change my mind, del 11

Liams Perspektiv;
"Shall we go in?", frågade hon blygt efter ett tag och hon såg faktiskt lite nervös ut. Jag nickade och tittade mig omkring för att se om någon hade sett mig, men än så länge verkade allt lugnt, ovanligt lugnt. Vilket var skönt eftersom jag har ju inga som helst aningar om hur Janina känner inför våra fans och jag vet ju själv hur jobbigt det kan vara att inte kunna äta ifred, och speciellt för en människa som inte är van med så många omkring sig. Vi gick in till Caféet och ställde oss i den ovanligt korta kön. 

Second Chance | via Tumblrquotes | Tumblrall about life _ fashion
-Girls- | via Facebooklove of my life | via FacebookPhotoshoot April 20th | via Tumblr

Vi satte oss vid ett bord för två och jag var fortfarande förvånad över att än så länge hade ingen reagerat på att vi var här. 
"Is there anything wrong?", jag väcktes från mina tankar då Janina tittade oroligt mot mig. 
"No, everything it's fine.", sa jag och log ett säkert leende för att bekräfta att allt var okej. Jag tog upp min stora muffins och jag såg hur även hon gjorde lika. Samtidigt tog vi en varsin tugga och som vanligt var den riktigt god. 
"So.. You've never had a boyfriend before?", sa jag tveksamt och tittade upp mot henne. Jag såg hur hon stelnade till lite vilket gjorde hela situationen obekväm. Varför frågade jag så? 
"Yes, or.. Not for real. I've had a few like that, but it was never anything serious, they just wanted something else.", det högg till i hjärtat när hon sa det och jag tittade oroligt på henne. Vad menar hon med att de ville något annat? "I'm not that type of girl like have a boyfriend. They don't like me."
"It must have been stupid boys, they know not what they lost.", log jag och hon tittade generat upp från sin muffins på mig och jag såg hur ett leende trängde sig fram. 
"And you? have you a girlfriend, or something?", stammade hon nästan fram och såg riktigt nervös ut. 
"Nah, we broke up a few months ago. We had almost no time for each other anymore."
"Oh, so you are still love with her?", frågade hon lite osäkert samtidigt som hon skruvade lite på sig. 
"No, not anymore.", skrattade jag till och jag såg hur hon sken upp. Hennes leende var verkligen så vackert, hon var så fin. 
"Do you want to meet my friends from One Direction?", frågade jag efter en stund och hon tittade förvirrat på mig.
"I think they don't like me.", muttrade hon till och mitt leende blev ännu större, vilket hon såg. "Why are you smiling like that all the time? stop, it spreads the to me too."
"The boys really liked you, they think you're cool. You made a good impression on them, and you can always make it better.", skrattade jag och såg hur hennes leende blev större. 
"Everyday it's a second chance.", härmade hon det gamla citatet och flinade stort mot mig. 
Vi satt länge kvar och pratade om allt möjligt, det kändes så bra att kunna prata med henne. Hon var verkligen annorlunda. 
 
"How it feels? are you nervous?", frågade jag henne när vi satt i taxin påväg hem till mig där killarna var.
"No, not at all. I have meet dem before.", skrattade hon och tittade mot mig. "But I must admit I was a little nervous to meet you today.", fortsatte hon.
"Are you there now?"
"No, not anymore.", sken hon upp och hon var verkligen som en annan människa, hennes röst lät avslappnad och lugn, inte alls lika hektisk och upprörd som de tidigare gångerna vi träffas.  
Taxin stannade utanför mitt hus och tillsammans gick vi in genom ytterdörren och möttes av en förvånad Harry som bara stod i kalsonger när vi kom in. 
"Oh! I'm sorry I didn't know you were coming over.", han tittade generat mot oss och min blick tittade automatiskt mot Janina som smålog för sig själv.
"It's okay man, I'm glad you have the underpants on you anyway. So you're not completely naked, I mean.", log jag mot honom och gick vidare in till vardagsrummet med Janina tätt bakom mig och i soffan satt Zayn och tittade på någon dokumentär på TVn. 
"Hey Janina, nice to see you again.", hälsade han vänligt.
"Hey, nice and see you to, guys. Where is Niall and Louis?"
"Yeah, right. Where are they?", frågade jag samtidigt som jag började titta mig omkring i huset. Jag tittade sedan på Harry som precis kom in i rummet han också. 
"Niall was hungry, so he and Louis went to Mcdonalds to buy food.", svarade han direkt och i samma ögonblick hörde vi dörren öppnas och in kom Louis och strax därefter kom Niall. 
"God, how many people there were out. They were fans everywhere.", sa Louis efter att han kommit in och hämtat andan lite och det tog ett tag innan han märkte att jag och Janina var inne, det var först när Niall hejade på oss då Louis märkte oss och han såg riktigt chockad ut. 
"Wait, what? when did you get here?"
"We arrived a little while ago. We were chilling out a bit with you.", skrattade jag och såg att Janina satt sig i soffan. 
"Aha, nice to see you again anyway, Janina! Hope that Liam has done and not disgraced himself.", skrattade Louis till och jag kände hur mitt leende ökades. 
"Oh, shut up, Louis.", hojtade jag till och såg hur Janina log mot oss båda. 
"Yes, it's been really fun to be with Liam, always.", jag tittade på henne och log ett glatt leende. Jag flyttade mig närmare henne och det syntes att hon uppskattade det. 
"Janina, you like FIFA?", Niall kom ut från köket och tittade frågande på henne som bara ryckte på axlarna. 
"Not really, but you can play if you want.", sa hon och tittade ut mot oss i ett leende. 
"No, of course not. We do anything you want!", sa Zayn och flinade lite. "Want to play singstar?", vi alla tittade förväntansfullt mot henne som mest såg rädd ut. 
"What? no! I can't sing."
"Yes, everyone can sing, even you. Then if it is good or bad is expected course and see.", jag blinkade mot henne och jag såg hur hon bara ville le men gjorde allt för att hålla det inne.
"Okay, go ahead game then.", hon tittade mot mig och log hemlighetsfullt. 

Kommentera vad ni tycker om detta kapitel! Nästa del kanske kommer ikväll, har lite läxa jag måste ta itu med och det är ju även hockey ikväll, men ska försöka hinna med ett till, håll er uppdaterade! kram :) 

ÅÅHHH grymt !!!! Älskar!!!

Svar: taack <3
My Wesström

Bästa bloggen, helt klart :)

Svar: åh, blir så glad <3
My Wesström

Super, som vanligt!! :D kram ♥

Riktigt bra :)
Längtar till nästa ;)

Svar: Åh, tusen tack! :)
My Wesström

Haha meer! så kommer säkert Janina sjunga bra ;)

Svar: Haha, jaaa ;)
My Wesström

Jättebra!! Haha, jag skrattade när jag läste: Taxin stannade utanför mitt hus och tillsammans gick vi in genom ytterdörren och möttes av en förvånad Harry som bara stod i kalsonger när vi kom in.
Haha

riktigt bra! Det märks väldigt tydligt att ge gillar varandra :)

Svar: hihi, ja men ellerhur! ;)
My Wesström

tillsammans gick vi in genom ytterdörren och möttes av en förvånad Harry som bara stod i kalsonger när vi kom in.
"Oh! I'm sorry I didn't know you were coming over.", han tittade generat mot oss och min blick tittade automatiskt mot Janina som smålog för sig själv.
"It's okay man, I'm glad you have the underpants on you anyway. So you're not completely naked, I mean.",- haha, vad roligt!;p
Det var en bra del!!:D

Sv: Det förstår jag att du är! Ja, vi får se om det blir dom!<3




Kom ihåg mig?