everything about you, del 34

Harrys Perspektiv;
"Stop.", avbröt jag henne och till min lättnad så lyckades jag iallafall få tyst på henne. "You're not stupid at all and nothing it's your fault, okay?", jag bet mig hårt i läppen och var inte alls van vid att lösa andras problem, jag var i själva verket väldigt dålig på det men trots det så gjorde jag mitt bästa. "The world is mad, stupid and unfair, and some people too, but just fick them! your real friends will always be with you anyway.", bakom hennes ledsna ansikte så kunde jag se hur hennes vackra leende gömde sig. "And remember, if she really want you in her life, she'd do something about that. She'll find a way to be your friend again, I promise.", 
Hon bara nickade som svar och hennes omfamning om mig blev hårdare, vilket funkade för mig. Jag var bara glad över att få vara där för henne när saker väl hände. Jag ville alltid vara med henne, och så kommer det alltid vara, det är med Linn som jag mår hundra procent bra. 

Linns Perspektiv;
Dagarna hade bara rullat förbi och fredagen kom, fredagen då jag visste att jag lära lämna Harry för att istället åka hem till Eleanor och möta personen jag minst ville se just nu, mamma. Vi hade varken träffats eller pratat något alls sedan sist och helst ville jag inte heller det, men vad gjorde jag inte för Eleanor som fyllde år imorgon.
Att säga hej då till Harry var jobbigare än förväntat och jag ville verkligen inte släppa taget om hans famn när vi stod utanför Eleanors hus. Det var en kylig sommarkväll och regnet öste ner, men det hindrade inte mig och Harry att stå mitt i regnet och bara känna varandras andetag, det var så mysigt och att inatt sova ensam gjorde mig osäker. Jag hade inte gjort det på flera dagar och jag visste att Harry fick mig att glömma alla bekymmer för ett ögonblick, medans när jag skulle vara ensam så skulle alla tankar komma tillbaka igen. På Carl, på Nadja och på allt. Jag var verkligen trött på allt just nu. Med en sista kyss så vinkade jag av Harry som snabbt hoppade in i bilen och körde iväg, även om vi skulle ses imorgonkväll på El's party så var det jobbigt att säga hej då, att veta att han skulle komma hem till sin lägenhet utan mig, lägga sig i sängen där jag legat i flera dagar, som han nu måste ligga ensam i. Jag visste att jag överreagerade, men om jag skulle vara ärlig så hade jag nog aldrig kännt på detta vis tidigare, inte ens med Carl. 
 
Jag steg med blöta steg in i hallen och möttes av både El och Louis. De båda hade ett varsitt flin på läpparna och jag förstod direkt vad de menade. 
"Shut up!", hojtade jag samtidigt som jag sprack upp i ett leende. Louis höjde ögonbrynen fram och tillbaka medans El brast ut i ett skratt. 
"We haven't say anything yet, hun.", konstaterade hon. Hon hade rätt i det, de hade faktiskt inte ens sagt något än, men vi alla trevisste vad de syftade på. Jag hade både vart dålig att hört av mig till El under dessa dagar och det hade förmodligen Harry också, vi hade vart så upptagna med varandra och jag märkte direkt hur Harry verkligen njöt av sin lediga tid. 
"The klock is eleven o'klock, I'm very tired and I'd sleep now. See you tomorrow and Louise waiting for you in the kitchen.", Eleanor och Louis kramade båda om mig innan det gick upp en trappa in till Eleanors rum. Själv stod jag kvar i hallen, jag ville verkligen inte träffa mamma nu, och inte orkade jag prata med henne heller. Istället så rusade jag upp till mitt rum och låste dörren, samtidigt som jag slog upp min laptop. Jag hade flera missade mail och under mina nätter hos Harry så låg jag grymt mycket efter i de sociala medierna. Jag läste igenom några tweets som så kallade "fans" sent till mig och jag skulle ljuga om jag sade att jag inte tog åt mig, men om detta hade vart för en vecka sedan, så hade jag garanterat brytt mig mer, men dessa ord som "äckel" "gå och dö" osv, började bli en vana nu, vilket jag helt enkelt sket i. Istället la jag min energi på de som faktiskt brydde sig i mig och Harry, för det fanns det faktiskt vissa som gjorde, och det gjorde mig bara glad. 
 
Jag hade precis slumrat till när mobilen burrade till. Yrvaket sträckte jag mig efter den och mitt leende ökade när jag såg Harrys namn på displayen. Snabbt klickade jag upp smset för att få läsa hela. 
 
~ I miss you already. Its so alone here without you in the bed. I love you so much and I can't wait to see you tomorrow. Sleep well and dream about me bc I'd dream about you ;) x  ~
 
Jag skrattade åt hans romantiska godnatt sms och jag svarade lika fort som jag läst det. Leendet ville inte försvinna och innan jag ens visste ordet av det så var jag redan i en annan värld, i drömmarnas värld. Det behövdes bara det där lilla smset från den speciella personen som gjorde att jag kunde somna ordentligt och tryggt, med ett säkert leende på läpparna, vilket kändes bra. 
 
Louis Perspektiv; 
Alarmet ringde och snabbt stängde jag av det för att inte väcka Eleanor. Det var hennes födelsedag idag och jag ville göra den till hennes bästa. Jag pussade henne försiktigt i pannan innan jag tassade mig ur rummet för att sedan gå in och väcka Linn. Till min förvåning var hon redan vaken, påklädd och hela köret. Själv var jag supertrött och hade vänt om på dygnet helt. 
"Yeah, I've celebrated El's birthday before, of course I'm awake.", var det första hon sa och jag förstod att hon hade vart med längde än mig så det var ingen idé att ens säga något alls. Jag följde istället med henne ner för trappan där vi hörde tallrikar och bestick som lades upp på ett fat. Det kändes riktigt bra att jag var så tajt med El's familj, jag kände mig själv som en del av den, vilket var riktigt skönt. Och det roliga var att även min familj också skulle komma lite senare idag, på släktkalaset. Jag fnös till av tanken och reagerade när Linn stannade i trappen och vände sig om med ett flin på läpparna.
"Nice hair, by the way.", hennes kommentar gjorde att jag kom på mig själv, jag hade ju varken orkat fixa håret eller något annat alls idag, men samtidigt, vad gjorde det? jag följde istället Linns exempel genom att skratta och tog inte kommentaren på så allvarligt sätt. 
 
Man märkte tydligt också att stämningen mellan Linn och hennes mamma inte var den bästa, de sa inte ens godmorgon till varandra. El hade berättat det mesta som hade hänt och jag förstod faktiskt Linn helt, otrohet är det värsta som finns, det har jag alltid sagt. 
"Happy birthday too you, happy birthday too you, happy birthday dear Eleanor, happy birthday too you!", i kör gick vi in och väckte Eleanor med en superstor tårta som jag beställt enskillt till bara Eleanor. Hon reste sig upp och log sitt vackra leende, precis som vanligt. Jag satte mig bredvid henne och hela hennes familj kom efter. Vi gav henne presenter och Linn såg riktigt glad ut när hon gav El sin present, som om hon hade gjort ett bra köp. 
Jag tog tag i Eleanors hand och pussade den varsamt. Hon vände huvudet mot mig och fnittrade lite. 
"Happy birthday darling, I love you forever.", viskade jag i hennes öra och våra läppar möttes i en underbar kyss. Vad jag däremot inte hade förväntat mig var alla applåder vi fick av Linn, El's föräldrar och Linns mamma. Eleanor blev då rosenröd om kinderna och jag kunde inte låta bli att le åt dem. Just nu var jag så lycklig, här och nu, tillsammans med Eleanor. 


nu fick ni läsa lite från Louis perspektiv också, haha. Vad tyckte ni om delen? tråkig? lära jäkta lite eftersom jag ska bort nu! 
 
Om ni kommenterar riktigt bra så kommer nästa del redan imorgon och inte i övermorgon istället! Har den klar redan så de e ju upp till er;) kram!
 
 

Underbar!!! Hoppas verkligen du fortsätter skriva på denna novellen, super bra ju !!

Svar: Ja, den är ju inte slut än iaf! Å taack så mkt! Kram!
My Wesström

Jättebra!!

Så jävla braaa!! Kram!

Supeebra!!

Hej jag tycker att din blogg är jättebra. Du skriver så man bara vill läsa mer. Din blogg är den bästa blogg med One directions noveller jag har läst.

Svar: Oj men duuu! Denna gjorde min dag, verkligen du är så sjukt snäll! Tack.<3
My Wesström

Skitbra! Kan knappt vänta till nästa del!♥

Svar: Glad jag blir!<3
My Wesström

Åh, jag vill också ha godnatt sms från Harry. :(

Svar: De vill alla :(
My Wesström

så bra så bra så bra!! Längtar verkligen till nästa kapitel och allt som kommer hända framåt i den här novellen! Den är bäst!

Svar: Men åh! Hihi gosis! Tack<3
My Wesström

Kul att läsa ur Louis perspektiv med! Så som du skrev förstod man verkligen hur mycket han älskar Eleanor :) Längtar till Els födelsedagsfest! :D

Sjukt bra!!! Så gulligt!! :) Meeeeeeer ;)

Jag tycker den är superbra! Längtar till nästa redan ^^

SUPER BRA :DD ÄLSKAR DIN NOVELL TILL MÅNEN OCH TILLBAKA xx

Svar: Det glädjer mig!! Kram!
My Wesström

Så himla bra novell :D

Svar: Tack, glad jag blir!
My Wesström




Kom ihåg mig?