change my mind, del 44

Janinas Perspektiv;
Jag följde efter den lilla damen som förde mig till rummet där Ellinor låg. Jag stannade hastigt upp vid dörröppnigen när jag fick se den veka lilla tjejen som låg i sjukhussängen med alla slangar överallt på kroppen. Var det verkligen hon? var det min bästa vän jag såg nu? 
"She's very tired and sick. Let it go fast.", suckade hon och lämnade rummet. Jag gick sakta fram till henne och la mig bredvid henne, hennes ögon var öppna men hon sa ingenting. Jag pussade henne på kinden och tog hennes hand, vilket hon besvarade. Och bara det kändes bra. 

Quotes LifeForever young :* | via Tumblr1d | TumblrYour Fears | via Tumblr

Jag bara satt där bredvid henne och höll om hennes hand. Hon hade fortfarande inte sagt något och jag förstod att hon inte kunde det heller. Men ändå kunde jag inte hejda mig ifrån att ställa frågor som jag visste gång på gång att hon inte kunde svara på, hade jag tur så kunde hon visa med huvudet vad som var ja eller nej. 
"Din mamma och pappa vet om att du är här, men de litar på pappa att han tar hand om dig. Han är också här.", sa jag lugnt och såg hur lättad även hon blev. 
Det kändes jobbigt att se alla maskiner och slangar som hjälpte henne att andas och jag kunde fortfarande inte riktigt förstå att det var Ellinor som låg i sjukhussängen här bredvid mig. Min Ellinor. 
"Kommer du ihåg något?", kved jag fram och tittade försiktigt in i hennes ögon. Mer hann jag inte säga för sedan började maskinen runt om henne pipa och något alarm sattes igång. Jag kände hur paniken inom mig uppstod när läkare kom in från olika håll och kanter och en av dem förde mig direkt ut ur rummet. 
"W.. What happened?", stammade jag fram och tittade med sorgsna ögon på sköterskan som nu stannat. 
"She needs peace and quiet. We don'r really know what happened, It was a anonym man as call us. That we know and can say is..", hon stannade upp i sitt pratande och tog en lång suck. "She is very seriously harmed. And we don't know if we can help her, but we do what we can." 
"It.. It's my best friend you talk about. She must feel better, otherwise..", jag tog hårda och djupa andetag innan jag avslutade den alldeles för jobbiga meningen. "Otherwise I'll die. I can't live without her." 
Jag lät tårarna falla och den oskyldiga sköterskan tog mjukt emot mig när jag tvärt föll ner i hennes famn. Hon gick med mig in till Liam och de andra som fortfarande satt och väntade i väntrummet. 
Liam ställde sig hastigt upp, tog emot mig och lät mig fortsätta gråta. Just nu brydde jag mig inte en sekund på att mitt hår var ruffsigt, att mina ögon var svarta efter mascaran som runnit ner eller att hela jag såg förskräcklig ut helt enkelt. 
"How she feels?", hördes en röst bakom oss som jag mycket väl kände igen, Louis. 
"Just as I said to Janina. She is very sick, tired and need sleep. We didn't know if she can do this, she is destroyed both inside and outside.", svarade hon ärligt och tydligt och jag sneglade lite på Harry som nu hade händerna över ansiktet. "But we do wha.." 
"Elena, can you come here? fast.", en manlig doktor ropade högt på sköterskan som tydligen hette Elena och hon rusade fort iväg och de sista hon sa till oss innan hon försvann in till Ellinors rum var "Stay here, I'll be back soon with more information.", så det var bara att vänta. 
 
Harrys Perspektiv; 
Vi satt fortfarande och väntade på resultat från läkaren, men ännu hade ingen kommit. Det var en lång väntan som kändes som en evighet. Liam satt och höll om Janina som bara grät, hennes pappa hade gått ner till kafeterian för att hämta fika till oss alla, Louis, Niall och Zayn satt stela och mållösa på stolarna bredvid mig och själv kämpade jag för att inte bryta ihop. Hur kunde någon göra något sådant? Mot den finaste tjejen i världen? varför? Sedan kom tankarna tillbaka på mig själv, kanske var allt mitt fel? kanske var det ett galet fan som ville henne illa? jag satt i mina egna tankar då plötsligt samma sköterska som tidigare kommit fram till oss. Vi alla tittade undrande upp på henne för att se vad hon hade att säga, men tyvärr så såg hennes ansiktsyttryck inte alls bra ut. 
"I don't know.. She..", stammade hon fram och vi satt alldeles knäpptysta framför Elena som fortsatte att försökta få fram ord. "She is really weak and she has too little blood in hers body."
"But why you don't fix it? give her more blood?", klagade Zayn oroligt och ställde sig upp, men Niall drog snabbt ner han till stolen igen. "It's not too easy, she has a very unusual blood level. We have not blood so it is enough.", suckade hon och tittade allvarligt ner på oss. 
Jag tittade tveksamt på Louis som utan tvekan ställde sig upp och pekade på mig. 
"Harry can help you. He has 0 blood count and what I've heard it can help all?"
Hon tittade undrande på mig och log lite. 
"Do you want to help us? maybe she can be better. It's now or never.", jag tittade förskräckt mot killarna och Janina som nu bara nickade åt mig. 
"But.. I've never do this before.", suckade jag och reste mig upp. "But yes, if it can help her, so sure."
Jag fick gå med Elena till ett annat rum och jag hann knappt sätta mig i stolen innan hon var framme med alla redskap hon hade. Jag tittade lite ängsligt på henne men jag förstod att det kanske var bråttom nu och att jag gjorde det för en bra sak. 
Medans hon stickte in den lilla sprutan så började hon direkt att prata med mig. Säkert mest för att hålla mig lugn.
"It's okay, you doit for a good thing.", log hon och nickade tveksamt mot mig. "Are she your girlfriend?"
Jag tittade på henne men vände fort ner blicken till golvet. "No, but she could maybe have been if I was not so stupid."
"Everyone do mistakes and after this, I promise that she come forgive you. With your charm and look, she's must fall in love with you.", hon skrattade till lite och jag kunde inte låta bli att vända blicken mot henne och le lite jag med. 
"I don't think so, but thanks. It feels a little bit better anyway.", suckade jag och fortsatte att titta bort när hon fortsatte. 
"Only tell her the truth, girls love it and they love who you guys tell how much them means to you."
"If this not going the way it will, please, tell her that I love her. I really do.", sa jag och kände hur tårarna som jag höllt inne näst intill hela dagen bara kom ut nu. Och det kändes bra. 
"Yes, I will. But I don't think it's a big problem. She will be okay, this blood looks really good.", sa hon och tog äntligen bort alla slangar från mina armar. 
"You were strong like did it. Feel proud. And I saw how afraid you was when you come in here, but now it feels okay, right?", log hon och föraktade mig lite. Jag nickade lite svagt och gick ut med ett svagt leende på läpparna. Jag hade gjort en sak jag varit rädd för i hela mitt liv, och jag gjorde det för en bra sak. Jag var som hon sa att jag skulle vara, stolt. 

Ja, nu börjar det gå på bättringsvägen, men vad tror ni? kommer de få fast killen som gjorde det och hur kommer det bli för Harry och Ellinor? Nästa kommer imorgon! 
 
Fyfasiken vilket underbart väder! Har legat och stekt enda från när jag kom hem i eftermiddag. Solen skiner än och älskar verkligen vädret just nu! Eller vad säger ni? Har ni också haft mycket sol idag runt 30+ grader? Såå skönt! Kram på er och glöm inte att KOMMENTERA! 

Jättebra kapitel :)
Kram <3

Jättebra!! åååå det måste bli Ellinor och Harry (skrev inte jag så här men då var det om Liam och Janina?) jaja jättebra! Nix, vi har väl haft runt 15 och rengn, men nu börjar solen skina här

SV: Ja, själv gillar jag slutet. Tavk, jag vet inte varför men nu känner jag mig bättre

Svar: Haha jaa, vi får se hur det går med dom! ;) Kram :)
My Wesström

Åh, så jäkla bra!

Du vill inte ens veta hur vädret har varit där jag bor... Hällregn och sen löpning med skolan på det och naturligtvis började det åska och blixtra :( Sen i eftermiddags när jag var på väg hem från ungdomsmottagningen med min klass så kom det ett nytt regn och åska. Har aldrig varit så blöt i hela mitt liv haha! Fick strunta i min gitarrlektion för att jag inte kunde gå ut :/ xx

Åh hoppas verkligen att det går bra :(

Svar: Ja, det får vi hoppas! :(
My Wesström

HON FÅR INTE DÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!! :'( SÅ BRA KAPITEL SOM VANLIGT! ;) Vi har också haft ganska varmt men molnigt mest :/

Svar: Åh, vad tråkigt.. Haha, de verkar bara vara vi som har det bra idag :O hahah! ;) Egetnligen skulle de regna, men tydligen så slapp vi det och fick sol istället! :D <3
My Wesström

Nu är det spännande asså! ;) <3

Ussscchnej! Här har det regnat som bara den ;)

Svar: Jaa verkligen! ;)
- Haha, men gud så tråkigt :( lider med dig :( <3
My Wesström

Guud va skönt 30+! Vi hade det i fredags men nu spöregnar det 24/7 (24/7 = hela tiden!). Bra kapitel :) Betyder så mkt att du tar dig tid att skriva! Just nu förtjänar du en träff med killarna! ♥♥ (Johanna ♥ Tomlinson = Directioner ♥)
// Puss på dejj♥♥

Svar: Åh men vad söt du är hörru! Tusen tack för denna fina kommentar, den värmde verkligen :) <3
My Wesström

Sjukt bra!! Harry, Ellinors hjälte ;) Meeer :)
Jag har haft runt 28 grader som mest och inte ett ända moln på himlen, så har passat på att sola inför balen ;)

Svar: Hihi, ja men det förtjänar du ju absolut! :) Kul med baaal! :D
My Wesström

Jättebra! Åh Harry är så fin! Hon måste ju förlåta honom efter detta!!:)<3

Sv; ja ibland hinner man bara inte. Tyvärr:(<3




Kom ihåg mig?