one way or another, del 12

Elviras Perspktiv;
"Hej El, vad gör du? Hur gick föreställningen idag? Slår vad om att du var fantastisk. Vi kanske kan ses nån dag? Kommer hem i veckan. xx Louis" stod det och jag kände hur illskan bubblade upp inom mig. Så nu dög jag? När den andra tjejen inte längre var med honom. Pfft, vilken pajas. Vad trodde han om mig? 
Jag klickade fort bort SMSet och försökte sova, men allt jag låg och tänkte på var SMSet. Plötsligt började tankarna komma på min mamma. Jag tänker ofta på henne, trotts alla slagen och övergreppen så var hon min mamma, jag älskade henne. Hur kan man fortfarande älska någon som gjort mig så illa? 
Jag hörde hur det plingade till igen i min mobil, fast denna gång var det inte Louis. David stod det på displayen.

MIRIAM HANSENFilled With Folly | via TumblrFacebook
long hair | TumblrCookieMonsterI want you to rock me | via Tumblr
"Tack för ett grymt motstånd. Du gjorde teatern! Men jag märkte att något var fel, vill du prata om det? Jag kan komma till dig om du vill" stod det och jag kunde inte låta bli att le åt smset han skrev, han brydde sig iallafall. Jag var riktigt trött men jag tittade ändå på klockan, klockan var halv elva bara. 
"Kom förbi bara, det är okej :)" svarade jag och berätta även vilken gata jag bodde på. Han kom bara några minuter efter och vi snackade, länge. Om allt utom mina skador,ångesten, mamma och hela den biten såklart. Det är absolut inget jag inte berättar för alla och nu i efterhand ångrar jag nästan att jag berättade det för Louis. 
"Så, berätta. Varför var du så nere idag?" sa han och jag förstod att han menade innan föreställningen. Jag berättade om Louis och allt han hade sagt, att han aldrig skulle lämna mig, om hur han bara slutat svara och bilderna jag såg på honom och den där tjejen. Han tittade förstående på mig och jag var glad över att någon ville lyssna. 
"Jag tycker du ska svara på hans sms. Berätta hur du känner, han verkar va en bra kille trotts allt, han skulle nog förstå" sa han och log mot mig. Om David bara visste hur jag kände nu, om allt. Jag önska jag kunde berätta, men jag kan inte, jag vill inte. 
Vi pratade en bra stund och klockan blev redan tolv innan han gav sig iväg, men vad gjorde det? Han var så förstående och trotts att han var en av de "populära" i klassen, på skolan, så är det mig han umgås med. Är evigt tacksam för att jag har honom. 
 
"Hur kan en kille som Direk tycka om dig? Du är så ful och smutsig ditt äckliga lilla särbarn. Sök hjälp, ingen vill någonsin ha dig på riktigt" 
Jag vaknade med ett skrik och insåg att jag hade drömt ännu en äcklig verklighetsdröm, orden mamma sagt bara ekade i mitt huvud och jag kände hur jag skakade.Det dröjde inte länge förrän Elly var inne på mitt rum och höll om mig, precis som vanligt efter en mardröm. Vi gick ner och satte oss på soffan och hon satte genast på vattnet till téet. Jag berättade om drömmen och hon satt och gungade mig fram och tillbaka, trotts att klockan var halv två på natten så brydde vi oss inte i det, vi bara satt och tittade framför den öppna spisen och pratade, pratade om allt. Det enda jag inte ville erkänna var att jag var så rädd, så himla rädd. Men för vad? 
 
Louis Perspektiv;
Det hade gått tre timmar nu, varför svarade hon inte? Jag vägrade att somna utan att få ett svar. 
"Louis, vafan gör du vaken nu? Klockan är halv två?" hörde jag en röst komma emot mig. Det var mörkt i rummet så jag såg inte ansiktet men det behövdes inte, jag kände ju igen rösten, Harry. 
"Jag vet vad klockan är" sa jag lite surt och vände bort blicken mot Harry som nu hade tänt lampan.
"Är det Elvira?, hör på här Louis.. Försök att prata med henne imorgon, det hjälper ju inte att du sitter här och väntar på ett svar halv två på natten?" sa han och tittade på mig, jag visste ju att han hade rätt, men jag ville ändå inte tänka tanken på det. 
"Jag vet inte ens vad jag har gjort, Harry. Kan du berätta för mig vad jag har gjort?" började jag lite tyst för att inte väcka de andra killarna. 
"Jag vet inte Lou, men jag skulle inte heller bli så glad om jag kom nära en tjej som plötsligt slutade att svara mig och sedan så ser jag på internet att hon var med någon annan" sa han och satte sig bredvid mig i soffan. Jag tänkte till och insåg just hur hårt det kanske har tagit på Elvira. Jag måste göra något. 
"Du har rätt Harry, tack, du är bäst bro" sa jag och kramade om honom, han skrattade till lite och vi gick och la oss igen. Imorgon skulle jag prata med Elvira, oavsett om hon vill eller inte. 
 
Elviras Perspektiv;
Jag vaknade med ett ryck och insåg att jag inte låg i min säng, jag och Elly hade somnat i soffan och jag jag fick genast brottom, hade helt glömt bort att jag hade skola idag.
"Elly, vakna! vi har försovit oss" ropade jag på henne samtidigt som jag rusade upp från soffan. 
"Hjärtat ta det lugnt, i och med att ni hade teater igår så är ni ledig idag" sa hon och fortsatte sova. Just det! Nu kom jag ju på att jag var ledig, åh. Jag la mig ner i soffan och satte på TVn, jag kom och tänka på gårdagen med David och sedan på Louis igen. 
 
Jag låg och bläddrade mellan kanalerna på TVn medan jag var helt uttråkad. Jag hade legat i soffan och slötittat på TV hela dagen och ibland hade Elly kommit in med något att äta. Plötsligt så plingade det på dörren, jag orkade verkligen inte gå och öppna och dessutom hade jag bara ett par pyjamasshorts och en tröja på mig. 
Jag hörde en röst utanför dörren, men jag kunde inte riktigt höra vad de sa och jag kunde inte heller höra rösten så jättebra, den enda jag hörde var Elly.
"Ja, absolut. Kom in, hon ligger här i soffan" sa hon och sedan kom hon inrusande till mig och blinkade med ena ögat. 
"Du har besök" sa hon och innan jag visste ordet av det så stod det en kille innanför dörren till rummet och här låg jag, helt ofräsch och ofixad. 

VEM kan det vara som kom? hohohohoho.
 

ÅÅÅÅH VA BRA!!!!!! Så himla bra!! Bäst som vanligt. Bästa novellen å så spännande! Hoppas de e Lou som kom, hihi<3

Måste du sluta när det är som mest spännande?;)
haha det måste vara Lou som kom, det bara måste de. Älskar hur Harry är mot Lou!!:D

Sv: Hha, ja vi får se vad som händer!!:D

Freaking awesome! :D Meeeer :3 ♥♥♥

My

Jag tror det är Louis! ;)

superbra!

Snälla meeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D!! <3

OMG MEEEER!
HOHOHOHOOH

Svar: hihi taaaaaack snälla du! <3
My Wesström




Kom ihåg mig?