change my mind, del 22

Janinas Perspektiv;
"You know, all guys are not the same. I've known Liam ever since I was born, he's not one of those guys.", jag tittade nu mot henne och satte mig ner i sanden men hon stod själv kvar. 
"Don't be so hard on yourself, or anyone else.", jag blev förvånad över att hon var tretton år och ändå sa så kloka ord hela tiden. Men jag förstod att hon menade det hon just sa, vilket bara gjorde mig ännu mera osäker. Osäker på mig själv, vem jag var, och vem jag kommer bli. 

Nialls Perspektiv; 
Vi kom hem från Nandos och Liam gick direkt upp på hans rum. Jag ville följa efter men Harry hejdade mig, han hade rätt, Liam behövde vara ensam ett tag. 
"Where is Liam's family, by the way, have not met them during the whole time we where here?", frågade jag och tittade mot killarna. 
"They have gone to Hollywood to shop for the whole family, Liam told you so, that's why we went with him here so he did not have to be alone.", svarade Zayn som alltid hade rätt. Jag skrattade lite och kände mig riktigt dum, hade helt glömt bort det. 
"What do you say, we'll play some FIFA?", vi alla tittade mot Louis som smålog lite. Jag antog att han bara ville pigga upp stämningen lite mellan oss, fast det verkade inte gå så bra. Är en ledsen utav oss, så blir vi alla det. Det går bara inte att göra något åt.
"Well, is not that keen on it.", svarade Harry och vi alla nickade instämmande. "We all go home tomorrow and we can't just leave Liam alone here, it feels completely wrong."
"Yeah, Harrys is right. But, what should we do then?", svarade jag och såg hur Louis log. Han log sitt 'jag-har-kommit-på-det' leende. 
"Liam will just have to go with either of us home if he wants."
"Sure. But maybe not you and I, Louis, for I supposed to meet Perrie and you'll surely meet Eleanor so it might not be so fun for Liam then.", sa Zayn och vi alla höll med om det. 
"Yeah, He will accompany me to Mullingar or Harry to Holmes Chapel, that's it.", log jag och Harry tyckte det lät som en bra idé. 
"Let's go. We go up to Liam, He has been alone for long enough now.", hojtade jag till och reste mig upp från soffan och det gjorde Harry, Louis och Zayn med. Vi gick långsamt upp för trappan och in till Liams rum där han låg i sängen och tittade upp mot taket. 
 
Liams Perspektiv; 
Jag låg och tänkte på allt, Cody, Janina och karriären då fyra killar kom inrusande i mitt rum. De hade låtit mig vara i en stund iallafall, vilket räckte. Jag behövde killarna här just nu, trots att det är skönt att vara själv också. Men att veta att de alla ska åka hem till sig imorgon var riktigt tråkigt och det skulle kännas så tomt utan dem. Vi var ju alltid van vid att sova tillsammans, äta tillsammans och göra allt tillsammans, men nu och några veckor framåt så kommer vi säkert inte träffas alls, vilket känns både konstigt och jobbigt. 
"Oh, come on Liam. I hate to see you like this.", sa Niall som nu satte sig i fotändan av min säng medans de andra tog plats i min soffa. 
"Sorry guys, I can't help it.", suckade jag och fortsatte att stirra upp i taket. "I know that Cody is not right for her, I know his little games."
"Yes, okay. But it's Janinas choise. Does she want to be with a jerk, so let her be.", sa Louis från soffan och tittade mot mig. Han lät för första gången på väldigt länge seriös, vilket jag var glad över att han kunde bli när det verkligen gällde. 
"Yeah, she will realize his little game late and then you have probably already someone else.", log Zayn.
"Liam, we have thousands of girls after us every day, so do not worry. The right is out there somewhere.", sa Harry lugnt och jag vinklade huvudet mot Louis, Zayn och Harry och log mot dem. 
"But I want Janina, she's so..-"
"Different, and you like it. We understand it, but lifes go on.", Louis avbröt mig och jag bara nickade mot honom. 
"Thanks boys, you are the best. It will be sad to have to leave you tomorrow, but we heard over the phone every day, right?"
"In fact, we don't want to leave you alone here, so you can either follow me or Niall me home.", flinade Harry och jag kände en viss lättnad inom mig. Jag ville verkligen inte vara kvar här och se Janina med Cody hela dagarna, att följa med någon av killarna hem var precis det jag behövde. 
"Yes, I go home with you, Harry, to Holmes Chapel. And thanks again, for everything.", log jag mot de alla och jag kände hur stämningen genast mjuknade upp. 
"Last night together now then, guys, let's do something fun or what? type, go bowling?",Louis hoppade snabbt upp ur soffan och jag såg hur glada de andra blev över förslaget. 
"Oh, good idea. What are you saying Liam?", sa Zayn och tittade mot mig. Egentligen ville jag bara vara hemma och inte göra något alls, men det var som sagt, sista kvällen tillsammans alla fem, klart man lät hitta på något kul då. 
"Yes, of course. Let's go then!", sa jag och hoppade upp från sängen och vi alla rusade ner för trappan, ut i hallen och direkt ut till bilen. På vägen dit skrattade och pratade vi om allt, precis som vanligt, och för ett ögonblick fick de även mig att sluta tänka på Janina. Jag är så oerhört tacksam över att just jag fick lära känna dessa fyra killar, som även är som mina bröder och bästa vänner samtidigt. 

Tidsinlägg #6! , nästa kommer senare ikväll! håll utkik och vad tyckte ni om detta inlägg? det blev bara om killarna denna gång, hihi. Kram!

Jättebra del! Undra hur det blir mellan janina nu då!

Sv: Ja, vi får se om Liam kan lösa detta på ett bra sätt eller hur det blir mellan alla!

Du är grym som vanligt! Jättebra å älskar att bara killarna blev med!!! Meeeeer!!

Vad jag tyckte om detta inlägg?
Heeeelt hyper braaaaaaaaaaaaa! <3

Svar: sååååååå hyperglad blev jag för denna kommentar! <3
My Wesström

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Du är bra som vanligt å älskar dehär kapitlet! Shiiit trodde aldrig att cody var sån!!!




Kom ihåg mig?