everything about you, del 2

"Jag ska gå upp och packa det sista nu.", bekräftade jag och vände mig om men sneglade fort bak igen. "God natt."
Jag stod där länge och väntade på ett svar. Men när jag insåg att det inte tänkte ge mig något så gick jag med tunga steg upp mot mitt rum där jag högt smällde igen dörren och packade det sista till Londonresan imorgon. Det skulle bli så jävla skönt att komma bort från Sverige, bort från Carl och bort från allt. Kanske till och med lära några nya människor och kanske få känna lycka på riktigt igen. Det skulle vara skönt. 

Min blick var fäst på de två väskorna i sängen men växlade fort till den stora resväskan på golvet. Skulle det räcka? Jag gick för tionde gången tillbaka till garderoben och granskade mina kvarhängda kläder noggrant. Jag suckade och tänkte precis gå ut ur den trånga walk in-closet när jag fick syn på lådan under skohyllan. De senaste månaderna som gått hade jag tvingat mig själv att aldrig ens tittat åt det hållet, men nu kunde jag inte längre hålla mig. Jag hukade mig ner, drog ut den stora lådan, öppnade locket och ut stömmade massor med minnen. Parfymer, nallar, brev och fotografier fanns i denna låda men jag fastnade särskillt på en bild, bilden på mig och Carl när vi var i Miami med hans familj. Jag tittade mig omkring i garderoben och säkrade mig själv innan jag sakta men säkert slöt mina ögon och lät tårarna rinna. Det var ett år sedan, för ett år sedan var allt så himla perfekt. Sedan rasade allt. Med både Carl och familjen, men att visa sig svag framför vänner och familjen går bara inte, jag är en Steneberg, dotter till ett av det kändaste företagarna i landet, aldrig att jag låter människor få se mig svag. 
Motvilligt vände jag på kortet, trots att jag visste vad väntade så kändes det ändå som ett knivhugg rakt i hjärtat. Jag saknade honom. Jag saknade hans röst, hans omfamning och hans trygghet. Jag läste texten bakom kortet tyst för mig själv, flera gånger, och varje gång jag läste det var det som att det på något sätt fortfarande var vi.
Jag kände igen hans handstil så väl och tänkte jag efter så kunde jag även känna hur hans doft efter hans speciella parfym fortfarande låg kvar på kortet. 
 
FLASHBACK
Jag är så lycklig. För exakt tre månader sedan träffade jag min livs kärlek. Det kändes så rätt på en gång, han får mig att må så himla bra. 
Eftersom jag bor mitt i Stockholms stad och han bor lite utanför så tar det ett tag att åka till honom, men de är det värt. Jag skulle kunna åka över halva jordklotet, endast för att få se honom. 
 
Jag gick den lilla grusgången in till hans tomt och innan jag ens kommit upp för trappan så möts jag av Carl. Han var klädd i en vit skjorta, begia chinosshorts och sina mörkblåa Fred Perry skor. Hans bruna hår hade han dragit bak och han såg riktigt bra ut, ovanligt bra. Mållös stod jag på ena trappsteget och hade svårt att hålla munnen stängd. 
"Wow, Calle.", jag gav han ett uppriktigt leende och stirrade rakt in i hans bruna ögon. "Vad ska vi göra?"
Han gick ner för trappan och jag såg hur han granskade mig, mitt hår och mina kläder innan han själv gav mig ett leende. 
"Du ser fantastisk ut, älskling.", han gav mig en puss på kinden. "Kom, jag ska visa dig." 
 
Vi hade gått i något som kändes som evigheter, mina fötter värkte efter de höga klackarna jag bar och de kalla vindpustarna satte sig på mina bara ben. Jag skulle dock inte klaga, jag gick hand i hand med Carl och det var vår tremånadersdag idag. 
Vi gick förbi ett stort träd när jag plötsligt såg det. En filt, en picknikkorg och en filt. Det var alldeles bredvid havet och jag kunde höra hur vattnet hasade fram och tillbaka. Jag gav först Carl en överraskande blick men som sedan fördes tillbaka till picknik korgen och de levande ljusen. 
"Har du gjort allt det här?", utan att titta på honom så gick jag med lätta steg dit och satte mig på filten och kort därefter så kom Calle efter. Han la armen om min midja och drog mig intill sig. 
"Allt för dig min älskling. Grattis till oss på våran tremånadersdag.", han pussade mig ömt på munnen och pussarna blev till kyssar som slutligen blev till passionerade tungrullare. Vi båda drog ifrån varandra och jag tittade nyfiket på korgen som stod bredvid oss. Jag höjde ögonbrynen och såg hur Carl flinade lite. 
"Öppna så får du se vad som finns där i.", han sa det på ett sånt konstigt sätt att jag nästan blev rädd, fast bara nästan. Försiktigt slog jag upp locket på korgen och hela jag sken upp när jag insåg vad som fanns i den. Jordgubbar doppade i choklad, champange och massa andra godsaker. Jag var helt enkelt i paradiset. Inte nog med att det var massa gott i den, det fanns även oätbara saker, som tillexempel en nalle och en bukett blommor, till sist upptäckte jag det otroligt fina kortet som låg gömt under alla de andra sakerna. Det var en bild - på oss, på våran första utlands-semester tillsammans. Jag tittade chockat på Carl som log roat och belåtet. 
"Titta på baksidan.", beodrade han och jag gjorde precis som han sade. Jag läste den fina handskrivna texten flera gånger om och jag kunde till och med känna hur rörd jag blev utav det han skrivit. "Till min fina, underbara flickvän. Jag älskar dig tusen gånger om och om du lämnar mig nu så vet jag inte vad jag ska göra. Du är luften jag andas och marken jag går på. Glöm mig aldrig. /Din Carl." 
 
Jag hoppade av lycka in i Carls famn. "Carl. Jag älskar dig." 
"Jag älskar dig också, älskling. Lukta på det.", jag luktade på bilden och kände direkt igen doften. Det var Carls doft. "Nu kan du lukta på detta kort i all evighet och tänka på mig." 
"Carl. Det är vi föralltid, eller hur?" 
"För alltid."
FLASHBACK END

Av ren illska knölade jag ihop fotografiet, torkade tårarna och sparkade fort in lådan där den skulle vara igen. Jag sprang ut ur garderoben, slängde fotot och la mig snabbt på sängen. Tårar som jag för ett år sedan aldrig trodde skulle ta slut har med tidens gång bara blivit mindre och jag kunde ofta känna att jag inte alls behövde gråta lika mycket längre, som idag tillexempel. Med några tårar, illska och vilja så var Carl fort borta ur mitt huvud igen. 
Jag tog upp mobilen och hade vart så inne i mina egna tankar att jag inte ens märkt att jag fått ett sms. Jag såg att det var ifrån Eleanor så jag klickade fort upp det för att få se helheten av smset. 
 
~ Hey Dear. I'm so excited to see you tomorrow. Me and mom puck you up on the airport. I've missed you so much and we have soo much to talk about. See you soon cousin. xx El ~
 
Jag log över det oväntade smset ifrån henne och jag var riktigt glad över att hon hörde av sig. Vi hade inte pratat på evigheter kändes det som och nog hade hon rätt allt - vi hade så mycket att prata om. Eftersom jag inte har några egna syskon så har El varit tjejen jag alltid hängt med och haft mycket kontakt med ändå, även om hon är engelsk och bor i England. Jag svarade henne lite snabbt, gick sedan ut ur rummet och in till badrummet för att tvätta bort sminket och borsta tänderna. 

Jag kunde höra hur dem diskuterade där nere, men jag var fortfarande lättad över att det inte var sånt storbråk. Kanske ville det hålla sig lugn i min närhet helt plötsligt. Vad visste jag? En sak som var säker var iallafall att det skulle bli så otroligt skönt att komma bort ifrån Sverige och komma hem till mitt andra hem - London. 

Klämde in en liten till del såhär på midsommar kvällen. Vad tycker ni hittills då? Vad tror ni kan ha hänt mellan Carl och Linn. Och Hennes föräldrar? Förmodligen får ni reda på det lite längre fram ;) 
 
Men kommentera kära ni! Det är så mycket roligare att skriva om ni ger mig lite pepp och fina ord! Kram!

älskar det du gör för dina läsare! underbar del å ser fram emot londonresan! iiihh.. Hihi. Ha en bra midsommar My! :)

Svar: Hoppas du fick en bra midsommar oxå sötis! <3
My Wesström

~ S

Underbar del tjejen. Ser fram emot nästa! :)

Svar: Vad kul! VAD GLAD JAG BLIR :d
My Wesström

bäste du! meeeerrr

Svar: Taack sötis :)
My Wesström

Ååh, vad spännande, du är så otroligt duktig bästa du! <3
Är så sjukt taggad att börja läsa dina sjukt braiga noveller igen!
Känner på mig att det här kommer bli en jätte bra novell!! (Precis som alla dina andra noveller! ;) )
Älskar att bara sätta mig på en stol, soffa, säng eller vad som helst, och bara stänga ut ute världen och bara läsa dina noveller!

Hoppas du haft/har en toppen kväll! Ha ett grymt sommarlov! ❤❤

Svar: Men åh Wilma! iih.. du är så himla go och snäll, blir så himla glaaad ska du veta, gud! detsamma sötis. Kram! <3
My Wesström

Åh så bra! Har saknat dina noveller! Kram :)

Bra med en Flashback !!!!!!! Du är så bra !!:)

Svar: Kul att du gillar det! :D
My Wesström

My

Jätte bra!!!

Sv: hihi vad glad jag blir att du blir glad av mins ord haha ^^ och tack för dina fina ord ❤

Det här känns i hela magen att det kommer bli en bra novell! :D

Svar: Åh, så himla glad jag blir sötis! tack <3
My Wesström

Hm, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som hänt mellan Carl och Linn!

Vill bara läsa meraaa! <3

Det var jättebra, jag tror tyvärr att han varit otrogen!:( Men vad vet jag, det återstår att de, men som sagt var, jättebra del!:D

Svar: hihi ja "vi får väl se hur det blir" ;) hahah! tack :D <3
My Wesström

Åå vad bra, hittade till din blogg nu och vill bara ha mer!! Fortsätt du är jätte duktig på att skriva:):)

Svar: Men gud hörru! Himla glad jag blir av sånnahär kommentarer, tack så hemskt mkt! <3
My Wesström

Så himla braaaaaaa!

SV; Tack!! :D

Läste din förra och har på känn att denna kommer bli ÄNNU bättre :) <3




Kom ihåg mig?