lose myself, del 21

Zayns Perspektiv; 
"Yes, you two looks really happy together.", jag gav Niall en frågande blick som beskrev känslan 'vad menade du nu?' ungefär. Liam, Harry och Louis verkade tänka samma sak. "Uhm.. What I mean it's.. You look so insecure that we just should see that everything was fine."
Hon log ett tacksamt leende och nickade lite svagt. I samma ögonblick kände jag hur mobilen vibrerade i fickan och snabbt som blixten tog jag upp den. Mina ögon blev stora som golfbollar när jag läste det lilla som syntes på displayen, med en stor klump i magen tröck jag upp hela för att kunna läsa klart det.
 ~ He's died now. I don't want do live anymore, but I have promised him to live for he, and I'll fight for it. I don't want to talk now, but I maybe will call you later. I love you. / L ~

1dPhoto by x_danaa_sc_x • InstagramTumblr
 

Louis Perspektiv; 
"Why should he be angry if you talk to us? is he jealous?", jag tittade nyfiket på henne och hon ryckte bara på axlarna samtidigt osm hennes blick var fäst vid marken. 
"Yeah, I guess so. But I have to go.", hon fortsatte att titta ner i backen och gick med långsamma steg en bit bort från oss. Jag granskade henne noggrant bakifrån och ruskade bara svagt på huvudet. Blicken gick sedan över till Zayn som såh helt förkrossad ut. 
"He's died.", hans röst lät inte alls sig lik och jag kunde även se hur Kate stannade upp. Hon gick med rask takt emot oss igen, fast denna gång kunde man lätt tyda hennes tårar i ögonen.
"Who?", hon stirrade rakt fram på Zayn men jag kunde ändå se hur hon sneglade varsamt på mig och Liam som stod lite på sidan av. "Who's died?" 
Vi tittade lika oroat på Zayn vi också eftersom vi inte hade en aning om vad han pratade om. Jag tittade på Liam, sedan gick blicken över till Harry och Niall, slutligen tillbaka till Zayn igen. 
"Alex. Lizzys twinbrother.", han satte sig ner i det gröna gräset och tog händerna för ansiktet. I chock satte jag mig bredvid och de andra lika så. Alla utom Kate som stod kvar på samma ställe. Jag tittade oroligt på henne och jag kunde nu se hur tårarna rann ner längs hennes kinder, men jag vände snabbt blicken tillbaka på Zayn. "He was hers everything. What can I do?" 
"Sorry.", hördes en späd och klen röst bredvid oss. Vi alla tittade förvånat upp på Kate som torkade sina våta kinder. "Everything is my fault." 
"No, or.. What are you mean?", Harry såg med en allvarlig blick på henne och klappade med handen ner i gräset så att hon skulle sätta sig ner, vilket hon efter ett tag gjorde. 
"Did you..?", Niall svalde hårt och vi lät han fortsätta. "Was it you as.. Killed him?", jag gav honom en tveksam blick samtidigt som jag fort vände blicken tillbaka på henne för en bekräftelse att det verkligen inte var som Niall trodde. Hon tittade hastigt upp och suckade högt. 
"Of couse not!", med höjda ögonbryn gav hon oss en kaotisk blick, en blick som på något vis skrämde mig en aning. "He was like my own brother, as I loved." 
Hennes röst lät spräcklig och jag ville inget annat än att tro på det hon just sa, men jag kunde ändå se att något allvarligt gömde sig bakom det förkrossade ansiktet. Vilket även de andra också verka se så vi alla ställde oss upp och hade blicken kvar på henne. 
"I see that you have some things you maybe want to talk about? follow us to Liams apartment, we can help you.", klargjorde Zayn och gav henne handen så hon kunde resa sig upp. Hon tog tag om den och drog sig upp. 
"I want, but I can't." 
"Yes, you can. It's your life, right? we are just your friend and if your boyfriend worry about it, let us talk to him. That's easy.", skrattade Niall och fick både med sig Liam och mig på det spåret. Zayn var dock lite nere, vilket man också kunde förstå. 
"It's not so easy as you said.", mumlade hon och tittade ner mot backen. "He can be very angry and I don't like that." 
"Are you afraid of him?", Liam gav henne en undrande blick och tittade med stora ögon på oss andra. "I mean.. You look really insecure when we talk about him and as you describe him, he doesn't seems like a good guy."
Hans ord fick henne att stanna till och jag såg hur hon funderade på något, men själv ville jag inte ta upp någon fråga, inte just nu iallafall.
 
Kates Perspektiv; 
Efter en del övertalning och kloka ord gick jag motvilligt med på att följa hem till Liam. Nu satt vi allihopa i hans lilla lägenhet och trängde ihop oss i soffan. Egentligen skulle jag vara glad nu. One Direction har jag alltid tyckt om som band och jag har alltid drömt om att få träffa dem. Varför känns allt så meningslöst just nu? 
"Kate..", började Louis och tittade med en oroad blick på mig. Jag förstod mycket väl varför jag var här. De ville veta sanningen, sanningen bakom allt, sanningen som jag egentligen visst om, men skulle jag våga berätta? allt var ju ändå mitt fel. Jag gav honom ett osäkert leende och det enda jag fick tillbaka var oroliga blickar, speciellt ifrån Zayn.
"We know that you know something, your best friend and my girlfriend laying home and crying, she feels really, really bad. Can you understand? so please, tell us the truth. This isn't funny.", Zayns tonläge lät stressad och också lite irriterad. Jag lutade mig sakta tillbaka i soffan och suckade högt. Flashbackarna om dagen samt kvällen kom tillbaka och mitt huvud dunkade hårt. 
"Zayn, calm down, it pays not to be angry.", lugnade Harry ner honom. "Please, tell us." 
Jag andades tunga andetag och blickade fram och tillbaka på de fem oroliga killarna som såg en aning skeptiska ut. 
"I.. It.. I don't know where I should start.", konstaterade jag och kände snabbt Liams hand på min axel. 
"It's okay. Take the time you need.", hans ord fick mig att lugna ner mig och min rädsla inom mig ändrades fort till en trygghet, en trygghet jag inte känt på länge. 

Detta blev lite som en mellandel. Kommer hon berätta hela sanningen? vad tror ni? jag ska bort nu över eftermiddagen så detta fick bli ett snabbt och kanske lite tråkigt kapitel, men hoppas det går bra ändå? nästa kommer ikväll! Kram!

Hon måste berätta sanningen. Bra som vanligt!

Svar: Tack! <3
My Wesström

Det gör absolut inget, bättre att du gör en kort del än ingen!
Hoppas hon berättar sanningen, väldigt bra del:D

Svar: Tack sötis! :D
My Wesström

My

Jag undrar vad hon kommer göra...

Andra kapitlet uppe på min novell :D

Jag hoppas att hon säger sanningen!

Svar: ja... ellerhur!
My Wesström

I vilket program gör du dina såna här första bilder? De ovanför varje kapitel? :?

Svar: Photoscape! :D
My Wesström

fmksdmfalfa Lika bra som alltid! säg inte att dina noveller är dåliga för de är lika bra varje gång!

Svar: du är bra! tack <3
My Wesström

grymt bra! du är så duktig. / kram

Svar: Tack! kram!
My Wesström

braaaaaaaaaaaaaa

Svar: taaaaaaaack <3
My Wesström

mera! suupeeeeeer!

Svar: åh, neeej.. TACK <3
My Wesström

ingen kommer någonsin förstå min kärlek till din novell<3

Svar: Gaahh! vad glad jag blir, taack <3
My Wesström

Säg inte att det var hon som gav han drogerna..ska läsa nästa på en gång!

Jag har aldrig ens läst en bok med såååå bra språk och allt så man får en riktigt glasklar bild i huvudet av vad som händer <3 heeeelt sjukt hur duktigt du är!!!

Svar: haha men åh vad söööt du är, tack å vad glad jag blir <3
My Wesström




Kom ihåg mig?