summer love, del 15

Fridas Perspektiv;
"Hejdå Frida, vi ses" sa han och försökte pussa mig på munnen, men jag drog mig undan. Jag gav han ett leende och gick sedan in. "VAR I HELVETE HAR DU VART? FATTAR DU HUR JÄVLA OROLIG JAG HAR VART FÖR DIG ELLER? ÄR DU DUM I HELA HUVET SOM BARA DRAR OCH INTE HÖR AV DIG? TUR FÖR DIG ATT INTE VÅRA FÖRÄLDRAR ÄR HEMMA NU ALLTSÅ, DET SÄGER JAG BARA." möttes jag utav när jag kom hem helt utmattande, yr och med världens huvudvärk. "Jag mår bra." sa jag. Fast egentligen gjorde jag inte det. Egentligen mådde jag otroligt dåligt, men det är ju ingenting man säger precis. 

Jag började gå upp mot rummet med en skrikande Elin efter mig. Jag kom upp till rummet och la mig i sängen. Elin la sig bredvid mig och hade börjat lugna ner sig lite. 
"Frida, vart har du varit hela natten och vad har du gjort?" jag hörde hur hennes illska förvandlades till tårar och jag klarade inte av att se henne ledsen. Jag har sett henne så ledsen många gånger, men jag har nog aldrig sett henne gråta på grund av mig. 
"Fattar du hur jävla orolig jag har vart eller? och när du inte svarade i telefonen så visste jag inte vart jag skulle ta vägen" fortsatte hon. Jag ville så gärna berätta om allt som hände mig, om Jacob. Om festen, allt jag minns. Men jag kunde bara inte. 
"Elin, jag mår okej. Jag lovar" jag ljög min bästa vän rakt upp i ansiktet och det kändes så otroligt fel allting. Men jag klarade bara inte av att berätta sanningen, inte nu. 
"Jag har vart hos Jacob hela tiden och vi har bara tagit det lugnt framför TVn. Jag svarade inte i telefonen för att min mobil är urladdad" sa jag till henne, fast ingenting var sant. Jag kramade om Elin som slutat gråta när jag berättade det och sedan gick hon till sin säng. Hon såg helt utmattad ut och det kändes bra att jag har någon som bryr sig om mig iallafall. 
 
Harrys Perspektiv;
Killarna hade åkt hem till sig igen och även jag. Jag hade åkt hem till mamma och Gemma för att få annat att tänka på för en gångs skull. 
"Harry, vi ska vara barnvakt till lilla Lux idag, jag hoppas du spart all din energi till att leka med henne nu. Hon har väntat så länge på att få träffa dig ska du veta!" Hörde jag mamma ropa från övervåningen. Jag log lite för mig själv, jag hade verkligen saknat mitt lilla gudbarn. 
 
Det plingade på dörren och jag öppnade med ett stort leende. "heeeeej Lux!" sa jag och bärde upp henne samtidigt som jag gav henne en stor kram. "Hej Harry, jag har saknat dig" sa hon med sin lilla baby röst. Jag skrattade och pussade henne på kinden. Jag pratade lite med Lux mamma Lou en liten stund innan hon skulle gå till jobbet. Det känns bra att ha sån bra kontakt med min stylist och även så fick jag äran att bli gudfar till världens sötaste unge, lilla babylux.
 
"Vad vill du göra idag då?" sa jag och släppte ner Lux på golvet. 
"Ut och gå!" Sa hon kort och pekade på sina skor. Jag kunde inget annat än att skratta åt henne och jag hjälpte henne på med sina skor. Vi gick ut en stund och satte oss på en parkbänk lite på sidan av stan. Jag tog en bild på våra fötter och skrev ut en ny tweet på Twitter "Den enda kärleken jag behöver, min egen lilla prinsessa" skrev jag ut och sedan tog jag med mig Lux till en godisbutik så vi kunde köpa lite godis till kvällen och sen så fick jag bära henne hem och hon somnade sakta i min famn. Det kändes så bra att ha henne, alltid fick hon att tänka på annat. 
 
När jag kom hem så tittade jag på mobilen, ett SMS ifrån Cara. Mitt ex men även en av mina bästa vänner. 
"Tja, längesen nu. Jag är i London idag. Kanske kan vi träffas ett tag? x Cara" Jag blev glad över att hon hörde av sig och jag träffade henne mer än gärna just nu. Hon om någon kanske skulle förstå mig i min situation. 
Jag la Lux i hennes säng hon har här, pussade henne lätt i pannan och gick sedan ut igen. 
 
"Kul att se dig igen!" Sa jag när jag såg Cara gå emot mig. Hon kramade om mig hårt och jag gav henne ett leende. 
"Hur är det Harry?" frågade hon efter att vi pratat en stund. Jag tänkte precis svara när jag såg Frida gående på några gator längre bort. Vart skulle hon?

Detta är ett tidsinlägg. Kommer en ny del (också tidsinlägg) Lite senare idag! KOMMENTERA! :D Kram!

jättebra! :) xxx

Otroooooligt bra!! Meeeeeeer

Bra inlägg, längtar efter nästa!:D




Kom ihåg mig?