T-shirt som jag hade på mig. Dock blåste det väldigt mycket så mössan på mitt huvud hjälpte håret att hålla sig på plats. Enkelt klickade jag in koden som skulle leda mig in till studion men det som förvånade mig mest var att det lyste innifrån. En suck for ur mig innan jag klev innanför dörren och ljud ifrån klackskor kom emot mig. Mina ögon spärrades upp när jag såg vem som befann sig knappt två meter ifrån mig och den där stöten i kroppen varje gång jag såg henne kände jag genast. 
"Katelyn.", nästan viskade jag medans jag tittade in i hennes grönbruna ögon som var fyllda av hat, svek och tårar. Hon var så vacker, helt perfekt och det kändes helt fel att se henne såhär förkrossad. Hennes blick vändes snabbt ner mot golvet och flackade överallt där inte våran ögonkontakt möttes. Hennes hår var utsläppt och dom fina lockarna matchade som vanligt hennes gyllenblonda färg. 
"What are you doing here, Louis?", frågade hon med ett tonläge som gjorde mig osäker. Det verkade inte som om hon var speciellt ledsen, eller arg heller. Men inte heller den glada tonen som alltid fick mig att rysa av behag. Hon såg så.. Stark ut. 
"I'm just.. I had to take a break from everything and just went here for a chance to thinking.", ljög jag, i hopp om att hon skulle tro på det. Jag ville inte att hon skulle veta vad jag gjorde här, jag ville att det skulle komma som en överraskning. "And you, what are you doing here?", jag ville fortfarande se henne i ögonen, men även visste jag att det var det om gjorde henne svag. Var hon osäker så var ögonkontakt det sista hon ville ha. 
"I picked up my stuff.. I'm not gonna work for you anymore.", sade hon och satte sig ner på golvet. Hennes ord kom som en chock och det hela kändes så meningslöst, det var jobbigt att veta att jag inte skulle få se henne varje dag längre men samtidigt kanske det var bäst så. "As I told you before, this is my second place. I'm going here when I need to think and stuff like that.", suckade hon och drog en frustrerad hand genom håret. Jag nickade och slog mig ner på golvet bredvid henne. 
"Are you going to shut me out forever? ignore my phonecalls, my messages and everytime I wanna talk to you?"
"Don't you understand?", äntligen mötte hon mina ögon med hennes och tårar befann sig där, precis som på mina. "I don't wanna see you again, Louis. Ever. You broke my heart totally. You was cheating on me. I thought you were different but I had so wrong about you, boy. We're done, I'm done and please don't follow me, okay?", hon reste sig hastigt och förbryllat upp på benen igen medans hon tog långa steg ut mot dörren.
"I made a mistake, Katelyn. I miss you.", för ett ögonblick - när hon stannade upp - trodde jag att hon skulle komma tillbaka till mig, att hon skulle fortsätta lyssna på det jag hade att säga, men när jag sedan hörde klackarna klamra längre och längre ifrån mig och en dörr som öppnades men stängdes lika snabbt igen, visste jag att hon inte skulle komma tillbaka. Min chans var över. 
 
En vecka hade gått. Allt var okej mellan mig & Luke. Patricia turnerade med Justin Bieber och Jonathan tränade extra mycket fotboll. Det var som det var innan all kärlek kom emellan om man såg det så. En sak som bara inte gick att undgå hur mycket jag än försökte, det var att låtsas som att Louis aldrig existerat. Han for i mina tankar dagligen, varje timme, minut och sekund. Han kom in i mitt liv, gjorde mig lycklig och kär, men lämnade mig med ett brustet hjärta. Dessutom tvingades jag att se honom varje dag ändå i tidningarna och inte tala om sociala medier, det var verkligen kaos överallt och inte gjorde det bättre av att träffa och se honom i studion idag heller. Mitt hjärta slog lika fort som varje gång jag såg honom men samtidigt så ville stenen i min mage inte försvinna. Fjärillarna som fanns där som tidigare var borta och verkade heller inte vilja komma tillbaka. Det var fel av mig att gå till studion att tänka då jag visste att detta kunde ha hänt, men jag ångrade det samtidigt inte då jag fick chansen att säga ett sista hej då till honom. Vad han gjorde där visste jag inte men inte riktigt trodde jag på att han endast var där för att "tänka".
"Katelyn?", en röst hördes bakom mig och snabbt vände jag mig om. Sarah, åh aldrig hade jag varit så glad av att se henne som nu. Ärligt talat hade jag faktiskt saknat henne. "Oh honey, how are you?", frågade hon medans hennes armar hamnade runt omkring mig. Fort hade jag försvinnit ut ur studion och gått till närmaste park för att sätta mig. Det var faktiskt fint väder ute och det kändes skönt att bara kunna njuta utav Englands sol, den var ju trots allt inte så vanlig här i trakterna. 
"To be honest, I'm in a terrible state right now.", snörplade jag medans jag lät första tåren rinna ner från min kind. Hennes hand drog längs min rygg fram och tillbaka medans jag borrade ner huvudet i hennes smala nacke. 
"Niall told me about Louis. I'm sorry.", sade hon och suckade lite. "I have nothing to do with this but.. He really miss you, you were everything he had and I know he regret it.", viskade hon och ställde sig upp från parkbänken igen. Eftersom hon bodde i London vad jag förstått så anade jag att hon var här med Niall för stunden. "And by the way.. It really sucked when you weren't on the party. I missed you though.", log hon innan hon klappade mig på huvudet, påväg att gå. 
"Louis has been pretty low lately, he made a big mistake and I'm not the right to judge, but I know he won't give up on you, Katie. You're a great girl.", hennes sockersöta leende var så äkta det kunde bli och det var helt sjukt hur snäll hon var, den gulliga brunetten som Niall föll för, och jag förstod honom, hon var toppen. 
"I'm not sure about everything you just said, but thank you. It was nice to meet you again.", jag pressade fram ett leende till henne medans jag såg in i hennes intensiva ögon. Jag skulle verkligen sakna livet tillsammans med One Direction och dess gäng, men om jag skulle gå vidare så var det enda sättet att stänga ute både killarna och flickvännerna för ett tag. Men en sak var säker, jag saknade Louis så mitt hjärta nästan inte klarade det. 

Just nu vill jag bara få denna novell överstökad för att förmodligen få börja på min nya. Den kommer dock vara annorlunda men jag hoppas att ni kommer gilla den. Så, vad tycker ni om Louis plan? om ni inte förstod det så kommer ni nog förstå senare. Jag vet inte hur många fler delar det blir, men jag jobbar på att få ett bra avslut nu i varje fall :) 
 
Kommentera?
 
 

Jättebra, nu börjar jag faktiskt tycka synd om Louis!:(

Svar: Haha jaa ;)
My Wesström

MY VADÅ FÖRMODLIGEN BÖRJA PÅ EN NY? JAG ÄR FAN STAMIS HÄR, DU FORTSÄTTER ELLER SÅ DÖR JAG AV OBEHAG D:

DU BORDE INTE FÅ ETT "JÄTTEBRA" DÅ DU SA FÖRMODLIGEN FÖR ANDRA GÅNGEN NU,EN DET FÅR DU ÄNDÅ:
JÄTTEBRA JÄTTEBRA JÄTTEBRA ♡♡♡♡

Svar: hahhaah alltsååå skööön du är! bästa bästa duu <3
My Wesström

Jag dör! Hittade din blogg ikväll runt 22:00 och läst alla 46 kapitel. Du skriver som en gud!! Så himla duktig!. Helt overkligt spännande nu hur detta ska sluta :)

Svar: Men va?! sånnahär kommentarer gör mina dagar, helt klart! Tack så hemskt myckeeet :D
My Wesström

jag tycker att hans plan är jättebra jag hoppas att Katelyn förlåter honom för hon är inte hel utan honom

Svar: Va kul att du känner så! <3
My Wesström

Nästa

Hoppas hans plan funkar nudå...

Svar: får vi hoppas :)
My Wesström

Sv: Bästa bästa DU !!




Kom ihåg mig?