summer love, del 24

Elins Perspektiv;
Under hela middagen så satt vi alla och pratade om nästan allt möjligt. De frågade mig frågor som var jag kom ifrån, hur gammal jag var och sånna vanliga frågor. Niall pratade mestadels med hans bror som han verkligen kom bra överens med. Jag hade känt hur konstigt Greg hade tittat på mig några gånger under kvällen men det var först när han frågade om inte han och Niall kunde gå åt sidan lite som jag blev orolig. Tänk om han redan ogillade mig? Efter första kvällen? 

"Är det okej om vi går ifrån ett tag?" frågade Niall innan han gick och tittade på mig. Jag nickade och han pussade mig i pannan. Jag såg hur det gick iväg och jag kunde inte sluta tänka på något annat än blickarna han hade gett mig under middagen, eller det kanske bara var jag som inbillat mig.
"Jaha, Elin. Du och Niall ser verkligen kära ut. Vi är glad över att få ha en sån söt tjej som dig i familjen" Jag väcktes snabbt upp ur mina tankar och tittade mot Nialls mamma som precis sa någonting, men jag hörde inte riktigt vad. Jag bad försiktigt henne att upprepa det hon just sa, vilket hon gjorde. 
"Tack så mycket, det är jättekul att vara här!" sa jag och log mitt finaste leende. Konversationen fortsatte och jag trivdes väldigt bra i Maura och Bobbys sällskap.
 
"Blir det efterätt snart eller?" Sa Niall när han och Greg kom tillbaka ifrån sin lilla promenad. Han satte sig på stolen bredvid mig igen och Greg mitt emot mig. Han tittade på mig och log ett svagt leende. Jag log tillbaka och hoppades på hela mitt hjärta att jag inte hade gjort bort mig, redan. 
"Ta det lugnt, Niall. Vi har hela kvällen på oss!" Sa Bobby och skrattade. 
 
Nialls Perspektiv;
När vi kom tillbaka så satte jag mig på stolen bredvid Elin och hon såg ut att ha det mycket trevligt. Men jag såg i blicken hon hade att något var fel. Jag ville dock inte ta upp diskussionen just nu, jag ville inte förstöra den stämningen vi hade. 
 
Jag tänkte på det Greg hade sagt till mig när vi hade gått åt sidan ett tag. "Jag tror Elin är rätt tjej för dig, Niall. Ta väl hand om henne" Sa han och hade kramat om mig. Han brukade aldrig gilla mina flickvänner och alltid tyckt att de var för mycket. "Elin är väldigt fin, snäll och inte alls som dina förra tjejer" sa han sedan. Jag kramade om honom en gång till och sa tack. Efter killarna i bandet så har Greg alltid funnits där och eftersom jag är hans enda bror och lillebror dessutom så har han alltid vart lite överbeskyddande, och speciellt efter Sarah. 
"Jag är väldigt glad över att jag träffat, Elin. Hon är inte alls som alla andra, hon älskar mig som Niall från Mullingar och inte som Niall från One Direction" sa jag tillslut och jag såg hur Gregs lilla leende förändrades till ett stort flin. "Åh du som aldrig skulle bli kär efter Sarah - insidenten" sa han och fortsatte flina. Jag skrattade till lite och sedan förvandlades mitt ansikte till något allvarligt.
"Jag har aldrig känt såhär. Med Elin känns det på riktigt" sa jag och sedan va det inte så mycket mer med det. Jag och Greg gick och satte oss igen och efter en lång stund så beställde vi äntligen efterätten!
 
Elins Perspekiv;
"Älskling, har det hänt något? Du var så tyst och nere efter att jag och Greg kommit tillbaka?" Jag och Niall hade gått ner till hans rum och vi hade satt oss i hans sköna mjuka säng. Skulle jag våga fråga vad han sa om mig? Och vad han menade med de konstiga blickarna han gett mig under middagen?
"Äsch, det är inget" sa jag och tittade upp mot Niall samtidigt som jag la benen under mig.
"Kom igen, honey! jag vet att det är något!" sa han och tittade ledsamt på mig med denhär blicken som jag bara inte kunde motstå.
"Men, jag tror inte att Greg gillar mig så mycket. Han gav mig konstiga blickar under hela middagen och frågade många frågor på en gång" fick jag ur mig lite tyst. Men Niall hörde exakt vad jag sa ändå.
"Skojar du? Han älskar dig ju!" Sa han och skrattade lite smått.
"Han har aldrig någonsin tyckt om några utav mina andra flickvänner, förmodligen för att de vart så på och vill synas hela tiden, och hade rätt så mycket smink. Men han tyckte du var rätt för mig. Han sa även att du var en bra tjej som jag skulle ta vara på. Vilket jag ska också. Du är den enda för mig och jag älskar dig så mycket!" sa han och kramade om mig. Den stora stenen jag hade i magen hade plötsligt försvunnit och allt kändes så bra igen. 
"Jag älskar dig också, min prins" sa jag och kysste han försiktigt på munnen. Han bar upp mig och kysste mig igen, lite längre denna gång.
En knackning på dörren och Niall släppte taget lite löst om mig och in kom Nialls mamma.
"Mamma, vad gör du är?" sa han och tittade illsket på henne. Jag skrattade lite och såg hur skyldig hans mamma såg ut. "Haha, Niall! Ta det lugnt!" sa jag och tog hans hand. 
"Jag skulle bara ge er lite kvällsfika, sov nu så gott!" sa hon och gick sedan ut sin väg. Hon hade vart och köpt två Ben&Jerry's till mig och Niall och massa godis. 
"Åh, gud vad söt!" sa jag och tittade mot Niall som bara satt där och flinade. "Ja, men hon brukar faktiskt aldrig vara så här på. Hon brukar alltid lämna mig och mina vänner ifred, jag antar det är för att hon gillar dig" sa han och blinkade mot mig. Mitt leende blev ännu större och vi la oss ner i sängen, satte på The Last song och åt våra glassar och godiset.
"Imorgon ska vi träffa Jason och Eric. Två av mina barndomsvänner, om det är okej?" Sa han tillslut och tittade på mig. 

Ny del ikväll! 
 
 

jättebra! :) xx

Super!

Super, de är så gulliga! <3

Så sjukt bra del, kan du inte skriva 2 eller 3 ikväll. Är så kär i dina noveller! Lite mer kärlek i nästa del kanske? Hihi live u kramiss! Länkbyte btw? <3 <3 <3

Ny del ikväll redan?!:D JAAAAA!:D

Sv: Haha, vi får se. Vem som ringer..
Ja, dom kommande kapitlerna blir längre!;]<3

OMG så bra!! MEEEEEEEERR :))




Kom ihåg mig?