Everything about you, del 22

Linns perspektiv;
"Oh, nice to meet you, Linn!", hon stannade upp i sitt gående och tog inte bara taget om min hand utan drog också in mig i en kram. Hela jag tjöt av glädje och jag ville bara skrika ut till hela världen att jag, Linn Steneberg har fått träffat Cara Delevingne, Victorias Secret modellen som alltid vart min favorit. Jag kastade en exalterad blick på Harry som stod en bit bort, han kom med sakta, osäkra steg emot oss och jag började mer och mer undra varför han vart så inställt på att inte träffa henne alls idag. Konstigt.  

Att få se Cara hade vart en dröm i flera års tid, hon var verkligen en förebild för både mig och många andra. Istället för att bara se henne gå omkring på catwalken så fick jag träffa henne, jag fick krama henne och hon pratade till och med till mig. De hela kändes så overkligt. Jag hade till en början blivit sams med Harry igen, och sedan händer detta. Ibland kan faktiskt bra saker hända mitt uppe bland de dåliga. 
Harry kom närmare och när han tillslut stod bredvid mig så såg jag hur de båda tittade på varandra. En spänd tystnad spred sig mellan oss och jag förstod inte riktigt vad som höll på att hända. Slutligen så tog jag klivet till att börja prata igen. 
"Cara, this is my..", jag hejdade mig. Jag visste ju inte riktigt än vart vi stod. Vi var ju inte tillsammans ännu, det var vi ju faktiskt inte. Men vi var ju heller inte 'bara' vänner, eller var vi det? Mer hann jag inte ens tänka förrän Cara öppnade munnen. 
"Harry, Is it you?", hon log. Jag vände huvudet mot Harry som fortfarande såg lite osäker ut. Men efter ett tag så nickade han. "Oh, so nice to finally see you again, it was so long time ago!"
Hon gick emot honom och gav han en självständig och säker kram. Om hon inte hade vart en utav mina största förebilder så hade jag självklart blivit sur, men kunde jag bli det nu? kanske inte, men jag kunde ändå inte sluta tänka på varför de redan kände varandra. 
"Yeah, One year ago, I think", svarade Harry, nu med ett leende som lekte kring hans läppar. "Nice cap, by the way." 
Cara tog av sig mössan och tittade på den, sedan skrattade hon. "Yes. You gave it to me, of course."
"Oh, you two already know each other, I see. Nice! How?", jag kunde inte låta bli att undvika frågan, speciellt inte när de började prata om den där möss-grejen. Det uppstod ännu en tystnad mellan oss och det förvånade mig riktigt mycket att det inte alls var några skrikande fans runt om oss just nu. Fast skulle jag vara ärlig så var det exakt det jag ville, jag ville helst komma bort härifrån. Sättet Cara tittar på Harry gillade jag inte riktigt, jag visste att jag kunde bli svartsjuk, och det skulle bli svårt att vara det i denna situation eftersom miljontals tjejer springer efter Harry dagligen, men det är sånt man får ta. Detta kändes mer, konstigt på något sätt. Som om de redan visste nästan allt om varandra, även om de inte ännu hade sagt särskillt mycket. 
"Cara and me.. Uhm..", Harry kunde inte riktigt komma till skott med det han skulle säga men något döljde han iallafall, och jag tänkte inte ge mig förrän jag skulle få veta vad som faktiskt pågick. "We were dating before." 
De båda log, så där läskigt. Som i filmer när paren hittar tillbaka till varandra. 
"Me and Linn thought we should go and eat some food. Hang with us?", Harrys ord fick mig att stelna till. Varför ville han umgås med sitt ex? Att hon sedan var en snygg modell skrämde mig faktiskt. Jag visste att Harry lätt kunde falla för blonda modeller, det hade jag faktiskt lagt på minnet när Nadja berättade det förut. "If it's okay with you, Linn?", Han sneglade ner på mig och vände sedan blicken på Cara igen, som genast log. Vad skulle jag säga? nej? nej vad skulle hon tro om mig då. Jag suckade ljudlöst och nickade på huvudet. 
"Of course, it will be fun!", Harry log ett tacksamt leende och började sin nya konversation med Cara igen. Jag skulle ljuga om jag sade att det inte kändes konstigt, eller att jag inte kände mig ensam, för det gjorde jag. Men samtidigt så kunde jag förstå hur glad Harry var över att se henne igen, så jag fick väl bara vara tyst och acceptera det faktum att Harry faktiskt också är en människa med tjejkompisar. 
"How old are you, Linn?", jag väcktes upp ur mina tankar genom att både Cara och Harry hade vänt sig om och riktat uppmärksamheten mot mig. Jag log ännu ett oäkta leende och höjde upp axlarna lite. 
"I'm nineteen.", svarade jag kort och tog snabbt upp mobilen ur fickan. 
"Oh, cool. You must just have finishing school ready now then?", jag nickade. "And were you living?" 
"I living in Sweden. But my half family living here in England and Louis girlfriend Eleanor is my cousin. We are really closer to each other.", den här gnistan som funnits i mina ögon när jag såg Cara var nästan försvunnen nu. Rösten var inte längre den glada utan nu hade tonfallet nästan blivit lite irriterat. Varför undrade hon så mycket? 
"Yeah, me and Eleanor had a lots of fun together, before.", hon tittade upp mot Harry och skrattade lite. Kände Eleanor henne? va? varför hade hon aldrig sagt något om det? jag suckade och återgick till mina tankar igen. 
 
Paparazzis och fans hade nu hittat till rätta. De kryllade av människor överallt och vakterna runt omkring oss fick händerna fulla med arbete. Harry gick nära Cara och jag kände mig mest som en bortglömd gammal nalle som bara gick ivägen. Jag följde noga efter både Harry och Cara så att vi så snart som möjligt skulle vara framme till platsen vi skulle äta på. 
"Harry, were are we going? I'm starving!", klagade jag och Harry vände sig om och log ett vänligt leende. 
"Soon, babe. I promise you, it's one of Londons tastiest food in there.", han la armen om mig, vilket kändes en aning konstigt framför alla fansen och fotograferna. Jag tror även att Harry kände samma obehagliga känsla som mig och släppte fort taget kring min nacke och återgick till snacket med Cara, återigen. Jag kunde faktiskt inte bry mig mindre om vad de snackade om heller, jag kände att det inte angick mig. 
 
"Okay, then. Now were there!", Harry visade glatt med handen samtidigt som hans blick riktades mot mig. Jag nickade och gick oartigt in före både Cara och Harry. För nu kunde faktiskt inget hjälpas, jag hade inte ätit något alls idag och jag behövde få mat i mig nu, innan något drastiskt skulle tillkomma, vilket varken jag eller någon annan skulle vilja. 
Vi stod i den smala lilla kön till att få beställa, lyckligtvis var det inte alls många människor här inne just nu, men däremot utanför. Jag suckade och gav Harry en osäker min, skulle jag vara ärlig så kände jag mig inte alls trygg och säker i denna situation. 
"What do you want?", Harry tog upp sin plånbok ur fickan och tittade upp på menyn. "I'll buy for you both.", han log. Men var det något jag hatade så var det att andra skulle betala för mig när jag gått och väl hade pengar själv. 
"No thanks, Harry. I'll buy for myself.", han tittade häpet på mig, till en början började han förmodligen misstänka att något var fel. Men när jag snabbt drog till med ett tillgjort leende igen så gick han med på det och skippade frågorna. Istället betalade han för sig själv och Cara med två varsina hamburgare när jag själv inte alls kände för någon sådan mat idag, utan tog istället pannkakor med jordgubbar och grädde. 
 
Maten han knappt ställas på bordet innan jag tagit min första tugga av den utsökta maten. Harry hade rätt, det var otroligt god mat här. Varför hade jag och mormor aldrig gått hit förut? 
Jag hängde då och då med in i snacket de pratade om. Om deras karriärer och hur bra det gått för dem de senaste året. Jag var självklart jätteglad för deras skull men när det kom till mig så kände jag mig mest som en värdelös fjant som inte gjorde något alls. Jag kände då hur mobilen burrade till, jag antog att det var dagens räddning, vilket det var. Nadja stod det på displayen och fort som attan klickade jag upp det för att kunna läsa hela konversationen. Att vi satt på en restaurang brydde jag mig inte så mycket om just nu och Harry skulle nog inte ens märka om jag bara gick nu. Dock var smset inte så glädjespridande som jag först trodde, utan snarare tvärt om. 
 
~ Hej babe. Hur har du det? du ska bara veta det att det kryllar med tweets på dig, Harry och Cara här. Vad händer? alla är förvirrade. Är Harry och Cara tillsammans igen? har du sett hur de tittar på varandra och hur tillåter du ens att hon är med er? visste du hur mycket Harry gillade henne eller? aja, hoppas de förblir vänner iallafall. Typ inga directioner gillade henne iallafall. Älskar dig <3 ~ 
 
Jag tittade ner på mina halvuppätna pannkakor och påminde mig själv om att jag egentligen inte borde äta mer. Tänk om jag skulle bli tjock? tänk om jag inte skulle räcka till nog för att Harry skulle tycka om mig mer än Cara, den snygga kända supermodellen som Harry var blixtförälskad i. Jag stirrade återigen ner på pannkakorna och plötsligt var jag inge hungrig mer. Jag sneglade upp på Cara, det perfekta leendet och de fina ögonen. Precis det Harry förmodligen föll för hos henne, eller varför inte hennes snygga stil eller coola personlighet? hela hon var ju bara för perfekt, något jag aldrig, hur jag än försökte, aldrig skulle bli. Aldrig skulle jag kunna höja mig upp till hennes nivå, vilket gjorde mig bara mer orolig. Jag skulle aldrig klara av att förlora Harry en gång till. 

Drama, drama, drama! vad tror ni händer nu? ;) Kommentera sötisar! 

Har som sagt sommarlov nu och ska faktiskt åka till min mormor nu imorgon eller något, innan jag åker till turkiet. Men jag sätter som vanligt tidsinlägg. Dock kanske delarna blir kortare än vanligt och ni kan ej förvänta er att de kommer exakt varje dag! solen skiner utomhus och jag har faktiskt ett liv utanför allt skrivandet också! kram på er alla å hoppas ni har ett bra sommarlov hittills! ♥
 
 

Ojdå, det där kanske inte slutar så bra... Men jag hoppas verkligen att Harry har lärt sig sen sist, och att han inte heller börjar umgås med Cara igen...

Svar: Håller med!
My Wesström

Super bra!!:)

Svar: Taack :D
My Wesström

asbra!!!

Svar: taack :D
My Wesström

Sjukt bra! :D Hoppas inte Harry faller på Cara igen :o xx

Svar: Håller med! det får vi verkligen hoppas xx
My Wesström

JÄTTEBRA KAPITEL!!!
kommer det hända något mellan Cara och Harry....?
jag åker till England på Onsdag i en HEL MÅNAD så jag kommer kanske inte kunna läsa varje dag... :(
men jag ska såklart läsa så fort som möjligt!!!♥♥♥

Svar: Kul att åka till England! skulle jag också vilja! uppskattas iallafall att du kikar in ibland Hanna! verkligen. Kram på dig och ha det bra i England!
My Wesström

Neeej, han får inte vara otrogen igen..dör ju!:(( Jättebra del!

Svar: ellerhur! taaack :D
My Wesström

åååååh, så bra det är då!! mera snälla? :)

Svar: Haha taack såå mkt.. Din är oxå bra! :D
My Wesström

Bäst!

Svar: tusen tack :D
My Wesström

hej den e sjukt bra längtar tills nästa

Svar: hej! tack ska du ha :)
My Wesström

Åhh, vill veta vad som händer efter att de ätit. Längtar till nästa del, som vanligt :) Du skriver verkligen grymt bra!

Svar: Tack så jättemycket, det gör mig så glad varje gång!
My Wesström

Kommer bara bli så himla ledsen om harry sviker Linn..

Svar: Ellerhur!
My Wesström

Bra del kompis! ;)
Forsätt

Svar: Haha tack så mycket, friendos! ;)
My Wesström




Kom ihåg mig?