one way or another, del 31

Elviras Perspektiv;
Jag kröp försiktigt upp i hennes famn och hon höll om mig medan hon pussade mig på pannan. 
"När kommer du få åka hem?" frågade jag utan att titta upp och fick ett kort och enkelt svar.
"Så fort som möjligt, jag ska kämpa för er. Detta ska jag klara" sa hon samtidigt som hon strök bort mitt hår från ansiktet. 

filippastridh -bitch, bitches, bullshit, bullshit talkers, grey - inspiring picture on Favim.comTumblr
 

Davids Perspektiv;
När mamma bad mig gå ut så förstod jag direkt att hon behövde prata med Elvira ensam så jag gick ut och satte mig utanför. Jag hörde hur El grät där inne och jag förstod att det kanske var jobbigt för henne. Jag fick vänta i ungeför tjugo minuter som kändes som en evighet utanför rummet tills Elvira kom och öppnade åt mig. Jag såg ett litet leende bakom hennes tårfyllda ansikte och jag log tillbaka. 
 
"Vill du ha te eller något?" jag tittade upp mot TVn och fick se Elvira stå där och kollade på mig. Jag nickade och följde med henne till köket så att hon slapp göra allt själv. Det kändes konstigt att vara i huset utan mamma och jag kände mig inte direkt hemma, men jag fick väl vänja mig helt enkelt. Detta var ju trotts allt mitt nya hem nu, mitt nya liv. 
"Ska någon komma?" sa jag och tittade på de tre muggarna hon hade i handen, hon log lite osäkert och nickade.
"Ja, Louis kommer över, om det är okej såklart?" sa hon bara och jag bara gjorde tummen upp. Jag orkade egentligen inte med något besök efter allt som hänt men samtidigt så förstod jag att det var viktigt för Elvira. Louis gjorde ju henne verkligen lycklig. 
 
Elvira och jag satt i soffan med våra täcken och satt och tittade på något skit på TVn, allt för att vi inte skulle deppa ihop allt för mycket. Plötsligt plingade det på dörren och Elvira sprang fort dit och öppnade. Jag hörde hur någon kom in och jag hörde även prat och skratt ifrån hallen. Jag satte mig upp ordentligt och åt lite av min macka, fast egentligen hade jag ingen aptit alls, men jag kände att jag lära äta något iallafall. 
"Hej David! kul att träffas!" sa han när han fick syn på mig och satte sig bredvid mig i soffan. Han såg riktigt snäll ut, trotts att han var världskänd. 
"Hej" fick jag fram och tittade lite på honom och Elvira som lagt sig i soffan igen. Det såg verkligen kära ut och det kändes skönt att se att Elvira mådde bra. Hon var ju iallafall min bästa vän även om vi nu är kusiner. 
 
Elviras Perspektiv;
Att Louis kom kändes som en stor lättnad, jag kunde äntligen känna mig trygg igen och att andas in hans underbara doft gjorde mig verkligen hel igen. Det kändes även bra att Louis kom så bra överens med David, deras konversation rullade på bra och jag såg att även David tyckte det var kul. 
"Hur är det att vara världskänd egentligen? är det inte jobbigt?" jag såg på David och spännde blicken lite, varför skulle han just ställa den frågan? ååhh.. 
"Haha, neej.. Eller jag lever min dröm och gör det jag älskar tillsammans med mina fyra bästa vänner, det är verkligen grymt kul och sen att vi har så många fans som stöttar oss och sånt hela tiden. Men det enda jobbiga kan ju vara att alla vet saker om en hela tiden, vart man är, vad man gör och sånt. Det kan ju vara lite jobbigt ibland, men.. nu har jag ju vant mig vid det" sa han bara och skrattade lite samtidigt som han drog in mig närmare honom. Jag log och tittade på honom och var glad över att han var så himla lättsam att prata med. Han pussade mig på munnen och andades in min doft. Jag var så lycklig. 
 
Louis och jag hade gått upp till mig och lagt oss och bara myste i sängen då vi plötsligt hör ett rop utanför dörren. 
"Elvira, har du sett Twitter eller? Om inte, gå in och gör det nu" jag hörde hur han gick vidare in till gästrummet som förmodligen skulle bli hans rum nu. Jag klickade osäkert in på Twitter och fick se att Louis gjorde lika. 
"Louis lämnar flickvännen Elvira ensam i en polisbil påväg till sjukhuset" "Louis och Elly är över? vi såg han lämna henne ensam och dem båda såg väldigt upprörda ut" "El med en ny kille? Vi fick nyss se att Louis flickvän Elvira åkte polisbil med en annan kille och Louis lämnade platsen och såg väldigt berörd ut, vad händer ?" 
Jag drog en djup suck och tittade på Louis som såg lika trött ut. Jag var så trött på rykten, hur orkar folk hitta på jobbiga historier om saker de inte ens har en aning om? jag skrollade ner lite till och fick se att någon lagt ut en bild med texten "Här är Louis 'fina' flickvän.Gå och skär dig lite till! Usch, äckel, gå och dö." jag svalde hårt och klickade långsamt in på bilden och fick se en bild på mig och Louis kramas samtidigt som mina ärr syndes klart och tydligt. Jag fick panik. Helt plötsligt visste hela världen om mitt självskadebeteende. Varför skulle jag springa fram och krama honom i bara pyjamas där mina armar syntes så bra? Vad fan har jag gjort? 
Jag tittade på Louis som precis hade sett samma bild. Jag reste mig upp ur sängen och kände hur jobbigt det blev att andas. 

Ojdå! Hur kommer det att gå mellan Louis och Elvira nu? Kommer Elvira att klara av alla dessa rykten och allt som går på internet? Näste del kommer redan ikväll! Varför? För jag har inga läxor, wohoo! haha nej men, ja! 
 
Kul att så många kommenterade förra inlägget förresten, det var olika åsikter om det mesta så vi får se hur vi gör, jag blir verkligen glad över att ni tar er tid att kommentera era åsikter och det är alltid lika kul att läsa dem. Jag vill ju såklart att alla ska bli nöjda men ibland är det svårt. Om jag nu väljer att skriva deras dialoger på engelska så hoppas jag att ni som vill ha det på svenska accepterar det. Jag skulle vilja prova något nytt och det kan även bli den enda novellen på engelska, det beror på hur ni tycker! Men man måste våga testa något nytt ibland också, ellerhur? Vi får helt enkelt se hur jag gör, jag har skrivit två noveller på svenska nu så jag kanske skriver en med engelskt dialog till de som vill ha det, sen så kanske jag skriver nästa ändå på svenska igen. Vem vet? ;)   Kram på er! 

Oj! Vad händer nu? Mer! :))

Svar: haha åh va snäll du ääär!
My Wesström

Spännande!

Dom kommer klara det! Det måste dom göra!!!

Sv: Ah, för jag skriver hellre om Niall än Liam!:) <3

Sv: Haha, det är absolut inget fel på Liam men jag vet inte så mycket om han!;)

hej, har publicerat min prolog på min blogg nu, skulle vara roligt om du ville titta in på den! ;-D

Ååååååå va kommer hända!! Som vänligt väldigt bra!!! (Du kommer att höra dom orden från mig ganska mycket!)

Svar: blir lika glad varje gång så de e bara att fortsätta om du känner för det! haha kram <3
My Wesström

SV: Jag kommer absolut inte sluta läsa dina noveller, det spelar ingen roll för mig om det är på engelska/svenska, har lätt för båda språken! :)
Jag är en trogen läsare!

Wow 8D Neej, dem f¨r inte göra slut nu D': </3 Btw, sjuukt bra skrivet som vanligt! :)

Jätte bra novell! Så spännande och bra updatering också! ;)




Kom ihåg mig?