lose myself, del 16

Lizzys Perspektiv;
"I'm absolutely not best in everything, no way. And nothing I absolutely not can is singing, I sounds like a rake.", konstaterade jag. Vilket fick Louis att le. 
"Good, something I can as you don't can. It feels good.", både jag, Liam och Louis skrattade. Vilket såklart Zayn, Niall och Harry märkte och trots att de inte hade en aning om vad vi skrattade åt, så skrattade dom med ändå. Vilket kändes kul. Äntligen hade jag hittat ett par riktiga vänner. 

♡ | via TumblrDream On | via Tumblr
fashion | via Tumblrns
 

"How it feels Lou?", Liam boxade till Louis på den högra armen och ett stort flin bildades på hans läppar. Jag kunde inte låta bli att le åt dem båda. Louis gav honom en illsken blick som gjorde att Liam tystnade. 
"I just had a bad day, next time I'll win.", konstaterade han irriterat. "That Lizzy win could I know all the time, but that you win over me it's terrible, completely awfully." 
Jag skrattade högt och väckte till mig dem bådas uppmärksamhet och de log glatt åt mig. 
"Are you ready over there?", vi alla tittade hastigt mot banan bredvid och fick se att Zayn, Niall och Harry redan var klara. Vi gick med långa steg mot dem och jag nickade stolt. 
"I won over this boys.", malligt gick jag fram till Zayn och fastnade i hans famn när Liam fortsatte.
"I came in second place and our best player Lou became on the third place.", vi alla vände blicken mot Louis som mest gav oss dödablickar. Han var verkligen en dålig förlorare. "How did it for you, boys?"
"It went really good for me.", skrattade Harry medans Niall suckade och Zayn var mest tyst. "But Niall became on second place and Zayn lose as usual."
Vi alla utom Zayn skrattade och han såg inte så nöjd ut över resultatet. Istället vände jag mig om och gav han en snabb puss på munnen, vilket fick han att småle. 
"Okay, come on. I'm hungry now. How much it's the clock?", Niall tittade diskret på oss och vi alla tog genast upp våra mobiler för att kunna se på klockan. 
"It's half past seven.", svarade Harry snabbt och Niall sken upp. 
"Oh good. Then is Starbucks still open and it's not so many people there on the evening. Should we eat there?"
Vi tittade på varandra och log. Det var mitt favorita ställe att äta på inne i London och jag ville mer än gärna dit nu. Eftersom alla tyckte det lät som en bra idé så åkte vi med Nialls svarta bil till det efterlängtade Starbucks Coffee. 
 
Vi kom fram och utan tvekan så gick vi in genom den stora ingången och det var som Niall sa, det var nästan inga alls där. 
"I must going to the toilet. I coming soon.", klargjorde jag och gick mot toan. Zayn nickade som svar och gick ikapp de andra killarna som redan tagit platser. 
 
Samma väg som jag kom dit gick jag tillbaka, men denna gång hade jag en blond tjej bredvid mig. Jag tyckte jag kände igen henne nästan för bra för att kunna tro att det var sant. Vad gjorde hon här? Jag gick några meter ifrån henne och hoppades innerligt att hon inte skulle se mig, vilket gick riktigt bra tills Zayn fick syn på mig och ropade över halva caféet. 
"Lizzy, what do you want?", mina kinder hettade till och den blondhåriga tjejen med den vita klänningen vände sig om och ja visst var det hon. 
"Lizzy? Is it really you?", frågade hon och stannade upp i sitt gående, jag suckade lågt och log ett fakeat leende. 
"Hey Kate. It was a long time ago.", sa jag och drog ut på mitt leende. "Where are you doing here?" 
Hon tittade sig omkring och pekade på ett bord längst bort. 
"I'm here with Mike. We sitting there." hon pekade mot deras bord och vinkade mot den brunhåriga killen som såg väldigt allvarlig ut. "Isn't he cute?", jag svarade inte och tittade tvekande mot bordet där Zayn och killarna satt, sedan fick även Kate syn på dem och tittade på mig med stela ögon. 
"Do you see which those are?", hackade hon fram och skakade mig hårt så hela jag ruskade. "It's One DIrection!" 
Hon lät väldigt exalterad och tittade med ögon stora som golfbollar på dem. Jag suckade samtidigt som jag inte kunde låta bli att le åt henne.
"Yeah, I know. And they waiting for me now, so bye.", sa jag och skulle precis gå när plötsligt Kate tog ett hårt tag om min arm.
"Kate? what are you doing?"
"Do you know them? are you friends with them? why do you don't saying anything? are you here with them?", tusen frågor glappade från hennes lilla mun och jag gav med mig en djup suck när hon äntligen var klar.
"Yes, I know them and I'm their friend. Me and Zayn are.. Together, I think. And I don't saying anything to you since you never talk to me anymore. That's simple.", med en irriterad ton i rösten slet jag mig ur hennes hårda grepp om min arm och gick till bordet där killarna satt.  
 
"Who was it?", frågade Liam och de alla fem tittade frågande på mig. Jag harklade mig och drack lite av min glass innan jag svarade. 
"It's my best friend, Kate.", innan jag hann prata färdigt så var Zayn redan uppe påväg mot hennes bord. 
Minuten efter så satt Kate på stolen bredvid mig och bredvid henne så satt hennes pojkvän Mike som jag inte alls tyckte om. Men Kate såg gladare ut än någonsin och hon tittade med storögda och gnistrande ögon på killarna, vilket kändes rätt bra att se. 
"So, how long have you know each other?", vi båda tittade på Niall och jag tänkte precis svara när Kate snabbt tog över ordet.
"Since forever.", log hon glatt och tittade på mig för en bekräftande nickning, som jag aldrig gav. 
"Yes, but now I don't know if I know you anymore.", fyllde och fortsatte att dricka min glass medans jag märkte hur allas uppmärksamhet riktades mot mig. "Sorry, but it's true. You have just cared about Mike and you never call me, or write to me. We have not talk to each other for months."
De alla tittade med en frågande blick på mig men den mest sårade var nog Kate själv, vilket kändes i hjärtat. 
"I know you don't mean it. You have just forget. But not me, I'll always care about you and what I want to say with this is that I miss the old days with you, when it just was you and me.", jag suckade av lättnad över att äntligen ha det sagt och jag såg hur Zayn tittade med ett leende på mig. 
"Yeah, I miss you too. And I have never call because you have your dance and think about. But I'll call you more often now, since now I know how you feels.", jag log glatt åt henne och hon gjorde lika så. 
"Yes, it was a very nice talktime, but now we have to go, right babe?", Mike ställde sig hastigt upp på stolen och tittade på Kate som bara nickade på huvudet. Hon gav mig en snabb kram och skulle även ge dem andra killarna en kram då Mike gav med sin en fakehostning så Kate ryckte till och de gick fort iväg. 
 
"Wow, which pretty nice boy she has.", påpekade Harry och vi alla kunde höra ironin i hans tonläge. 
"Yeah, she must be happy with him.", skrattade Niall och drack upp de sista av sin glass. Jag suckade och ryckte på axlarna.
"I know, I have never liked him but if she's happy, I'm too.", killarna höll med mig och verkade förstå hur jag tänkte. Jag vände blicken mot Zayn som satte bredvid mig och han pussade mig snabbt på munnen. 
"I love you.", viskade han och stirrade djupt in i mina ögon. 
"I love you too.", mumlade jag och pressade mina läppar mot hans igen. 
"You two is a very cute couple, but Zayn is already mine.", muttrade Liam från soffan och vi alla gav med oss ett högt skratt. Just nu så kändes allt riktigt bra. 

Nu är jag hemma! Kan knappt fatta att det bara är tre riktiga skoldagar kvar, sedan är det sommarlov?! shit, how nice? är superglad! 
 
Här är del 16, hoppas ni gillar det! ♥

Om du skulle sluta blogga, skulle min värld rasa samman typ ;)
Nej, men du lyser upp vardagen med dina noveller! om jag är arg, sur eller ledsen så är det bara att gå in och läsa någon av dina noveller (som jag för övrigt börjar kunna utantill nästan, hahaha nejdå ;)) och så är man på topp igen! tack <3

Svar: Haha men va go du är! du lyser upp mina dagar med dina kommentarer! det är jag som ska tacka <3
My Wesström

Jättebra!, jag skrattade när jag läste slutet. WOW, har du bara 3 riktiga skol dagar kvar? Fast jag har ju typ 4. Imorgon, på onsdag och på fredag den veckan som kommer och tisdagen veckan efter. Vi har lite utflykter och sådant. Fast jag slutar 12 Juni

Åh, ajg log genom hela sista stycket!;] hehe

Svar: haha åååh jaa va braa ;)
My Wesström

My

sååååååååå bra

lda

shit va bra! gaaaash.. du är så grymt begåvad!

Svar: Gud vad glad jag blir! tack!
My Wesström

bra som vanligt!

Svar: Tack! xx
My Wesström

Liz

Åååå så himla bra. Log i hela delen. Längtar till nästa del. Älskar denna novell.

Sv: okej. Imorgon skav i också ha ett litet hejdå då våra. Klasskamrat flyttar tillbaka till USA. Sedan på tisdag åker vi på skolresa alla fyror, femmor och sexor. Onsdag städar vi i klassrummet. Skolan är stängt på torsdag p.ga. nationaldagen och på fredag kommer vi städa ännu mer i klass rummet. Måndag veckan efter har vi vår trationela spring dag. Då alla klasser går upp i skogen och springer.

Svar: Haha! Ofta ni går på Fredag? då har vi klämdag eller vad det heter.. haha ;)
My Wesström

Sjukt bra!! Jag har inte kommenterat sen kapitel 10 för att jag har haft fullt upp med läxor och sånt så nu har jag läst dom och de är hur grymma som helst :) Jag kan inte fatta att du skriver så mycket som du gör och att du har lagt upp 5 noveller (med denna) medans jag är fortfarande på min första *pinsamt* hehe. DU skriver i alla fall sjukt bra och man vill bara läsa mer :)

SV: Ja, tyvär är vi i skolan. Eller skolan och skolan. Våran lärare tyckte vi kunde åka och bada. Så vi får sovmorgon till 10.00 sedan cyklar eller går man dit själv. Sedan badar man och fickar m.m. Sen tror jag vi slutar typ 13.00 så man kan säga att vi typ er lediga. För vi åker och badar och har inga lektioner.

Svar: haha jaha, det lät ju kul ;)
My Wesström




Kom ihåg mig?