change my mind, del 16

Janinas Perspektiv;
"Really? sorry, I must forget that. You know, all girls want me so I can't count all my whores.", sa han och de andra applåderade och jublade högt. 
"Yes but I understand that they went away because you have this behavior so nobody wants you.", sa jag och vände mig snabbt om men Cody reste sig upp och tog tag i min arm. Han tittade in med sina svarta ögon i mina och såg riktigt allvarlig ut. 

Fight | via Facebook(3) Tumblr
Xo&pink | via Tumblr(1) Tumblr
 

"What do you want?", fnös jag till och försökte ta bort hans hand som hårt höll fast i min arm. Han förde mig bort från killarna som tittade efter oss. 
"believe you can't come and think you are something in front of my friends just like that. You're ruining my reputation.", viskade han och höll kvar handen. "Don't think that you know me, you don't."
"No, I know. But I just don't want to end up in trouble anyway, you saved me, now I want to save you.", svarade jag och försökte låta stark i rösten. 
"But I never had to rescue you if you had listened to me from the beginning. Everything happend for a reason", mumlade han och tyst stod vi på gräset en bit ifrån de andra och tystnaden varade en lång stund tills Cody avbröt den.
"I heard that you started dating Liam, fun for you.", hastigt tittade jag frågade på honom och han skrattade osäkert. "Yeah, I may be parents loose, but I'm still not behind in everything new happening and you know, it's a small town this, rumors spread quite quickly."
"Do you know him?" really good, I mean?", frågade jag och han skruvade lite osäkert på sig. 
"Before he was famous, yes. Not now. Me, Andy and Liam was everyday when we were little. Like brothers.", han satte sig ner och jag likaså. 
"What happend?"
"I meet my new friends, Andy meet a girl I don't like and Liam became famous, that's it." , suckade han och drog hårt bort några grässtrån från det gröna gräset. "But I think you shouldn't trust Liam, he lies a lot and is false. He plays with girls' hearts.", jag reagerade starkt på det han just sa och tittade förstulet mot honom. 
"What? Liam is a good guy, okay? I think like him."
"Really? What do you really know about him?", det han just sa fick mig att tänka efter en aning och jag insåg faktiskt att jag inte visste så speciellt mycket om honom mer än att han var Liam Payne från One Direction och  att han och hans ex inte längre hade tid för varandra. Jag tänkte på det Angelica sa tidigare också. "men jag har hört att de ofta leker med tjejers hjärtan" , mina tankar rullade i mitt huvud och jag fick en riktig tankeställare. Skulle jag våga riskera att bli krossad ännu en gång på grund av kärlek? inte en chans. Detta måste få ett avslut nu. 
Jag väcktes upp i mina tankar då Cody försiktigt knuffade till mig på ena axeln och tittade besvärat på mig.
"But what are you thinking? Being a world-famous guy would like a uncouth loser like you?", jag tittade på honom och rynkade lite på pannan samtidigt som jag visste att han hade rätt. "Join the party tonight instead, me and my buddies? Not those who were at the party, these are a bit more quieter and not nearly as dangerous.", jag tvekade en stund men nickade tillslut.
"Yeah, it sounds good.", svarade jag och log mot honom. Eftersom allt annat redan var åt helvete nu, så varför bara inte göra det lite sämre? och festa var ju precis det jag behövde just nu.
"Great! Enter your number so I texting you tonight.", flinade han och gav mig sin Iphone. Jag klickade snabbt in det och ställde mig upp. 
"See you soon. Now I have to go back.", sa jag och han nickade. Jag vände mig om och gick in mot köpcentret igen, jag letade i några butiker och tillslut hittade jag Nova och Lisa som satt på Starbucks Coffee vilket endast fick mig att tänka på Liam. Killen som fick mig känna mig trygg, killen som fick mig att känna mig världefull precis som jag var och killen som fått mig känna en känsla jag aldrig sett förr. Vad skulle hända nu? skulle allt vara över? Skulle jag bara ignorera honom? ja, jag kunde bara inte bli sviken, inte igen. Att veta att han kanske bara lekte med mig gjorde ont, nästan alldeles för ont. Men jag drog en djup suck och gick fram till bordet där Lisa och Nova satt och åt. Med ett stort fakeleende på läpparna satte jag mig bredvid Nova och försökte hålla humöret uppe. 
"We didn't know what you liked so we bought a smoothie for you.", log Lisa och gav mig den. Jag tackade så mycket men kunde ändå inte låta bli att ha Liam i tankarna. Även om jag visste nu i efterhand att det aldrig skulle funkat ändå. 
"What did you do anyway?", frågade Nova och medans jag försökte komma på något bra svar så drack jag lite av den goda smoothien. 
"Uhm.. I went to a few friends and talked only.", de båda nickade och fortsatte att äta på sina muffinsar. Lika muffinsar som jag och Liam åt med varandra första gången. Jag drog en djup suck och försökte få tankarna på annat då Lisa började prata. 
"No more Andy in a few days anyway, I know how tough he can be. But he'll go to his girlfriend on the country so he'll be gone all week."
"Okay, good.", flinade jag och väcktes av tanken att jag då skulle slippa se Liam tillsammans med Andy iallafall, ett problem borta. 

Drama, drama, drama! vad ska hända nu? Jobbig kväll nu känner jag, är så himla glada för er skulle som har åkt och sett killarna ikväll, själv ligger man här hemma med choklad och tröstäter till en disneyfilm. Är verkligen inte på humör just nu känner jag men här är del 16 iallafall. Ha en superbra långhelg iallafall. 
 
Ska även till göra massa saker imorgon och åker till mormor på kvällen, så jag kommer sätta tidsinlägg tills på lördag! Allt för er, såklart! men då vill jag att ni kommenterar mycket också! (även om jag inte kommer kunna svara på dem så gör jag det när jag kommer hem). Kram på er alla!

Jättebra!!!!!!
Kan knappt vänta till nästa kapitel!!!!!!!!!💜💜💜💜💜💜💜

Svar: Åh, vad glad jag bliiir!!
My Wesström

E

Haru kik? Har inte heller biljetter, tänkte om vi kunde kika lite? Vara losers tillsammans? :)
Heter btw Ellietheboss :)

Gör som du, fast tröst läser din blogg <3 nästa gång SKA vi få biljetter ;)
Bara så du vet, du skriver så sjuuukt grymt <3

Svar: ja nästa gång finns det inget "vänta" .. då gäller det direkt!
TACK SÅ MKT <3
My Wesström

Kom över till mig, One Direction filmer pågång och tonvis med godis!

Svar: Ja, men guuud.. Kommer direkt då ju! haha
My Wesström

Jättebra!! (Om det är fel stavning i resten av kommentarn är det för att jag målat naglarna med texten I love 1D!) längtar till nästa! Jag längtat till nästa

Ännu ett super kapitel! C:

Svar: tack så mycket snälla duu!! :)
My Wesström

SÅ SUPER BRA!!!! Jag har också tröstätit godis till filmer ;)

ÅH NEEEEJ!! Hon får inte välja Cody!!!

Sjukt bra!! Jag tycker synd om alla som inte kunde komma till konserten igår men den var så sjukt rolig <3 HON FÅR INTE VÄLJA CODY!! Meeeer :)

My

FÖRLÅT! Det har varit något fel på bloglovin så dina inlägg har inte kommit upp :((

Jag var på konserten igår, det var grymt och jag lider verkligen med dej som missade den!

GRYM denna novell är förresten, jag tycker den är bättre än den senaste :D
PUSS OCH KRAM




Kom ihåg mig?