back for you, prolog

Zayns Perspektiv år 14 Maj 2000
Idag är det exakt fyra år sedan vi sörjer min lillasysters bortgång. Död vill jag inte påstå att hon är, för det är hon ju inte heller. Men efter fyra år sedan av gråt, sena nätter och bråk med socialen samt polisen så är hoppet som bortblåst. Den 14 Maj varje år tänker vi extra mycket på henne, det var den dagen hon, Alexia, försvann och lämnade ett tomt hål i våra hjärtan efter sig. Hon må ha varit liten, endast fyra månader när incidenten hände, men fyra månader räckte för att jag skulle fästa mig vid henne, min lillasyster. Denna dagen är inte heller bara dagen hon försvann, utan dagen hennes födelsedag också firades. Jag var endast tre ynka år när Alexia fördes bort, men minnet sitter fortfarande kvar. Den svarthåriga tjejen med de så väldigt bruna ögonen. Jag minns hur Mamma alltid berättade hur lika vi var varandra. Nu - fyra år senare kunde jag förstå. Tack vare allting som uppstått så växte jag upp fort, fortare än jag egentligen behövde, men som en sjuåring ville jag ju inget hellre än att växa upp, kunna hitta min syster och ta hand om henne som om hon vore min egen dotter.

Alla nätter jag sett mina föräldrar gråtit är en obeskrivlig känsla, jag vet, precis som mina andra syskon, att dom är förtvivlade. Hur hade en annan människa ens mage till att ta någon annans barn, inne på en affär? hur kan det ens vara möjligt? jag är rädd själv. Det kunde lika gärna ha varit mig. Jag kommer ihåg dagen så hemsk, mamma grät och grät. Människorna runt omkring oss samlades i en stor klunga bredvid oss och undrade vad som hade hänt. Jag som då var på mina tre vintrar förstod inget bättre än att vara tyst och studera dom alla olika damerna som stod vid oss, gubbar var det också förstås. Jag skrattade under tillfället, det var först när vi satt där på polisstationen och pappa kom inspringande genom dörren som jag insåg vad allvarlig hela situationen var, och nu.. Nu var min lillasyster borta, antagligen föralltid och aldrig skulle jag få tag i henne.

Utredningen gav polisen upp efter ungefär två år, vilket gjorde min familj så upprörd att socialen blev inblandad. Jag har hållt mig undan, men tankarna for i mitt huvud hela tiden. Det enda jag hoppas på är att hon lever och mår bra, det måste hon. Just när vi fick beskedet att letandet var nerlagt och att vi skulle få en summa pengar istället så höll min mamma på att svimma. Mina sju fulla år har inte precis varit dom bästa åren, men ett citat som jag läste i min bok som jag fått av mamma igår - efter regn kommer solsken.
Det var då jag bestämde mig, när jag växer upp till en fullvuxen man så ska jag ta saken i mina egna händer, jag ska leta upp Alexia, ta med henne hem till oss där hon hör hemma och ge henne all den kärlek hon behöver, om jag som så ska behöva offra mitt eget liv på vägen.

~~~~~~~~

 Vem är då denna flicka som med bara leendet kunde få människor på fall? Alexia Andersen är 18 år gammal och gör allt för att passa in i mängden. På dagarna går hon på Collage i London medans på helgerna ägnar hon tid åt fester, pojkvännen och kompisarna. Hennes hår är mörkbrunt och har mörka ögon. I hennes familj så är det Alexia själv, modern och fadern Juliette och Mark som tillsammans även har två andra barn. Jade Andersen som var lika gammal som Alexia och var även tjejen som fick den mesta uppmärksamheten. Hon var snygg, brunett och lång. Sedan har vi Finn, hennes enda och yngsta broder som är hela 16 år. Han och Alexia är egentligen dom enda som kom överens i familjen då dom båda blev utstötta och väldigt bortglömda i familjen. 
 
Alexia vågar aldrig erkänna hur hon känner, hur ensam hon egentligen känner sig vissa dagar. Hon är ytterst tacksam över att familjen Andersen ens valt att tagit hand om henne då hennes biologiska familj övergivit henne som liten. Hon får dagligen ändå höra att hon ska vara glad över att hon har en familj som tar hand om henne över huvud taget, något denna tjej verkligen tagit åt sig av. Numera vågar hon aldrig stå upp för sig själv och självklart är det även Alexia som får sota för det i slutänden i alla fall då syster Jade alltid ska vara bäst och skylla allt på sin syster som självklart får skulden. Vad ingen dock vet är hennes kärlek för att måla, hon målar dessutom riktigt bra och har absolut talangen för att rita. 
 
Förutom familjen så har Alexia en bästa vän vid namn Michelle. Hon har blondt hår och är nästan raka motsatsen ifrån vad Alexia själv är. Michelle, eller Micha som hon även kallar sig själv för - är en riktig shoppahollic, hon älskar allt som har med smink och kläder att göra och hennes sinne för mode kan verkligen gå över styr ibland. Hennes attityd är något man inte ska leka med och hon gillar verkligen att starta stora scener bland folk. Det är nog tack vare sin bästa vän som Alex faktiskt har snygga kläder och den avslappnade stilen hon faktiskt har. 
Inte nog med att hon har en bästis som alltid finns där hon har även en pojkvän vid namn Adrian som även är lagkapten för fotbollslaget på skolan. Han är kaxig, het och väldigt intressant, det är så dom flesta tjejerna beskriver honom i alla fall. Efter flera veckors försök så fick Micha äntligen Alex och Adrian att prata med varandra och dom klickade nästan direkt. Dom blev snabbt tillsammans men bara efter några veckor bevisade Adrian för Alexia att han inte alls är killen hon trott från början, vad som dock får henne att stanna kvar hos honom är hans charm, braá rykte och faktiskt - hans snälla personlighet som ibland kan komma fram. 
 
Men vad händer egentligen när en kille med två stora säkerhetsvakter kommer fram och börjar prata med henne och dessutom är med i Englands, kanske världens, just nu största popband. Hon hade aldrig brytt sig om One Direction förr, men varför tyckte hon att denna kille påminde henne så mycket om sig själv?
 
Följ med i denna novell där hemligheter, förtroende, bråk och fullt med kärlek är inblandat. 

Prologen mina vänner. Vad tror ni? jag gör en rätt så vågad sak när jag publicerar detta för jag var ytterst osäker till om jag skulle våga dela med mig av denna till er då jag haft väldigt mycket fantasi med när jag skrivit det. Dock hoppas jag att ni gillar det och stannar kvar!
 
Skrivit i flera tidigare inlägg att kärlek mellan killarna och Alexia inte skulle tillkomma. Men vem vet? kanske någon liten romans uppstår här och var eftersom att i en novell så kan allt hända ;) kommer inte avslöja allt för mycket nu, haha!

Åh vad spännande! Längtar tills fortsättningen!

Svar: Men oj, detta gjorde mig så glad!! tack!
My Wesström

Jättebra! Så intresserad att läsa fortsättningen

Svar: Tack Emma! Vad glad jag blir =)
My Wesström

den verkar asbra! :)

Svar: Iiih taack!! som din novell då ;)
My Wesström

Hej! jag kommer att älska denna novell:) jag älskar alla dina noveller och jag tror att denna kommer bli minst lika bra om inte bättre<3 vill ha första kapitlet nuuu!!! love i kram PS sluta aldrig skriva för jag är en läsare som kommer stanna länge

Svar: AAAHHH! Äre saant? tusen taack sötnos!! Kapitlet kommer förmodligen imon!! Tack <3
My Wesström

ÅH SÅ TAGGAD JAG ÄÄR! Alltså gud det här kommer bli så spännande att läsa! Lycka till med skrivningen, det kommer bli jättebra, och jag är kär i den efter en prolog...oj oj♥ Kram!

Svar: Oj oj! Tack sååå mycket fina du, är så glad över att ni verkar tycka om den hittills! Du är bäst, kram <3
My Wesström

Jättebra längtar så till när första kapitlet kommer ut <3<3<3

Jättebra längtar så till när första kapitlet kommer ut <3<3<3

Svar: Taack gosis! <3
My Wesström

Den verkar jättebra, när kommer första kapitlet?=)

Den verkar jättebra, när kommer första kapitlet?=)

Svar: Förmodligen imorgon! eller senare ikväll!! :D
My Wesström

Åh! Mer, spännande! :)

Svar: Taack vad kuul :D<3
My Wesström

Åh herre guuuuuud

Ojoj, verkar som denna novell kommer bli en av dom mest spännandes noveller! Den verkar verkligen hur bra som helst! Det första intrycket jag fick var wow! Ser fram emot att få börja läsa den asså. Såå duktig du är! <3

Svar: Har en känsla av det också! Vad kul att du känner så Wilma, blir så riktigt glad! <3
My Wesström

Spännande
Skriv första kapitlet nu snälla

Svar: Håller på! får se när det kommer ut, kram!
My Wesström

Spännande
Skriv första kapitlet nu snälla

Spännande
Skriv första kapitlet nu snälla

jag vet att jag redan har kommenterat en gång men jag måste bara säga i love it

Svar: Tack emsi!! <3
My Wesström

Jättebra, det var bara en sak jag inte förstod, är Alexia död eller inte? förlåt jag är trög

Svar: haha nej hon är inte död :P tack :) men Zayns familj kanske tror det..
My Wesström

Den verkar sjukt bra, kanske bättre en den förra redan :)
De är kul att du vågar göra något lite annorlunda, du är sjukt duktig (::

Svar: Åh vad glad jag blir över kommentarer som dessa, made my daaay!! Tack <3
My Wesström

Em

ÅH, vill börja lästa novellen redan nu!, den låter sjukt bra!:D Så spännande.

Tänk om Zayn blir tillsammans med henne?! O: (Även om det inte skulle vara att de blev kära så som du skrev vet man ju aldrig)

Svar: Iiihh va glad ja blir!! Kul å läsa dina egna tankar oxå!!❤️❤️
My Wesström

Den verkar jättelovande! :) Jag ser fram emot att läsa den!

Det är bara några saker som jag inte får ihop dock. Hur hon kan fylla ett år då hon bara är fyra månader? Hur visste familjen som kidnappade henne hennes namn och födelsedag (för det kan hon knappast ha vetat själv)?

Hej jätte bra!
Längtas till nästa del!
Jag fattar inte att du kan skriva så fantastiskt bra!
Det är inte bara handlingen i novellen som är bra uttan själva skrivandet, du bord ju skriva en bok!

Svar: Åååååh men duuu! Detta gjorde min dag, helt klart! Verkligen, blir alltid så himla glad över kommentarer som dessa! Tack! <3
My Wesström




Kom ihåg mig?