summer love, del 25

Elins Perspektiv;
"Jag skulle bara ge er lite kvällsfika, sov nu så gott!" sa hon och gick sedan ut sin väg. Hon hade vart och köpt två Ben&Jerry's till mig och Niall och massa godis. 
"Åh, gud vad söt!" sa jag och tittade mot Niall som bara satt där och flinade. "Ja, men hon brukar faktiskt aldrig vara så här på. Hon brukar alltid lämna mig och mina vänner ifred, jag antar det är för att hon gillar dig" sa han och blinkade mot mig. Mitt leende blev ännu större och vi la oss ner i sängen, satte på The Last song och åt våra glassar och godiset.
"Imorgon ska vi träffa Jason och Eric. Två av mina barndomsvänner, om det är okej?" Sa han tillslut och tittade på mig. 

Jag nickade och la mig i hans famn med huvudet mot hans bara överkropp. Han viskade hur vacker jag var i mitt öra och pussade mig i pannan. Det spelade ingen roll hur många gånger jag än hörde de utav Niall, jag blev lika glad varje gång och han gör mig så himla lycklig. 
Plötsligt burrade det till i min telefon. "Mamma" stod det på displeyen och jag klickade upp SMSet snabbt.
"Hej gumman. Hur är det? Jag och Ida är hemma hos Yaser med de andra nu. Vi är på bättringsvägen. Saknar dig min älskling. Kärlek, Mamma" stod det i det. Jag kände hur glädjetårarna började rinna och jag visade Niall SMSet och han blev lika glad som mig. Min mamma och syster är snart friska. Jag läste SMSet om och om igen och jag kände hur mitt leende bara blev större och större. Jag bestämmde mig för att ringa upp mamma och vi snackade i en evighet. Om allt, vad jag och Niall gjort och hur resan har gått. Hon lät väldigt glad på rösten och det kändes skönt att få höra hennes röst igen. 
 
Nialls Perspektiv;
"Niall! Är ni vakna? Alex och Anne kommer hit snart" sa mamma och knackade på dörren. Fast denna gång kom hon iallafall inte in, som tur var.
"Jadå. Vi kommer snart" sa jag och sträckte på mig lite. Elin sov fortfarande och jag kunde inte låta bli att le åt henne, hon var så söt när hon sov.
Jag skakade lite försiktigt på henne och hon öppnade ögonen försiktigt.
"Godmorgon älskling" sa hon med sin hesa morgonröst och kysste mig på munnen. Att andas in hennes doft var det bästa som fanns och hon luktade alltid så gott.
"Mammas kompis och hennes barn kommer om en stund. Ska vi gå upp?" sa jag och tittade in i hennes ögon. Hon nickade och satte sig upp. Vi drog på oss de första bästa i våra väskor och sedan gick vi upp föör att äta frukost. Elin hade svarta tights och ett långt linne och jag tog på mig ett par chinos och en vit t-shirt.
I köket möttes vi av mamma och pappa som redan hade börjat med frukosten.
"Godmorgon mina små turtuduvor" sa mamma och flinade lite retsamt. Elin bara skrattade men jag förstod inte var det var med henne. Hon brukade aldrig bete sig såhär när jag tog hem tjejer? Varför har hon blivit så pratsam med just Elin? Jag tittade på henne med en sur blick och jag skulle precis sätta tuggan i min macka då det ringde på dörren. 
Jag sprang fort och öppna medans mamma, Elin och pappa satt inne och prata i köket.
"Heeeeej Niall!" möttes jag av en liten kille som kramade om mig. Jag kände direkt igen honom, Alex.
"Hej grabben! Gud vad stor du blivit!" sa jag och bärde upp honom och jag kände hur han besvarade kramen. Jag hade verkligen saknat denna kille, han var ju som min lillebror. Jag kramade om Anne också och vi gick vidare till köket.
"Detta är min flickvän Elin!" sa jag och dom hälsade vänligt på varandra. Alex satte sig i mitt knä och frågade Elin tusentals frågor. Jag antar att hon bara tyckte att det var roligt och de verkade faktiskt komma bra överens. 
Vi gick från bordet när jag och Elin ätit klart och jag frågade Alex vad han ville göra.
"Fotboll!" Sa han och tittade upp mot mig och Elin.  Jag log mot Elin som bara stod och flinade åt honom. 
"Du och jag Elin, mot Niall!" fortsatte han sedan och tittade på henne.
"De låter bra" svarade hon och han tog hennes hand och vi gick ut mot trädgården där vi började spela lite lätt. Vi spelade ju såklart snällt så jag lät han vinna. "High Five för oss!" sa Elin och Alex slog till hennes handflata. Det kändes bra att se att de kom så bra överens. Vi spelade lite fifa och såg på barnprogram och några timmar efter så var det dags för dem att åka hem. 
"Det var jättekul att se dig igen killen, har saknat dig massor" sa jag och kramade om Alex. "Elin är mycket bättre än dina förra tjejer" viskade han svagt i mitt öra och jag bara log åt han och ruffsade till han lite i håret. "Jag vet" svarade jag och han gick vidare mot Elin. 
"Jättekul att se dig, Alex!" sa hon och kramade om han. Han såg väldigt nöjd ut och sedan gick han och Anne iväg. Jag tittade på klockan och fick se att den redan var fem. Vart hade dagen tagit vägen? 
"Tja Niall, har du och Elin lust att komma över och spela lite NHL13 eller?" Stod det i SMSet jag nyss fått ifrån Eric. Jag visade Elin det och hon tyckte det lät som en bra idé. Vi satte inte på oss några andra kläder utan bara sa hejdå till mamma och gick ut, bara några kvarter bort bodde Eric så det var rätt nära.
 
Fridas Perspektiv;
Jag hade nu vart utan Elin i två dagar och det kändes som en evighet. Jag hade som tur var haft det riktigt bra med Harry de senaste dagarna. Jag gillade ju honom riktigt mycket. Men tyckte han samma sak om mig? Vi har inte pratat om det, saker har bara hänt. 
"Vad tänker du på?" hörde jag en röst komma bakifrån mig och Harry kramade mig. 
"Harry, jag gillar dig väldigt mycket, och det vet du" sa jag och jag kände hur hans ögon tittade ner mot golvet.
"Men..?" fortsatte han och ville inte möta min blick. Jag satte mig i sängen och Harry stod kvar på samma plats och tittade neråt.
"Känner du lika för mig?" sa jag och reste mig upp från sängen igen och gick fram till Harry. Han hade släppt blicken ifrån golvet och tittat upp mot mig och våra blickar möttes. 
 

Du är bäst!!!!meeer!!

ÅHH, SUPERBRA!

Åh jag älskar den här novellen! vill bara ha mera! :D

Svar: åh tack så mkt! kul att du gillar den! :D
My Wesström

Riktigt bra!! :D

Hoppas han säger ja!

jättebra! :) xx

Åh vad gulliga de är. Du är så himla bra på att skriva! :)

SUPERBRA! :D




Kom ihåg mig?