change my mind, del 51

Ellinors Perspektiv;
"Vad tänker du på min prinsessa?", sa pappa oroligt och trasslade sig ur den långa kramen. Jag ryckte på axlarna och såg in i hans ögon.
"Jag kan inte få följa med till London? jag vet att jag aldrig fått följt med tidigare på era affärsresor, men snälla. Bara denna gången? vill verkligen inte bli ensam kvar här.", bönade jag och såg hur förvånad han blev. Sedan sken hela han upp.
"På ett villkor.", sa han bestämt och tittade hemlighetsfullt på mig, jag nickade till svar och han fortsatte. "Att du smsar till Harry och skriver precis som du känner.", motvilligt ökades mtit leende och jag kunde inte låta bli att småle åt pappa som bara skrattade. 

Janinas Perspektiv; 
Vi var ensamma hemma. Nova, Lisa och pappa var på bio medans Andy var hos sin flickvän. Det var riktigt skönt hemma med andra ord. 
Liam låg med sina armar runt om mig i våran stora fotölj, jag hade precis stängt igen ögonlocken och somnat då Liams mobil burrade till och vi båda två hoppade upp av rädsla. Han tog fort upp den och svarade på det inkommande samtalet som jag såg var ifrån Paul. 
Jag låg kvar med huvudet i mina armar och blundade igen samtidigt som Liam pratade med Paul. 
"Yes, aha. No problem, it'll be fun. Yes, now? oh.. Okay, see you tomorrow.", med ett litet minskat leende la han på luren och tittade varsamt ner mot mig som nu hade vänt blicken mot honom. 
"What was it?", frågade jag undrande och stirrade in i hans ögon. 
"We had a really important interview tomorrow.", han suckade och tog bort några hårstrån från min panna. Jag skulle precis fråga vart, då han själv gjorde det. Som om han läste mina tankar. "In London, and we going to the airport tonight. We living in Harrys little apartment so you couldn't follow us. But I promised I come back as soon as I can.", log han och jag pressade snabbt fram ett fakeat leende. Jag älskade att han brydde sig så mycket i hans jobb, men det skulle ändå bli så tråkigt här utan honom. Vad skulle jag då göra under dessa dagar?
"When are you back?", frågade jag lite bekymrat. Han såg på mig och ryckte på axlarna. 
"I don't know, we maybe should record our new song then, so I don't know, maybe three or four days."
Jag nickade förstårlig på huvudet och kröp närmare intill Liams famn. Hans trygga varma famn.
"Maybe you should go now, then? you know, you need to pack your bags and things like that.", mumlade jag. Han tog sina händer runt mina kinder och böjde mitt huvud bakåt så våra ögon kunde mötas.
"I really need to do this and..-"
"I know, and I'm so glad for you. Of course you should going to London, I waiting here.", log jag och pussade honom snabbt på munnen. "But I'll call or text you when I'm bored. " 
"Hah, sure babe.", han tog ett stadigare fäste om mig och kysste mig ömt på munnen. 
 
Liams Perspektiv; 
Vi satt nu på planet påväg till London. Det var mitt i natten och jag var riktigt trött, vilket Niall och Harry också verkade. 
"Why it's so important with this interview, guys?", frågade jag dem och Harry bara skakade på huvudet medans Niall började le. 
"We should send it live on the TV all over the world. So we may not fuck it.", svarade Niall allvarligt och Harry nickade med. 
"Yeah, Niall is right. We maybe could be funny and hyper, but not go to extremes, like the others."
"Yes, I know. Louis, Paul and Zayn meet us on the Airport later, now I need sleep.", gäspade jag och lutade huvudet mot fönstret och jag såg hur även Niall och Harry gjorde lika på andra sidan.
 
"Now we go out boys.", jag vaknade till av att Niall ropade efter oss och som redan var påväg ut mot planet. 
"Chill out, Nialler. The plane has not landed yet.", muttrade Harry från sin sida av planet och hans humör var alltid lika roligt när han precis vaknat. 
"No, but soon. Liam wake up!", hojtade han till och jag bara suckade. 
"Yes, Niall. I'm already awake."
Planet landade tillslut och med våra väskor bakom oss möttes vi på flygplatsen av massor med skrikande fans, överallt. Det var helt sjukt hur snabb dem var när det gällde sånt här. Vi försökte hälsa och skriva så många autografer som det gick samtidigt som vi försökte titta efter Zayn och Louis. Efter någon timme så fann vi dem äntligen och vi for direkt hem till Harry för att ta det lugnt innan intervjun. 
"How do you feeling now, Harry?", Louis tittade frågande på Harry som satt och bet på sina naglar. 
"I miss her, of course. But it feels still good to be here with you boys.", log han och kollade upp mot oss alla. 
"It's good to be here with you too Harry.", sa Zayn och nickade mot honom. 
"Yeah, really good. Come on, let's go to eat something. Have you food, Harry?", vi tittade på Niall med en road blick och kunde som vanligt inte låta bli att le åt honom.
"You're hopeless Nialler, but yes. Of course. Let's go to eat.", svarade Harry lättat, reste sig upp och gick vidare till köket med alla oss fyra killar efter sig. 
 
Ellinors Perspektiv; 
Jag låg fortfarande kvar i sängen och tänkte på gårdagen. Skulle jag skriva till Harry, eller skulle jag inte? jag gick fram till TVn, satte på den och sedan la jag mig ner i sängen igen. Efter ett tag kände jag hur något började vibrera och efter en stund så insåg jag att det var mim mobil och utan att titta vem det var så drog jag på svara. 
"Ellinor, är det du?" , hördes en välbekant röst bakom luren och jag log ett stort leende när jag hörde vem det var. 
"Hej Jani, hur är det?", fick jag fram och kände ett tag hur tyst hon blev i telefonen. "Hallå, är du kvar?" 
"Ja, det är jag. Men knäpp på MTV live direkt, jag tror att du vill se detta. Ring mig senare, puss." , hon lät andfådd och stressig i telefonen men jag gjorde tillslut som hon sa. 
Till min förvåning var det fem igenkända killar bakom TVskärmen och jag kunde inte låta bli att le när jag såg hur Harry log. De höll precis up en varsin mugg med deras namn på när jag knäppte över och man kunde verkligen se lyckan i deras ansikten. 
"So, now boys, now a little bit more seriously talk. What about love?", intervjuaren tittade på de fem killarna som nu bara log, alla utom Harry, hans fina leende bara försvann, mitt ut i ingenstans. "Let us known, who is single?" 
Kameran zoomade in på killarna så man kunde se dem ännu bättre. Harry och Niall räckte tydligt upp armen men intervjuaren verkade inte alls vara nöjd med det svaret. 
"Really? But Harry, who's the blonde girl you are with then? isn't that your girlfriend?" , jag stelnade till i soffan och förstod direkt att hon menade mig. 
"Uhm.. No comment." , svarade Harry dystert och jag var faktiskt glad över att han svarade som han gjorde. Det kändes som en lättnad på något sätt samtidigt som det kändes jobbigt att höra. 
"Oh, it's so bad?" 
"Yes, I'll not be the reason that something happens to her, so I chose to not say her name. But her know how I feels for her and it's the main thing, right?" , han lät nu lite irriterad och intervjuaren nickade instämmande. 
"Absolutely they are. We hope that it'll be fine in the end for you two." , mer ville jag inte höra så jag stängde suckande av tvn och kröp istället ner under täcket igen. 

I nästa åker Ellinor till London med sina föräldrar till London, hur ska det gå? Ledsen för en sen del hörrni, men har vart en lång dag i skolan och vädret här hemma är ju på topp, är dessutom trött i huvudet så insperationen är på noll. Men denna novell börjar även gå mot sitt slut, men har redan börjat skissa på en ny novell, hoppas ni alla fortsätter att läsa den med! Kommentera denna del iallafall! Ny del kommer nog ikväll, kramar på er!

Jättebra!!!:D
Sv: Ja, undra det..

Jättebra!!

Grymt bra hörru tjejen! Älskar denna novell å blir så glad varje gång ett nytt kapitel är ute! Du äger

Svar: Gud vad glad jag blir, tacktack! <3
My Wesström

Bäst! Nu måste de träffas i London!!!

Svar: Ja absolut ;)
My Wesström

BRAAA ÄLSKAR DIN NOVELL MEEE SNÄLLA!!!

Svar: ÅÅH TAACK <3
My Wesström

SÅ BRA!!!!!!! Hoppas de blir lyckligt slut för alla! ;)

Du är så bra!!! Nu måste de bara hitta varann!!

Svar: men sööötis! tack!
My Wesström

Åh vad kul att du börjar med en ny! Självklart att jag stannar kvar för den :D

Svar: men åh vad glaad jag blir! Taack :D
My Wesström

Riktigt bra! men Niall har flickvän på riktigt :)

Svar: Jaså har han det! haha :) isåfall tycker jag att man borde ha sett henne ;o för de Frida skrev om Zoe var ju bara ett rykte! :) Tack så mycket!
My Wesström

Sv; Nej, gråt inte!




Kom ihåg mig?