we belong together, chapter 21

Tidigare:
Det var som att hon hade superögon då hon verkade kunna se väldigt bra medans jag inte ens såg vart jag stod. Jag behövde dock inte se något förrän jag visste vem det var som lurat hit mig och nu i efterhand hade jag också kunnat ana det, men jag var helt enkelt för dum. Jag gjorde några tappra försök till att slå tillbaka men märkte direkt att det var förjäves då jag inte såg något alls. 
"What do you want, Lindsey?", sade jag och korsade mina armar. Mer behövde jag inte göra förrän jag kände ett hårt slag i mitt huvud samtidigt som jag hörde smällen i mina öron, strax därefter antog jag att jag låg hjälplös och medvetslös på ett golv mitt i ingenstans..

 → Lindseys Perspektiv ←
Jag kunde hålla med om att det jag gjorde var lite psykopatiskt av mig, men slagen jag gjorde var egentligen aldrig meningen. De bara tillkom av ren ilska liksom. Hur länge jag skulle hålla henne där inne visste jag inte, men jag hade fått order från min manager att jag skulle hålla henne borta så jag kunde gå tillbaka till Liam igen och eftersom jag inte visste bättre så var detta det enklaste sättet 'att bli av med henne'. Tankar om att ge henne mat hade jag inte heller precis, men hon kunde lika gärna få svälta ihjäl där inne, det gjorde inte mig något. Hon hade ju åtminstone lampor. Jag skrockade lyckligt så fort jag kommit ut genom säkerhetsdörren då min plan faktiskt lyckats för en gångs skull. Det här med numren var inte en sådan dålig idé ändå, jag kollade upp på min medhjälpare som också var känd som min storebror, som såg lite skärrad ut. Alltid skulle han vara den 'snälla' av oss.
"Just so you know, I don't like this idea.", muttrade han och drog hastigt ner sin luva så hans mörka hår kom fram. Jag fnös till och slog till honom hårt i bakhuvudet. Visst var han stor som ett berg, men inte var det muskler precis. 
"Don't be such a pussy, Ric. No one will find her anyway.", suckade jag och lade armarna i kors. Han himlade med ögonen, lade händerna i framfickan på hans stora tröja och kollade besviket på mig. 
"Mom and dad would never have like this, you know.", jag suckade och bet mig hårt på insidan av kinden, jag visste det mycket väl att dom inte alls var nöjda över vad jag nu gjort, men det kunde inte hjälpas. Jag älskade min manager som gjort allt för mig och min bror, därför kunde jag inte svika honom nu, han var som vår familj nu efter våra föräldrars bortgång. 
"They leaved us, Richard. They aren't here, they can't tell us what to do or not anymore.", förklarade jag för min bror som sakta men säkert börjat gått hemåt. Visst, han hade en sjukdom som gjorde att han hade svårt att säga ifrån och självklart, som hans syster, så passade jag på att utnyttja situationen så mycket jag kunde. 
 → Zayns Perspektiv ←
"Zayn, I hate to see you like this. What's going on?", frågade min flickvän medan vi stod i kön till en av världens största karuseller. Visst hade jag varit lite nere idag men jag trodde aldrig att någon skulle genomskåda mig, fast visst - det var Perrie vi pratade om. Hon kände mig nästan bättre än killarna själva och det var samtidigt skönt att hon kunde se på mig när jag inte mådde riktigt bra, fast egentligen hade jag ingenting att må dåligt över då det var Liam som skrev i WhatsApp och berättade i gruppen vad som hänt, men självklart påverkade det mig också. 
"Mel broke up with Liam over a message yesterday.", sade jag och kollade på den blonda tjejen som höll hårt i min hand. Hon hade aldrig träffat Liams lilla 'crush' men jag hade berättat det jag visste och det var självklart endast goda saker eftersom jag inte märkt något dåligt med henne så länge vi vistades i samma rum.
"Wow, I didn't even notice they were a couple yet?", förvirrat tittade vi in i varandras ögon och tog ett steg framåt då vi såg att kön där framme sakta men säkert rullade på. Det var en lång kö men eftersom det var den sista åkbanan på hela tivolit och min blivande fru så gärna ville åka den så kunde jag självklart inte säga nej. Vad som dock var skönast var att vi inte alls blivit upptäckta av fans och när vi väl blev det så fick vi dom att lova att inte skriva ut på Twitter eller andra sociala medier förrän vi var hemma igen, allt gick riktigt bra och att även vädret var som det var gjorde ju att även människorna minskade, trots det så var det ändå säkert hundratals människor på den stora gräsplanen vid en liten ödeplats utanför London. Jag småskrattade lite och ryckte på axlarna. 
"So did I, but as long as Liam is happy I will be too. I'm truly happy Lindsey is gone anyway.", sade jag och Perrie log bekräftat. Både hon och Eleanor hade behövt stå ut med Liams 'låtsas'flickvän i allt för många veckor nu då vi allihopa skulle trängas i samma turnébuss ett tag där, men det slutade med att vi alla tog avstånd från Liam och flyttade in på hotell istället, tyvärr var det tack vare satmaran till tjej han hade som gjorde att vi alla andra blev avlägsna till honom. 
"I wouldn't be so sure.", sade Perrie efter en stund och nickade mot ett av godisstånden där ett välkänt ansikte syntes till, när man talade om trollen. Som tur var hade kön rört sig flera meter och hon fick just syn på oss när vi 'olyckligtvis' skulle gå på vår sista åkattraktion för dagen. Vi tog plats i en av stolarna, jag kollade lite nervöst på flickan bredvid mig som endast såg exakterad ut vilket fick även mig att slappna av, konstigt nog. Men när hon tog min hand i sin så kändes det som hela jag befann sig på moln och jag kunde aldrig tänka mig att älska någon annan än min Perrie, jag var så lycklig med henne. 
 
"Ah, Zayn. I have to say this one was the best.", konstaterade Perrie när vi klivit ur åbäket. Jag gillade karuseller i lagoma mängder men ärligt talat så mådde jag lite illa nu efter denna vi precis åkt. Tjejen min drog med oss båda lite av sidan av allting och lade sedan armarna runt min midja. "Thank you for everything you've done to me, baby. I love you more than words can explain.", förklarade hon därefter medan hennes vackra blåa ögon stirrade in i mina. En varm känsla spred sig i min kropp och återigen blev jag kär på nytt, precis som jag alltid blev när vi såg på varandra. 
"I love you too, my princess.", sade jag och pressade mina läppar mot hennes. Vi stod länge vid den lilla gräsplätten, på sidan av allting annat, och bara pratade. Det var otroligt jobbigt att inte kunna ses så ofta men vi hade lärt oss att ta vara på varenda sekund med varandra när vi väl gjorde det. En harkling hördes bredvid oss som fick både mig och Perrie att hoppa till. Till en början hade jag kunnat ana att det var ett fan men när jag sedan såg vem som stod där, lika falsk som vanligt, så kunde jag inte låta bli att spänna käkarna lite. 
"Hello sweeties.", Lindseys röst skar som vanligt in i mina öron och jag såg ner på Perrie som redan lagt på sig sitt påmålade leende, jag följde hennes exempel och skulle just till att heja jag med när hon fortsatte. "Long time no seen, Perrie! I really enjoyed the last time.", tjejen som stod bredvid mig nickade med huvudet och spände åt våra händer lite kraftigare. Jag ville skratta rakt ut när jag såg hur min flickvän kämpade för att vara snäll men inte riktigt lyckades. 
"Yes, absolutely!", svarade Perrie efter några sekunder och log svagt. "I heard about Liam, too bad.", fortsatte hon och såg på brunetten framför oss. Hon skakade dock på huvudet och satte pekfingret framför oss som ett bevis på att vi skulle vara tysta. 
"You all knew how much I really liked Liam for real, yeah? I'm not giving up on him 'cause you do not give up on what you love, right?", hennes ord skrämde mig lite, det bevisade endast vilken läskig tjej hon var och jag ville helst bara skrika ut att hon skulle sticka ifrån vårat och Liams liv då vi till och med fått en bekräftelse från teamet att dom officiellt kunde göra slut. 
"That's right but what I've heard Liam doesn't like you in that way..?", utan att hon knappt ens givit mig en blick så tog jag oartigt mig in i deras lilla konversation och jag kunde höra hur Perrie suckade lättat åt mina ord. 
"Yeah, he didn't like me but ah, I'll prove him wrong, it's me he's in love with, not Melinda. Since they broke up yesterday I've got my chance to get him back, simple as that.", nu fattade jag ingenting. Hur kunde hon vara så dum? jag suckade, himlade med ögonen och såg på henne som nästan genast ångrat det hon sagt. "Well, it was nice to see you but I can promise we will catch up someday with the thought of Liam I mean. See ya!", jag kollade förvirrat efter den brunhåriga bitchen som med snabba steg tog sig bort från oss, i mina tankar ville jag bara slå henne hårt i bakhuvudet så hon inte längre kunde stå upp, men det skulle nog varken Perrie eller någon annan ha gillat, speciellt inte vårat management. 
"It's something wrong here.", muttrade Perrie. "How the hell could she know about Liam and Melinda's breakup, not even I knew about it until you told me?", jag hade inte riktigt tänkt på det, men det var sant. Hur kunde hon veta om allting? nej, det var något som inte stämde in här och jag ville gärna ta reda på vad, men skulle det vara värt det? tänk om vi bara inbillade oss? jag kollade på min blondhåriga tjej och ryckte på axlarna. 
"Let's go home, shall we?", som en bekräftelse på min fråga så nickade hon på huvudet och därefter började vi gå mot parkeringen några meter bort, men tankarna om allt skumt Lindsey sagt idag fanns kvar i mitt huvud.

Äntligen är sommaren här på riktigt, det är så jävla underbart väder!! Vill typ inte vara inne alls å skriva och jag ser det även på statistiken och kommentarerna att ni inte heller helst sitter inne och läser noveller dagar som dessa, det är förståligt!!
 
Kommentera gärna vad ni tyckte om detta kapitel ♥

Åh Myyy <3 Behöver inte ens förklara mig du vet vad jag tycker

Svar: Du är så himla go <3
My Wesström

Jättebra!! HOppas Perrie är klok nog för att övertala ayn om att något verkligen är fel!

Svar: Haha jaa ellerhur! Vi får la se vad som händer ;)
My Wesström

Såå himla bra! Lindsey är så usch :P hoppas det löser sig för Melinda och Liam :))

Svar: Ja usch på henne! Det får vi hoppas på :D
My Wesström

Bääääst My!❤️

Svar: Taack Emmaa! <3
My Wesström

Du skriver fantastiskt :) Du skriver som om du skriver i en bok :) Fortsätt skriv :) You`re awesome

Svar: Men va, tusen tack för dina fina ord! verkligen tack <3
My Wesström

Du har rätt är nästan inte inne på internet något nu för tiden, badar mest! ;) Jätte bra del kul att läsa lite zerrie tankar eller vad man ska kalla det, dom är ju så sjuuukt söta ihop! Videon ni gjorde var jättebra och rolig, kände nästan för att göra den själv ;) Men ha det bra tills vi 'skrivs' igen haha! ;D

Svar: Ellerhur, bada är livet ju! ;) Tack för du uppskattar det, Zerrie är favoritparet efter Elounor hihi!
Tack, haha! Gör du en Challenge men glöm inte att länka den till mig sen! ;) Kram!
My Wesström

Läset du på wattpad?

Svar: Det gör jag ibland! Fattar inte det riktigt bara men aa, haha ;) Är inte inne där så ofta :)
My Wesström

Jätte bra!
Har du slutat skriva på Wattpad. Saknar dina inlägg ):

Svar: Haha åååh gos! Jag tycker inte Wattpad är så kul som jag trodde men aa :( Ska försöka få till nån dag när jag skriver där men jag kommer knappt ens ihåg vad den handlar om, haha :( <3
My Wesström




Kom ihåg mig?