change my mind, del 25

Janinas Perspektiv;
Innan vi satte oss i bilen så tittade pappa en lång stund på oss och log. Vi tittade lite frågande på honom och jag nästan skämdes över hur mycket han tittade, dock verkade Ellinor bara tycka att han var rolig. 
"It's sick. You two has been friends in all these eighteen years. And yet keeps you together. This is real friendship. So different but also so alike.I remember everything from when you were little, it feels like yesterday. I love you girls, you are my favorites.", sa han och drog in oss i en hård gruppkram, och hade jag vart samma som jag var för bara någon vecka sedan så skulle jag fort dragit mig undan, men inte nu. Istället besvarade jag kramen och jag kände hur lyckan i den lilla ringen vi stod i bara ökade och ökade bland oss alla tre.


 
I bilen var allt så bra. Vi skrattade, pratade och allt var som det var för två år sedan igen. Mitt humör ändrades direkt när jag såg Ellinor och att ha henne här gjorde mig så mycket gladare. Jag kunde äntligen skratta på riktigt igen, på det sättet jag kunde skratta tillsammans med Liam. 
 
Vi kom fram till huset och jag såg hur Ellinor reagerade fort. Hennes ögon var stora som golfbollar och munnen var vidöppen. Hon lära till och med ta av sig solglasögonen för att kolla ordentligt. 
"Drömmer jag eller? är detta hus på riktigt eller?", viskade hon chockat i mitt öra samtidigt som hon höll i sin stora handväska. Jag skrattade åt henne och vi gick in mot huset där Lisa, Nova och Andy stod och väntade på oss.
"Nice too see you, Ellinor. We heard so much about you.", Lisa log sitt vanliga leende och tog Ellinors hand. Hon hälsade vänligt på Lisa, även på Andy och Nova som såg ut att vara väldigt intresserade vem Ellinor var eftersom de länge tittade på henne, speciellt Andy. 
Jag gjorde ett tecken på att vi skulle gå upp vilket Ellinor såg och nickade, vi kom upp i mitt rum och hon hoppade fort till min säng och la sig uppgivet i den. 
"Jag är så trött. Du ska bara veta allt som hänt under dessa veckor.", suckade hon och jag gick försiktigt och la mig bredvid henne. 
"Är det Lucas?"
"Ja, det är slut tror jag. Eller, jag vet. Jag hatar han.", suckade hon och jag kunde inte låta bli att le. 
"Bra, jag hatade han alltid från den stunden han..-", jag kom precis på mig själv och hejdade mig hastigt. Hon vände huvudet från taket till mig och våra blickar möttes.
"Vad menar du? vad har han gjort?"
"Uhm..-", hon tittade lite allvarligt på mig och jag kände bara att jag inte kunde ljuga för henne. Jag tog ett djupt andetag och berättade det som hände för några månader sedan när hon gick på toan.
"Men vadå? försökte han kyssa dig? varför har du inte sagt något?", förtvivlat tittade hon på mig och jag suckade.
"Jag ville verkligen inte förstöra mellan er, du var så lycklig med honom.", sa jag och ryckte på axlarna.
"Jag trodde jag var det, men lyckligast var jag med dig. Ingenting är viktigare än vår vänskap, och du har hållt detta inom dig i flera månader?", frågade hon, jag nickade. 
"Inte konstigt att han inte ville att jag skulle vara med dig. För han ville vara med dig, det var säkert hans plan hela tiden.", jag såg hur hon trotsade tårarna och höll dem inne, jag satte mig upp bredvid henne och kramade om henne hårt. 
"Jag skulle aldrig någonsin vilja ha honom. Han är en tönt som jag aldrig tyckt om. Du förtjänar någon bättre.", sa jag och kom på mig själv. Att prata kärlek just nu är inte det lättaste för mig heller. 
"Vad var det egentligen som hände mellan dig och Liam?", sa hon och la armen om mig och jag tror hon såg att jag uppskattade det. Men ändå ryckte jag bara på axeln och knep ihop med munnen. 
"Man såg på bilderna på internet hur lycklig han gjorde dig, hur han fick dig att le. Hur han,,-"
"Okej, det räcker. Jag fattar.", stoppade jag henne och kände hur tåren som absolut inte fick komma rann ner från kinden och jag suckade högt. "Han fick mig att känna som ingen annan fick. Sedan träffade jag Cody och allt blev fel. Jag trodde på hans rykten och lögner om Liam. Jag var bara så rädd att inte bli sviken igen. Jag tror jag älskar honom, men jag kan bara inte vara med honom."
"Men varför, Janina? ni är som gjorda för varandra och att bli sviken är något man aldrig kommer undan när det gäller kärleken, men jag vet att Liam aldrig skulle göra sånt med flit.", sa hon och log mot mig. 
"Vad vet du om honom? och om oss?", fnös jag till och torkade bort tårarna. 
"Jag är ju inte efter, jag kollar ju på deras interjvuer.", blinkade hon och jag bara skakade på huvudet. 
 
Vi hade äntligen kommit in på ett annat ämne då pappa kom in i mitt rum, självklart utan att knacka. 
"Look this cute picture! it's you girls.", han rusade in och satte sig mellan oss i sängen och visade ett kort från när vi var små, kramandes. Vi log mot kortet och sedan mot varandra. 
"I found it in our basement when I looked after my old luckysocks.", jag tittade med en frågande blick på honom och han bara skrattade.
"Your old luckysocks?"
"Yeah, me and Andy to play football. Will you be there?", frågade han och tittade på oss. Innan jag ens hann tänka klart så hade Ellinor redan svarat.
"Of course, I love football!", hon log mot mig och klappade mit på ryggen. "It'll be fun, let's go!"
Ellinor och pappa reste sig upp samtidigt och själv låg jag kvar i sängen och tittade på dem. 
"On a condition..", började jag och såg hur pappa höjde ögonbrynen lite. "If you transport us to London tomorrow so we can go shopping."
Både pappa och Ellinor sken upp och han nickade villigt. 
"Sure, come on and play football with us then." , han tog min hand och drog mig upp och vi alla tre gick på rad ner för trappan. 

Kanske lite tråkig del, men hade fått lite kommentarer tidigare att det inte ville ha så jäättemycket händelser i varje inlägg, så hoppas det blev bra ändå! Vem kommer de träffa på fotbollsplanen och kommer Liam och Janina att lösa allting? Nästa kommer ikväll! Kommentera!
 

Klart det kommer lösa sig mellan hon och Liam, och det bara måste vara så att Liam kommit hem från Harry!! längtar!!<3

Jättebra!, eftersom Liam är med Harry hemma hos honom finns det chans att Cody är där.

Inte tråkig alls!!! Mer!!! Du ääger söta du sluta aldrig skriva<3

Svar: Men åh , taaack!!! <3
My Wesström

Bäästa och underbara du, inte dåligt alls! du är så underbart bra hela tiden, uppskattar att du uppdaterar så ofta! kram.

Svar: Gjorde min kväll, tusen tack!<3
My Wesström

Du. Är. Så. Grym. På. Detta.
Just sayin <3

Svar: tack underbara du, blir sååå glad! <3
My Wesström

Spännande att se vem som är där xD

Svar: Hihi jaa, det får vi se nu! ny del uppe! kram :)
My Wesström

Sjukt bra! :)

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Riktigt bra, hoppas att det är Liam men tror dock inte det... Hoppas i alla fall verkligen inte på Cody!

Svar: Hihi jaa, ny del är uppe nu! ;)
My Wesström

jättebra som alltid!!!!♥♥
Din uppdatering är fantastiskt!!!

Svar: Tusen tack underbara du! blir så glad <3
My Wesström

Yey! längtar till nästa inlägg!
Hoppas hon och Liam träffas snart! :)

Svar: Haha sötis! :) <3
My Wesström




Kom ihåg mig?